{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Kamphunde og forkerte mennesker. {{forumTopicSubject}}

Var på vej hjem fra min mor igår, Da jeg møder 2 bekendte 2'gere, de siger, kan din hund godt æde min hund, jeg vender mig om og griner, og siger, ligner jeg en 2'gere som gerne vil have min hund til at gå og æde alt eller alle , og så går jeg videre, de råber, du en skændsel for hundene, ud af ishøj med dig.

Fuck hvor ku jeg bare ikke lade vær og grine. De mennesker må ha et så sørgeligt liv.

Håber virkelig at image gruppen fra www.amstaffnetwork.dk Snart får udarbejdet et komplet forslag , og får budskabet ud til alle, både politikkere og alm mennesker.

Citat fra vores sidst racemøde (amstaffen)
4) Imagegruppen

Vi har nedsat et udvalg der hedder Imagegruppen som pr dags dato består af Tina T. Bergstrøm og Vivian B. Bergmann. Dette udvalg skal udelukkende arbejde på racegruppens image overfor vores omverden, i første omgang DTK og DKK. Vi skal arbejde hårdt på at forbedre vores ry generelt og vi skal arbejde hårdt på et bedre og tættere samarbejde med både DTK og DKK. Selvfølgelig handler dette også om først og fremmest at have ro i egne rækker. Vi vil gå forrest i kampen mod Amstaffer uden stamtavle, Amstaffer registreret i Dansk Hunderegister uden stamtavle og med tvivlsom herkomst, få lukket denne mulighed om at kunne registrere Amstaffer i Dansk Hunderegister hvis de er uden DKK/FCI stamtavle. En Amstaff uden stamtavle er IKKE EN AMSTAFF! Vi vil ha lukket det hul i loven, hvor det rent faktisk er muligt i dag, at få registreret sin hund i Dansk Hunderegister som ”Amstaff” til trods for at den ikke har stamtavle som kan bevise dens herkomst. Har din Amstaff ikke en godkendt DKK/FCI stamtavle skal den simpelthen gøres ulovlig. Vi vil gå i langt tættere samarbejde med myndighederne og få skabt positiv dialog med politikerne. Vi vil have dem til at åbne øjenene for vores store udfordring i kampen mod Amstaffer uden stamtavle. Vi vil foreslå dem at indføre en ”hundeskat” på ca 7,500 kr årligt for at have en Hund/Amstaff uden stamtavle fra DKK/FCI. Vi henviser her til Hundegalleriet som dagligt annoncerer salg af hundehvalpe uden stamtavler og oftest fra unge mennesker mellem 15-20 år uden nogen form for erfaring eller bare omtanke for hvalpene skæbne i fremtiden. Vi vil være meget mere aktive i Terrier Nyt med artikler HVER GANG. Vi vil her vise vores Amstaffer i forskellige positive aktiviteter og vise hvor fantastisk en race vi er i besiddelse af. Vi må erkende at mange er bange for vores race og det er vores opgave at bevise det modsatte og at Amstaffer fungerer fint i det daglige. Dette kunne være artikler omkring Lydighed, Redningshunde og andre af samme type historier hvor vi kan se vores Amstaffer i andre situationer end udstilling. Vi opfordrer til at bringe artikler i Terrier Nyt, men vi har aftalt at samtlige artikler skal gå gennem Imagegruppen så vi hele tiden sikrer os, at vi har noget i racespalterne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamphunde og forkerte mennesker.
  • #1   2. nov 2007 selvfølgelig gør vi da det smiley Det fungerede i tyskland smiley
    Holland og frankrig har også forbudt de tavleløse.
    Dk skal nok følge trop .

    Hundene får jo lov at leve deres dage ud.


  • #2   2. nov 2007 alså hundeskatten i tyskland smiley

  • #3   2. nov 2007 Hvorfor mener du det er ude i hampen, Ch?

  • #4   2. nov 2007 takker klaus. smiley
    JA, det bliver ikke nemt. hehe.

    men med en masse pres, og mdr. artikler i bladene omkring hundene i hverdagen, hjælper forhåbenlig lidt på ry'et så må vi invitere nogle politikkere med på et par udstillinger mm. engang i mellem smiley


  • #5   2. nov 2007 Jeg synes det lyder rigtigt fornuftigt, det går jo ikke længere...eller jo, det går for stærkt med en masse avl fra tvivlsom herkomst.
    Klapsalve herfra ;O)


  • #6   2. nov 2007 ikke er til gene for andre....

    Det er jo netop til gene for en masse. INKL: selve racen.

    Der er ikke ansvarlige ejere nok til alle de hunde der bliver poppet ud. Jeg sys det er en fed ting, Så kan folk jo bare købe en hund hvis forældre er mentalbeskrevet, hd/Ad tjekket mm. så racen ikke bliver smadret fuldstændigt i sænk. den skat vil os være med til at gøre de hunde uatraktive.

    lidt lige som staten har gjort ved de store tunge benzinslugere smiley miljø venligere biler røget længere ned i pris smiley vil man ramme folk så skal det gøres på pengepungen.


  • #7   2. nov 2007 nej, det gør jeg ikke. men tilgengæld mener jeg at det er en af de løsninger man bør bruge,

    Det vil ikke skade de eksisterende hunde på nogle måder smiley


  • #8   2. nov 2007 Ch *Papirløse Hunde *

    Hvordan mener du det vil skade nogle hvis f.eks tavleløse amstaffs blev forbudt / fik pålagt en hundeskat. hundene lever deres dage ud, Racen kan stadig købes


  • #9   2. nov 2007 Alle hunde er jo ved lov chippet og registreret i Dansk Hunderegister for, at man skal kunne indentificere hunden og hurtigt finde ejeren - og ikke for at bevise om hunden er ægte eller ej - Så den med, at kun tavlehunde skal stå der, tror jeg bestemt ikke at i får igennem.

    Men jeg syntes selvfølgeligt, at det er helt ok at kun tavlehunde må kaldes Amstaf, de andre kan jo være Pit-blandinger :-))


  • #10   2. nov 2007 og ikke for at bevise om hunden er ægte eller ej - Så den med, at kun tavlehunde skal stå der, tror jeg bestemt ikke at i får igennem.


    Hvor får du fra at kun tavle hunde må stå i dansk hundereg?


  • #11   2. nov 2007 Jeg syntes det lyder som en god ide´.........der er så megen tvivl m.h.t de tavleløse amstaff´s.....er de nu pit eller ......det kommer man til livs på denne måde........og vi slipper for at krumme tæer når policen åbentlyst står på tv og klapper red noses........*SS*

  • #12   2. nov 2007 Jeg synes det er en god ide.

  • #13   2. nov 2007 susie præcis smiley

  • #14   2. nov 2007 ja, kan jeg få dit nr. så jeg kan stikke det til forsikringen når jeg skal ud og ha forsikring og jeg bor i ishøj og er under 25år ? og jeg så skal betale 10.000kr mere end hvis jeg boede på lolland .

  • #15   2. nov 2007 Måske opfatter jeg det helt forkert Mark, et er jo hvad man læser og noget andet er hvordan man forstår det man læser :-))

    Citat:
    Vi vil gå forrest i kampen mod Amstaffer uden stamtavle, Amstaffer registreret i Dansk Hunderegister uden stamtavle og med tvivlsom herkomst, få lukket denne mulighed om at kunne registrere Amstaffer i Dansk Hunderegister hvis de er uden DKK/FCI stamtavle. En Amstaff uden stamtavle er IKKE EN AMSTAFF! Vi vil ha lukket det hul i loven, hvor det rent faktisk er muligt i dag, at få registreret sin hund i Dansk Hunderegister som ”Amstaff” til trods for at den ikke har stamtavle som kan bevise dens herkomst.


  • #16   2. nov 2007 Den eneste der lukker for alle de hunde er at gøre amstaffen forbudt men det nytter jo heller ikke noget for det kan man jo se med alle de pits der er i dk. Hvem havde i tænkt skulle stå for alle de regler? hvis det er politiet sker der jo intet.. Også er det jo overdrevet det der du har skrevet og kommer aldrig til at ske... Og foresten selvom man har en amstaff med fin tavle er det ingen garanti for at den ikke overfalder andre hunde.

  • #17   2. nov 2007 jeg synes det er dejligt at nogen tager initiativ til handling ;o)

    Det bliver nok en stor omfattende opgave og man kan formentlig ikke få alle punkter igennem bare lige sådan...

    men jeg må indrømme, at jeg tager sgu hatten af, for at der er nogen der går frem og siger... "NU ER DET NOK"
    og forsøger at sætte ind... ;o)


  • #18   2. nov 2007 ulla.

    Ast er et stambogsnavn. som blev opfundet / tildelt hunde med stamtavle smiley

    og ikke alle mulige andre mærkelige blandninger mm. smiley

    Derfor bør det ulovliggørres. på den måde slår man flere fluer med et smæk, nyhederne kan ikke længere bruge amstaff med mindre at der er tale om en hund med stamtavle. Vi undgår politibetjente der står og klapper rednoses i tv.

    du skal tænke på at den gruppe der har udarbejdet det, er lavet for at forbedre racens ry smiley


  • #19   2. nov 2007 Christel:
    Jeg har set dig i stort set alle tråde om kamphunde, hvor du tydeligt har givet din mening til kende omkring dem...

    nu er der nogen der har taget et initiativ (en start) til at få løst nogle af problemerne... men der brokker du dig også?


  • #20   2. nov 2007 Vil nu følge Christel , en anelse urealistisk som jeg næppe tror vil lykkes.. Men tager hatten af for at gøre noget for det man tror på.

  • #21   2. nov 2007 jamen boys and girls. Vi tag udfordringen op .

    og det bliver gjort via en masse artikler, møder med embedsmænd , og en masse andre ting.

    jeg tror fuld og fast på at vi nok skal få trumfet en masse af gruppens holdninger igennem. men det er ikke noget der sker i morgen, Det tag tid, lang tid, men hey, kan det redde vores elskede race, Så er det det værd.


  • #22   2. nov 2007 Halløjsa Mark

    Jeg vil da lige give min fulde støtte og opbakning til det du skriver.

    Det er klart som nogen så også skriver at de her tåber vil kaste sig over andre racer. Men det er her og bliver et socialt problem, derfor er det jo totalt håbløst at tro at Amstaff gruppen under DTK kan løse problemet.

    Men hvad vi kan løse med det her, er at redde racen og det er præcis det vi vil.

    Iøvrigt er det her jo ikke noget der kommer til at koste de store penge. Der skal registreres nogle hunde i starten men det må ejerne jo selv klare og betale for.


  • #23   2. nov 2007 Christel: jo det er jo derfor man er her... for at give sin mening til kende...
    men jeg forstår bare ikke at du i andre tråde taler (mildt sagt) meget ned om disse hunde....
    Men samtidig lukker du lort ud, når der bliver taget initiativer...
    Det er ikke urealistisk at ulovliggøre en race - det er sket før....
    Hvor vidt det hjælper i det store hele uden andre initiativer er tvivlbart.... men en start!


  • #24   2. nov 2007 Det handler om kroner og øre, ligesom alt andet. Er problemet stort nok til at overskygge manglen på uddannet plejepersonale eller eller skoleelevernes dårlige danskkundskaber, så har I måske en chance. Hvad tror I selv?


    Vi prøver ikke at hamle op på plejepersonalet, eller er selv plejepersonale så smiley

    Vi køre vores spil og vi skal nok finde nogle politikere som interessere sig..

    og nu vi snakker kroner og øre smiley hunde skatten smiley man anslår der er 20000 muskel lign hunde i dk. lade os sige 25% af dem er med tavle .
    det er 112 millioner kr. Der kan bruges på dyrevelfærd smiley


  • #25   2. nov 2007 Flot initiativ ... Håbet at I får det igennem med tiden ...

  • #26   2. nov 2007 Christel vi kan da også tage din løsning og åbenbart ikke gøre noget?

  • #27   2. nov 2007 lars lige præcis.

  • #28   2. nov 2007 christel jeg har en god ide til hvordan vi får 112 mil smiley

  • #29   2. nov 2007 Iøvrigt som Mark siger skal vi da ikke hamle op med plejehjem eller skoler, det er jo noget vrøvl.

    Vi er et rigt samfund(selv om Hr Fogh ikke er meget for at bruge nogle af pengene), vi skulle gerne have råd til at løse mere end et problem af gangen ikke....


  • #30   2. nov 2007 Håbet = Håber

  • #31   2. nov 2007 Christel: så brug ordet modvillighed om du vil...

    jo du har nu været på banen med din mening både her og andre steder (tv)...

    Jeg kan måske have misforstået din skrift og alle dine !!!!!!!! i dine indlæg længere oppe, men jeg tog det bestemt som negativt dømmende over for projektet.
    Og der er det jeg mener... skal man ikke give det en chance? når der er nogen som virkelig prøver?




  • #32   2. nov 2007 christel . Vil du kommentere på de penge du mener manglede som jeg skrev hvordan man ku få ?

  • #33   2. nov 2007 Jeg har ikke hørt dine forslag, men lytter gerne.

  • #34   2. nov 2007 christel jeg lytter os gerne til dine forslag, så kan vi diskutere dem igennem på næste møde smiley

  • #35   2. nov 2007 Lyder rigtig fornuftigt. Men vil blot sige, at jeg synes det er forkert, at stambogsførte hunde i andre klubber end FCI/DKK også skal ulovliggøres. (Sådan forstår jeg i hvert fald. Ret mig hvis jeg tager fejl.) Jeg selv ville helt klart kun vil købe hund med FCI/DKK stamtavle. Men der er jo nogle, der bevidst ikke vil have en DKK-hund. Men derfor er deres ast stadig med stamtavle, og størstedelen af dem, vil jeg da tro (og håber), at de også gør meget ud af avlsarbejdet.

    Nu kender jeg ikke så meget til de andre klubber, men er jeg helt forkert på den?


  • #36   2. nov 2007 Christel: Jamen det kan vi da allesammen godt forstå og jeg garantere at du ikke for nogen truende mails fra mig, eller trusler på gaden.

  • #37   2. nov 2007 Christel:
    Er der virkelig folk der går og truer dig?
    Ej det er sgu for langt ude.... man kan kommentere, men at true... ej nu må de holde op... Det er jeg ked af at høre på dine vegne... må være forfærdeligt ;o(


  • #38   2. nov 2007
    Jannam - Nu Birmamor. :oD !

    jeg kender personligt ikke til andre end FCI der har AST . i hvert fald ingen som har underklub i dk .


  • #39   2. nov 2007 Det er mennesker, der skal sættes ind imod - ikke hunde.


    og alligevel brokkede du dig over hundeskatten, som netop vil få flere mennesker til at undlade at have disse racer?


  • #40   2. nov 2007 Jeg syntes det ville være glimrende hvis man kunne straffe folk hvis deres hunde overfaldte andre. Jeg er bare bange for at det kræver en radikal ændring i vores straffe lovgivning som nok aldrig kommer til at ske. Tænk på du for jo kun 2 år for voldtægt......det er jo grotesk, men viser også at v aldrig kommer til at kunne straffe folk med fængsel fordi deres hund har overfaldet en anden hund.

  • #41   2. nov 2007 God aften til jer alle. bliver nød til at smutte smiley

    i diskutere bare videre, tråden skal nok blive stående smiley


  • #42   2. nov 2007 christel.. læs det lige igennem igen, og slå kold vand i blodet. citerede den første sætning fra CH papirløse hunde. og kom så med et svar til hende.


    god aften


  • #43   2. nov 2007 Christel .

    Der bliver jo netop ikke givet mig for de tavleløse hunde!

    det svare til at skulle købe 1½ hund hvert år pga. skatten....

    nu jeg gået. hehe.


  • #44   2. nov 2007 meget *

  • #45   2. nov 2007 Tja de mennesker der er problemer med er jo som regel folk der i forvejen har en ganske plettet straffe attest, så de er jo ligeglade om der kommer lidt mere.

    Det gælder om at hundene slet ikke lander i hænderne på de her typer.

    Derfor disse forslag, som helt sikkert vil mindske antallet af Amstaff´er i Danmark.


  • #46   2. nov 2007 Jamen det er jo ikke alm mennesker der er problemer med.

    De fleste at de her problem typer er helt fuldstændig ligeglade med politiet og andre myndigheder, det er derfor at et mundkurvs forbud heller ikke ville virke. For det ville kun ramme os alm mennesker.


  • #47   2. nov 2007 er fuldstendig enig med Ch *Papirløse Hunde *

    Kan ikke selv finde ord dcer er pæne nok til dette forum om det her forslag.. kan kun sidde og ryste på hoved....


  • #48   2. nov 2007 I glemmer at huske på at de her ting altså har virket i flere Europæiske lande, der i blandt Holland, som vi i den grad godt kan sammenligne os med.

    Så jeg vil heller sige at det er naivt ikke at lytte til erfaringer som andre lande har gjort sig.


  • #50   2. nov 2007 Hvis det stod til mig, ville det være fint at udvide det til alle racer. Men det kommer vi nok aldrig igennem med.

    Vi skal også lige huske på at det her forlsag kommer fra en interresse organisation der kun har et formål, og det er at ville Amstaff´en det bedste.

    Hvis nogen forventer at vi skal komme med de gylnde ideér til hvordan man løser alle sociale problemer i Danmark ja så er man i den grad galt på den.

    For uanset hvordan vi vender og drejer det så er det et socialt problem. Men beklager det kan vi altså ikke hjælpe med.


  • #51   2. nov 2007 Christel, Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan det kan komme til at ramme de forkerte og hvem er de forkerte?


  • #53   2. nov 2007 grunden til at du ikke kan gå i fred på gaden, bunder i sociale problemer.

    Men nu gider jeg ikke spilde mere af min fredag på dette, vi kommer alligevel ikke vider.


  • #55   2. nov 2007 Besvarer indlægget her, og har slettet det andet jeg skrev!!

    blev faktisk ret stødt over din udtalelse i dit indlæg nedenunder.............Hvad er det for noget l.... at lukke ud, at en amstaff uden stamtavle ikke er en amstaff og burde gøres ulovlig.............................

    Du bliver jo nødt til skære ALLE hunde over en kam så.... det vil sige en chiaua heller ikke er en chiaua fordi den ikke har en stamtavle, så den skal gøres ulovlig eller hvad?????

    Undskyld men forstår simpelthen ikke dit bagland..... Jeg blev så såret og ked over folk som dig.... Folk som er så snæversynede....

    Jeg vil gerne støtte dig at en amstaff gerne måtte få et bedre image, men det gør man ikke nødvendigvis på jeres facon....

    Generelt kunne man starte med oprette en regi ligesom RKI. Så hvis folk er blevet anklaget for have misbrugt et dyr, eller af mærkelige årsager an/afskaffer dyr ofte eller lign. bliver registreret i en betalings database.........

    Af en der støtter amstaffen synes eg faktisk du har et meget snæversynet blik på tingene...Det er jo også urealistisk at forbyde amstaff uden stamtavle.

    a undskyld, men kender mange der har amstaff inkl. min egen, og har kun gode erfaringer med dem, og alle eg møder siger også det er medierne der kører det op i en spids.... Man hører jo ikke om naboens labrador, der gik amok forleden??

    Det bedste man kan gøre for at give amstaffen et godt ry, er træning og kærlighed.... Og ganske simpelt human omtanke.

    Det var ikke for hetze, men bliver ked af folk altid skal nævne amstaffen i forbindelsen med medier, hvorfor ikke give det hele fred, så skal det nok falde til jorden...........

    Alle hunde kan desværre blive misbrugt i forskellige forbindelser... Jeg har hverken forstand på lovgivning, medier og lign. men har bare min mening, som jeg gerne vil udtrykke....

    Kæmpe knus sandy




  • #56   2. nov 2007 min hund har ikke stamtavle, og undskyld eg siger det, men ved mange andre herinde lyver om de har det, fordi de er bange for blive hetzet ned....
    Min hund er det sødeste og kærligeste og så længe jeg har god samvittighed med give hende et godt hjem er ligeglad med om der så var chiaua gemt i hende.... synes ikke man kan tilade sige at min hund skulle gøres ulovlig og det ikke er en rigtig amstaff...................................


  • #57   2. nov 2007 jeg er jo netop ligeglad hvad den er men i følge mark skal den jo gøres ulovlig!!!

  • #58   2. nov 2007 sandy > ANTALLET af kasserede....er DET ikk et problem ? ?

  • #59   2. nov 2007 det ved jeg ikke..... købte min basse fordi ham der havde var kørt galt på motorcykel og ikke kunne tage sig af den, og vi fik af vide der var en masse fjolser der havde ringet på hende, og jeg faldt bare for hendes kærlige øjne, og har ikke fortrudt en eneste gang..........................................

  • #60   2. nov 2007 jeg siger ike det ikke er et problem, men synes han lægger meget hårdt ud med sine udtalelser...udover dette støtter jeg ikke den retning de går...synes der er så mange foreninger der efterhånden støtter racen...synes mere man så kan lave en samlet site der støtter hunde generelt, at blive ved med danne foreninger skaber mere medie dæning, og flere folk der gerne vil i søgelyset fordi de måse har en hund der blev brutalt overfaldet af en KAMPHUND....., jeg har ikke en KAMPHUND men en MUSKELHUND!! og udover det er der så mange andre racer der også bliver betragtet som KAMPHUNDE, men dem hører man ikke om, det er konstant amstaffen der er i søgelyset....eg mødte en mor og hendes datter forleden....datteren gik pænt uden om chilli, moderen sagde hun ikke skulle være bange.datteren sagde jamen mor er det ikke de der farlige hunde, og moderen svarede, du skal ikke tro på hvad du hører i medierne....................

  • #61   2. nov 2007 sandy > netop og derfor skal der gøres noget nu....er du uenig i det ?

  • #62   2. nov 2007 jeg er ligeglad hvad folk tror, jeg har det godt med have givet en sød og kærlig hund et godt og kærligt hjem...............................og havde gort det samme med en labrador, broholmer eller chiaua hvis jeg var stødt i samme situation..............

  • #63   2. nov 2007 Jo men i følge mark siger han jo netop min hund burde være ulovlig????? jamen burde den så også blive aflivet.............................................................

  • #64   2. nov 2007 Nej, det mener Mark ikke !

  • #65   2. nov 2007 Har aldrig nogensinde skrevet det handler om mig!! Hvad er nu det for noget pjat at skrive.... Men synes at det en overilet ide og at det ike er den rigtige retning at gå....den rigtige retning at gå, er f.eks. at lade amstaff træne hundetræning sammen med andre hunde, ( for vi måtte ikke komme på det hold vi gerne ville pga racen ). eg synes det med hundeskat og afgifter er en rigtig dum ide, og kun vil føre til ( ovennvnte) flere dårlige raceblaninger.

  • #67   2. nov 2007 Jeg kan sagtens se de gode intentioner, men derforhar jeg ret il udtrykke at jeg ikke synes det er den korrekte måde at gøre det på......


  • #69   2. nov 2007 Det handler osse om, hvor mange hunde, der må lade livet og hvor mange, der blir smidt rundt med... :o(

  • #70   2. nov 2007 Endnu ikke Iben ! *G*

  • #72   2. nov 2007 Julie > JA klart, de sku aflives på stedet !
    Ej altså...hvon kommer du på den idé ?


  • #74   3. nov 2007 Gajol tiiiiid...hæhæ

  • #77   3. nov 2007 slap nu lige af som om alle hunde uden stamtavle er dræber hunde sikker da noget snopperri og håber da aldrig i får det gennemført for så er man da sikker på at får de dårlige hunde ejere ind i det skjulte nææææ du et dyrepoliti det tager sig af alt dyre mishandling

  • #78   3. nov 2007 Har ikke læst hele tråden igennem, men vil lige kommentere. Jeg går stærkt ind for det skrevne forslag, og der er ingen tvivl om at racerepræsentanterne/amstaffnetwork er den gruppe af mennesker i DK der besidder den klart største viden om racen. Der er på ingen måde tale om snobberi eller lignende, men ganske enkelt tale om mennesker der ønsker at redde en race som de brænder for, så den ikke skal belastes at de tusindevis af pit-blandinger og andre blandingshunde som stemples amstaff fordi det lyder smart (-eller mht pit for at "lovliggøre dem").

  • #79   3. nov 2007 Sandy: Det kan da ikke være rigtigt at du tror at hunde uden stamtavle alligevel er ægte!!!
    En hund uden stamtavle kan du ikke bevise dens baggrund ud fra - derfor er det altså en blanding.


  • #81   3. nov 2007 - Rottweiler Tor -: Hvis man skal betale 7500 kr i hundeskat for en amstaff lignende hund uden tavle, så vil alle de tåber der uovervejet anskaffer sig disse hunde, nok tænke sig om en ekstra gang inden anskaffelse. -og de folk vil blive afvist ved de "rigtige" kenneler.


  • #83   3. nov 2007 Der er vist ingen der tror på at amstaffens ry kan ændres med "et slag" -det er noget der vil tage tid. Mht om det vil tage 8-10 år før det får en effekt, så tror jeg ikke det er tilfældet. For det første vil forslaget medføre at problemet ikke forstærkes yderligere, og for det andet så er det de færreste af de useriøse ejere der har hunden indtil den evt. dør naturligt. -Sidstnævnte er HG vist et klart eksempel på med de alt alt alt for mange hunde af amstafflignende type, som sættes til salg herinde når de er blevet unghunde.

  • #86   3. nov 2007 Jeg er lige kommet til at tænke, pralerøv. Nå men hvis der skal hundeskat på amstaff og amstafflignende hunde uden tavler, hvad så med ambull?? Racen er som sådan ikke anerkendt, gælder tavlen? Og hvad hvis man så bare siger det er en amerikansk bulldog??

  • #87   3. nov 2007 Hvis der ville blive indført en hundeskat skal det sku gælde for alle racer.....Det vi ude i nu er direkte diskrinmination og ikke en dødel anderledes end hvordan det forgår i dagens danmark bland indvandre og "danskere"................................Man kan su ikke un sige det en race der skal dannes set for og synes virklig som rotweiler tor siger, det virker ikke særlig gennemtænkt......................der burde blive dannet et dyrepoliti, måske af frivillige som kan få tæsket en lov igennem om nogleretningslinier, som ville gøre dette muligt, det en lang ve frem , men tror det er den eneste løsning................

  • #88   3. nov 2007 Dennis W . Du må ha misforstået en helt masse.

    ALLE de steder hvor ast var lovlige i tyskland blev der indført en hundeskat på 700 Euro. efter ulovliggørelsen i visse områder smiley


  • #89   3. nov 2007 og nu skriver jeg det igen, Dette forslag er ikke lavet for nogle andre hunde, forbyggelse af problemer hos andre racer eller noget som helst andet. det er et udkast fra AST image gruppen

  • #91   3. nov 2007 hele indlægget handler jo om ast..... Citatet er fra RACEmødet , det står der os.

    og jo du har stadig misforstået det. for der bliver ikke snakket hundeskat på jagthunde, men på AST.. smiley

    og ved ikke om den dags dato er ulovlig i hele tyskland, men er den ikke, så er der STADIG en hundeskat på 700 Euro smiley


  • #92   3. nov 2007 kipler , for søren, Dette er jo kun er udkast fra racemødet... ikke et fuldgyldigt forslag .... der kommer så mange flere ting med i billedet. OGSÅ ejeren da vi jo alle ved de er et problem, og det med kurser mm. har jeg selv forslået en millard gange efter hånden smiley

    men dette her er STADIG et citat fra mødet.



  • #94   3. nov 2007 ja, Der er så skjulte motiver bag smiley Som jeg ikke kommer ud med. hehe

  • #96   3. nov 2007 og slv historien har næsten ingen kommenterede på sjovt ikke ;);)

  • #97   3. nov 2007 dennis w. i nogle af de stater skulle der være , jeg gentager, en hundeskat på 700 euro . på særlige farlige hunde.

  • #98   3. nov 2007 jamen kipler, Du har jo ikke kommenteret på selve emnet, kun hvad du selv vil smiley . jeg har postet et citat fra et møde , hvor en gruppe som jeg ikke er i har lavet et udkast som jeg har postet, da jeg håber der bliver gjort noget ved det smiley som jeg også skriver, Du kan da diskutere dig selv ihjel, det er jeg da ligeglad med, ønsker du at diskutere kan du jo tage det op med dem som er i gruppen smiley navnet står på www.amstaffnetwork.dk
    Slå dig løs kipler smiley

    jeg ytrede min holdning til det allerede i starten, og jeg gentager det gerne.

    Håber virkelig at image gruppen fra www.amstaffnetwork.dk Snart får udarbejdet et komplet forslag , og får budskabet ud til alle, både politikkere og alm mennesker.



  • #99   3. nov 2007 God aften til jer alle smiley Hunden kalder smiley

  • #101   28. nov 2007 markus...!

    du kan ikke duskutere hele tiden...;o)

    du laver jo slet ikke andet *ss*

    ses imorgen, nat nat


Kommentér på:
Kamphunde og forkerte mennesker.

Annonce