{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Alene-hjemmetræning {{forumTopicSubject}}

Viggo på 9 måneder (islandsk fårehund) har længe haft meget svært ved at vi går om morgenen. Vi er nu startet forfra 3 gange med alene-hjemmetræning, da han får heftige tilbagefald engang imellem og slet ikke kan håndtere det.
Vi har trænet med ham efter alle kunstens regler i 4 måneder nu, men han gør, piber og stresser meget når min kæreste går fra ham. Han har overhovedet ikke været alene mens vi har trænet med ham, og det er primært min kæreste der træner det med ham, da han skal senest afsted. Vi går 45 minutters gå/snusetur om morgenen, Viggo får mad i haven og er rolig i 30-45 minutter før han er alene. Han får en kong og en masse andet lækkert, så han har noget at lave når vi går. Vi havde egentlig lidt opgivet, da det, at han ikke kan være alene, påvirker vores hverdag alt for meget.

MEN

I dag havde jeg fri og lavede alene hjemme træning med Viggo. Det gik vildt godt og han gøede kun to gange (som to bjæf) og var ellers helt rolig. Jeg var ude i 10 minutter, og kunne have været længere væk, hvis jeg havde turdet.

Det viser sig jo nok, at han er blevet lidt afhængig af min kæreste, og har sværest ved, at det er ham som går.

Hvordan takler man det? Nye rutiner?
Jeg har ikke mulighed for at træne om morgenen, da jeg skal afsted 6.20.

Jeg stopper nu, da det allerede er blevet lidt langt og rodet, det her; jeg uddyber gerne, hvis det er nødvendigt.

Ellers er alle råd meget velkomne!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene-hjemmetræning
  • #1   13. feb 2015 Du gør tingene helt rigtigt, så jeg kan ikke lige umiddelbart foreslå en ændring. Jeg vil bare sige, at tilbagefald er normalt hver gang hunden rammer en ny modningsperiode. Og racen kan være elendig til at være alene. Så det kan være et spørgsmål om meget tålmodighed og så tid og mere tid.
    Efterlad ham evt med et frossent marvben.


Kommentér på:
Alene-hjemmetræning

Annonce