{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Hvalp hjælp :) {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen smiley

jeg har fået en dejlig newf hvalp og vi er i gang med at træne ham til at være renlig og det er noget af en opgave. jeg har haft hunde før og har en i forvejen og dem har jeg med stor sucue gjort renlige men ham her kan jeg ikke lige finde en løsning på.
vi har et stor hus og værksted. han tisser i værksted og inden for selv om der er åben uden for hele dagen. så han har mulighed for at gå ud og tisse jeg viser ham hvor han skal gå hen når han har spist lege og sove og så gør han det flot men hvis kæresten og jeg ikke holder øje med ham finder vi tis inde og i værksted ØV.. når han kan gå ud.

vi har rigtige store problemer om natten. han tisser og laver stort i vores gang hvor trappen er op til soveværelset. selvom jeg stiller min alram og tisser med ham hver anden time er der en gave til mig. øv. men hvis jeg sover nede i stuen så holder han længe og laver intet indenfor ??

mit spørgsmål er kan en hunde tisse i bukserne fordi han er bange for at være alene ? eller marker han eller hvad foregår der ?

han er 12 uger og vi har naturligvis sove nede ved ham til at starte med men jeg savner lidt min egen seng og sove i sofaenen er ved at være hård ved ryggen smiley og han skal jo lære det min lille pus smiley

håber i kan hjælpe lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp hjælp :)
  • #2   6. aug 2014 Vi har også en hvalp på 11 uger..
    Hun ved ikke endnu at man går hen til døren når man gerne vil ud og tisse.. Så jeg har hende ude hver 2. Time og ellers når hun har sovet og spist..
    Om natten er hun i et stort bur som hun kan gå ind og ud af men hun har mest tryghed i buret så der sover hun som er inde i vores soveværelse Hun sover mellem 4-5 timer om natten og så vågner hun og jeg tager hende ud for at tisse og så ind og sove igen..

    Hun har ikke haft et eneste uheld endnu indenfor.. Men jeg har også været ved hende 24/7 udover når jeg har øvet alene hjemme træning..
    Hun besørger hver gang hun er ude..

    Men vores forrige hvalp tog det næsten 1 år før hun var helt renlig.. Hvalpe er forskellige smiley
    Tænker også at han kan være urolig når han er alene uden jer altså derfor han besørger indenfor om natten..


  • #3   6. aug 2014 han er en newf så naturligvis drikker han meget da han har det varmt så væske er der masser af vil jeg ikke tage fra ham når han har det varmt ellers ville det have været en mulighed

    men jeg tænker om vi skal sætte en børne gitter op så han kun er i et rum og så hvis uheld skulle være der gør han det kun i det rum og så følger han måske ikke alt er så stort ?


  • #8   6. aug 2014 Aksel var også længe om at blive renlig. Han siger simpelthen ikke til. Eller jo, han stikker hovedet ud af kattelemmen og venter.. suk.. Det kan vi ikke høre i stuen smiley

    Ham var vi over hele dagen. Lærte ham " gå og tis ", som nu bruges hver aften inden sove tid.
    Han var ude efter soven, leg, træning, mad og ind i mellem det smiley

    Det tager tid. Og en åben dør er ikke = gå ud og tis for en 12 ugers hvalp. Han skal lære at tisseri foregår ude på græsset. Han ved det simpelthen ikke endnu.




  • #9   6. aug 2014 jeg skal prøve og svare så godt jeg kan på alle jeres spørgsmål smiley
    vi sover oven på og det er MEGET varmt i denne tid så han går op og ned op og ned op og ned og det vil jeg ikke ha vi er så bange for hans hofter vil blive skade. vi har en shiba i forvejen som altid har brugt vores loft som hans sted til at finde ro når han synes tingene var for meget. newf må gerne være på lofte men går op og ned da den ikke kan holde til varmen så derfor ville jeg holde den nede.
    jeg har altid været oppe med mine hvalpe for at vise dem vejen ud om natten og være sikker på ingen uheld og vores nye hunds blære er meget lille i forhold til mine andre smiley han går ud alene men elsker naturligvis vores selvskab udenfor smiley


  • #12   6. aug 2014 Jeg syntes alså ikke det lyder så usædvanligt. Hvalpen er 12 uger , alså har du haft ham i 4 uger. Vi har haft en hund som var renlig da vi fik ham som 8 ugers . Den der tog længst tid var 9 mdr.
    Det kunne lyde som utryghed over at være alene , hvis den holder sig længere tid når i har den hos jer - ligeledes at den ikke selv går ud , hvis døren er åben.
    Jeg ville nok sove tæt ved den , til den er helt tryg. Så skal renligheden nok også blive bedre.


  • #13   7. aug 2014 jeg tror også det er det utryghed jeg sover nede ved ham og i nat har han intet lave inde og har ikke sat nogen arlam har bare hørt på når han har givet lyd og så ud smiley men jaa jeg prøver og sove noget mere nede hos ham ind til han er mere træt så jeg en dag kan komme op i min egen og han er tryg smiley

  • #14   7. aug 2014 Så skal det nok give resultet. smiley

Kommentér på:
Hvalp hjælp :)

Annonce