Når hundesproget redder situationen {{forumTopicSubject}}
Når man lige efter piv stolt af sin lille rockerspaniel -en ferie oplevelse af de mere ubehagelige.
Står på en tankstation på grænsen til Liechtenstein og støvsuger camperen. Kapow står bundet ved støvsugeren og vi står begge med ryggen til. Ud af det blå kommer en KÆMPE (70 kg ca) hund. Uden halsbånd. Han tårner sig op over Pow, børster hele vejen ned af ryggen, høj høj haleføring og gør sig så bred som muligt. Ingen tvivl om han er ude på bank og bølleflade ??
Både mig og Kenneth læser situationen til at røre vi , enten den ene eller den anden, går han på pow, som gør alt for at vise Han ikke er ude på noget. Jeg får til sidst skubbet mig ind imellem og den fremmede vælger at gå bag om camperen, jeg får karabinen af og kapow løber ind i bilen og Kenneth lukker døren. Hunden forsvandt.
Vi så aldrig en ejer. Puha det var med hjertet oppe i halsen. Men hvor er min lille hund dog dygtig til sit hundesprog. Han var så ydmyg og rolig og stolede på den opbakning han fik. Men fuck det er væmmeligt at stå i når man kun kan skælde den fremmede ud.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.184
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1455 Hunde: 1 Emner: 42 Svar: 8.481
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.306
okt 2023
Følgere: 135 Emner: 32 Svar: 4.300
Vilma og jeg mødte en flok på ikke mindre end fem hunde i dag - to store og tre mellem og små. En af de store stillede sig an overfor Vilma og spillede bred, og de andre fire gik langsomt imod hende også. Hun svarer normalt igen på uhøfligheder, men her skulle hun ikke have noget klinket - så jeg gik imod hunden og "bad" den og vennerne om at fise af. Ejeren af den store kom løbende og undskyldte. Ingen skade sket, og Vilma og jeg gik videre - jeg glad for, at der ikke skete noget
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.746
Vi havde også lidt af en oplevelse forleden dag.
Sia og jeg ville lige gå en hurtig tur på de grønne områder, som hører til skolen.
Sia var i snor, og pludselig spottede jeg en mand med en schæfer. Schæferen var ikke i snor, og da den så os, stormede den frem som en tsunami, og den så ikke spor venlig ud.
Jeg kunne kun bede Sia om at gå imellem og sætte sig. Sia lystrede, og sagde ikke en lyd. Manden kom løbende og kaldte på hunden, som absolut intet hørte.
Da schæferen kom hen til os, hilste hundene kort på hinanden.
Da manden også nåede hen til os, undskyldte han mange gange, og fortalte at han passede hunden for noget familie, og at hunden ikke kunne enes med andre hunde
Jeg undrede mig så over, at han var kørt ud på landet med hunden, og gik med den uden snor
Samtidig var jeg glad for at min hund tog det hele så roligt
feb 2025
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 47
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 749
Men det jeg så var at Basse signalerede at han accepterede deres tilstedeværelse, men de røg bare lige på ham, uden varsel.
Når hundesproget redder situationen