7.885 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 61 Svar

Når kæben låser sig.... Når kæben låser sig....

Et spørgsmål jeg gerne har ville stille jer længe, for det er noget jeg tænker en del over.
Det er så et tænkt eksempel - som sagtens kunne være virkelighed - for jeg syntes efterhånden der er mange løse hunde.
Når jeg går tur med mine mindre hunde i snor og møder en fritgående hund, som kommer styrtende hen til min hund. Så kan jeg være sikker på at min hund vil markere og bede den anden om at forsvinde. Der er så nogen bestemte racer der ville bide og så er der dem hvis kæbe låser sig, som du bare ikke kan få væk fra din hund.
Jeg har så hørt nogen rimelige skrækkelige historier om, at hunden skal sparkes voldsomt i mellemgulvet ?? Kan det virkelig passe - eller findes der ikke andre muligheder ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når kæben låser sig....
  • #1   21. nov 2007 Der er ingen hunde, hvis kæbe låser sig, men hvis en hund er meget højt oppe i drift kan den ren mentalt ikke få sig selv til at slippe..

Og ja - man bliver nødt til at sparke de stakkels hunde i mellemgulvet, hvis andre mindre voldsomme metoder ikke virker.
    (At trække kæberne fra hinaden, at løfte bagbenene på den bidende hund)

Vi skal tænke på, at den der bliver bidt lider....
    Så må vi tage os af den bidende bagefter..

• #2   21. nov 2007 Jeg har altså hørt flere gange at det er en skrøne at kæberne låser sig..

• #3   21. nov 2007 Det er vist en skrøne at nogle hundes kæber låser sig, men jeg ville sparket den anden hund, et eller andet sted, hvis den hang i min hund, i håb om at flytte dens focus, så den ville slippe.

• #4   21. nov 2007 Men ja, tror sommetider det kan være eneste løsning at sparke hunden.. Og tror egentlig heller ikke den lider så meget under det hvis den er så højt gearet op at den ikke reagerer på høj råben..

• #5   21. nov 2007 Maria, jeg tror heller ikke den mærker noget i øjeblikket, men de kan få skader indvendig af sådan et spark.

Jeg har set det ske, og det er ikke et lille dask, der er nødvendigt, desværre :o(

• #6   21. nov 2007 Enig med CH , kæberne låser ikke men hunden er bare så meget oppe og køre at den ikke slipper...

Ja, spark den, gør hvad du kan få at få den til at slippe din hund... Råb højt find noget at slå den med... Gør alt..
    Men du må aldrig stikke hånden ned i nærheden af hundens hoved for lynhurtigt er du skåret op....
    Tag fat i hunden bagben og hiv.. Eller inde ved haleroden og hiv....
    Ved godt at det lyder barskt, men hvis dine søde hunde nogensinde blev overfaldet på den brutale måde, kunne det redde deres liv at blive sluppet et par sekunder tidligere.....
    Men med nogen hunde hjælper det at råbe højt istedet for at sparke...

• #7   21. nov 2007 CH: Nej okay.. Det havde jeg ikke lige tænkt over.. Odin var oppe og toppes med en af mine venners hanhund første gang de mødtes men der var det heldigvis nok at tage fat i kraven på dem..

• #8   21. nov 2007 Jeg er ked af det, men hvis det er én af de hunde, der er avlet til "kamp" (uha, hvordan pokker formulerer man det, uden at få ørerne i maskinen???) Så vil den IKKE slippe, fordi den bliver sparket. De er jo netop avlet til at kunne ignorere smerte og ikke slippe af den grund.

Indrømmet - jeg ville også selv både råbe, skrige, slå, sparke mv. Men der er tilfælde, hvor det bare ikke virker... Hvor eneste udvej, er det de kalder en "breaking stick", som kan tvinge kæberne op. Men sådan én går jeg altså ikke lige rundt med i lommen....

• #9   21. nov 2007 Ups, nej det får den faktisk til at slippe..

Til gengæld kan råben og skrigen forstærke dens bid..Man bliver nødt til at være rolig...

• #10   21. nov 2007 Det nytter intet at sparke hunden, det forstærker den bare..... Det virker til gengæld hvis man lukker for luftvejene, enten med dine hænder eller med hundens halsbånd.

• #11   21. nov 2007 Jeg vil lige sige, at selvom man i sådan et tilfælde er meget bange og oprørt, bliver man nødt til at overveje hvad man gør.
    Man skal forrette så lidt skade på begge hunde som muligt, så jeg synes ikke man skal slå og sparke tilfældigt.
    Sparket skal side lige i bugen, der, hvor det er blødt.

Puha, det er grimt at skrive ned sådan noget :oS

• #12   21. nov 2007 Jeanet - at stikke hænderne hen foran næsen på en hund, der er helt oppe at køre lyder ikke som en god ide, hvis man vil bevare sine hænder intakte ;o)

Det kan godt være hunden slipper, men det er ikke sikkert, den ikke tager fat igen, og så er det dine hænder og arme - måske ansigt, det går ud over...

• #13   21. nov 2007 Jeg kan så skrive grimmere ting CH........

Er min hund i snor, en kommer farende og "sætter sig fast", ja så er jeg skisme bedøvende ligeglad med hvad der sker med den hund. Den skal bare af min uanset omkostningerne for den.

I den retning er jeg absolut ligeglad med andres hunde må jeg indrømme.

• #14   21. nov 2007 Hvis der kom et eller andet frådende bæst og overfaldt min hund og begravede tænderne i hendes hals så er det ligegyldigt hvilken race det er , så havde jeg da ikke bare stået og ventet på at den slap !!!
    Jeg véd at min reaktion ville være at få hunden til at slippe min hund, ligemeget hvad der skulle til.....

Og hvis jeg havde haft et gevær så havde jeg også skudt den !!

• #15   21. nov 2007 Ja - det er grimt at skrive om CH, - men det er noget der virkelig bekymre mig. Kan faktisk godt blive bange for at gå tur med mine hunde, hvis jeg tænker for meget i de baner. Og vi har sådan en hund i byen, - med en ejer der ikke helt forstår. Den har bidt øret af en anden lille hund i byen. Så blev den uheldigvis kørt over, - men nu har han så anskaffet sig en ny. Jeg kunne godt forestille mig, - at hvis jeg sparkede hans hund hårdt i mellemgulvet - så ville jeg få samme tur af ham. Så hvis der var andre muligheder, så ville det da være rigtig fint for mig.

• #16   21. nov 2007 CH Du skal ikke holde for næsen, du skal kvæle den omkring halsen og jo det virker og jeg er aldrig blevet bidt.

• #17   21. nov 2007 Anne Grethe -
    Kan godt forstå at du er utryg over at ha' så inkompetent en hundeejer boende hvor du bor...
    Lad os håbe at han ikke også ødelægger den hund han har nu....

Jeg ville også være utryg.. heldigvis bor jeg i et rigtigt godt og sikkert område hvor alle de hunde og ejere vi møder er fornuftige/venlige og glade.....
    Men der skal kun en enkelt person til at ødelægge det hele... smiley

• #18   21. nov 2007 Ja - det skal der desværre, kun en enkelt person til Stine P. Hvis bare vi alle kunne være enige om, at holde vores hunde i snor, så ville dette problem ikke være til stede. Altså når vi færdes i byområder. Seføli`skal de da være fri hvor der er mulighed for det og det er rimelig ufarligt osv.

• #19   21. nov 2007 Men ellers mange tak for jeres svar indtil videre. Jeg vil da forsøge mig med det der halsgreb i stedet for sparket i første omgang. Hvis jeg da ellers er stærk nok til det.

• #20   21. nov 2007 Der er ingen, der overvejer at den bidende hund kan være ens egen?

;o)

• #21   21. nov 2007 CH: Det gør jeg... Troede sgu jeg var nødt til det i søndags, men som skrevet længere oppe var det nok at tage fat i kraven på ham...
    Men ville gøre det samme selvom det var min egen..

• #22   21. nov 2007 CH. Hvis det var min hund, vil jeg mene at den er så lille så jeg godt kunne få den fra en anden hund uden at sparke den voldsomt i mellemgulvet osv. Min hund er også altid i snor, så jeg bestemmer selv hvem den skal hilse på. Det er bare ikke let hvis vi møder en fritgående hund og den kommer til os i stedet for.

• #23   21. nov 2007 Puha... Sikke en udmeldelse, der dog kommer fra jer rundt omkring. Kan give jer ret i at en hunds kæber ikke " Låser". Men når en hund, er helt oppe i det røde felt. Kan de bide deres kæber så hårdt sammen, at de ikke rent mentalt kan give slip. Og der hjælper spark og lign. bare overhovedet ikke. Man påføre hunde en ekstra smerte, som kun vil gå mere ud over, den som den har bidt sig fast i. Her hjælper det heller ikke, at råbe og skrige. Man er nød til at bevare roen, selv om det kan være super svært. Og så skal man være mindst 2, til at få hundene fra hinanden. Jeg har selv siddet i den situation hvor 2 hunde kom op og slås. I løbet af et splidt sekund, hang den ene fast i den anden. Vi var her 2 til at få det løst. Den ene holdt den hund det var gået ud over og den anden måtte tage fat i kæberne på den sure og dermed få den til at slippe. Og så var det meget hurtigt væk fra hinanden. Ellers havde den bare bidt sig fast igen. Det tog faktisk et lille stykke tid før det lykkedes at få kæberne op på den sure hund. Men havde vi stået og slået, sparket og råbt. Så tror jeg det stakkels offer var blevet flået ret slemt. Skal lige siges at den sure hang i halsen, på sit offer. Så råb, skrig, spark og at slå duer bare ikke. Ikke når det er kommet så vidt.

• #24   21. nov 2007 C H ..........tror ærligt jeg ville reagerer på samme måde hvis det var min egen.

Jeg ville forhåbentligt ikke bare stå og kikke på min flåede en anden.

• #25   21. nov 2007 Kirsten A - og når en granvoksen mand ikke kan få kæberne fra hinanden, hvad så?

• #26   21. nov 2007 Kirsten A.
    Det er ret ofte at jeg går alene med mine hunde og jeg ville i situationen temlig sikkert være alene om konflikten. Skulle så stå med 2 hunde og få skilt ad. Kan godt forstå din tanke, men jeg ville ikke kunne bruge den, da jeg sikkert ville være alene.

• #27   21. nov 2007 tja.. nu er jeg så en af dem, hvis hund har overfaldet en anden - desværre smiley
    De 2 tæver kan bare ikke udstå hinanden - og ja det var min skyld - havde ikke hunden i snor og den var den anden.
    Jeg glemte alt om alle de gode råd man har fået at vide hvis en sådan sitiation skulle ske. Min hund havde fat i røven på den anden - så jeg stak simpelthen hænderne og tvang den til at åbne munden og slippe - skal så lige siges at det var nu ikke svært - hun slap med det samme - selvom hun var helt oppe og ringe.
    Jeg talte selvfølgelig med manden senere om det finansille og talte lidt om det nok var lige vovet nok at gøre det en anden gang. Jeg tror bare ikke man når at tænke - man reagere - og det var så min reaktion. Jeg vidste at Jessie ikke ville bide mig og havde hun gjort det i den sitiation - havde jeg tilgivet hende.

• #28   21. nov 2007 SUK.......der er INGEN race der kan låse deres kæber. Der findes racer der er mere stædige end andre og nægter at slippe.

Her vil jeg så lige påpege at det ik kun drejer sig om Muskelhunde, som terrier er sgu også stædige.

At slå, råbe, skrige hjælper ikke en fis. Det opildner/bekræfter hunden i at det den gør er rigtigt. Man kan få en slags "stick" som er beregnet til at stikke mellem hundens kæber og bryde dem op.
    Ved ikke lige hvad den hedder. Men andet kan vel også bruges.
    Det er hvad jeg har fået fortalt.

• #29   21. nov 2007 Sekretær for Team Vomløs.
    Det er jo lige sådan noget jeg efterlyser - hvor får man sådan en stick ??
    Og ja.. terrier er bestemt heller ikke en nem opdragelsesmassig race. Det har jeg heller aldrig påstået. Men jeg vil da også meget hellere kunne benytte mig af sådan en stick istedet for alle de forslag. Vil da allerhelst kunne bryde konflikten så mildt som muligt.

• #30   21. nov 2007 som=små

Men synes sgu det er uansvarligt at ha sin hund løs, uanset race, på steder hvor de skal være i snor.
    Jeg ved at Macho ikke lystrer mit kald 100% derfor er han altid i snor, hvor det er påbudt.

• #31   21. nov 2007 Jeg synes så det er langt mere blidt at give hunden et spark i maven end at brække kæben på den..

Men sådan er vi så forskellige....

• #32   21. nov 2007 Anne Grete....Det er min træner der har fortalt mig det, jeg hører ham lige smiley

Og nej, skriver ikke noget om at du har påstået at terrier er nemme smiley

Macho er blevet overfaldet flere gange af den type hunde. Og de vil simpelthen ikke stoppe. Macho plejer at forsvare sig og så søge væk, hen til mig, men de gange han har gjort det har de overfaldet ham igen bagfra.

Det er egentlig utroligt, at han ikke har brækket nakken på de hunde, for han er jo en af de farlige hunde. Men jeg er sgu stolt af at han søger væk.

Men jeg hører lige min træner.

• #33   21. nov 2007 Hvem filan snakker om at brække kæben på dem? Der er tale om at vriste kæben op...IKKE brække den!

• #34   21. nov 2007 Ader, bliver helt dårlig ved tanken om at skulle brække kæberne på en hund smiley

• #35   21. nov 2007 Jeg tror det er svært at forestille sig, hvor hårdt de bider sammen, når man ikke har prøvet det ;o)

Jeg skulle ihvertfald ikke stikke noget i munden på en hund, der har fat på den måde...

• #36   21. nov 2007 CH...Du stikker den ind fra siden og vrister op på den måde. Den skal ikke være ultra kort jo smiley

Men kan faktisk ikke helt huske alt det min ven fortalte mig om den. Men vil da gerne vende tilbage når jeg har hørt ham om det.
    Han har over 10 års erfaring med muskelhunde, så jeg er ikke i tvivl om at hvis han siger at det virker, så virker det.

• #37   21. nov 2007 *ser vildt naiv ud*

• #38   21. nov 2007 Sekrekær, jeg er bange for at lang tids erfaring ikke er nogen garant for, at man vælger den mest skånsomme metode for hunden ;o)

Jeg personligt ville ikke vælge at stikke noget i munden på hunden og vriste...

• #39   21. nov 2007 Jeg ville da slet ikke nærheden af hundens mund hvis det kom så vidt :-0

• #40   21. nov 2007 CH....LOL...nej det har du helt ret i. Men kan ikke se det skånsomme i gentagende gange at losse den i mellemgulvet???

Men som jeg skrev, jeg kan ikek huske alt det han fortalte, jeg vender grusomt tilbage smiley

• #41   21. nov 2007 Det er godt nok heller ikke skånsomt at sparke den - men risikoen for permanente skader mener jeg er mindre end ved at tvinge kæberne fra hinanden med redskaber- både for mennesker og dyr.

Iøvrigt skal man jo bestræbe sig på ikke at gentage, men et gøre det ordentligt første gang....

Der er ikke noget, der er skånsomt i denne forbindelse, når hunden ikke er i stand til at slippe.
    Hvis to tæver kommer op at toppes så er det med livet som indsats, og så bliver man jo nødt til at handle - nogengange drastisk.
    Så må man vurdere, hvad den mindst skadelige metode er, når man står der...
    Der er jo også de færreste hundeejere, der går rundt med en pind til at vriste kæber fra hinanden med i lommen ;o) (Håber jeg da)

• #42   21. nov 2007 Jeg har ser en tervuren (staves) bide en mops og han holdt fast, der vred de hans øre og kastede vand på ham og så slap han igen....

• #43   21. nov 2007 ser = set...

• #44   21. nov 2007 Ch, Jeg mener bestemt ikke at skaderne er mindre ved gentagende gange at losse en hund.

Og egentlig synes jeg at muskelhundeejere med sådan en breakingstick er YDERST ansvarlige.

Jeg skal ha anskaffet mig en. Ikke fordi min hund er farlig og man ved aldrig hvad der kan få en hund til at klikke, uanset race.
    Men fordi der kan opstå en situation hvor enten min hund bider eller en anden hund bider sig fast.

Her er det råd jeg har fået:
    Undgå al fysisk(spark, råb, slag), tag godt fat i halsbåndet og brug sticken til at åbne kæberne med.

Her findes der lidt om breakingsticken, hvad den er, hvordan den ser ud og hvordan man bruger den.
    http://www.pbrc.net/breaksticks.html

• #45   21. nov 2007 og der er dette link:
    http://stason.org/TULARC/animals/dogs/american-pit-bull-terriers-breed/13-What-is-a-breaking-stick-and-how-do-I-use-one.html

Jeg har desværre ikke kunne finde noget på dansk smiley

• #46   21. nov 2007 Anne Grethe - Jeg tror ikke at du fik svar på dit spørgsmål, ellers har jeg bare overset det....

Den 'breakstick' som Sekretær for team Vomløs snakker om er en ganske almindelig lidt tyk pind, som folk bag hundekampe bruger til at stikke ind mellem kæberne på hundene for at få dem til at slippe den anden.....

Det er ikke noget man køber.. Og jeg tror ikke at i kampens hede at du ville kunne bruge den til et 'almindeligt overfald' hunde imellem...
    Jeg tror i hvert fald ikke at jeg ville kunne samle mig til det....

Men du kan jo lave dig en vandrestav som du altid går med så du har noget du måske enten kan nøjes med at holde hunden væk med pinden - Eller hvis det bliver nødvendigt, slå den overfaldende hund med...
    Ja undskyld det lyder så voldsomt...

Men sammenlignet så er der mange der går med peberspray, uden nogensinde at få brugt det. Men har det for en sikkerhedsskyld..
    Lidt det samme som hvis man gik med en vandrestav...

• #47   21. nov 2007 Stine P....
    Du er meget forkert informeret! Læs det første link og bemærk det der står ude til højre!!! Og nej, det er ikke en ganske almindelig tyk pind. Læs de links.

Og dem jeg kender der har den stick bruger sgu IKKE deres hunde til hundekamp!

Og jeg vil meget gerne vide hvorfor "det ikke er noget man køber?"

Og nu synes jeg at Anne snakker om et overfald af en muskelhund. Og en muskelhund slipper altså ikke BARE fordi den får et gok i nøden med en pind.

• #48   21. nov 2007 Og jeg vil tage hatten af, for de lede udyr der laver hundekampe, at de i det mindste har opfundet et humant redskab, som bruges af mange andre end hundekampsfolk, til at skille to hunde ad.

Det er mere humant end at bruge peberspray, spark, stød, ild, brækjern og andre sære ting folk finder på.

• #49   21. nov 2007 og for at forhindre misforståelser NEJ, jeg går absolut ikke ind for hundekampe. Dem der gør er ikke mennesker i mine øjne.

• #50   21. nov 2007 Nu vil jeg smutte for i dag.

• #51   21. nov 2007 (link fjernet)
    Der er en beskrivelse af de forskellige racer, samt fortælles der, at man skal vride i den bidende hunds halsbånd til den ikke længere kan få luft og derfor slipper dens greb.

• #52   21. nov 2007 Ja - det med beskrivelserne aner jeg virkelig ikke en klaphat om. Men det var nu heller ikke det der fra starten var pointen. Det var hvad man gjorde ved den bidende hund.

• #53   21. nov 2007 Når jeg taler om dette her taler jeg om hunde generelt og ikke om muskelhunde...

• #54   21. nov 2007 CH : Jeg kan godt forstå dit spørgsmål. Men det handler jo ikke om, hvor stor man er som menneske. Men hvordan man takler situationen. I den situation jeg var i ,med de 2 hunde der blev uvenner. Var at det var mig, der måtte holde den sure hund og en mand der holdt den hund, der blev overfaldet. Jeg kunne ikke gøre andet, end at holde fast i over og undermund på hunden. Og vente til den gav slip af sig selv. Der syntes man jo at tiden er lang. Tror der gik fra et halvt, til et helt min. før den slap. Og så var det om at få den væk. Og det var ikke mig, hunden var sur på bagefter. Men den var helt vild for at æde, den anden igen. Mange gange sker sådanne overfald også, fordi man ikke læser sine egen hund, eller de andre hunde man møder. men desvære er der også de hunde, der angriber uden varsel. Og de burde være i evig snor. Jeg har i form af mit job, stået med 5 hunde, der røg i hovedet på hinanden. Og der var jeg alene. Så nogen fik jo en del skrammer. Men pyha, der skulle handles hurtigt. Og det var ikke med råben, skrig eller spark. Det er stadig min meming som tidliger skrevet, kun noget der kan forvære det hele.

• #55   21. nov 2007 Kirsten min erfaring stammer også fra praktiske situationer og specielt en har printet sig i min hukommelse.
    Og her var det ikke et halvt minut, der gik, men meget længere.
    Der blev prøvet på mange måder, og heldigvis var alle rimelig fattede, ikke nogen råben og skrigen.

Når jeg skriver at en granvoksen man ikke kan åbne de kæber, når hunden virkelig er tændt af, så tror jeg faktisk heller ikke at jeg kan. Jeg har ikke de kræfter.
    I ovennævnte situation gik minutterne med at prøve flere mindre drastiske ting men tilsidst måtte man gøre som ville få den hund til at slippe - og det, der virkede var et spark i mellemgulvet.
    Det var IKKE rart for nogen, men hunden slap og kom ikke til skade.

Når man står der, bliver man nødt til at handle efter den situation, der udspiller sig. Og havde man her blevet ved med at vente på at den hund slap, så var skaden blevet større på den hund, der blev bidt, det er der ikke tvivl om.

• #56   21. nov 2007 CH.

Tiden føles ualmindelig lang, når man sidder der og skal holde en hund, som har bidt sig fast. Ingen får mig til at ændre mening om, at man ikke skal sparke hunden, for at få den til at slippe. På et tidspunkt vil den slippe. Og så skal der handles hurtigt. Jeg har aldrig i de mange situationer, jeg har stået i, været nød til at bruge vold, for at få stoppet en slås kamp mellem hunde. jeg har selv haft en hanhund, Stor Schæfer, som desvære af sin egen ytrykhed, tit røg i hovedet på andre. Han var i snor. men mange lod jo deres hunde, løbe hen til ham alligevel. Se så er det jo ikke sjovt. For hvem bliver så den dumme hund? Og for den nogen kampe han fik rodet sig ud i nogen gange. Den hund jeg holdte, som skulle slippe, var en kamp hund på 6 måneder. Vau. Held og lykke med den, siger jeg bare. Han var med i en flok, hvor man mødes og alle hunde kan lege. Inden det gik galt, havde jeg faktisk sagt, at det ikke holdt i længden med ham, sammen med de andre. Så måske det kunne ha' været undgået, hvis ejeren ville ha lyttet. I gamle dage, var der jo også en skrøne om, at hvis en han hund hoppede på en tæve, når hun var i højløb og var påbegyndt en parring. Så skulle man smide en spand iskoldt vand på dem. Eller sparke hanhunden. Og gæt selv... Virker det ? Det er jo lidt det samme med ikke at sparke når hunde slås. Men jeg kan samtidig godt forstå at den person hvis hund det går ud over, vil forsvarre sin hund med næb og kløer. Og kommer man ud i sådanne situationer, kan det jo være svært at holde hovedet koldt og bevare roen. Så den er jo også svær, den her med hunde slagsmål.

• #57   21. nov 2007 Nu ved jeg, at der i det her tilfælde gik lang tid - det var ikke bare følelsen af den ;o)

Og jeg ville ikke tage ansvar for bare at vente på at hunden slap...
    Jeg vil til hver en tid hellere få den til at slippe med et spark end at stå og kigge på den gør skade på en anden hund...

Der er i øvrigt en kæmpe forskel på at bide og at parre. I parringen er hundens penis fysisk blokeret fra at komme ud af tævens skede... Det er munden ikke ;o)

• #58   21. nov 2007 Det er jo den samme blokering... Det her er bare mentalt i hundens hoved. Og har den bidt fast... er det et bid. Og i tilfælde af at man sparker og det skulle lykkedes at få den til at slippe. Så kan den det går ud over, nå at få endnu flere bid. Og de mennesker der evt må være omkring den. Desvære er det jo kun visse typer hunde der " låser" deres kæber. De fleste hunde der kommer op og slås, kan man som regel få fra hinanden. Ved at få fat i deres haler eller bagparti. Og jeg vil stadig ikke sparke... Man har jo alle sine meninger.

• #59   21. nov 2007 Sekretær -

Jeg skriver bare hvad jeg har set i fjerneren på Animal planet om Animal Police i USA....

Hver gang de har været et sted hvor der har været hundekamp og de finder en lidt tyk trækæp der er bidt til i den ene ende - SÅ kalder de den 'Breakstick'.....
    That's it ...

• #60   23. nov 2007 Ja så læs dog de links der står.

• #61   23. nov 2007 Sekretær .-

*Synger* .. "næ næ næ næ nææææ"

Kommentér på:
Når kæben låser sig....

Annonce