{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Isabelle
Isabelle
Følgere: 104 Emner: 29 Svar: 3.377

Kenia og Vilma igen igen {{forumTopicSubject}}

Så har jeg allersødeste Kenia hjemme igen et par dage. Åh, hvor jeg nyder hende smiley men det nager mig samtidig, at jeg ikke kan finde ud af, om det er en dårlig idé, at hun er hos mig indimellem - dårlig for hende og/eller dårlig for Vilma.

Alt ånder ro og idyl hjemme. På ture er Vilma på vagt, og hun tager ikke sine vanlige vilde løbeture. Kenia er heller ikke 100% afslappet. Begge vil så gerne lege, men jeg tør ikke lade dem gøre det, når vi er ude - aner ikke, om Kenias leg bliver til overfald smiley

Mine hundevenner, som jeg lige mødte i dag, synes helt tydeligt, at det er idiotisk af mig, at jeg tager Kenia hjem indimellem. Det ER det måske også. Måske er det helt hen i vejret, men jeg tænker, at det er dejligt for hende at få nogle lidt mere aktive dage hos Vilma og mig indimellem - og tænk hvis de to kunne lege uden problemer også på ture?
Og ja, det er også en lille smule fordi jeg savner hende smiley
Det var så fantastisk at opleve et Kenia-flip i morges. Hun STYRTEDE rundt - fra stue til soveværelse til have og så soveværelse igen og op i sengen, hvor hun kastede sig rundt i dynerne og ville lege smiley (nu skal jeg have skiftet sengetøj! smiley )

Jeg elsker mine to hunde, men jeg bliver nødt til fuldt og helt at erkende, at det aldrig kommer til at gå, at de bor sammen. Jeg skal droppe det der lillebitte håb, der bare ikke gider gå væk - og måske også droppe at have Kenia hjemme indimellem.
Egentlig vil jeg ikke spørge om noget med denne tråd - men gerne have tanker og kommentarer smiley

Billedet illustrerer problematikken på ture ret godt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kenia og Vilma igen igen
  • #1   13. apr Jamen jeg kan godt forstå, at du har et lille håb om, at alt bliver godt igen smiley
    Desværre tror jeg ikke, at de to madammer kommer til at trives sammen igen.
    Det er svært, at skulle skille sig af med en elsket hund, du er bare så heldig, at Kenia kan bo et sted hun kender, hos et menneske, som hun er glad for.

• #2   13. apr Hmmm ... Hvis alt er idyl og godt , når I er hjemme ...... men det er stressende når i går tur........ hvorfor så ikke bare gå tur med dem ---> een af gangen. ? smiley

Jeg synes også du sagtens kan have besøg af Kenia ..... og jeg tror også at Kenia nyder at komme på besøg hos dig.
    Måske du gør problemet lidt større end det egentlig er ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#3   13. apr Du har nok ret, LIse-Lotte, men det er skisme så inkonsekvent - må være det ord, der dækker bedst.
    Kenia finder et tøjdyr og drøner glad rundt med det - hen til mig for at få mig til at lege trækkeleg og hen til Vilma for at få HENDE til at lege. Det gør Vilma så, men hun skal ikke lykkes med at få tøjdyret fra Kenia - så bliver der "ballade".
    Jeg kan lige nå at blive så varm om hjertet over at se mine hunde i glad leg - og i næste øjeblik kan jeg se på Kenias udtryk, at nu skal jeg være klar til at standse legen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#4   13. apr Det orker jeg simpelthen ikke, Nittib - at gå først en time med den ene og så en time med den anden om morgenen/formiddagen - og så to gange en halv time om eftermiddagen.

Tja, måske gør jeg problemet større, end det er.

• #5   13. apr #4 ... Isabelle .... Så kunne du nok sætte turene til ½ tid ... de dage Kenia er på besøg
    Så er det kun 1½ time daglig gåtur.
    Nu må du være lidt positiv. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#6   13. apr - Og så blev jeg lige meget glad. Hundene havde en dejlig leg i haven smiley smiley smiley

profilbillede
  • #7   13. apr Trives de sammen eller ikke? Jeg tænker svaret på det spørgsmål giver dig svaret på dit spørgsmål.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#8   13. apr

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#9   13. apr De trives SÅ godt sammen, når vi er hjemme, Malene.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#10   13. apr "Nu må du være lidt positiv."

Det gør jeg mit ypperste for at være - og vi HAR jo været på tur uden problemer i dag smiley
    Om et øjeblik går vi i skoven, og jeg håber på det bedste smiley

profilbillede
  • MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 147
    #11   13. apr Jeg synes virkelig ikke du gør problemet større end det er.
    Jeg føler så meget med dig, det må være det værste. At have to hunde som nogle gange kan sammen og andre gange ikke. Så tænker jeg alligevel det havde været lettere, hvis de bare altid hadede hinanden.
    Og jeg kan virkelig også godt forstå du ikke orker alle ture skal være opdelt.
    Og selvom du måske godt ved, hvad det er det bedste, så forstår jeg virkelig godt det er svært ikke at have et lille håb. Også når du så ser den lege så godt i haven smiley
    Mange tanker til dig, og respekt for den beslutning du har truffet og de tanker du har og beslutninger du kommer til at træffe fremad rettet for dine skønne hunde smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#12   13. apr TUSIND TAK, MC smiley smiley smiley
    Det betyder uendelig meget for mig at blive forstået lige hér, kan jeg mærke. Mennesker behøver ikke give mig ret i mine beslutninger, men meget gerne forstå, hvor svære de er at tage.

Nu har hundene og jeg været i skoven uden antydning af ballade smiley Jeg bliver mere og mere sikker på, at Kenia har et problem med Vilma, når hun har fart på - når hun drøner afsted, eller når hun leger med andre hunde. HVORFOR Kenia har et problem med dette, har jeg så ingen anelse om.

profilbillede
  • #13   13. apr Jeg ville skille dem ad helt - jeg ville frygte at de pludselig røg sammen derhjemme også

• #14   13. apr Isabelle -

Nu tolker jeg måske lidt for fantasifuldt, men bær lige over med mig.

Savner du (måske) at have to hunde sammen ? Det, at opleve to hunde, der virkelig er gode sammen, er for mig noget af det mest livsbekræftende. Da jeg havde Freydis og Czhaplin sammen var det fantastisk, for de var SÅ glade for hinanden - og nok også en af grundene til at jeg var så længe om at komme af med hende.

Kan det være det ?
    At DU savner at have de her to hundevenner, som bare elsker hinanden og har alverdens glæde sammen ?
    At du måske (som jeg) godt vil have at din hund har en bedste-ven?

For HVIS det er det .. er det så ikke "bare" at investere i en ny hundehvalp, som kan vokse op med Vilma og hvor de så bare har det mest fantastiske liv sammen, UDEN at du skal have den her nagende følelse af "what if" ..

Føler med dig - det er ikke verdens nemmeste situation, du står i ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#15   13. apr Det kommer jeg ikke til at gøre her og nu, Lens. De er SÅ glade for hinanden hjemme smiley
    For at sige det på godt engelsk: I'll cross that bridge, when I come to it smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#16   13. apr Tusind tak for dine tanker, Martine smiley

Du har helt ret - på en måde smiley
    Jeg savner mest af alt Kenia - hendes sødme og særlige og kærlige væsen. Hun er lidt mit smertensbarn, der har været igennem nogle hårde år sammen med mig. Jeg har et meget særligt forhold til hende. Det VILLE på flere måder være nemmere for mig at give Vilma et nyt hjem, selv om også hun er en meget elsket hund. Men det er Kenia, der allerede HAR et hjem nummer to hos min exmand.
    Men JA - jeg savner at have to hunde, og jeg HAR overvejelser om en hvalp, hvis jeg helt opgiver at have Kenia på hel- eller deltid.

• #17   14. apr Det må være helt åndssvagt hårdt - man elsker jo de kræ og vil bare gerne at det fungerer.

Hvordan kan det være at det er Kenia og ikke Wilma der bor ved ham?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#18   14. apr Min exmand har boet sammen med Kenia og har et forhold til hende - holder lige så meget af hende, som jeg gør. Det er den ene grund. En anden er, at Vilma har så uendelig meget glæde af at bo hér, hvor jeg bor - med daglig strandtur og gode hundevenner. Kenia er ikke en vandhund, og hun er ret ligeglad med andre hunde.
    Min exmand har tilbudt at tage Vilma (en dag jeg græd over den møgsituation), men jeg VED, at det vil være bedst for hende at blive hos mig - og jeg ved lige så sikkert, at Kenia har det godt hos ham.

• #19   14. apr Jeg kan ikke byde ind med noget brugbart, ift. om det er en god eller en dårlige idé, at du har dem begge indimellem. Det er kun dig, der ser dem sammen, der kan vurdere det smiley

Så jeg vil bare sige, at jeg i den grad føler med dig. Uanset årsagen er det rædselsfuldt, når man ikke kan have sine elskede hunde hos sig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#20   14. apr Det er det nemlig, Karina - og tak for din medfølelse smiley

For lidt siden fandt Kenia 1 stk skotsk højlandskvæg og kom og skubbede til mig med dyret smiley Vilma vil gerne lege med tøjdyr, men det er MIG, der skal have dyret smiley
    Nu er hundene i stedet gået i gang med at legeslås smiley

profilbillede
  • #21   14. apr som jeg også har skrevet tidligere, hvor er det Rxx for dig at det har udviklet sig sådan, og vi ved jo du har talt med fagfolk om hvad det er der sker på de gåture, uden at blive klogere ..

Egentlig kan jeg ikke se hvorfor du ikke "bare" finder dig til rette med at du kan holde til at have Kenia nogle dage indimellem samme med Vilma, og så NYDE de dage, og tage det med du skal være på vagt på ture ... kommer der nogen Vilma kan tonse af med så tag Kenia i snor og lad lige Vilma få den glæde ... og nyd så de kan være sammen og lege når I er hjemme ...
    Hvil i den situation det nu en gang er blevet og så nyd det gode, det dårlige har I, du og eksen jo løst ...
    Håbet om at det bliver anderledes på gåture tror jeg så tilgengæld du skal lade være at bruge kræfter på ...

At få en ny hvalp ...hmmm hvad så hvis Vilma med tiden får de samme nykker når hun bliver ældre og den nye hund stadig er for frisk ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#22   14. apr Jeg arbejder på sagen, Hanne - altså på at finde ro med, at Kenia ikke skal bo fast hos mig smiley

Ny hvalp er IKKE her og nu - og det er heller ikke sikkert, at jeg overhovedet vil have en hvalp.

• #23   14. apr jeg tænker heller ikke savnet af Kenia vil blive mindre ved at få en ny hvalp, eller anden hund .. det er jo nogle specifikke Kenia ting du savner ... og så tænker jeg en hund mere om det er hvalp eller voksen som kan med Vilma nok vil gøre det helt umuligt at få besøg af Kenia ...

men derudover så er træningen gennem livet jo for os alle, noget vi er mange der er virkelig dårlige til, at nyde det gode når det er der og ikke gå med " hvad nu hvis" tanker .. og kunne det blive bedre osv ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#24   14. apr Så gik vi endnu en dejlig lang tur uden problemer overhovedet smiley smiley
    På et tidspunkt stod jeg lige stille og sludrede med to kvinder med 6/7 "mellemsmå" hunde. Kenia lagde op til et eller andet med Vilma et par gange. Jeg standsede det første gang - og Kenia så lidt undrende på mig. "Det var da bare leg," sagde kvinderne, som jeg talte med om problematikken smiley og det kan sagtens være, at de har ret. Jeg skal virkelig have de to voldsomme oplevelser med Kenias overfald ud af systemet.

Jeg NØD det, Hanne - gik og sang "Det er i dag et vejr et SOLskinsvejr" for mig selv - og det er overhovedet ikke solskinsvejr i Hornbæk i dag smiley

profilbillede
  • #25   14. apr dyyygtiiig Isabelle smiley

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 147
    #26   14. apr Et lille spring væk fra det din tråd egentlig handler om. Men hvor er det altså bare nogle smukke hunde du har smiley
    Og dejligt i har haft en skøn tur!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#27   14. apr Mange tak, Hanne og MC smiley

Desværre gik det galt på eftermiddagsturen smiley
    Vi havde haft besøg af hundeveninde og Vilmas yndlingslegekammerat, Balder. De to venner tumlede rundt i glad leg. Kenia prøvede lidt at være med - som et barn, der ikke helt kan finde ud af, hvordan man leger smiley smiley
    Efterfølgende gik vi i skoven allesammen. Efter et kvarters tid angreb Kenia Vilma helt ud af det blå. Måske handler det om jalousi. Måske handler det om noget andet. Måske kunne det fungere, hvis jeg gik med hundene hver for sig - eller undlod at mødes med Vilmas venner. Men det ene orker jeg ikke, og det andet er ikke fair overfor Vilma.
    Nu skal jeg lige tage mig sammen og ringe til min ex. Jeg håbede så meget, at der var sket et mirakel. Nu må jeg finde ud af at finde mig til rette med, at det er som det er - som Hanne cirka skriver smiley

• #28   14. apr tænker at når du har Kenia på besøg så kan Vilma vel undvære de andre venner .. hun har så al den anden tid at mødes med dem i ... det lyder som en form for jalousi ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#29   14. apr Ja, det kan Vilma nok godt. Vi finder en vej.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 83 Svar: 319
    #30   14. apr Kan godt forstå dig smiley
    Har selv 2 hunde som tager nogle gevaldige ture indimellem ud af det blå i min optik.
    Og har haft svært ved at få dem skilt af når det sker :(-
    Så forstår dig om nogen.
    Var så tæt på aflivning og det er svært at vælge.
    Har fået hjælp og råd fra min træner som os er adfærdskonsulent.
    Så nu prøver de ting af som vi skal og så må vi se om ikke det lykkedes.
    Ellers der stadig flere ting som kan afprøves smiley

Men jeg glæder mig på dine vegne over den løsning du har haft mulighed for.
    Men derfor er det klart det er svært for dig.
    Men tror du skal glæde dig og de ting og muligheder der er.
    Sidden i fredags har jeg kun haft Luka hjemme. Hun blev steriliseret så min veninde har keglen. Men hvor jeg dog savner ham. Og glæden er stor ved at ha 2 sammen og især samme race ik.
    Så forstår dig fuldt ud smiley

Mht til at gå lidt kortere de dage du har dem begge.
    Det kan du roligt gøre. 30 min med dem hver for sig er da også fint og dejligt at få lidt alene tid med den som ikke bor hos dig mere smiley
    Wilma behøver vel hellere ik lege aftaler når hun har Kenia på besøg
    Så prioterer der er harmoni imellem de 2 og så gå længere ture og lege aftaler når I bare er jer 2 smiley

Tanker fra en som ved hvordan det er smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#31   14. apr Tusind tak, Mikes smiley

Hvis du har nogle råd, du tænker jeg måske kan bruge, tager jeg taknemmeligt imod dem smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#32   14. apr Nu ved jeg ikke hvad det specifikke problemer er i mellem dine smiley

Men udefra det du skriver.
    Tæpnker jeg mest bare på det sidste jeg skrev.
    Der kan du undgå Jalousi ved ikke at lege aftaler når den anden hund er der.
    Det er jo lidt en lege aftale i sig selv nu smiley
    Luka var begyndt at trækker keglen rundt i hans halsbånd. Og det blev han vred over
    Så rådet der var at ta halsbåndene af dem har dog kun taget af ham for kommer de op at toppes er det rart at kan trækker en ind

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#33   15. apr Jeg vil helt sikkert fremover undgå at følges med Vilmas bedsteven i skoven, når Kenia er med.
    Jeg ville ikke turde tage halsbåndene af hundene, for som du skriver, er de altså gode at kunne tage fat i, hvis der bliver ballade.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#34   15. apr Har du haft en adfærdskonsulent ude at se dem sammen ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#35   15. apr Ja - og hun var desværre ikke meget bevendt. Hun fortalte mig, hvad jeg selv kunne se ("nu ser Kenia anspændt ud"), og hvad jeg selv ville gøre ("nu må du hellere tage Kenia i snor"). Og det med snoren var hendes eneste bud på en "løsning" smiley
    Jeg har mailet lidt med Lise fra SOR. Hun anbefalede en adfærdsbehandler, der havde adskillige måneders ventetid. Derfor forsøgte jeg mig med den anden.
    Kenia skal blive hos mig til på mandag, for min exmand har en større fest, han skal til på lørdag - og han har ikke trænet Kenia i at være alene hjemme.
    Jeg må så bare håbe, at jalousien ikke eskalerer. På morgenturen måtte jeg have Kenia i snor, da jeg blev usikker på, om hendes læggen op til Vilma handlede om leg eller overfald - jeg hælder desværre til det sidste. Det er en møgsituation smiley

• #36   15. apr øv Isabelle ... håber du får en ok påske alligevel ... og så måske kortere ture, og så masser af leg i haven er ok ..

eller en kortere og så en længere hvor Vilma bare er med hvis det så også kunne være når I møder hendes venner ( ved det er svært) ..

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#37   15. apr Ja man kontakter jo ikke en konsulent for selv skal komme med løsningen smiley

Men håber det bedste for jer i påsken.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 374
    #38   16. apr Hvorfor i alverden går du ikke bare med dem hver for sig?
    Det virker da temmelig dumt at slæbe dem med sammen når du ved hvordan det kan gå og du i øvrigt bare går og er anspændt på turen

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#39   16. apr Det HAR jeg svaret på, Mathias - men jeg gør det da gerne igen smiley
    Jeg orker ikke at gå først en time med den ene og så en time med den anden - og senere først en halv time med den ene og så en halv time med den anden. Jeg har KOL og astma - derfor.
    Jeg "slæber" i øvrigt ikke mine hunde smiley

• #40   16. apr Isabelle, kan du ikke gå med dem 1/2 time hver?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#41   16. apr Jo, Pernille, det kan jeg godt, men det er ikke optimalt for nogen af dem. De sidste par dage har vi ikke haft problemer overhovedet. Jeg har været obs, og jeg har haft Kenia pletvist i snor - men mest har hundene været løse - og også løse sammen med Vilmas legekammerat.
    Er problemet så pludselig forsvundet? Nej, det tør jeg selvfølgelig ikke tro på - men ligesom jeg ikke aner, hvorfor det pludselig kom, har jeg ingen anelse om, hvorvidt det måske pludseligt forsvinder - og hvis det gør - hvorfor, det forsvinder.
    Jeg tager én dag ad gangen - og glæder mig over hver af dem, der går godt smiley

Kommentér på:
Kenia og Vilma igen igen

Annonce