oda knurrer ... oda knurrer ...
jeg har et problem som jeg virkelig, som i virkelig ikke forstår ..
Vores nabo har 4 piger i alderen knap 4-14 ... de er de sødeste piger, de har ALDRIG gjort Oda noget som helst og de er vant til dyr ..
Oda kan finde på at gø hvis der kommer nogen og banker på, postbud osv, men det stopper ... men hvis en af de piger, eller som nu her faren med 2 af dem (kom for at låne noget) banker på, så knurrer hun, går over til små gø (surt) ... selvom de sætter sig ned, rækker hånden stille frem og ja gør alt hvad vi siger de skal prøve og gør det rigtigt, så bliver hun ved ...
Hun gør det ikke ved nogen som helst andre børn vi har introduceret hende til ... hun er en engel omkring vores børnebørn og var det helt fra start og de er i samme alder .. og ikke altid så stille og rolige som de piger er ..
jeg fatter det ikke og i dag sendte jeg hende ind, skal ikke risikere hun hapser .. men hvad gør jeg ... nu kører de på ferie, men tænker måske at gøre et eller andet "lære at kende" kursus for Oda når de kommer hjem ..
jeg synes hun er ucharmerende når hun har den der attitude ..
okt 2023
Følgere: 127 Emner: 30 Svar: 3.988
Jeg kommer til at tænke på en af mine hvalpe, der blev stukket i munden af en bi - mens han legede med en af sine brødre. Herefter havde han et anstrengt forhold til denne bror - angreb ham nogle gange
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 288 Svar: 8.226
2 de har en mærkelig lugt. Lucky er den sødeste nemmeste hund i verden, social og glad. Medmindre man lugter af røg, så går han fuldstændig i selvsving. Han kan simpelthen ikke have det.
Det er ikke sikkert at det et røglugt for hende, men måske en anden lugt, deres shampoo, parfume eller lign.
Dette tænker jeg som en mulighed, fordi du siger det er dem alle sammen.
Det er svært at lægge en træningsplan, uden at kende årsagen synes jeg.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.393
sep 2020
Følgere: 30 Emner: 48 Svar: 924
Man risikerer ved ikke at accepterer hendes nej tak, at hun overfører det til flere og flere personer fordi hun ved, at hun ikke bliver respekteret. (Giver det mening ?) Hun har jo helt klart en grund til at reagere men hun kan ikke formidle det til dig.
Vi havde en hvalp, der dagen efter sin første vaccine blev stukket/bidt på tissemanden af en gedehams
Hans kuldsøster oplevede et eller andet i en alder af 2 år med vores ældste barnebarns bror (ikke samme mor) Vi havde vendt ryggen til et kort øjeblik, hørte hun skreg og så hun løb ind i huset. Iflg. drengen havde han intet gjort, MEN hver gang hans far eller han kom på besøg, sad hun og rystede og ville være på arm. Hun var virkelig bange. Enten havde vi hende på armen eller også lukkede vi hende ind i vores soveværelse, hvor hun kunne følge med i resten af huset, men vidste hun var i sikkerhed. Da vores barnebarn kom til reagerede hun først med at være bange, da han rejste sig og gik, men der fik hun samme adfærd overfor ham. Dette blev også accepteret. Ved at tage alt i hendes tempo, har hun de sidste 2 år accepteret vores barnebarn der snart fylder 5 år. Hun kan stadig blive usikker og flytte sig hvis han er for "vild" Men hun ryster ikke og gemmer sig heller ikke længere
sep 2017
Følgere: 552 Emner: 161 Svar: 10.974
Du har købt en terrier, fordi du vil have en hund med et terriersind. Så kan du ikke forvente at hun bliver skødehund, fordi du synes hun har en "ucharmerende attitude". Lad hende være den terrier hun er
Som Louise og CM siger, så lad hende vælge de piger fra. Det er bare sådan det er - Oda kan ikke lide dem, og tvinger du hende ud i at forsøge at acceptere dem, kan det gå begge veje. Og worst case så bider hun en af dem.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.393
sep 2017
Følgere: 552 Emner: 161 Svar: 10.974
okt 2023
Nu har jeg jo haft flere eurasiere, der ikke gad nærkontakt med børn - heller ikke mine børnebørn. Det var da lidt synd for ungerne, der så vældig gerne ville knuselske hundene, men vi - store såvel som små - måtte bare acceptere, at kontakt med hundene foregik på hundenes præmisser, og nogle gange betød det ingen kontakt, fordi hundene ikke gad børnene.
okt 2023
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.613
PS og når Penny ikke skal nyde noget så fortæller hun det med en skinger gøen og gebisset forest.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.942
Mon ikke det bare handler om at nabobørnene er anderledes end dine børnebørn? Måske ser hun dem mindre ofte? Hun ved nok at børnebørn er familie og nabobørnene ikke er.
Min Coco var alle dage forskellig med børn, det var tydeligt at hun vidste hvem der var familie og ikke.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 96 Hunde: 4 Emner: 959 Svar: 17.982
Hvad er rigtig mange indlæg ... er faktisk helt i vildrede ..
nej det er ikke vigtigt .. hun bliver respekteret ... de kommer af og til og låner "sukker" og så går vi af og til forbi dem på vejen ..
Tja .. om hun har haft en dum oplevelse i haven, mens de har været i deres have ... aner det ikke, mener det ikke, hun er ikke en hund der gider være i haven hvis ikke vi er der ...
@ louise .. jeg har aldrig hørt den der med at skotten er den mindst børnevenlige .. måske det er sådan .. vi har altid haft dem sammen med børn, kun den første nåede vi at have 3 år inden der kom børn ... jeg har aldrig som i virkelig aldrig haft nogen problemer .. synes mine hunde har været glade for vores børn .. har aldrig oplevet et SNAP, Knur eller lign ...
men hun bliver da fri ... selvfølgelig .. det undrer mig blot ..
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 96 Hunde: 4 Emner: 959 Svar: 17.982
oda knurrer ...