{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

16 timer er det synd? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til og sidde og tænke over hvor længe vores hunde egentlig er "alene" De er alene 8 timer dagligt, også er vi sammen med dem hele aftenen til ved en 12 tiden ca... Så går vi i seng og hundene er i stuen om natten, da vi ikke kan have dem i soveværelset... ( Er allergiker ) Så sammenlagt er det ca 15-16 timer dagligt.. .Er det synd..? For tror om natten ved de vi ligger i soveværelset, for det har de været vant til, og de ser også vi lukker døren dertil..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  16 timer er det synd?
  • #2   8. nov 2007 Umiddelbart ville jeg sige ja. Man regner de timer hvor hunden ikke selv kan beslutte om de vil være sammen med dig som timer hvor de er alene - uanset om de ved at du er bag døren eller ej...

  • #3   8. nov 2007 Nyma : Det er nemlig samvittigheden.. Altså vi har ikke problemer med dem for tiden.. De får alle deres gåture, og er bare glade når vi kommer hjem... Har ikke sådan prøvet de har ødelagt noget, eller andet..

  • #4   8. nov 2007 Bianca C : Hvad så med andre der ikke har dem med i soveværelset? De er jo også alene.. Har heldigvis 3 der underholder hinanden, for ville ikke kunne klare det hvis jeg havde en smiley

  • #7   8. nov 2007 Men skal også lige siges, når jeg har fri for arbejde er jeg sammen med hundene, og tager ikke ud osv.. Kun hvis de er med.. Også plejer vi nogenlunde dagligt og gå i hundeparken

  • #9   8. nov 2007 . :: Ryopi :: . Neeej der er nemlig rigtig smiley

    Nyma - Nu med CERT og CACIB - Ja ville jo også mene at hvis jeg kunne se de manglede noget, skulle der måske gøres noget.. Men alle mine hunde er glade for at sove.. smiley Selvom jeg er hjemme har de ikke det store aktivitetsniveau - og vil bare gerne ligge og hygge med os i sofaen smiley


  • #10   8. nov 2007 Der blev spurgt og jeg svarede efter min overbevisning - det er jo op til er selv om I kan tilslutte jer den. Og når I så ikke kan det så er det fint nok.

  • #12   8. nov 2007 Nej, hvis de er vandt til at sove i stuen uden jer er det da helt i orden. Min hund sover ude i gangen da vi heller ikke vil have ham i soveværelset om natten. Døren står dog åben så han kan komme ind hvis det skulle være. Min hund ville ikke lade os være om natten da hans kurv stod i soveværelset, det blev vi trætte af og nu får han besked på at lægge sig ud i gangen hvis hans vækker os. Omkring de 8 timer i løbet af dagen, er det jo normalt. De fleste arbejder jo 37 timer om ugen.

  • #13   8. nov 2007 Bodil :

    Vil også gerne have alles meninger smiley


  • #14   8. nov 2007 kan du godt tåle at være sammen med dem i dagtimerne, når du er allergiker så? vi har jo valgt en allergi venlig hund da min kæreste også er allergiker.

    da jeg læser en time kørsel væk fra mit hjem så har vi også været oppe på 8 timer om dagen, men nu er jeg snart færdig med min uddannelse og så skal det være slut, ønsker mig nemlig et job på 30-32 timer, da jeg gerne vil se min hund lidt mere, og børn i den nærmeste fremtid =)


  • #15   8. nov 2007 Nu er der også forskel på om hunden SKAL sove i soveværelset og sidde på skødet eller om de har muligheden for at tjekke om resten af flokken (ejeren) er okay. Som Sara skriver sover deres hund i gangen men KAN komme ind og se til dem. Det er der forskellen ligger for mig og det behøver man altså ikke få hunde af som ikke kan leve med at man forlader deres synsfelt!

  • #16   8. nov 2007 ps. tror der er en kæmpe fordel at du har mere end en hund =)

  • #17   8. nov 2007 Julie : Jeg kan sagtens klare dem om dagen, det har jeg ikke problem med... Mit problem er når de er i sengen og jeg skal sove sidder der hår i hele dynen, også ligger jeg og klør hele tiden, og får røde knopper.. Det kan jeg ikke... Men hverdag jeg kommer hjem støvsuger jeg osv, for ligesom og holde allergien nede..

  • #18   8. nov 2007 Julie : Ja det er nemlig også derfor... Havde jeg kun den ene ville jeg ikke kunne klare den skulle ligge alene..

  • #19   8. nov 2007 Hvad med så bare at holde dem ude af sengen?? De kan vel godt ligge i deres egen seng på gulvet i gangen?

  • #20   8. nov 2007 Bianca... Vi har prøvet i mange måneder nu, og der sker bare ingen fremskridt... De vil være i den seng, ligegodt hvor mange gange vi siger ned osv...

  • #21   8. nov 2007 Okay. Så er der muligheden at sætte et trappegitter op, så de i det mindste kan se jer, men det er jo helt op til jer...

  • #22   8. nov 2007 Hunde er jo flokdyr.....
    - Og tre hunde der har hinanden om natten, ergo er de samlet i flok, og de ved godt at resten af flokken er på den anden side af døren smiley

    Så de overlever nok at blive lukket ud af soveværelset.....
    - så nej, syntes ikke det er synd.



  • #25   8. nov 2007 det er ikke synd. det er meget normalt.

    Hvem pudser lige sin glorie og siger "jeg er kun hjemme fra 4 timer om dagen og så bruger jeg AL min tid med hundene resten af dage, og de sover ved mig"

    der er jo ingen mennesker der lever sådan. så


  • #26   8. nov 2007 mine hunde sover ikke inde ved mig. og de sover ikke sammen for det kan de ikke. de er helt og aldeles anene om natten. nanna var vant til det inden vi fik rox og han er vant til at sove alene der hvor han kommer fra.

    Synes sq ikke det er synd. Vi skal alle have vores nannasøvn også hundene.

    Min mor går godtnok hjemme hele dagen men de bruger tit 2-3-4 timer i hundegården hvor de leger med hinanden..


  • #27   8. nov 2007 Hjælp pindsvinene synes det er overdrevent at man kbitter job og folk man elsker for sine hunde. Man skal selvfølgelig have tid til dem, hvis man ikke ahr skal man ikke få en... Men ligefre at planlægge hele sit liv efter hunden... det ville jeg ikke.

  • #28   8. nov 2007 Bodil der er jo jogen der er mere strikse end andre. 16 timer ud af 24..? synes ikke det er galt. hunden sover alligevel bare de 8 timer ..

    men alt i alt så NEJ jeg synes det er iorden..

    Ikke alle kan lægge deres liv helt om og droppe alt andet end hunden..


  • #29   8. nov 2007 hjælp pindsvinene der var en der skrev nu gider jeg ikke lige kigge hvem at hun var ved at droppe kæresten for at være sammen med hunden?

    Men ja nogen har tid til den livsstil, og det er da dejligt for dem og deres hunde.
    Men dermed ikke sagt at vi andre dødelige ikke må have hund fordi det er synd for den..


  • #30   8. nov 2007 hjælp pindsvinene.

    Vi er jo enige så smiley

    Men synes nu stadig ikke det er synd at en hund er alene nogle timer..


Kommentér på:
16 timer er det synd?

Annonce