8. okt 2007 Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 16.664
Minimums krav til hundelufter Minimums krav til hundelufter
Hejsa
Jeg er blevet midlertidigt immobil pga. knæskade. Skye skal derfor luftes af fremmede nogle dage.
Og rigtig rigtig mange har tilbudt deres hjælp, men hvilke krav ville I have som minimum?
Det er jo ikke raketvidenskab, men det er stadigvæk mit kæreste eje, og både hun og hundelufteren skal jo helst have en god oplevelse.
Jeg har sat en mindste alder på 16 år, da de forhåbentlig der, er stærke nok til fysisk, at kunne holde hende, i nødstilfælde, og fornuftige nok til, at følge evt. anvisninger.
Ellers har jeg ikke sat nogle egentlige krav udover et minimum af hundekendskab.
Hvad ville I forlange? Det er en gåtur på en halv times tid, hvor hunden er i snor og sele.
Skye kan med alle mennesker og hunde, og dyr generelt, men hilsen i snor, ser jeg helst ikke.
Hun har nogle fysiske skavanker som man skal være obs. på, som dog er uden betydning ved en almindelig gåtur.
Overtænker jeg, eller?
okt 2023
Følgere: 114 Emner: 30 Svar: 3.537
Snor på og ingen hilsen er kloge krav. Dertil ville jeg huske hundelufteren på at samle op OG at lade Skye snuse. Jeg har mødt for mange hundeluftere, der trækker hunden afsted efter 1½ sekunds snuseri.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.876
og ja så ellers det er en hyggetur for hund og hundelufter ..
nov 2024
Følger: 12 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 406
Og så ville jeg have kemi med hundelufteren og føle vi var på samme bølgelængde og havde samme indstilling til det at lufte hund.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 16.664
Jeg giver vand (til længere ture) og hundeposer med, når de henter hende.
De får tilbudt at låne min bil hvis de vil i skoven (den er fuld af hundehår, mudder og hundeudstyr (vand, vandskåle, sikkerhedssele etc.)
Jeg vil pointere den med ikke at hilse tydeligere.
Skye er ikke interesseret i hverken mennesker eller dyr, når hun har sele på (arbejder). Men derfor kan andre jo godt være interesseret i hende.
Ham der hentede hende i dag har haft hunde, inkl. schæfere før.
De var på skovtur
Han vil gerne på tur med hende igen i morgen formiddag.
I morgen eftermiddag er det en 17-årig pige/kvinde. Hun er vokset op med huskyer ... Det bliver en gåtur i nærområdet. Hende er jeg lidt mere nervøs ved. Men de fleste kender til Skye og vil hjælpe hvis der bliver brug for det.
Så er der flere der har meldt sig, hvis det bliver nødvendigt.
I løbet af max 15 minutter var der 7 der havde meldt sig. Det er alligevel samfundssind.
Jeg ved godt, at jeg også ofte hjælper når lign. opslag kommer op, men havde alligevel ikke regnet med så hurtig tilslutning
Jeg håber, at kunne komme ind/ud af bilen igen sidst på ugen, så vi kan tage i Hundeskoven, så Skye kun behøver en udefra til at lufte en enkelt gang i døgnet.
Tak igen. Jeg er så pylret omkring hende. Men elsker også at hun for nogle dejlige oplevelser, når nu jeg ikke lige kan et stykke tid.
nov 2024
Følger: 12 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 406
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.876
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 16.664
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.541
Jeg har ikke haft de store krav.
Til at starte med, snor på, og så husk at samle på, selv i skoven.
Har ikke sat krav på tid, hundelufterne har somregel taget min 1 times gåtur.
En enkelt fik lov til at tage hunden med i deres bil og ud til vesterhavet.
Den ene hund var en Amstaff, den anden en blanding af labrador, schæfer og flatcoated retriever.
Selv lufter jeg med snor på i starten, indtil vi kender hinanden og jeg har fået grønt lys fra ejer til at tage snoren af.
Jeg samler op og aftaler med ejer om hunden må få godbidder (og evt hvilke)
For mig er gåturen rent hygge, vi tuller afsted i snuse til hvert græsstrå tempo
Minimums krav til hundelufter