821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

oda knurrer ... oda knurrer ...

jeg har et problem som jeg virkelig, som i virkelig ikke forstår ..
Vores nabo har 4 piger i alderen knap 4-14 ... de er de sødeste piger, de har ALDRIG gjort Oda noget som helst og de er vant til dyr ..

Oda kan finde på at gø hvis der kommer nogen og banker på, postbud osv, men det stopper ... men hvis en af de piger, eller som nu her faren med 2 af dem (kom for at låne noget) banker på, så knurrer hun, går over til små gø (surt) ... selvom de sætter sig ned, rækker hånden stille frem og ja gør alt hvad vi siger de skal prøve og gør det rigtigt, så bliver hun ved ...
Hun gør det ikke ved nogen som helst andre børn vi har introduceret hende til ... hun er en engel omkring vores børnebørn og var det helt fra start og de er i samme alder .. og ikke altid så stille og rolige som de piger er ..

jeg fatter det ikke og i dag sendte jeg hende ind, skal ikke risikere hun hapser .. men hvad gør jeg ... nu kører de på ferie, men tænker måske at gøre et eller andet "lære at kende" kursus for Oda når de kommer hjem ..
jeg synes hun er ucharmerende når hun har den der attitude ..

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  oda knurrer ...
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 127 Emner: 30 Svar: 3.988
    #1   11. jul Måske har hun oplevet et eller andet lidt skræmmende i haven, som hun forbinder med pigerne?
    Jeg kommer til at tænke på en af mine hvalpe, der blev stukket i munden af en bi - mens han legede med en af sine brødre. Herefter havde han et anstrengt forhold til denne bror - angreb ham nogle gange smiley Vi gættede på, at han koblede den ubehagelige oplevelse med broren.

• #2   11. jul Jeg tænker at hun enten 1 har haft en dårlig oplevelse, selvom du ikke synes hun har. Det kan være noget så simpelt som en forskrækkelse, eller at hun har følt sig presset til at snakke med dem, selvom du ikke synes at hun blev.

2 de har en mærkelig lugt. Lucky er den sødeste nemmeste hund i verden, social og glad. Medmindre man lugter af røg, så går han fuldstændig i selvsving. Han kan simpelthen ikke have det.
    Det er ikke sikkert at det et røglugt for hende, men måske en anden lugt, deres shampoo, parfume eller lign.
    Dette tænker jeg som en mulighed, fordi du siger det er dem alle sammen.

Det er svært at lægge en træningsplan, uden at kende årsagen synes jeg.

• #3   11. jul Lad hende være på afstand, og bed børnene ikke tage kontakt. For mig lyder det som om hun ikke ønsker den.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 30 Emner: 48 Svar: 924
    #4   11. jul Respekter at hun siger fra overfor disse piger uden at straffe hende, bare accepter det !
    Man risikerer ved ikke at accepterer hendes nej tak, at hun overfører det til flere og flere personer fordi hun ved, at hun ikke bliver respekteret. (Giver det mening ?) Hun har jo helt klart en grund til at reagere men hun kan ikke formidle det til dig.

Vi havde en hvalp, der dagen efter sin første vaccine blev stukket/bidt på tissemanden af en gedehams smiley Gedehamsen sad fast på ham, så jeg var nød til at vifte den væk. Ingen tvivl om, at han forbandt mig med den dårlige oplevelse. Som opdrætter var jeg primær person, men han stolede ikke helt på mig efter den oplevelse og når han har været på besøg, værdiger han mig ikke et blik, jeg bliver ignoreret og rendt udenom.

Hans kuldsøster oplevede et eller andet i en alder af 2 år med vores ældste barnebarns bror (ikke samme mor) Vi havde vendt ryggen til et kort øjeblik, hørte hun skreg og så hun løb ind i huset. Iflg. drengen havde han intet gjort, MEN hver gang hans far eller han kom på besøg, sad hun og rystede og ville være på arm. Hun var virkelig bange. Enten havde vi hende på armen eller også lukkede vi hende ind i vores soveværelse, hvor hun kunne følge med i resten af huset, men vidste hun var i sikkerhed. Da vores barnebarn kom til reagerede hun først med at være bange, da han rejste sig og gik, men der fik hun samme adfærd overfor ham. Dette blev også accepteret. Ved at tage alt i hendes tempo, har hun de sidste 2 år accepteret vores barnebarn der snart fylder 5 år. Hun kan stadig blive usikker og flytte sig hvis han er for "vild" Men hun ryster ikke og gemmer sig heller ikke længere smiley (Datteren og faderen er ikke længere sammen, så aner ikke hvordan hun vil reagere på ham og sønnen i dag).

• #5   11. jul Jeg synes at huske at hun ikke var helt tryg ved børn generelt, lige da du fik hende?

Du har købt en terrier, fordi du vil have en hund med et terriersind. Så kan du ikke forvente at hun bliver skødehund, fordi du synes hun har en "ucharmerende attitude". Lad hende være den terrier hun er smiley

Som Louise og CM siger, så lad hende vælge de piger fra. Det er bare sådan det er - Oda kan ikke lide dem, og tvinger du hende ud i at forsøge at acceptere dem, kan det gå begge veje. Og worst case så bider hun en af dem.

• #6   11. jul Anne det er ikke terriersind. Terriers er i høj grad skødehunde og i udgangspunktet glade for børn, men det er bestemt ikke atypisk adfærd hos en skotte. Husker vi talte om skotte for snart 30 år siden. Blev det kraftig frarådet af flere (også opdrættere), da vi endnu ikke havde børn. Skotterne er nok den af terrierracerne, der er mindst glade for børn. Skotten er sin egen, og ikke uden grund.

• #7   11. jul Louise, jeg mener ikke at terrier ikke kan lide børn, jeg mener bare at de har meninger og at de står fast på dem. Oda har bestemt sig for at de her børn ikke er søde, og så er det sådan hun har det.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#8   11. jul Er det vigtigt, at Oda kan lide pigerne? Jeg mener - kommer du og naboens til kaffe hos hinanden og den slags, så det vil være ødelæggende, hvis Oda siger nej tak til nærkontakt med børnene?

Nu har jeg jo haft flere eurasiere, der ikke gad nærkontakt med børn - heller ikke mine børnebørn. Det var da lidt synd for ungerne, der så vældig gerne ville knuselske hundene, men vi - store såvel som små - måtte bare acceptere, at kontakt med hundene foregik på hundenes præmisser, og nogle gange betød det ingen kontakt, fordi hundene ikke gad børnene.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#9   11. jul PS. Men mine hunde knurrede ikke, så det var ikke problematisk overhovedet.

• #10   11. jul Som andre siger: bed de to piger lade være med at forsøge at få kontakt. Oda er af en eller anden grund ikke tryg ved dem. Måske kan vare det med at er ikke forsøger være nok til at Oda selv forsøger at tage kontakt. Penny er sådan en hund; søde ord, godbidder, fremstrakte hænder og ansigtet vendt væk. Så bliver det for mystisk for Penny og hun skal ikke nyde noget. Stå neutralt og ignorer hende så kommer hun selv hen og siger hej. Man skal dog ikke regne med at hun gider langvarig kontakt; hun er en “enmandshund” og det er kun mig og så lidt familie og venner der duer. Fremmede gider hun ikke. Måske Oda også bare er sådan en hund smiley
    PS og når Penny ikke skal nyde noget så fortæller hun det med en skinger gøen og gebisset forest.

• #11   11. jul Hanne, du havde RIGTIG mange indlæg omkring bekymring for netop det du beskriver her, da du lige havde fået Oda. Så det er altså ikke rigtigt at hun har været en engel fra start omkring børn smiley (hvad er en engel omkring børn egentlig? smiley )
    Mon ikke det bare handler om at nabobørnene er anderledes end dine børnebørn? Måske ser hun dem mindre ofte? Hun ved nok at børnebørn er familie og nabobørnene ikke er.

Min Coco var alle dage forskellig med børn, det var tydeligt at hun vidste hvem der var familie og ikke.

• #12   11. jul jeg var bekymret i starten ja da jeg ikke kendte hende .. hun havde en forsigtig tilgang til vores børnebørn, men den gik hurtig over og det har aldrig været med knurren eller gøen, eller den der "jeg trækker mig jeg er usikker attitude "
    Hvad er rigtig mange indlæg ... er faktisk helt i vildrede ..

nej det er ikke vigtigt .. hun bliver respekteret ... de kommer af og til og låner "sukker" og så går vi af og til forbi dem på vejen ..
    Tja .. om hun har haft en dum oplevelse i haven, mens de har været i deres have ... aner det ikke, mener det ikke, hun er ikke en hund der gider være i haven hvis ikke vi er der ...

@ louise .. jeg har aldrig hørt den der med at skotten er den mindst børnevenlige .. måske det er sådan .. vi har altid haft dem sammen med børn, kun den første nåede vi at have 3 år inden der kom børn ... jeg har aldrig som i virkelig aldrig haft nogen problemer .. synes mine hunde har været glade for vores børn .. har aldrig oplevet et SNAP, Knur eller lign ...

men hun bliver da fri ... selvfølgelig .. det undrer mig blot ..

• #13   11. jul kan se jeg har skrevet om det med børn i januar 2024 da hun havde været her ganske kort tid ... også at jeg havde talt med opdrætter og mente det bare var tid der skulle til, ifht vores børnebørn, specielt Philip der jo dengang lige var blevet 2 ... og ja siden har jeg ikke haft det oppe og som erfaringen er så var det jo korrekt .. det gik hurtig over og hun er virkelig god til vores børnebørn ..

Kommentér på:
oda knurrer ...

Annonce