Hundens navn og hundetegn {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg flere gange stødt på, at folk siger at hundens navn ikke må stå på hundetegnet.
Hvad er grunden til dette???
Er det fordi at så kan fremmede stikke af med hunden, når de kender hundens navn? For jeg er da sikker på, at de stikker af med den lige gyldig om de kender navnet eller ej.
Alle de hunde jeg møder, der står deres navn på hundetegnet. Det gør det også på Bellas.
Dertil synes jeg at det er en fordel, at kende hundes navn, hvis man finder en hund der er stukket af hjemmefra. Det sker nemlig tit her, da her bor hele to dejlig tæver i samme hus ;o) Det er det rene Romeo og Julie. *lol*
Hvad er jeres mening om dette???
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
Med hensyn til dit lille pus...er det nok ligegyldigt, om de kender navnet...hende kan de jo bare løfte op og stikke ind under jakken....
apr 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 276
Jeg ville i hverfald ikke skrive Jake navn på . Men bare ejerens navn og tlf Mere behøves man jo ikke.
nov 2004
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Bella står heller ALDRIG bundet nogle steder. Det tør jeg ikke.
Men nu har jeg bare hørt så mange sige: Hundens navn må da ikk stå på tegnet.
-og hver gang siger jeg at det er vås. For ville en tyv stikke af med hende, så kunne han gøre med eller uden navn.
Jeg kan dog godt forstå folk med store hunde, der måske har en vagtfunktion eller andet. Så er det ikke smart, at alle kan styre den ved navn.
nov 2004
apr 2005
Ja vores hunde hedder også alt muligt fra Musling til Gips-la-gabs-lar... Griner. Nu taler jeg også om vores familie hund. Bare man siger noget med en lys stemme, så kommer de.
apr 2005
Bella har det kun på om dagen og kun når jeg er hjemme. Eller når vi er på besøg hos folk.
Hun sover ikke med det på. Det synes jeg er synd, og ja det ødelægger pelsen.
Min overbos lille rottehund, har sit på altid, for det havde opdrætteren anbefalet, for at den vænnede sig til det. Men nu er den lille helt skaldet foran på halsen.
Jeg har sagt at hun skal tage det af engang i mellem, og nok se sig om efter et andet halsbånd. Fx et rundsyet læderhalsbånd.
apr 2005
Men det med navn på hundetegnet er jeg uenig i
Synes stadig ikke man skal skrive hundens navn på .
Ja den kan blive taget lige meget hvad om der står navn eller ej . Men så skal i lige tænke på hvis tyven har taget hunde og han måske slipper den løs eller den stikker af fra ham Så kan det være hvis han bruger hundens navn Så kan han måske kalde den til sig
vil jeg mene -...? Men ved det virkelig ikke .
Ved bare at Jake for ikke sit navn på hundetegnet . Men mit eller Christian´s også vores nr.
apr 2005
Men ja hvis jeg havde en lille hund ville jeg ALDRIG NOGENSINDE stille den alene nogen steder .
apr 2005
apr 2005
Ej synes sku folk er for lamme hvis de regne rundt og stjæler folks " børn " det er trist
Men godt hun ikke nåde at gå for langt med hunde
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Mht. til Mille bærer hun hundetegn med navn. Dengang det blev lavet, var det ikke "populært" at stikke af med hunde, så vi kunne ikke se nogen grund til ikke at skrive det på, for som nogle af jer siger, så tror jeg også det vil være nemmere at berolige hunden med dens navn, hvis den er stukket af.
Til den med at stjæle Mille. Vi bor i en lille by, og der tror jeg ikke folk render med hundene. Prøvede de at tage Mille, tror jeg heller ikke de ville komme ret langt. Hun er dælens hidsig, hvis fremmede er for nærgående når jeg ikke er der. Ikke engang en veninde til mig kan nærme sig hende, hvis jeg er inde i butikken og hun står derude. Lidt stolt, har man vel lov at være, selvom det ikke er godt hunden bider fra sig når den står bundet. Folk må bare holde fingrene væk fra en bundet hund!
Hundens navn og hundetegn