{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Alene hjemmetræning {{forumTopicSubject}}

Hej igen igen
Vi har med vires hvalp trænet alene hjemme fra han var 8 uger gammel små korte intervaller og med succes op til 45 min. Det er desværre gået helt i hårdknude og han hyler nu som en ulv?? efter få min. Han er i bryggers med babygitter til køkken alrum hvor vores anden hund er.
De adskilt fordi jeg tænkte det var syndt for den ædleste hund hvis ikke hvalpen kunne lade den være og samtid se hinanden. Den har været alene hjemme mens vi var hjemme uden problemer.
Skal de være hjemme sammen?
Skal vi gøre noget andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemmetræning
  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #3   8. jul 2022 Altså de fungere ok sammen, men den ædleste gider ikke hvalpe tænder i ørene hvilket er helt ok. Jeg kunne godt tænke mig han var bedre til at sige fra

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #4   9. jul 2022 Og hvor meget plads skal de have?
    Er et bryggers for lidt plads til 2 hunde


  • #5   9. jul 2022 Jeg har lille Luna på 10 uger. Hun kan være alene hjemme 8 timer allerede. Der opstod en nødsituation på jobbet, som jeg var nødt til at løse. Har kamera, så kunne se og høre at hun ikke pev. Hun går sammen med min gamle dreng og katten.
    Jeg møder kl. 6, men står op med hende kl. 4. Så vi kan tisse af, spise, tisse, lege og træne og til sidst tisse og sove. Jeg sørger for at hun er mentalt træt inden jeg kører fra hende. Det virker til om det er 4 eller 8 timer er ligegyldig for hende. Hun havde 1 uheld på de 8 timer igår. Min dygtige vuffer. Idag bliver de passet af min kammerat, da jeg på forhånd ved at jeg har en lang dag smiley


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #7   9. jul 2022 Han er 12 uger måske skal jeg bare prøve de alene sammen jeg var mest bekymret for ham på 2 år kunne få fred men det finder de måske selv ud af.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #8   10. jul 2022 Der er stor forskel på hunde, nogen kan lide trygheden i, at være i små rum. Nogen foretrækker at have adgang til flere rum.

    Jeg ville ikke lukke dem sammen alene i et bryggers med mindre dit bryggers er meget, meget stort. Det skal være så de begge to kan trække sig væk fra hinanden, så flere rum ville være optimalt, efter min mening.

    Læser oftere og oftere, at folk giver deres hunde en time out, når de opdrager. At blive lukket ind i et rum, kan give hundene samme opfattelse som at blive lukket væk.

    Har haft en del hunde igennem tiden og ingen af dem har været ens, heller ikke dem af samme racer.

    Vores hunde (nu 7 stk.s ) er i hele huset som de sædvanligvis har adgang til (Vores første sal, kommer de kun på ved invitation pga dum trappe)

    Pøj pøj med at finde den helt rigtige løsning for jer smiley



  • #9   11. jul 2022 Jeg bliver nødt til at sige, at jeg er lodret uenig i #1 - at man først må gå tilbage, når hunden ikke længere hyler eller piver. (Det svarer - for mig - til at man ikke vil tage et barn op, så længe det græder)

    For mig vil "lyd" istedet være et signal om, at jeg er gået for hurtigt frem.
    Jeg ville skynde mig ind igen, og sætte kriterierne lidt ned i næste træningssession.

    Jeg har aldrig lukket hundene hver for sig i alene-hjemme-situationer. Heller ikke, når der har været hvalp i flokken.



  • #11   11. jul 2022 “10
    Ikke enig, hunde som hyler skal man gå ind til øjeblikkelig, hunde skal ikke have lov at være ulykkelige længere en aller højst nødvendig.
    Hyler hunden er man gået for hurtigt frem og det skal ikke gå ud over hunden.


  • #12   11. jul 2022 Med hensyn til at lade hvalp og voksen være alene sammen, hvad sker der når du er hjemme, slapper de af sammen? Kan de ligge i samme rum i ro uden at du blander dig? Hvis ja, så ville jeg godt turde lade dem alene sammen, hvis nej ville jeg fortsætte træning med gitter imellem.

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #13   11. jul 2022 Jeg synes godt hvalpen kan have svært ved at lade den voksne værre nogen gange slapper de af sammen men det er pige så tit at hvalpen lige må springe på den voksne. Jeg tror det bedst de adskilt til den lille har lært mere ro. De vil blive afskilt af babygitter hvor se kan se hinanden

Kommentér på:
Alene hjemmetræning

Annonce