480 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Minimums krav til hundelufter Minimums krav til hundelufter

Hejsa

Jeg er blevet midlertidigt immobil pga. knæskade. Skye skal derfor luftes af fremmede nogle dage.
Og rigtig rigtig mange har tilbudt deres hjælp, men hvilke krav ville I have som minimum?
Det er jo ikke raketvidenskab, men det er stadigvæk mit kæreste eje, og både hun og hundelufteren skal jo helst have en god oplevelse.

Jeg har sat en mindste alder på 16 år, da de forhåbentlig der, er stærke nok til fysisk, at kunne holde hende, i nødstilfælde, og fornuftige nok til, at følge evt. anvisninger.
Ellers har jeg ikke sat nogle egentlige krav udover et minimum af hundekendskab.

Hvad ville I forlange? Det er en gåtur på en halv times tid, hvor hunden er i snor og sele.
Skye kan med alle mennesker og hunde, og dyr generelt, men hilsen i snor, ser jeg helst ikke.
Hun har nogle fysiske skavanker som man skal være obs. på, som dog er uden betydning ved en almindelig gåtur.

Overtænker jeg, eller?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Minimums krav til hundelufter
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 114 Emner: 30 Svar: 3.537
    #1   28. apr Jeg synes bestemt ikke, at du overtænker.
    Snor på og ingen hilsen er kloge krav. Dertil ville jeg huske hundelufteren på at samle op OG at lade Skye snuse. Jeg har mødt for mange hundeluftere, der trækker hunden afsted efter 1½ sekunds snuseri.

• #2   28. apr jeg synes heller ikke du overtænker .. udover hvad Isabelle skriver så ville jeg nok bare sige til hundelufteren at i den periode skal der ikke hilses på andre hunde, så undgår du med sikkerhed der skulle opstå en situation som vedkommende ikke kan håndtere ..
    og ja så ellers det er en hyggetur for hund og hundelufter ..

• #3   28. apr Hvad Isabelle skriver smiley Nu kommer det også an på hvordan den enkelte hund er og om der er problemer.
    Og så ville jeg have kemi med hundelufteren og føle vi var på samme bølgelængde og havde samme indstilling til det at lufte hund.

• #4   28. apr Takker.

Jeg giver vand (til længere ture) og hundeposer med, når de henter hende.
    De får tilbudt at låne min bil hvis de vil i skoven (den er fuld af hundehår, mudder og hundeudstyr (vand, vandskåle, sikkerhedssele etc.)

Jeg vil pointere den med ikke at hilse tydeligere.
    Skye er ikke interesseret i hverken mennesker eller dyr, når hun har sele på (arbejder). Men derfor kan andre jo godt være interesseret i hende.

Ham der hentede hende i dag har haft hunde, inkl. schæfere før.
    De var på skovtur smiley
    Han vil gerne på tur med hende igen i morgen formiddag.

I morgen eftermiddag er det en 17-årig pige/kvinde. Hun er vokset op med huskyer ... Det bliver en gåtur i nærområdet. Hende er jeg lidt mere nervøs ved. Men de fleste kender til Skye og vil hjælpe hvis der bliver brug for det.

Så er der flere der har meldt sig, hvis det bliver nødvendigt.
    I løbet af max 15 minutter var der 7 der havde meldt sig. Det er alligevel samfundssind.
    Jeg ved godt, at jeg også ofte hjælper når lign. opslag kommer op, men havde alligevel ikke regnet med så hurtig tilslutning smiley

Jeg håber, at kunne komme ind/ud af bilen igen sidst på ugen, så vi kan tage i Hundeskoven, så Skye kun behøver en udefra til at lufte en enkelt gang i døgnet.

Tak igen. Jeg er så pylret omkring hende. Men elsker også at hun for nogle dejlige oplevelser, når nu jeg ikke lige kan et stykke tid.

• #5   28. apr Det er da dejligt med så god hjælp, især at de også vil køre i skoven. Heldig hund smiley

• #6   28. apr hvis de må låne bilen vil jeg nok sikre mig de har kørekort . smiley smiley smiley smiley

• #7   28. apr Hanne: Hæh he. Der har jeg også tænkt mig smiley

• #8   28. apr Jeg har som udgangspunkt sagt 18+, meeeen kommer den rette forbi er den da sneget sig ned på 16 smiley

Jeg har ikke haft de store krav.

Til at starte med, snor på, og så husk at samle på, selv i skoven.

Har ikke sat krav på tid, hundelufterne har somregel taget min 1 times gåtur.

En enkelt fik lov til at tage hunden med i deres bil og ud til vesterhavet.

Den ene hund var en Amstaff, den anden en blanding af labrador, schæfer og flatcoated retriever.

Selv lufter jeg med snor på i starten, indtil vi kender hinanden og jeg har fået grønt lys fra ejer til at tage snoren af.

Jeg samler op og aftaler med ejer om hunden må få godbidder (og evt hvilke)

For mig er gåturen rent hygge, vi tuller afsted i snuse til hvert græsstrå tempo smiley

Kommentér på:
Minimums krav til hundelufter

Annonce