Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør en hvalp renlig?
  • #1   26. nov 2007 Den skal ud når den har sovet, leget ,spist :o))
    -Og når den ligesom søger rundt efter et sted at sætte sig.

Tillykke med den lille ny :o)))

• #2   26. nov 2007 Jeg gør det at, når den tisser/skider indenfor, sige fyy ha tis, i en bestemt tone.. og så tar jeg den ud, og siger tiiis tiiis, i den glad tone..... Lærte Zitca det på 14 dage tror jeg, det tog ihvertfald ikke lang tid...

• #3   26. nov 2007 Ud/ned efter leg, mad, og søvn. Så tit som muligt.

Ignorer uheld, ikke skælde ud. Ros ros når den gør det udenfor.

Boede selv på 5 sal uden elevator da min var hvalp. Der var meget renden op og ned ;o) Jeg tabte da også hurtigt en del kg LOL

• #4   26. nov 2007 Ja og så self. lufter den hyppigt, og hver gang den sætter sig, siger jeg tiis tiis.... Det virker ihvertfald for mig :o)

• #5   26. nov 2007 Jepp Jane gav rådet..
    Desuden så kæmpe ros, godbider og kæl når den gør det ude, og INGENTINg når den gør det inde. Altså ikke skæld ud eller noget. Snak ikke til den. Bare fjern det den har lavet....

• #6   26. nov 2007 Du må IKKE skælde ud, heller ikke fy fy eller noget.

Det er ikke i orden at få skæld ud for at tisse eller lave..
    Det er en naturlig nødvendighed. Hvalpen ved ikke at den ikke må indenfor.

• #7   26. nov 2007 Jeg skælder heller ikke ud, som sådan... Men det virkede ihvertfald for mig sådan..

• #8   26. nov 2007
    Uni D:

Hvad betyder fyy ha tis så?

Det er jo det du skriver du sagde.

Hvis du kom og sagde fyy ha tis til mig mens jeg tissede ville jeg tolke det som irretesættelse, og som at jeg ikke måtte tisse.

• #9   26. nov 2007 Jane * 5 års bryllupsdag d. 11/1-08 *

Lige præcis.

• #10   26. nov 2007 Og jeg tror os hvalpen bliver forvirret over Fy tis mod dygtig tis... Den kan da kun blive forvirret.

• #11   26. nov 2007 Camilla

Ja det er ikke smart at bruge samme ord i 2 så modsigende "komandoer"

Hvis bare jeg siger FARLIG til min hund, står hun ude ved døren. Jeg sagde jo FAR.... LOL

• #12   26. nov 2007 brugte den med : "dyyyyygtig tisser"
    hvilket for øvrigt gør det meget nemmere senere da begge hunde nu kan tisse på kommando..... det er så dejlig praktisk.... hehe

• #13   26. nov 2007 ååh gud fader... den lægger mærke til tonefaldet.... Det virker for mig, har virket for min familie.... Den har ingen problemer med at tisse osv foran mig.......

• #14   26. nov 2007 Ja det vil være fint at sætte komando på så I senere hen kan få hende til at tisse hurtigt.

Jeg har lige ligget med slem halsbetændelse, det var altså guld værd at jeg bare kunne sige dygtig tisse dygtig tisse og så var det overstået. *ss*

• #15   26. nov 2007 Forvirret??? Så må det dæleme være to specielle hunde jeg har, for de er dæleme ikke blevet forvirret over den måde jeg har lært dem det på..... Siger jo ikke man skal tvære hele fjæset ned i lorten....

• #16   26. nov 2007 Sikke noget ord kløveri i har gang i.

Husk nu vi ikke alle er ens, og ikke alt virker ligedan hos alle ! !

• #17   26. nov 2007 Tanja>> Tak! Det er jo min erfaring, og det er det der virker for mig, og det har virket huritgt.... og det var det hun spurgte om...

• #18   26. nov 2007 Jeg har hvertfald ikke skældt ud og kun sagde Dyyyyygtig tis ude.. Og det virkede også for mig. Og jeg kan nu os gå ud med Enzo og sige ud og tis og så tisser han.. Det er nemlig rigtig praktisk

• #19   26. nov 2007 Ja vi opdrager hunde forskelligt.

Men derfor må man vil gerne tale FOR sin måde at opdrage på.

Jeg opdrager med bløde naturnære metoder. Roser og belønner. Skælder ALDRIG ud!!

• #20   26. nov 2007 Det er måden i tiltaler hinanden på..............

Pointen som skrevet før..........Heldigvis er vi alle FORSKELLIGE :o)

• #21   26. nov 2007 Nå anyways, det virkede ihvertfald hurtigt, og mine kan også tisse på kommano... :o)

• #22   26. nov 2007 Mine tisser så kun når de trænger og er vist tisse ligeglad med hvad jeg siger og gør imens :o)))

• #23   26. nov 2007 * Tanja *

hvillken måde?

Synes ikke der er noget der skriver i en grim tone :o/

• #24   26. nov 2007 Nææ men ironi kan virke latterligt og nedgørende.

Og gider ikke komme med eksempler....

• #25   26. nov 2007 Syns heller ikke tingene bliver skrevet i en grim tone som sådan.. Men er så røv træt af at der til tider bliver sat spørgsmåls tegn, ved ting jeg gør.... Hun spørg om en ting, jeg skriver min erfaring... Det var så det... Behøver ikke skal diskuteres.. Jeg diskutere, eller disser heller ikke andres måde at opdrage hunde på.... Deres sag.... Og som tanja siger, vi er ikke alle ens, og derfor bruger vi forskellige metoder...

• #26   26. nov 2007 * Tanja *

Ironi???

Du gider ikke komme med eksempler, så synes jeg da du burde havet blandet dig uden om for starten. Du kommer med beskyldninger men nægter at bevise eller forklare hvad du mener..

• #27   26. nov 2007 Uni D:

Se mit indlæg:

Skrevet: 26-11-2007 12:01:23

Du må IKKE skælde ud, heller ikke fy fy eller noget.

Jeg skriver ikke til dig men til trådstarter, du kommer så ind igen her:

Skrevet: 26-11-2007 12:10:17

ååh gud fader... den lægger mærke til tonefaldet.... Det virker for mig, har virket for min familie.... Den har ingen problemer med at tisse osv foran mig.......

Du svare så igen på noget som ikke er henvendt til dig men trådstarter..

Jeg sætter ikke spørgsmåls tegn ved noget som helst. Jeg kender min holdning og tillader mig at tage den frihed at ytre den!

• #28   26. nov 2007 Hold da fast mand..................

* SASCHA *

<b> her så </b> F.eks

"Jeg har lige ligget med slem halsbetændelse, det var altså guld værd at jeg bare kunne sige dygtig tisse dygtig tisse og så var det overstået. *ss*"

Fes den så ind ???????????????
    -Eller er du stadigvæk lige tung

• #29   26. nov 2007 Desuden så blander jeg mig da hvor jeg lyster, det kommer du da aldrig til at bestemme.

så forstår ikke du gider køre den så langt ud....

• #30   26. nov 2007 Nemlig Bodil :o)))

• #31   26. nov 2007 Også slut herfra...Gider ikke have sure mænd i maven allerede....

• #32   26. nov 2007 Bodil, jeps har læst det.....som skrevet længere opee er vi jo forskellige og gør ting forskelligt.

så jeg gør som jeg selv har skrevet længere oppe.

Men sætter mig ikke til dommer overfor hvad andre gør :o)

/slut !

• #33   26. nov 2007 * Tanja *

Se nu er du jo ganske nedladende og kalder mig tung *smiler* Hihi tung er nok det sidste mange ville kalde mig, men okay! Jeg bestemmer jo ikke over dig. Du må også gerne kalde mig idiot, sæk, kælling ja lige hvad du vil *smiler*

En anden bruger skriver at det er en god idé at sætte komando på. Og jeg skriver en lille historie om hvorfor det for mig har været en god ting at lære sin hund. Det er ikke sjovt at rende rundt en halv time med 40 i feber nede på amagerbrogade fordi at hunden skal tisse.

Det er da meget dejligt for mig at hun kan gøre det med det samme. så jeg kan komme op i seng igen.*smiler*

• #34   26. nov 2007 Tillykke med din nye hund smiley

Du må ned/ud med den hver gang den har

spist
    drukket
    sovet
    leget

Desuden kan du regne med at måtte ud en gang eller to om natten.

En rimelig god tommelfingerregel, er ud en gang i timen.

Det nytter ikke at skælde ud, hvis du opdager den har tisset eller skidt indenfor, det forstår den ikke noget af, så ignorer uheldene og ros til skyerne når den gør hvad den skal udenfor.

Igen, tillykke og held og lykke med det hele.

• #35   26. nov 2007 sasha - jeg svarede dig... DU skrev

Uni D:

Hvad betyder fyy ha tis så?

Det er jo det du skriver du sagde.

Hvis du kom og sagde fyy ha tis til mig mens jeg tissede ville jeg tolke det som irretesættelse, og som at jeg ikke måtte tisse.

hmmn.... men det var måske til trådstarter???

• #36   26. nov 2007
    Nej den var til dig, efter du havde svaret på hvad jeg skrev til trådstarter.

Det du citerer mig for er mit 3 indlæg!!

Du svare kl 12.02 og som du kan se har jeg skrevet det kl 12.05 altså EFTER dit svar!

Men det er også ligemeget. Jeg synes bare ikke jeg hverken har været nedladende eller ironisk. Blot ytret mine synspunkter *smiler*

• #37   26. nov 2007 Sascha, nu var det jo heller ikke mig der sagde du var nedladende og ironisk.. ;o).... Men kunne bare være rart at man kunne sige sin egen erfaring og stå inde for sin egen metode, lissom du selv gør, uden der skal stilles spørgsmålstegn ved det. og ærlig talt

Skrevet: 26-11-2007 12:01:23

Du må IKKE skælde ud, heller ikke fy fy eller noget.

Den kunne lige så godt ha været til mig.....

• #38   26. nov 2007 tak for de mange gode råd. har hørt man ku ligge en avis som den ku tisse på og så efter nogle dage flytte den tættere og tættere på døren og til sidste på den anden side af døren det ville gøre at hvalpen ville kræse på døren når den sku.. nogen der har prøvet det og kan anbefalde det.

• #39   26. nov 2007 Den har jeg også prøvet på min gamle hund, den virkede også.. Men går noget langsommere....

• #40   26. nov 2007 Som Tanja skrev. Jeg boede selv på 3. sal, da jeg fik Luna..

Jeg var vel nede en 5-6 gange i timen:-)

Når hun havde spist, drukket, sovet og leget.. og så lige en ekstra gang.. og ingen skæld ud..

• #41   26. nov 2007 hvad gjorde i når i var på arbejde eller har alle fået den i en ferie?

• #42   26. nov 2007 Jeg havde fri... Og de få dage jeg sku noget tog kæresten fri.. Enzo var ikke alene hjemme i de første 4 uger, lige på nær når vi øvede det med ham, hvor vi så stod i opgangen og frøs smiley

• #43   26. nov 2007 Man har da ferie, når man får hvalp.. !!!

Jeg havde 3½ uges ferie.. Hun var ikke renlig på den tid, men fik så lagt et stort stykke voksdug på gulvet, så det ikke gik i gulvbrædderne, når hun satte sig

• #44   26. nov 2007 jeg har oss ferie men kun halv anden uge og så er det jo næsten jul efter der.. det var nu mere jeg tænkte på om den kun skal være i nogle få rum?

• #45   26. nov 2007 Ja, Luna havde kun gangen i starten.. En stor T-gang. Jeg havde så børnelåge i døråbningen ud til køkkenet, men lukket dør til stue og soveværelse..

• #46   26. nov 2007 jeg havde tænkte mig gange og køkken. men var i tvivl om det var en god ide. mere så det ik gik ud over hele lejligheden

• #47   26. nov 2007 Enzo er stadig kun i gangen og i køkkenet.. det passer ham vist fint at han ikke skal bekymre sig om større areal. Og han laver aldrig ballade

• #48   26. nov 2007 camilla: har du gjort noget så han ik ville ødelægge mens du ik var hjemme eller har du bare været heldigt han ik har gjort noget.

Kommentér på:
Gør en hvalp renlig?

Annonce