{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Løse hunde kontra ræv {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hundeveninde,1.gangs hundeejer, der pt ser ræve over alt,ok hun bor i København der er mange ræve, og nu har hun hørt historier om ræve der tager små hunde,hendes hund er nu altid i snor,men nu er hun begyndt “jeg forstår ikke at du tør gå med dine hunde løse(i den nærmeste lille skov), hendes hund har så lige fået konstateret lungeorm så nu forstår hun ikke at jeg tør lade mine hunde gå i nærheden af langt græs…. Jeg er lige ved at have fået nok af hende… men er det mig,der risikerer mine hundes liv eller hende der er overforsigtig…

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løse hunde kontra ræv
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.397
    #1   3. aug Ingen af delene. I er bare forskellige - og hun overfører SIN bekymring på dig.
    Hvis jeg var dig, ville jeg sige til veninden, at jeg GODT forstår hendes bekymring både for sin egen hund og din, men at du ikke har den og derfor gør, som du har det godt med.
    Risikerer du din hunds liv? Ja da - men hellere gøre dette end at fratage hunden et frit liv.
    Åh at forestille sig at gå med sin hund i snor altid og at hive den væk fra alt, den vil snuse til, hvis det indbefatter græs smiley

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 47
    #2   3. aug Din veninde lyder tosset.

• #3   3. aug Er hun tilfældigvis bruger herinde? For hun lyder meget som hende der frygter ALT på sin hunds vegne, herunder lavede en tråd om hun kunne få tjekket sin hund for hjerteorm i dag, fordi den muligvis slikkede på en snegl i går smiley

Enig med Isabelle - og fortæl veninden det, hvis du er træt af at høre på hendes “gode råd” smiley

• #4   3. aug Virkelig godt skriv, Isabelle smiley

• #5   3. aug Hvis man hele tiden er bange for de ting, en hund kan snuse op, risikerer man at fratage hunden muligheden for et godt hundeliv.
    Det er ligesom de evige opslag ift græsaks: "Pas på! Luft ikke din hund nær græs!" smiley

Hunde skal ud i græs, skov, vand og vejr, også selvom den risikerer at få flåter, få hjerteorm, drukne, få græsaks i ørerne og få våd pels!
    En tur rundt om blokken på asfalt er utilstrækkeligt!

Man kan tage sine forholdsregler og dermed undgå mange problemer, selvom man giver sin hund varierende oplevelser.
    Fx:
    Hav snor på hunden, hvis du er bange for den drukner i søen.
    Giv middel mod flåter, hvis du er bange for dem. Og tjek hundens pels hver dag.
    Få tjekket afføringen 1-2 gange årligt for orm, hvis du bor i højrisikoområde for hjerte/lungeorm.
    Tjek ører og poter for græsaks efter tur i højt græs.

Der er mange muligheder, som sikrer at hunden stadig kan få et godt liv.

• #6   3. aug hvis man skal gå og være bange for alting....det er godt nok ikke et liv efter min mening - uanset om man er bange på.egne vegne, sine børn, hund, whatever.

Jo selvfølgelig er det ikke ensbetydende med at man så skal.jodle rundt med hovedet under armen. Men min hund skal have lov til at være hund... for ellers burde jeg have anskaffet mig en Bodil Kjer

profilbillede
  • #7   3. aug Forresten... tråden med den der snegl-slikker er fra 2014, så tænker at hunden overlevede....

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.397
    #8   4. aug Tak A-S smiley

• #9   4. aug Hovsa-hund, så er det nok en anden bruger. Vedkommende har haft oprettet (og slettet) en del tråde om “farlige” ting for hunde smiley

• #10   4. aug Man kan også blive for hysterisk

• #11   4. aug Anne - det tør jeg ikke sige, hvis der har været et nyt opslag er jeg gået glip af det.
    Der har jo bare før været gamle opslag der kommer frem, hvis en (ny) bruger smider et like på den.

• #12   10. aug Altså jeg bor jo I "ulveland", hvor vi også hugorm mm. Jeg får jævnligt at vide "pas nu på når du går x sted" - faktisk også af min mor, og det griner jeg lidt af, for hun går jo tur de samme steder smiley

Jeg er ikke videre bekymret, og jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal "passe på", for lade være at gå der er altså ikke en mulighed, når man synes livet er for kort til ture på cykelstier og fortove.. så vi går fortsat i skoven med alle de farer, der nu måtte lure derude... mest af alt er det jo nok i virkeligheden flåterne vi skal passe på smiley

• #13   11. aug Tak for jeres svar,nej hun er ikke herinde,men jeg holder lige en pause fra hende, er lidt træt at hendes panikalarmer og hendes hund er jo pt i behandling for lungeorm og er meget træt,så den får slet ikke lov til andet end lige ned og sætte sig og så op igen som hendes dyrlæge har dikteret…

Kommentér på:
Løse hunde kontra ræv

Annonce