{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Læs lige her ... VIGTIGT {{forumTopicSubject}}

Læste lige dette på nettet da jeg skrev og spurgte om kødallergi hos hunde efter flåtbid -------> efter jeg hørte om kødallergi hos mennesker efter flåtbid i TV 2 NEWS ....

SVAR ........ Ja, det er muligt for en hund at udvikle en kødallergi efter at være blevet bidt af en flåt, hvis flåten bærer en specifik type sukker kaldet alpha-gal. Denne allergi kan forårsage en allergisk reaktion, når hunden spiser kød fra pattedyr. .....

Jeg ved ikke om linket virker ..

https://www.google.dk/search?q=kan+en+hund+f%C3%A5+k%C3%B8dallergi+ved+at+blive+bidt+af+en+fl%C3%A5t+hvis+den+spiser+k%C3%B8d&sca_esv=d40e97be2015c66f&ei=zD1oaPfkN_atwPAPqsnBuQY&ved=0ahUKEwj3-v_HiaSOAxX2FhAIHapkMGcQ4dUDCBA&uact=5&oq=kan+en+hund+f%C3%A5+k%C3%B8dallergi+ved+at+blive+bidt+af+en+fl%C3%A5t+hvis+den+spiser+k%C3%B8d&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiTmthbiBlbiBodW5kIGbDpSBrw7hkYWxsZXJnaSB2ZWQgYXQgYmxpdmUgYmlkdCBhZiBlbiBmbMOldCBodmlzIGRlbiBzcGlzZXIga8O4ZEiK0QJQxxNYkrUCcAF4AZABAJgB8gGgAf0VqgEGMjguNC4xuAEDyAEA-AEBmAIPoAKgCsICChAAGLADGNYEGEfCAggQABiABBiiBMICBRAAGO8FwgIFECEYoAHCAggQABiiBBiJBZgDAIgGAZAGCJIHBDEyLjOgB95CsgcEMTEuM7gHlArCBwYyLTEzLjLIB1w&sclient=gws-wiz-serp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ting til genbrug 625 kr.
  • Oprydning i haven 3.000 kr.
  • Tømrer 1.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.500 kr.
  • Tilslutning af el ifm opvaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læs lige her ... VIGTIGT
  • #1   4. jul Var der ikke en herinde . der skrev at hendes hund fik det dårligt / dårlig mave , hvis den spiste kød ..... og man ikke kunne finde ud af hvad den fejlede ?

Det kan godt være jeg husker forkert ... læste det ikke så grundigt .

• #2   4. jul Jeg så en af tosserne i kommentarsporet på fb, som mente at det var verdensledernes måde at skrue op for hysteriet omkring klimakrisen smiley smiley

• #3   5. jul Jeg ser nu at det er Pernille T ... der har en hund der har kød-allergi .
    Den tråd hedder kød-allergi .
    Jeg har skrevet til hende der at hun kan gå ind i denne tråd og læse om det ... smiley

• #4   5. jul det er utroligt hvad de flåter kan bære på ... virkelig vigtig viden der kommer frem...

så godt indslaget i tv i går, men min hjerne tænkte da ikke HG og hunde, tak Nittib

• #5   5. jul Det er lidt uhyggeligt hvis de flåter med det molekyle bliver udbredt til resten af verden, som de er det i US.
    Pt har man ikke fundet en i DK med det, men man regner med at muligheden eksisterer.

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 204
    #6   5. jul Så vidt jeg har hørt er der flået i Danmark med det molekyle, bare ikke "stærkt" nok til at gøre skade på særlig mange. Der er enkelte herhjemme der har fået kødallergien af et flåtbid her i landet, så vidt jeg har hørt.

• #7   5. jul Man har bare endnu ikke fundet det direkte link ... men lægerne er ikke i tvivl om de flåter er her og der er en sammnhæng:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2025-07-03-flere-hundrede-danskere-har-koedallergi-efter-flaatbid-i-danmark-siger-ouh-professor

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 204
    #8   5. jul Jeg kan da se at jeg ikke lige fik læst efter smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 125 Emner: 30 Svar: 3.952
    #9   6. jul De gode råd (#7) er vist ikke tiltænkt hundeejere smiley Jeg mener, hvor mange af os går altid i gummistøvler, når vi tager hunden med i skoven? smiley
    Bukserne skal ned i sokkerne. Ups - ingen kjoler og bare ben smiley
    "Gå i bad og skrub dig grundigt." To/tre gange dagligt? smiley

Spøg til side. Det ER selvfølgelig en god idé at tjekke sig selv for de små ækle bæster, når man har været i skoven. I går fandt jeg i øvrigt en flåt siddende ved Kenias øje på et tidspunkt, hvor hun endnu ikke havde været i skoven. Kan den mon have hoppet på hende i forgårs, have gemt sig i pelsen og så være kravlet op til øjet på et eller andet tidspunkt i løbet af i går?

• #10   6. jul Altså jeg tjekker altid for flåter efter skovturene - både Sten og mig selv. Men ingen gummistøvler eller strømper over shortskanten smiley

Jeg har nærmest aldrig selv nogen, men forleden fandt jeg en flåt mellem tæerne!
    Jeg havde både strømper og sko på på turen, men bare ben. Tilbage ved bilen tjekker jeg lige for flåter, intet fundet. Om aftenen opdagede jeg så den lille satan mellem tæerne - come on, hvad f*nden et det for et sted at få en flåt smiley

Jeg synes det er lidt syret, at de simpelthen kan udløse allergier - jeg kan bedre forholde mig til sygdomme ala borrelia o.l. Men det er måske bare fordi jeg ikke rigtigt har sat mig ind i, hvordan sådan noget allergi overføres.

Kommentér på:
Læs lige her ... VIGTIGT

Annonce