Min søn er ond ved hunden {{forumTopicSubject}}
Jeg har en søn på 2½ som er temmelig ond ved hunden (Gonzo) syntes jeg.
Han bider den i halen, trækker den i halen
slår den med støvsuger røret.
Står i vindueskarmen og smider sig ned over den
hælder rester af kul fra grillen udover den, kaster vand efter den
hælder koldskål ud over den
tværer bananer ud i den
osv osv osv
Han vil egentlig ikke være ond, men bare lege med den. Og Gonzo er meget tålmodig.
Men jeg syntes det er for meget nu. Han skal ikke slå hunden. Og han hører også efter, men dagen efter er det igen glemt.
Det jeg er mest nervøs for er at gonzo en dag får nok og bider fra sig, for selvom ingen kan fortænke hunden i at slå fra sig, vil det jo alligevel være hunden det går ud over da den så skal aflives.
Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gribe det an mere.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 175
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Han ville sikkert ikke synes at det var sjovt, hvis andre gjorde de samme ting mod ham.
Min bror var også en gang ond mod vores hund, da han var helt lille. Min mor sagde, at hvis han blev ved, ville hunden bide. Og det gjorde den. Så kunne han lære det. (Det var nu kune en lille youksire terrier)
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
Et andet godt råd, er at man holder en såkaldt time out, så hver gang han gør det, sætter du ham ind i et rum i 3 min, også spørger du ham om han er færdig med det, og svarer han ja roser du ham og belønner ham med kys og kram.. (lidt som med hunde *GG ) Og det gør du så igen hver gang, så skal han nok stoppe..
Skla lige siges at hvis han stadig er umulig tar du 3 min til..
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
Du må under ingen omstændigheder acceptere, at din søn behandler Gonzo på den måde, selvom han kun er 2 1/2 år gammel og bare vil lege!!!!
Din lille søn burde heller ikke kunne komme til grillen eller stå i vindueskarmen...det er dælme da aaaaaalt for farligt... og det samme gælder hans "mishandling" af Gonzo.... det ville bestemt ikke være uforståeligt, hvis Gonzo pludseligt får nok og bider fra sig.... Gonzo kan også ende med at blive bange for/mistænksom overfor børn og måske ende med at bide et fremmed barn....
Så sæt hurtigst muligt en stopper for din søns "leg"...han er 2 1/2 og er måske ikke så modtagelig for snak og sund fornuft, men konsekvens! Fjern ham fra hunden og give ham "timeout" et par minutter HVER gang han behandler Gonzo forkert og husk ROS-ROS-ROS, når han omgåes Gonzo kærligt, venligt og hensynsfuldt
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 69
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 52
Og hvis sønnen vil lege med kuldrester, skal han da også have lov til det. Det sker der intet ved udover at han bliver beskidt.
Men igen skal han ikke kaste støvet efter hunden.
Vi siger også til ham hver gang at han skal være sød ved hunden, jeg råber også højt, sender ham på værelset.
Han hjælper med at give Gonzo mad (det er magnus der siger sit, og vær' sgo), han er med ude og gå osv.
Så det er jo ikke fordi vi ikke reagere.
Spørgsmålet er bare, hvad gør man når det ikke hjælper.
Om ikke andet så kan Lisett da skrive under på at jeg kan blive gal i hovedet
jun 2005
Magnus er bare vild. Af natur. Han leger vildt.
Mit spørgsmål var også til dem med erfaringer Børn/dyr, hvis der var nogle der havde stået i samme situation
jun 2005
Eller har man et seriøst problem med sine prioriteter.
Men her i hjemmet skulle det gerne stoppes inden det nogensinde skulle komme så langt. Jeg elsker den hund.
Men stod valget mellem hund og min søn, er valget ikke svært.
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Jeg tror, at din søn har fået "lov" til (utilsigtet) at overskride både dine og hundens grænser flere gange, siden han fortsætter sin adfærd ?!
Han har i allefald ikke forstået det er alvor..
Tror ikke på at "råben" kan gøre så meget ved et barn, i den alder..
Når han ikke behandler den godt, skal han heller ikke have noget med den at gøre ! Jeg ville ret kontant, fjerne ham fra hunden, når han ikke bahandler den pænt, og lad det være "straffen" og gerne over en længere periode ! Levende væsener, har det med at være "ungernes" bedste legetøj.
Jeg kan da godt se, at hunden måske en dag selv, vil sætte grænsen, og de fleste gange går det "godt" !
Men hvad hvis det ikke gør ?
Min hund har selv "nappet" efter børn, og jeg lader ham ikke være alene med nogen børn, af selv samme årsag..
Dyr handler efter instinkter, en ting som vi mennesker ikke altid er lige gode til at forstå ! Jeg ville ikke turde tage chancen,og lade "sønnike" være alene med hunden !
Venligst fra
Pia. :-))
jun 2005
Men Gonzo de fæ opsøger ham selv med det samme. Og så bliver magnus jo forvirret.
jun 2005
Så har du jo netop ikke fjernet ham fra hunden, eller hunden fra ham *ss*
Du må da have nogle døre i huset/lejligheden.. ?
venligst fra
Pia
jun 2005
Ja døre har vi masser af, men lukkes kan de ikke.
Vi står midt i flytterod og skal flytte på onsdag.
Men i det nye hus har vi en første sal som er forbudt område for hunden. Så der bliver det nok nemmere at få dem adskilt.
Det der undre mig er at hunden opsøger ham med det samme.
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
Alle levende væsener behandles med kærlighed, omsorg og respekt her i huset!
Når jeg opponerer imod, at et barn leger i vindueskarmen, er det ikke kun et spørgsmål om, hvor højt oppe karmen befinder sig...en vindueskarm må formodes at være under et vindue...et vindue er af glas og kan i værste fald betyde døden for et barn, der snubler og falder igennem ruden...medmindre ruden er af specielt brudsikkert glas....
Med hensyn til grilkullet...ved børn så ,hvornår kullet er koldt og derfor ikke noget man kan få alvorlige forbrændinger på?
jun 2005
jun 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 4 Emner: 203 Svar: 1.786
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 570 Svar: 1.139
at du kan se på det og kan forstå det har stået på i længer tid!ville aldig nogle sinde byde min hund det!
hvis der nogle sinde var nogle små møg fingre der gjorde mine hunde ondt! var det sku godt nok ikke godt for dem eller deres forælder!
hunden er da i sin fulde ret til at gå i forsvar! men det er den åbenbart for godt til!
stakkels lille skind! avav
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Nu ved jeg godt, jeg stadig kun er et barn, eller teenager, i kan kalde mig hvad i vil ;o) , men jeg mener absolut ikke at hunden skal aflives, hvis det er barnets egen skyld at hunden bider. Sætter man ikke en stopper for det inden og det så ender med at hunden bliver aflivet, ville jeg få rigtig dårlig samvittighed. Ens hund er da også som et barn for en, men det er der selvfølgelig forskel på fra hundeejer til hundeejer, men man må altså sætte sig ind i hundens situation. Den kan jo ikke begynde at skælde ud på knægten! Og som Charlotte siger med børnehave. Jeg ville have det slemt hvis der var en i børnehaven som behandlede mig og de andre sådan, dengang jeg gik børnehave.
Det må simpelthen være din søn der skal sættes ordentlig på plads *S*
Min søn er ond ved hunden