{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

Negle klipning {{forumTopicSubject}}

Hej alle her på HG..

Jeg står i en meget kedelig situration min my skal ha klippet negle men hun bider når man vil det.. da vi var ved dyrlægen for noget tid siden bed hun ham og snerrede så vi kunne ikke gøre det så vil prøve selv men får bare ikke lov..

nogen gode råd til hvordan jeg skal forholde mig til det og hvad jeg skal gøre....?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negle klipning
  • #1   13. nov 2007 Start helt forfra, med at lære hende, at det er ok, at du "roder" med poterne!

Nus, kæl, "pil", på dem når I hygger, og væn hende også til, at du indimellem holder lidt fast. Sørg for at rose, og giv gerne masser af godbidder undervejs.

Så kan du tage negleklipperen med i øvelserne. Stryge poten med den. Klippe lidt ud i luften mens du holder i poten mv.

Langsom langsom og 100% positiv tilvænning. Så kan hun godt lære det.

• #2   13. nov 2007 den gamle gravhund vi havde var et stort problem, efter en meget dårlig oplevelse hos en dum dyrelæge var der ikke noget at gøre, hun fik klippet negle under bedøvelse.

men som du skriver så lyder det ikke som om hun har haft nogen dårlige oplevelser med det..

så tror også bare du skal tage det meget stille og roligt og lære hende at det er ok..

• #3   13. nov 2007 * Karina og Møghundene * ..

Problemet er vi sagtens kan alle de ting bare ikke når negleklipperen er der så går hun helt i baglås..

Lise B

Nej ingen dårlige erfaringer eller oplevelser der..

Jeg må bare blive ved med at træne og træne...

Tak for hjælpen

• #4   13. nov 2007 Har en veninde med en Jack Russel som "flipper" fuldstændig ud når den skal til dyrlæge, og eller når man skal klippe negle på hende. De har prøvet at bedøve hende men ikke engang det kan de komme til ! Jeg er pt. den eneste der kan klippe negle på hende uden mundkurv eller andet spændende, og jeg har stadig alle fingre i behold hvilket andre ikke har. Jeg ved ikke hvorfor jeg kan få lov, jeg er ikke specielt begejstret for hunden, har haft passet den for lang tid siden men ser den sjældent nu til dags. Ja det vil sige ca. hver 3. måned hvor den skal have klippet "ulve tæer" på benene.
    Måske skal i bare tage det hele med ophøjet ro og kigge strengt på hunden men blive glad og ekstatisk hver gang i får lov til at klippe en negl. God træning.

• #5   13. nov 2007 Min han er rædselsslagen for klipperen.

Jeg kan gøre alt ved de poter, men ser han klipperen går han i sort af skræk.

Jeg går til dyrlægen hvor han fåe en beroligende sprøjte, klippet negle helt uden problemer og en antisprøjte mod den første.

En halv time, pungen lidt lettere, og vi går glade og friske derfra med fine negle ;o)

Kommentér på:
Negle klipning

Annonce