{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.410 visninger | Oprettet:

Hjælp hvalp gør! {{forumTopicSubject}}

Har tidligere oprettet indlæg om dette men uden rigtig at få nogle forslag jeg kunne bruge så prøver igen....

Min hvalp er som sagt begyndt at gø - RIGTIG MEGET. Såvidt jeg ved er det kun når jeg er hjemme og når der er lyde hun mener jeg skal gøres opmærksom på men det er efterhånden gået fuldstændig over gevind. Hun gør af den mindste puslen hos naboen eller på opgangen, kan finde på at stille sig op og gø af en pose eller urtepotte, tv'et osv og det er ikke til at holde ud at høre på efterhånden.

Har fået forslag om at distrahere ved hjælp af leg el.l. men da hun også er begyndt at gø om natten (og dette er selvfølgelig vildt frustrerende ville jeg gerne finde på noget holdbart og mere konstruktivt - kan ikke rende op og begynde at lege eller andet midt om natten. I forvejen må jeg stå op hver gang hun begynder og ind i stuen og beordre hende tilbage i sin kurv for at blive "puttet" og det kan efterhånden ske op til 5 gange en aften før jeg får lov at sove.

Har prøvet et par gange at lade hende blive ved med at gø og ignorere hende men til sidst synes jeg ikke jeg kan være det bekendt overfor naboerne eftersom jeg selv synes deres gøende hunde er vildt irriterende. Det er efterhånden en desperat situation da jeg knap kan have vinduet åbent om natten eftersom hun farer op ved den mindste lyd....

Er der nogle der har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp hvalp gør!
  • #1   2. aug 2009 Vores gør og rigtig meget. Vi har købt en sprøjteflaske med vand i, og når vores så gør, så siger vi først stop, og reagerer den ikke, så spøjter vi på den, indtil den stopper. Det er meget effektivt (:

  • #2   2. aug 2009 Bare svært at ramme hende inde i stuen om natten smiley

    Er næsten begyndt at overveje et "mildt" anti-gø halsbånd (med vand e.l.) i ren desperation, ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre....


  • #3   2. aug 2009 Nogle i vores familie har en Sheltie som også gør ufattelig meget... De havde så en adfærds-dims ude for at få hjælp til at løse problemet... Her fik de at vide at hunden skulle ned fra møblerne, og måtte kun komme op når de sagde hun måtte osv... Altså de skulle stadfæste dem selv som ledere, og når hun så gør skal de stille og roligt sige "tak"... Ligesom for at fortælle hunden at du har hørt det den vil gøre opmærksom på, og at det hele er under kontrol...

    Ved ikke om det kan bruges, men det hjalp i hvert fald dem...


  • #4   2. aug 2009 Dennis: Hvordan lærte I jeres hund at tie ved tak? Jeg er indstillet på stort arbejde, træner meget med hende til daglig, men aner bare ikke hvad jeg skal stille op med hendes gøen... Naboerne klager heldigvis ikke da de selv har ekstremt gøende hunde og i øvrigt også er MEGET støjende både inde i deres lejligheder og på opgangen hvor man åbenbart skal råbe og trampe hvilket bestemt ikke hjælper på Oda's gøen...

    Og tak hun er også en rigtig lille charmetrold og synes hun er så skøn, selvom en dame forleden mente det var den grimmeste hund hun nogensinde havde set haha


  • #5   2. aug 2009 Michelle: Tak, jeg ved ikke helt med møblerne... det eneste sted hun må være af møbler er i sofaen for jeg synes ærlig talt det er synd hvis hun IKKE må eftersom hun er så bette... Sengen er off-limits og har ikke andre møbler hun kan være i smiley

    Kan godt se det kan være smart det med at man bestemmer hvornår hunden må være der, men vil den kunne forstå at den må nogle gange men ikke andre?


  • #6   2. aug 2009 Ja en hund kan godt læres at den skal spørge om lov til at komme i sofaen... Mine forældres hund spørger altid om lov først - hun stiller sig hen ved sofaen og venter til man siger hun må komme op smiley

  • #7   2. aug 2009 Ja nu bliver jeg så ved, gode lederskabsøvelser?

    SOm du beskriver det lyder det som om det virkelig er hvad jeg har brug for - hun hidser sig meget nemt op, stresser og bliver hyper og vild. Hun kan sagtens ligge på en i sofaen og slappe af når hun er helt udmattet men er hun vågen kan man ikke nusse hende stille og roligt uden at hun bliver vild og bider efter en i leg og allerede har hidset sig selv helt vildt op...


  • #8   2. aug 2009 Jeg har lige købt en gø-stopper og den virker ik en flyvende fis, så spild ik dine penge på sådan én... Jeg har også en vand-forstøver stående til når min hund laver ballade og den er yderst effektiv... Men ja, tålmodighed er en dyd smiley

  • #9   18. feb 2011 kom endelig med nogle flere indlæg er dejlig lærende:D

Kommentér på:
Hjælp hvalp gør!

Annonce