{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Mundkurv?? Er det synd for hunden? {{forumTopicSubject}}

Hej.. jeg har lige et spørgsmål.. Er det syndt for hunden at den får mundkurv på når den skal på gå tur? Jeg har nemlig lige anskaffet mig en mundkurv, og jeg er faktisk blevet rigtig glad for den. min hund falder meget mere til ro på vores gå ture, og vi nyder vores gå ture nu. jeg har givet ham mundkurv på da han overhovedet ikke bryder sig om fremmede hunde og mænd. Indtil videre har det været en god oplevelse. Det skal også siges at han lorer med halen når han skal ha den på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mundkurv?? Er det synd for hunden?
  • #1   6. nov 2007 Hvis man har en hund med de problemer synes jeg det er flot man tager ansvar og gør hvad man kan.

Men jeg ville personligt sørge for min hund også kom steder hen dagligt hvor det ikke var nødvendigt så den fik lov tilvirkelig at snuse,slikke og smage på tingene.

• #3   6. nov 2007 Jeg ville aldrig have mundkurv på en hund på en gåtur (i snor) da man fratager den alle muligheder for at forsvare sig, hvis den bliver angrebet af en anden hund. Ville nok hellere sørge for noget adfærdsbehanhdling så han kunne blive tryg ved fremmede hunde og mænd...

• #4   6. nov 2007 Det er ikke en der lukker hans mund helt sammen, der er stadig åbent til snuden, og der kan skam også lige ryge en guffert ind. Dyrlægen tilbød mig først et kæmpe monster af en mundkurv, det var en af plastik som ville dække hele mund og snude, men det ville jeg ikke da det ville være synd for ham sys jeg, og det ville også se for voldsomt ud. men han kommer også ned på en mark hvor vi bare løber rundt og leger uden mundkurv på.

• #5   6. nov 2007 Synes det lyder fornuftigt nok Maria.......men jeg hører så også til dem der ikke bliver skræmt og dømmer en hund med mundkurv men har fine tanker om en ansvarsfuld ejer :o)

• #6   6. nov 2007 grunden til at han ikke bryder sig om fremmede hunde og mæd er fordi at, han vil beskytte mig, jeg bryder mig nemlig ikke om at folk har deres hund løs når jeg kommer gående med min hund. grunden til at han beskytter mig overfor fremmede mænd (kun om aftenen når det er mørkt) er fordi der engang kom en fuld mand hen til os og begyndte og skælde mig ud og tage fat i min hund, siden der har min hund jo bare ville beskytte mig. man bliver altså lidt forskrækket når der pludselig er en mand der råber og skriger af en. så jeg har mundkurv på ham for at han også kan hilse på mennesker når det er mørkt, og se at det er oki, har skam ikke tænkt mig og bruge den for altid.

• #7   6. nov 2007 Maria S

Kan det tænkes at fordi du føler dig mere sikker pga. mundkurven går det hele lettere og i kan begge nyde turen !! Hvis du er anspændt pga. de problemer du oplever smitter det meget af på hunden, måske har i forstærket hinanden på et misforstået niveau.

Mundkurven kan være en måde at få problemerne løst på så du fremover ikke behøver den mere.

Held og lykke.

• #8   6. nov 2007 jeg har også brugt grime på ham, men den behøver vi ikke så meget mere da han næsten går pænt altid, hehe. Men jeg vil bare ikke risikere noget, altså man høre så meget. Jeg vil bruge mundkurven så han kan lærer at det er oki og hilse på fremmede hunde og mænd.

• #9   6. nov 2007 Det er min skyld han bliver nød til og have mundkurv på, da jeg blev rigtig bange da den fulde mand råbte og skreg af os. så jeg har en usikkerhed om aftenen når vi går tur, og kan mærke at det bliver bedre og bedre for hver gang vi går tur, både med hunden og mig.

• #10   6. nov 2007 Er glad for alt det positive respons der er herinde idag... Det er rigtig rart.... smiley

• #11   6. nov 2007 hvis din hund logre med halen og at i begge har det bedre med at gå ud om aften, når der er mundkurv på , jamen så er det vel helt fint

• #12   6. nov 2007 Han er glad og mere rolig på vores gå ture, og jeg er også mere tryg ved at han har den på. Kunne heller ikke finde på og gi ham den på hvis han blev bange for den

• #13   6. nov 2007 Hvis mundkurven bringer det bedste frem i ham og han er glad for at se den er der vel intet ondt i det!

At han synes den er dejlig kan være, udover hvad der er nævnt, at den rører ved et punkt på næsen som udløser beroligende stoffer i hjernen, så han fysisk bliver afslappet også.

Fantastisk initiativ af dig!!! Lækkert

Kommentér på:
Mundkurv?? Er det synd for hunden?

Annonce