{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Gæsten97
Gæsten97
Tilmeldt:
7. sep 2020
Emner: 1 Svar: 5

Alene hjemmetræning {{forumTopicSubject}}

Vores shih tzu hvalp er i dag 8 måneder. Vi har trænet alene hjemme længe, og nu har hun været oppe på knap 8 timer alene uden nogen lyde overhovedet. Vi havde rigtig svært ved at lære hende at være alene, men det lykkedes.

Men her over de sidste to uger, er problemet vendt tilbage.

Først lidt forhistorie. For 14 dage siden gik min kæreste i skole fra 9-16, og jeg gik hjemme. Jeg lod vores hvalp være alene en gang i mellem når jeg skulle handle, eller andre småting. Så der var hun måske ikke alene i mere end en time den uge. Ugen efter er min kæreste syg hele ugen.. så der bliver ikke trænet alene hjemme fra mandag til torsdag. Om fredagen lod vi hende være alene i en halv time, og det gik ikke særlig godt. Ud af 31 minutter, gøede hun i 10 af dem på forskellige tidspunkter. I lørdags var vi væk fra hende fra 10-17.30. Der gøede hun meget de første to timer, så var hun stille i 3 timer, så gøen igen, stille i 2 timer, gøen igen og så stille i halvanden time indtil hun blev hentet. 

I dag var hun så alene fra 17.30-20.15, og gøede under hele perioden (vi havde ikke mulighed for at tage hjem til hende). Vi er totalt i rådvilde, det gik så godt med hende, og nu går det så skidt. Vores rutine til når hun er alene hjemme er at hun bliver sat ind i vores soveværelse, hvor vi har en låge indtil, så hun ikke kan komme ud. Hun har vand derinde, og et godt kødben. Der bliver sat radio på, og så siger vi farvel til hende, og går. I dag gav jeg hende dog hendes aftensmad inden jeg tog afsted 17.30 (hun spiser dog normalt 16.-16.30).

Har vi gjort noget forkert? Eller er det fordi hun er inde i en svær periode som teenager her i 8 måneders alderen?

På forhånd mange tak, i plejer at være rigtig behjælpelige herinde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemmetræning
  • #1   7. sep 2020 Hvilken race?

  • Gæsten97
    Gæsten97 Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 5
    #2   7. sep 2020 shih tzu


  • Gæsten97
    Gæsten97 Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 5
    #3   7. sep 2020 Tilføjelse: Hun får en god gå tur hver gang inden vi kommer med hende, men tids nok til at hun kan falde til ro inden vi går fra hende

  • #5   7. sep 2020 Har hun haft sin første løbetid ??

  • Gæsten97
    Gæsten97 Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 5
    #6   7. sep 2020 Hej Ansofie K

    Nej, det har hun ikke. Vi har ihverfald ikke set noget blod.


  • #8   8. sep 2020 Kan også være en løbetid der trykker..
    men i skal gå tilbage til hvor hun er tryg igen.

    Min Boston (dog hanhund) kunne være alene i 8 timer og fra den ene dag til den anden vende det, dat var fordi hans hormoner begynde at rulle. Var så heldig at min far kunne hjælpe, så i periode hentede de ham først efter 1/2 time og så øgede vi. Og i dag er han 7 og har aldrig haft problemer med alene hjemme med ham siden smiley

    Og ved fra mine tæver at når første løbetid er oppe over, sker der også noget der.

    Det er rigtig at nogen selvskabracer aldrig lære det, men tænker hun har vist hun kan.

    Start med at lade hende være alene når i på toilettet, går ud med noget, henter posten. (Jeg var tit ude og kigge på skraldespanden og i postkassen smiley )


  • Gæsten97
    Gæsten97 Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 5
    #9   8. sep 2020 Hej Denise J,

    Vi er på ingen måde gået for hurtigt frem. Vi startede helt basic for 5 måneder siden med først 5 sekunder, så 10 sekunder. så 20 sekunder og så måske et minut. Stille og roligt tempo indtil vi nåede over en time uden brok fra hende. Så har vi langsomt øget tiden derfra smiley


  • Gæsten97
    Gæsten97 Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 5
    #10   8. sep 2020 Hej igen Ansofie K.

    Mener du, at vi skal starte HELT forfra igen? Det tænker jeg da ikke kan passe, når hun førhen har været SÅ god til det


  • #11   8. sep 2020 Jo det kan godt passe, i er nødt til at starte forfra, det vil højst sandsynlig gå noget hurtigere, men det handler om at hunden ikke må nå at blive ked af det før i er retur:) jo flere gange i lader hunden blive bange jo værere vil det blive og jo længere tid vil det tage at blive tryg igen

  • #12   8. sep 2020 Jo for at se hvor hendes grænse går til. Plus i viser hende at i er der..
    så kan man oftes rykke hurtigere tilbage til det normale.
    Hvis det er løbetid, kan det godt svinge lidt smiley


  • #13   8. sep 2020 Jo, med så unge hunde kan man sagtens risikere, at blive "slået tilbage til start", hvis man bryder rutinen i en periode.
    Det lyder også til, at der er meget stor forskel på, hvor længe hun er alene, og på hvilke tider af døgnet? Nogle (selv voksne) hunde, der sagtens kan være alene en arbejdsdag, kan faktisk også godt blive udfordrede, hvis det istedet pludselig er eftermiddag og aften, man går fra dem, fordi det er ukendt.

    Så som de andre vil jeg sige, at I skal starte forfra. På positivsiden skal det siges, at I nok rimeligt hurtigt kan komme et godt stykke fremad, når hun har kunnet før.


  • #15   8. sep 2020 Man bør ikke fortsætte med at efterlade hunden, når man har konstateret et problem. Det forstærker bare problemet yderligere.
    Forfra med træningen, og så lav en fast rutine.
    Det er normalt med uro i den alder, og igen omkring 1 år og halvandet år. Det er modningsfaserne.


Kommentér på:
Alene hjemmetræning

Annonce