1.154 visninger
|
Oprettet:
bid løsning hundeskov {{forumTopicSubject}}
nogen der ved mere end der står i tidligere tråd om emnet??
(link fjernet)
min hund var i klammeri med en samojede i ølsted i søndags .... og historien der bliver fortalt i tidligere tråd passer ikke helt med virkeligheden ????????????
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.265
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
jun 2005
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 93 Svar: 773
vi har før set samojeden i skoven ..den står ved ejer og gør af andre hunde .... min egen hund gider ikke andre hunde og løber altid for sig selv og snapper efter dem hvis de kommer for tæt på ... i søndags kom de 2 hunde tæt på hinanden og stod stive overfor hinanden hvor Rosa og denne kommer i klammeri .. Rosa som jo er langt stærkere ligger øverst og jeg løber hen og river hende væk.... min anden hund som aldrig - og mener aldrig er vred blev ophidset over tumulten og hoppede på samojeden . ham fik jeg også revet væk fra hunden. imens jeg holdt mine hunde bad jeg min ven gå hen til damen og hendes hund for at finde ud af om samojeden var blevet bidt .. han talte med damen og undskyldte mange gange - samtidig med at hendes hund blev grundigt undersøgt.. de eneste hunde der blødte var begge mine fra henholdsvis øre og læber..senere gik ejeren tur med sin hund på den anden side af hegnet.
ja min hund gider ikke andre hunde men hun opsøger dem ikke selv og snapper efter dem hvis de kommer for tæt på ..
ingen undskyldning men omvendt hvis man kommer med en hund der gør fra den kommer til den går igen vil det skabe uro blandt en gruppe hunde.
vil gerne uddybe mere men bryder mig ikke om at historier bliver omskrevet ( hvis dt altså er samme hændelse vi taler om )
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.311
Man går elser ikke i hunde skoven hvis man har en hund som ikke kan med andre hunde!!!!
Har oplevet Loke blive overfaldet af andre hunde i skoven netop af samme grund... Man ved jo i en hundeskov at der vel være larmene hunde, som muligvis løber løs.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Men er det ikke normalt at man lige udveksler telefonnummere når sådan noget sker ?
Mener tit og ofte bliver skader jo opdaget senere..
maj 2006
nov 2005
maj 2006
maj 2006
jan 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 691
dette er en risiko man tager når man tager i en hundeskov man kan jo ikke være 110% sikker på at alle hunde kan enes selvom de normalt kan.
maj 2006
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
At hunden måske ikke læser den anden hunds dæmpede signaler er jo meget kedeligt. Og hvis det passer at den gør og gør mm. Giver det i hvert i fald mig et billede af en rigtig irriterende hund.
og det er selvfølgelig sørgeligt at nogle skulle blive bidt. men det var ikke et direkte uprovokeret handling, ud for mig er de begge uden om det, og ingen af ejerne har haft "kontrol" over deres hunde
jan 2006
Hvem der har skylden i denne hændelse aner jeg intet om, men det kan deres forsikringsselskaber vel afgøre såfremt der foreligger dyrlægeregning.
nov 2005
Fra den anden tråd...
Nogen der har hørt nærmere??? Bjørn, en Samojede fra Jelling, er blevet slemt bidt i denne hundeskov, og måtte sys med flere sting da hele nakken er blevet flået op..
apr 2007
jan 2006
apr 2007
apr 2007
maj 2006
iøvrigt har damen flere gange været nødt til at tage sin hund ud af skoven pga dens opførsel... ikke overfor mine men fordi andre hunde slet ikke kan forstå den står og gør så meget
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.311
Hvis jeg viste Loke ikke kunne med andre hunde, så kom han absolut heller ikke i hundeskoven.
I mine øjne er en hundeskov et sted hvor man kan hygge sig med sin hund og lade den løbe frit og lege med andre hunde. Men selv følgelig under opsyn og at man har kontrol over sin hund.
apr 2007
maj 2006
jan 2006
jeg hader når folk bare lader deres hunde løbe mega langt væk fra dem også ikke kan kalde dem til sig.. de kan jo ikke nå at stoppe hunden eller noget som helst.
apr 2007
Selv om det fremstår lidt mærkeligt, at 2 hunde af præcis samme udseende, skulle angribe hinanden næsten samme tidspunkt . men kan jo ske..
apr 2007
maj 2006
jan 2006
men det tager folk som en selvfølge desværre
maj 2006
vil dog stadig have min ret til at tage min hund i skoven og ikke blive kaldt uansvarlig hundeejer ... har faktisk den mest lydige hund af dem alle vi møder hun fjerner sig aldrig fra os og leger med sine kæppe og træer ... det vil adskillige hundeejere skrive under på vi har mødt
maj 2006
ja har også prøvet at være til træf med Rosa .. ingen interesse derfra .. jo for pindende der lå udenfor hegnet :o)
maj 2006
hvor kan jeg da bare rigtig mange trælse historier om andre hunde der bl.a. har fået lov at humpe og bide efter min store hund uden ejerne gør en skid ... og min han finder sig godmodigt i det hele
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 115 Svar: 2.313
Kan heller ikke se hvorfor du ikke kan komme i hundeskoven med din tæve..
Vis man ikke kan sørge for at holde sin hund væk fra andre hunde så er det netop dem der ikke skal være der eller ihvertifald have snor derpå..
Jeg er tit i hundeskoven med Noah og Bonnie Og Noah er en der gerne vil lege og pjatte men Bonnie gider heller ikke andre hunde og rander derfor for sig selv og hygger sig og vis der kommer en hund for tæt på som ikke lystre hendes advarelser så snapper hun også..
Efter hvad jeg syns og har lært er det normal hunde adfærd at de sætter hinanden på plads og en hund der bare jkommer tonsende hen til en anden hund burde ejeren have styr på det er da ikke normalt at en hund bare får lov til at tonse hen til en fremmed hund uden at have spurgt ejeren af den anden hund først!
Lige for tiden er Noah streng med fremmede hunde så han er i snor når vi går men før i tiden var han altid løs og jeg behøvede bare at kalde på ham så gik han pænt ved siden af mig når vi sku forbi en anden hund eller til vi var kommet tæt på den anden hund og ejeren havede sagt ok for at de kunne hilse..
Vis ikke kan kan holde sin hund til sig så skal den i snor ellers bliver man væk sådan ser jeg det og sådan gør jeg..
jan 2006
Vi mennesker har jo tit forskellige opfattelser af en given situation og derfor er det jo ikke sikkert det er for at smide brænde på bålet som du skriver Britt.
Men i kan vel bare få udvekslet telefonnummere og få opklaret hele dette.
maj 2006
maj 2006
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.429
Kunne ikke drømme om at tege min hund med i hundeskov lige meget hvad, men da slet ikke, hvis den ikke kunne med andre hunde.....
jan 2006
Hvis det altså er samme sag der bliver snakket om
maj 2006
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Vi vælger at trave steder hvor vi kan være i fred og be andre om andre få styr på deres kræ !
Ved godt at sådan burde det osse være i en hundeskov,men det er bare ikke virkeligheden.. Lad dem der vil gi deres hund muligheden for at få en på frakken,komme der..
Jeg spilder ikk et sekund der !
dec 2006
Men så brugte jeg en skov der lå hvor vi boede og det var en HELT anden slags mennesker der kom der og det var helt rart at færdes der med hundene fordi jeg følte at der var mere styr over de hunde der kom der self var der da en enkel gang eller to der var en uopdragen hund men de hunde der ikke kunne med andre eller som folk ikke havede fuld styr over de var i snor det er sådan det skal være alle steder men det er det desværre ikke ..
Nu er jeg flyttet og benytter en anden skov og 3. gang jeg var der kom der en rotte og ville overfalde min svigerindes lille hvalp og jeg vidste at Noah ville blande sig og beskytte ham fordi det var en fremmed hund uden ejer så derfor tog jeg ham i snor for at være sikker på han ikke skulle gøre noget men hvad hjælper det når den rotte opsøger Noah og går til angreb på ham så jeg måtte fægte med arme og ben for at få den anden hund væk så de ikke skulle slås ejeren kom først næsten 10 min efter hvad kunen der ikke have været sket på de ti min når hendes hund var sådan ..
Det gjorde os til at jeg er tæt på at droppe stedet men det er sku synd for hundene at de skal undvære det bare fordi folk ikke kan styre deres hunde..
maj 2006
maj 2006
tilbage til emnet og lukket herfra .... reagerede over at en hændelse ikke er blevet beskrevet sandfærdigt ... ikke fair og uanstændigt ( hvis det altså er samme historie med 2 virkeligheder)
jun 2005
nov 2006
maj 2006
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det nytter ikke en pind at skyde hinanden alt muligt i skoene - og en sag har altid to sider, som vi så tydeligt kan læse her. Hvis det altså er samme sag..
En kommentar til at have hunde, der ikke er vilde med andre hunde i en hundeskov..
En hundeskov er et sted, hvor man må gå med sin hund løs. Det må man under alle omstændigheder kun, hvis man har fuldstændig kontrol over den.
En hundeskov er IKKE en skov, hvor man pr. automatik skal lade hunde lege med hinanden, og det er ikke en skov, der lukket for dem, hvis hunde ikke er begejstrede for andre.
Det er et offentligt sted... Alle må være der..
Dem, jeg synes skulle lave om på deres vaner der dem, der som udgangspunkt forventer, at alle andre hunde vil lege og derfor ikke kalder deres hund til sig, når der kommer andre....
dec 2006
jan 2006
nov 2006
dec 2006
Vis dette er samme historie så er det sku vidt forskellige forklaringer der kommer frem..
aug 2006
Det er det eneste, der adskiller den fra andre. At nogen så fortolker det som om, at det er et sted, hvor man bare kan slippe sin hund og overlade ansvaret til tilfældigheder er en anden, og meget kedelig ting.
Personligt bruger jeg ikke hundeskov - der hersker det rene anarki sådanne steder og i mine øjne er det slet ikke sundt for en hund at blive luftet under de betingelser.
For os betyder det, at vi stort set aldrig er i skoven, da der ikke er andre offentlige skove inden for 40-50 km herfra.
jun 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 562
aug 2006
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
maj 2006
igen synes det er foragteligt at historien bliver lavet om til rosa er løbet hen og angrebet en anden hund ... lodret løgn... hundene blev gale på hinanden og den eneste der greb ind var mig .... der blev talt med damen bagefter og hunden undersøgt ..og nakken var bestemt ikke revet op .... vedr tidligere tråd også om emnet ... hundene har tit leget ... nej de har aldrig leget sammen ..vi har set pågældende hund før derude hvor den stod ved ejer og gøede ( har faktisk fået pb til aften fra flere der har mødt hunden og finder det stressende overfor andre.. lad være med at være fordømmende på andenhåndsviden som ikke passer ... der er mange herindefra som har mødt mine hunde ..og ja rosa går selv og min anden hund vil gerne hilse og også gerne lege.. jeg vil gerne frabede mig flere løgne og opfordrer evt vidner til at give deres besyv med... p.s. er der billeder af den "skambidte" samojede ???
jan 2006
så er det da bare og mødes or at se om det er de pågældene hunde der er tale om og er det det, så kan i jo udveksle oplysninger og sagen her kan lukkes inden den kører op i alt muligt.....
Det må da alt andet lige være bedre at få det bragt ud af verden istedet for der lige pludselig ligger anmeldelse eller hvad ved jeg....
aug 2006
En ejer skal OGSÅ i en hundeskov sørge for, at hunden ikke løber hen til andre hunde, og skal selvfølgelig altid være i kontakt til en given hunds ejer inden man laders sin egen hilse på den...
Hvor svært kan det være - selv i en hundeskov?
Hvorfor skal en hundeskov være et lovløst ragnarok bare fordi man har fået lov til at slippe hunden løs?
Hvorfor SKAL hundene absolut lege?
nov 2005
Det går alt for ofte galt........ :o(
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.043
jeg tror mange tænker sådan om hundeskove, da nogle hundeskove er indrettet som en parcelhus have, kun med græs hvor der ikke er træer. Det er et meget lille areal. Der er ikke rigtig mulighed for hunden, at gå på opdagelse og snuse. Mange tror derfor nok, at det er indrettet til løse hunde der vil lege med hinanden. Er godt klar over at mange hundeskove ikke er sådan indrettet, men har efterhånden set et par stykker hvor det bare er et lille græs areal der er indhegnet...;-) Bare et gæt
Overstående er et gæt for disse hundefolk der ikke har læst at hunden skal være under kontrol, men bare ser skiltet uden snor, med ledsager.
aug 2006
Er det en indhegnet "have" lyder det ikke som et sted, hvor man har en chance for at gå i fred overhovedet.. Er det overhovedet en skov?
De hundeskove, jeg har været i er det eneste problem at hundejere tror, at de kan slippe kræet og lade det passe sig selv i en hundeskov. Og der bør det være sådan, at alle hundejere, også dem med hunde, der ikke er synderligt begejstrede for andre, kan færdes.
Personligt kommer jeg der ikke netop fordi man ikke kan regne med, at andre hundeejere tager ansvar og kalder sin hund til sig, når der kommer andre...
jan 2006
Der binder folk sommetider snoren omkring lågen for at vise at deres hunde ikke kan med andre, eller de bliver stående ved lågen....
Jeg går aldrig ind uden at have været i kontakt med dem der måtte være derinde.
aug 2006
For mig er en skov noget med træer, og så regel så stor, at det bestemt ikke kan betale sig at indhegne...
Man lærer noget nyt hver dag..
Synes det lyder helt grotesk at lufte hunden sådan et sted, men jeg bor så heller ikke i en by med mangel på grønne områder...
jan 2006
Jeg går altid en tur i skoven og så får Fie lov til at løbe lidt løs derinde efter turen....
Desuden brugte jeg den meget da jeg trænede indkald.
Så kan slet ikke se det groteske eller sære i det....
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Jeg var der og, hvis dén dame påstår Rosa rev hendes hund til blods er hun fuld af løgn for den fejlet intet da hun gik derfra. Den var rystet, ja, men den havde ikke en skramme. Vi var omk. 12 - 15 stk. i skoven og jeg mener at især når der er så mange er det meget normalt at ha´ lidt styr på sin hund indtil man ved, hvad det er for hunde der render rundt der, hvilket hun ikke gjorde med det resultat at der pludselig står en hund og gør ... venter til sin ejer er i nærhenden .. gemmer sig bag hendes skørter, mens den fortsat gør ... render lidt videre ... som hunde nu gør ... Rosa FORTÆLLER denne hund at den skal skride ... hvilket den vælger at overhører og de kommer i klammeri .... der bliver grebet ind ... ALLE får styr på deres hund UNDTAGET denne "dame" som bare står og står?!?!?. Uden ét ord tager hun sin hund og går (Uden at der blev spurgt om tlfnr. eller adresse (forsikring eller dyrlægeregning)). 2 af gutterne går hen til hende ... mens vi stadig har fat i vores hunde ... og snakker med hende MENS de beroligere hunden og kører deres fingre igennem dens tykke pels for at se om den er kommet til skade og der er intet at se / føler på hunden ej heller får de blod på fingerne ERGO den har ikke fået en skramme!!
Intet af dette kunne ha´ været sket, hvis denne "dame" havde holdt sin hund tæt ved sig indtil hundene havde fået hilst på hinanden INDEN hun gav den frit lejde.
Jeg mener det er tilladt at tænke selv og uanset, hvad så har man da sin hund så kær at man sikre sig FØR man slipper hunden løs?!? Et er at man ved, hvordan ens egen hund reagere, men man kan ALDRIG vide, hvordan andres hunde reagere og man kan ALDRIG være helt 100% sikker på sin egen ... og påstår man andet er man dum og naiv og må tag de klø det giver.
Jeg VED at Tyson ikke er glad for alle hanhunde han møder ergo tager jeg ham i snor og holder ham tæt på mig indtil jeg ved, hvordan en evt. anden hanhund er ... er den meget dominant holder jeg Tyson i snor fordi jeg ved Tyson giver den een verbal advarsel og ikke mere. Jeg kan tit blive godt og grundig tosset i knolden når en ejer til en meget dominant hanhund bare står og griner fordi han´s hund er så åndsvag at den hopper på Tyson fordi han er kastreret. Jamen så få da styr på din køter, spade!!!
Jeg kender Rosa OG ejer godt nok til at kunne sige at det ikke er dem der skal stå for skud i denne tråd. Ja Rosa siger fra og ja Rosa gider ikke andre hunde, MEN hunde og ejer der har en smule HJERNE kan uden den helt store eksamen læse Rosa så let som ingenting og lader hende være i fred ... og det har hidtil ikke været noget problem!!
Nok om det ... vi vil altid være idioter, skødesløse, hensynsløse, uforskammet og hvad ved jeg i nogles øjne og til det kan jeg kun sige eet .... fej for egen dør først.
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 1.721
Da vi så sener mødte Britt (dog kun med hendes hanhund) Var jeg utrolig imponeret over hans rolige væremåde og hun har ret. Intet kan hidse ham op. Han luntede bare stille og rolig rundt, ville utrolig gerne have flere af de godbidder jeg havde i lommen. Han logrede hele tiden med halen og var på ingen måder en hund man kan føle sig utryg ved. Han var på intet tidspunkt dominerende men ville meget gerne snakke med mine. Selv da vi skulle gå hver til sit ville han gerne med os. Britt var hele tiden opmærksom på sin hund og holdt sig det meste af tiden for sig selv. Jeg mener bestemt ikke at Britt den dag var en uansvarlig hundeejere :o)
nov 2006
Jeg er bare træt af, hvor hurtigt andre er til at dømme uden egentligt at vide, hvad det drejer sig om. =)
At nogle ikke kan forstå, hvorfor man tager en hund med i hundeskoven som ikke gider alt og alle ... og som siger fra når det er ... jamen for fanden da.
Jeg er da heller ikke enig med alt og alle .... og træder de mig tilstrækkeligt længe over tæerne siger jeg sgu da også fra ... (hunde er ikke en skid anderledes) .... skal jeg så også holde mig fra alle mennesker???
Jeg burde måske bare holde mig fra HG for her er VIRKELIG mange jeg ikke er enig med.
nov 2006
HØRT!!!
maj 2006
håber debatten nu er sluttet og måske kan lære nogen en anden gang at lade være med at svine folk uretmæssigt til
jun 2005
Men Britt, jeg ville nu heller ikke lufte min hund løs i en hundeskov, hvis den ikke kan med andre hunde !
Det mener jeg ikke er forsvarligt.
Min Agge, opfører sig i store træk som din tæve, dog bliver han ikke mere "træt" af andre hunde, end han vælger at løbe væk fra dem !
Han er så også en race der er bygget til at kunne løbe.
Jeg forstår godt det kan virke uretfærdigt, når din hund bare vil være i fred, ligesom min Agge, og tydeligt signalere dette. Men forskellen ligger i, at din hund gerne tager kampen op så at sige, samt det er en meget stærk hund.
Jeg turde ikke om jeg var Arm. Bull/Staff ejer, lufte min hund løs hvis temperamentet er som du beskriver ! *s*
Jeg ville nok overhovedet ikke vælge at lufte disse racer løs, uden jeg var sikker på at de kunne gå helt i fred, men det er så en anden snak. *s*
VH Pia.
maj 2006
bid løsning hundeskov