{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

Når folk kalder deres dyr for "den" {{forumTopicSubject}}

Jeg har tit undret mig over at mange kalder deres hund, kat, eller hest for "den"
Det lyder i mine øre som en ting når man siger "den"
Det er IKKE negativt ment, men jeg siger altid selv ham, eller hende.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor nogle kalder deres kæledyr for "den" Og igen, bestemt ikke negativt ment, jeg er bare nysgerrig og vil gerne vide hvad andre mener. *ss*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når folk kalder deres dyr for "den"
  • #1   22. maj 2004 det er lidt forskæligt hvad jeg kalder mine (hund og hest) det er nok hvad der falder mig ind....
    jeg synes selv det er lige meget og føler ikke det er en ting...

• #3   22. maj 2004 Jer kalder Freja for ´hun´ og Pumba (min datters hund) for ham. Men, jeg er fra Tyskland, vi har boet her efterhånden i nogen år, men alligevel. Måske er der lidt forskel på dansker og tysker......, men jeg vil dog helt klare sige, at hunden og hesten, er nogen individuer. Vi kalder i hvert fald vores heste og hunde for ´hun´og ´han´, de har deres plads i familien.

• #4   22. maj 2004 Jer kalder Freja for ´hun´ og Pumba (min datters hund) for ham. Men, jeg er fra Tyskland, vi har boet her efterhånden i nogen år, men alligevel. Måske er der lidt forskel på dansker og tysker......, men jeg vil dog helt klare sige, at hunden og hesten, er nogen individuer. Vi kalder i hvert fald vores heste og hunde for ´hun´og ´han´, de har deres plads i familien.

• #5   22. maj 2004 Jer kalder Freja for ´hun´ og Pumba (min datters hund) for ham. Men, jeg er fra Tyskland, vi har boet her efterhånden i nogen år, men alligevel. Måske er der lidt forskel på dansker og tysker......, men jeg vil dog helt klare sige, at hunden og hesten, er nogen individuer. Vi kalder i hvert fald vores heste og hunde for ´hun´og ´han´, de har deres plads i familien.

• #6   22. maj 2004 Jer kalder Freja for ´hun´ og Pumba (min datters hund) for ham. Men, jeg er fra Tyskland, vi har boet her efterhånden i nogen år, men alligevel. Måske er der lidt forskel på dansker og tysker......, men jeg vil dog helt klare sige, at hunden og hesten, er nogen individuer. Vi kalder i hvert fald vores heste og hunde for ´hun´og ´han´, de har deres plads i familien.

• #7   22. maj 2004 Jer kalder Freja for ´hun´ og Pumba (min datters hund) for ham. Men, jeg er fra Tyskland, vi har boet her efterhånden i nogen år, men alligevel. Måske er der lidt forskel på dansker og tysker......, men jeg vil dog helt klare sige, at hunden og hesten, er nogen individuer. Vi kalder i hvert fald vores heste og hunde for ´hun´og ´han´, de har deres plads i familien.

• #8   22. maj 2004 Jer kalder Freja for ´hun´ og Pumba (min datters hund) for ham. Men, jeg er fra Tyskland, vi har boet her efterhånden i nogen år, men alligevel. Måske er der lidt forskel på dansker og tysker......, men jeg vil dog helt klare sige, at hunden og hesten, er nogen individuer. Vi kalder i hvert fald vores heste og hunde for ´hun´og ´han´, de har deres plads i familien.

• #9   22. maj 2004 Jer kalder Freja for ´hun´ og Pumba (min datters hund) for ham. Men, jeg er fra Tyskland, vi har boet her efterhånden i nogen år, men alligevel. Måske er der lidt forskel på dansker og tysker......, men jeg vil dog helt klare sige, at hunden og hesten, er nogen individuer. Vi kalder i hvert fald vores heste og hunde for ´hun´og ´han´, de har deres plads i familien.

• #10   22. maj 2004 Upppppssssss........ der er vist sket en fejl......
    Det var ikke meningen, at det skulle sendes så mange gange.... Jeg aner ikke hvordan det kan slettes..... Sorry.....

• #11   22. maj 2004 ha ha susanne det der har jeg også prøvet, tror vi er mange der har, det er helt ok. Og britta jeg kalder django, for django og ham ikke for den, og du har helt ret det lyder som en ting , at kalde sine dyr for den, knus nina

• #12   23. maj 2004 Jeg kalder også min hund for "hun" og ikke for "den". Det virker fjernt for mig at skulle kalde min elskede hund for "den", det bliver lidt upersonligt og distanceagtigt synes jeg.

• #13   24. maj 2004 en fra min klasse hun har 4 katte 2 hunde og 13 kaniner hun kalder dem ale sammen for "den" og det er svært at finde rundt i når der er så mange "den'er". Men alle mine dyr (lali,gigolo, x-file, brumme, simba, snehvide, yasmin, batmann, boris, vitus, meksikana og eliza) kalder jjd deres rigtige navne ! for at kalde et dyr "den" er ligesom hvis jeg øhm..... mødte britta så vilde jeg jo ikke sige til min mor "jeg mor jeg har været hjemme hos den idag." altså det gir ingen mening vel ?

QnuZz Dermatofyt

Kommentér på:
Når folk kalder deres dyr for "den"

Annonce