Blød mave {{forumTopicSubject}}
For 3 ugers tid siden havde min vuf på 8 måneder en tur med tynd mave. Han røg på skånekost og diapaste/andet probiotika og det hjalp.
Jeg synes bare stadig hans afføring er ret blød. Morgenpøllen er fin og fast men nr. 2 og 3 er noget der nemt kan hænge fast i bukserne bagpå. Dr. dyr foreslår at jeg bare skal give det tid og give probiotika og deres dyre gastrto/ID dåsemad som tilskud til tørkosten. Det er begrænset hvilket hvalpefoder han kan få og de anbefaler ikke gastro intestinal puppy tørkost medmindre han decideret har en penkreacitis (staves). Det giver mening og jeg har heller ikke lyst til at skifte en masse (får RC puppy)
Der er ingen grund til prøve da han ikke har problemer med at holde sig og er glad og frisk. Har i erfaring/et godt råd?
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.314
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
Det er slet ikke et foder, der skal gives ved pancreatitis, det har alt for højt fedtindhold (22%), ved pancreatitis må fedtindholdet ikke komme over 8 %
nov 2024
Følger: 13 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 409
okt 2010
Den bruger jeg selv til hvalpe og unge hunde med lind/tynd mave
Low fat findes ikke i hvalpeudgave.
Jeg har en enkelt gang brugt puppy i et halvt år til en unghund (Tilla), som havde reddet sig en slem maveinfektion, de første tre måneder udelukkende den, de næste 3 måneder ½ gastro og ½ vanligt foder + probiotika.
Hun er seks år gammel nu og har aldrig siden haft antydningen af dårlig mave, uanset hvad hun sætter til livs og hun har mange "lækkerier" på menukortet
Efterfølgende har jeg givet probiotika til mine hvalpe/unghunde, når de begynder at være ude alene i længere tid og jeg så ikke har styr på, hvad de får indenbords. Efter jeg er begyndt på det, ser jeg stort set aldrig dårlige maver hos mine voksne hunde.
nov 2024
nov 2024
okt 2010
Blød mave