{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.315 visninger | Oprettet:

Huskiggeri blev til et mareridt... {{forumTopicSubject}}

Min kæreste, min veninde Carina, hendes kæreste og jeg har fundet vores drømmegrund på 27000m2 med skov i Dianalund med to seperate boliger.
Vi tog så allesammen ned for at kigge på det igår og vi glædede os sådan til at se på sagerne.
Dette var vores oplevelse:

Vi kom ind af indkørslen og kigger på den første store åbne grund.....der står en hundepavillion med to mops og en engelsk bulldog. De var alle voksne.
"Neeej" tænker vi. "Hvor er de dog skønne." Mere når vi ikke at tænke før vi ser deres hundegård, som også var beskrevet i salgsbeskrivelsen. 56 m2 med isoleret hundehus.
Der går endnu en hund rundt, helt alene. (Nok familiens egen hund.)
Vi går op og banker på døren og ejeren af huset, en kvinde, kommer ud sammen med to små vovser. Den ene var en prazsky krysarik og den anden en fransk bulldoghvalp.
Allerede der undrer vi os over deres mange hunde.

Vi går om til baghaven.....der står to hundekravlegårde, en med to engelsk bulldoghvalpe og en mopshvalp, og en anden kravlegård med 3 (måske 4) små hvalpe (også racehunde). Mig og Carina bliver mere og mere tavse, mens vi bliver vist rundt, for det begynder for alvor at gå op for os, at vi faktisk overvejer at købe en hundehandlers hus.
Vi bliver så vist rundt i skoven og på resten af grunden....hold da fest, hvor var den stor og lækker.

Så kommer rundvisningen til det store hus. Idet vi kommer indenfor spørg jeg hvor gammel den lille franske bulldoghvalp er, da jeg syn's at den ser meget lille ud. Kvinden kigger forvirret på mig og svarer "Øh....8 eller 9 uger" Hmmm.....er det bare mig eller virker det underligt at hun ikke kunne dens alder. Den må jo først blive taget fra moderen når den er 8 uger, så det kan da ikke være så svært at regne ud, hvis den har gået med sin mor så længe den skulle. (Det skal lige nævnes at der altså ikke var nogen voksne franske bulldogs til stede.) Desuden var jeg temmelig sikker på at den slet ikke var 8 uger, for den havde stadig hvalpeborgmestermave, som de nu engang har når de stadig får modermælk eller modermælkserstatning. Og grunden til at den gik løst i huset (og ikke sad i kravlegård med de andre) var ifølge kvinden, fordi den var blevet bidt og var på penicillinkur??!!

Nå....så skal vi se på stuen. Da vi kommer derind ringer telefonen. Kvinden tager den og vi overhører en salgstale om den lille franske bulldog. "Du kan få den til 2000 kr. Det er MEGET billigt for en ægte fransk bulldog, men det er fordi den er lidt døv." :o/

Så skal vi se 1. salen af huset og sørme om der ikke sidder 2 små hvalpe i en kravlegård i et værelse på 1. salen også......

Da vi havde taget et hurtig kik på hus nr. 2 kom der folk for at købe en af alle disse hunde. På det tidspunkt var Carina og jeg så chokerede over at finde hvalpe alle vegne, så vi spurgte vores kærester om vi ikke skulle køre, da vi havde brug for at få luft for det.

Det der startede med at være huskiggeri endte med frustration over at man kan tillade sig at handle med hunde på en sådan måde. Det skal lige siges at hundene så ud til at ha' det godt, og forholdene var rimelige, men vi så også kun en halv time af "deres liv".

Hvordan sætter man en stopper for sådan noget?? Man er jo dybt frustreret og i et virkeligt dilemma. Man vil gerne ha' at hvalpene kommer ud til nogen gode hjem, men man vil absolut ikke støtte deres foretagende.

Da jeg kom hjem søgte jeg lidt på dem på internettet og fandt en masse ting jeg ikke havde lyst til at se. Det kører to retsager på dem og hendes begrundelse (på internettet) til at de skal flytte er fordi at forretningen går så godt, at de ikke har plads nok. Hvordan kan man ikke ha' plads nok på 27000 m2??? Det lyder underligt i mine ører. (link fjernet) Desuden er der en masse der har fået syge hvalpe og har brugt formuer hos dyrlægen med dem.


Til jer der allerede kender til dem, kan jeg fortælle at dette sted er Likita Import!!!

Puha....havde bare så'n brug for at få luft for det, for det var i hvert fald ikke det vi havde glædet os så meget til at se!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huskiggeri blev til et mareridt...
Kommentér på:
Huskiggeri blev til et mareridt...

Annonce