{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

9 timer alene hjemme? {{forumTopicSubject}}

er i stort dielemma.

på fredag har jeg mulighed for at tage en heldagavagt på hospitalet (for at lære mere - er dyrlægestuderende)

men min kæreste skal ligesom jeg så, møde kl 8 og har først fri kl 16, hvilket betyder han er hjemme mellem 16.30 og 17.

ultimativt vil det så betyde at sasha skal være alene (og ikke kunne tisse) i 9 timer ca

de to andre gange det er sket har vi fået naboen til lige at lufte hende - men det er der jo grænser for hvor mange gange man kan bede dem om....

normalt er hun ikke alene mere end 7 - 8 timer og aldrig længere, men før vi fik hende var hun af og til alene i 12 timer - uden at tisse indenfor! - men lille stakkel.

vil bare høre om jeg er en hønsemor, eller om det er en god ide igen at høre naboen om de har tid...?

vh louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  9 timer alene hjemme?
  • #1   1. feb 2012 vil jo egentlig hellere "gemme" naboen til en gang hvor det virkelig kniber....

  • #2   1. feb 2012 En hund på den alder burde godt ku være alene hjemme den problemer i det tidsrum, det værste er din dårlige samvittighed, det kender jeg godt, men mon ikke det går smiley

  • #3   1. feb 2012 Louise P.:

    Den ene gang kan jeg ikke se det er et problem. smiley Min kan sagtens en gang i mellem være alene hjemme, længere tid end han plejer.

    Hvis hun ikke kan holde sig, så synes jeg da det er en fin ide at spørge naboen om hun ikke kan lufte lillehunden en enkelt gang, eller lige lukke hende ud i haven smiley


  • #4   1. feb 2012 Den kan da nemt være alene i 9 timer, hvis den er vandt til at være alene.. Den ved da ikke om det er 8 eller 9 timer..

  • #5   1. feb 2012 Der sker næppe noget ved at være væk en time længere når hun sagtens kan være alene i en del timer og er vant til det, hun har jo også gjort det før så hun kan jo sagtens, en hund kan dælme holde sig meget længe.
    Desuden opdager hunden nok ikke lige at der er gået en time ekstra, den sover jo bare, så det ville jeg ikke have betænkeligheder ved.
    Det sker da også at mine er blevet nødt til at være alene i op til 12 timer en sjælden gang imellem og de har sgu ikke opdaget det smiley


  • #6   1. feb 2012 hvorfor spørge her, når nogen skriver du skal bruge naboen, vil du jo ikke alligevel?

  • #7   1. feb 2012 det er heller ikke så meget at det er en ekstra time . det skal jeg nok råde bod på med ekstra gåtur.

    det er hendes tissetrang. og igen tror jeg det er mig der er pyler - hun drikker sjældent noget i løbet af dagen, kun efter mad og tyggeben, så måske er det ikke så slemt.

    hun skal dog tisse når vi kommer hjem, men det gør hun også selvom der kun er gået fire timer såe ... .. smiley

    ja, altså naboerne er flinke men tror heller ikke de er så gode til at sige fra, de synes hun er noget så sød og får jo ondt af hende hvis vi siger det er 9 timer men hun godt kan klare det hvis ikke de har tid /er hjemme /el. andet


  • #8   1. feb 2012 steffen og stine

    jeg spørger her for at få indblik i hvad andres hunde fungerer med. om det er normalt at holde sig 9 timer eller mere - for så er der ingen grund til at ulejlige naboen igen. - som nævnt tror jeg de har svært ved at sige nej smiley





  • #9   1. feb 2012 Hvis ve en sjælden gang er væk længere tid bruger vi vores narbo og hun gør det gerne , så hjælper vi hende hvis hun har brug for en hjælperne hånd det er jo bare det man kalder god narbohjælp.
    Jeg havde spurgt min narbo medmindre de trækker på svaret når du spøger , hvis det kun er en enkelt gang så gør hunden træt dagen inden evt en gang kikseleg , hvor man gemmer en masse små kikser rund i hjemmet og hunden skal finde dem det gøre hunden træt da den skal bruge sin sanser og bliver så dejlig træt og klare sikket 10 timer , vores har gjort det én gang og havde ikke lavet noget.
    Vh Palle


  • #10   1. feb 2012 Som sagt opdager hun jo ikke at der er gået en time mindre eller længere inden i kommer. Sover hun ikke imens i er væk, så er hun jo ikke trængende i mens. Hvis hun var så trængende ville hun jo besørge inde. Så ja det er dig der pylrer smiley

  • #11   1. feb 2012 kan lige sige mit indlæg nr. to kom inden jeg havde set hvad Mia D skrev

  • #12   1. feb 2012 De fleste hunde skal vel tisse når de har været alene hjemme?

    Mine hunde er henholdsvis snart 3 år, og 10 mdr, og de er alene alt fra 3 timer til 10 timer, oftest 8-9 timer fordi jeg har et fuldtidsarbejde der skal passes.

    Mine hunde kommer altid lige ud i haven og får tisset inden vi går tur.
    Og det er uanset om de har været alene 3 timer eller 10 timer, så tisser de stadig af i haven inden vi går, og de tisser også hver gang.

    Så forstår ikke hvad du mener med hundens tissetrang?
    Du kan jo også gå en hel dag uden at tisse kan du ikke, det kan jeg ihvertfald, altså en 8 timer hvor jeg ikke er på toilettet.


  • #13   1. feb 2012 Hvis hun kan være alene i 8 timer, kan hun også være alene i 9. Det var noget helt andet hvis vovsen aldrig havde prøvet at være alene hjemme. Hun er en lab, hun nyder vel bare at kunne sove lidt mere smiley

  • #14   1. feb 2012 jep. Jeg tror jeg melder mig til vagten, og så må jeg se om jeg render ind i naboen, eller alligevel får dårlig samvittighed og banker på smiley

    tak for input smiley


  • #15   1. feb 2012 jeg ville da også mene at vapse sagtens kunne klare det.. vi var på lolland i weekenden uden hund og der var vores også alene i næsten 12 timer og det havde han taget helt fint, og der var helelr ingen sø på gulvet nogen steder.. engang imellem kan man jo være nød til at lade dem blive hjemme og som King Of Heaven siger er det nok din samvittighed der har det værst, det havde min også da vi tog af sted..


  • #16   1. feb 2012 Så længe det ikke er 9 timer dagligt, tror jeg bestemt ikke den lider overlast smiley

  • #17   1. feb 2012 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •

    hehe jo.. af og til andre gange er det ligefør jeg skal rende hver 2. time;) men sasha er nok mere normal end jeg

    og jo hun har et glimrende sovehjerte


  • #18   1. feb 2012 hehe muligvis de er selv allergikere og tør ikke få hund selv, men det er jo svært at skelne mellem høflighed og virkelig ønske om at have hundeselskab når ikke man kender folk helt så godt.

    hehe og vi bor sgu så tæt at vi hver især nærmest kan høre om der er nogen hjemme, samt vi har en lille karnap med skrivebord i hver hvor vi kan kigge over og vinke til hinanden. -så sent som i går havde vi en lille samtale gennem køkkenudluftningen smiley spass i så lydte gamle lejligheder



  • #19   1. feb 2012 hehe tja hun er fræk nok til at lægge sig ind i deres gang når vi står ude og snakker på opgangen med åbne døre.

    det værste er at katten nu har fundet ud af det, og er smuttet med derind 3 gange. nu sidder han så vagt ved døren og venter bare på der bliver åbnet, hvorefter han kradser på ved deres smiley

    han er frisk på eventyr, og sasha har været i heldagspasning der et par gange før (efter ønske fra dem hvor vi spurgte om de havde tid til luftning - eller hvor de spottede min kæreste skulle i biffen og jeg var i jylland- skal sasha så være alene spurgte de ;))



  • #20   1. feb 2012 Tror du skal lave den aftale med naboen at han lufter din hund. Jeg er 1000% overbevist om at hunden ikke tager skade af at være alene hjemme i 9 timer (inden jeg startede uddannelse var mine alene hjemme i 9-10-11 timer hver dag) - men du vil være ked af det og ikke koncentrere dig og få lært noget mere i din uddannelse .. så spørg dog naboen smiley

  • #21   1. feb 2012 Altså om hunden er alene i 8 eller 9 timer - det er egentlig ikke noget der betyder noget.
    Men for din egen samvittighed skyld så snak med naboen, hvis de synes det er for meget, så sig til dem at de virkelig skal sige til (:


  • #22   1. feb 2012 Tja, mine er normalt alene hjemme i gennemsnit i 8 timer dagligt. Meeeen 2-3 gange om måneden er jeg væk i 9,5-10 timer ialt med kørsel til og fra job.
    Min dårlige samvittighed er ved at slå mig ihjel, men jeg ved mine hunde sagtens kan klare det. Det er voksne hunde smiley

    Mine hunde tisser os i haven uanset om der er gået 2, 8 eller 10 timer, så det kan du ikke regne med.


Kommentér på:
9 timer alene hjemme?

Annonce