{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.520 visninger | Oprettet:

Hjælp til hvalp {{forumTopicSubject}}

Hejsa min dejlige dreng har været god til at være alene hjemme. Men kommer hjem idag og ser at han er gået i krig i sofaen og der er et kæmpe hul.. rigtigt øv

Hvordan kan jeg træne ham til at være alene samt ikke at bide i alle mine ting når jeg ikke er hjemme?

Er vi ude i et bur eller andre ting?

Håber i vil hjælpe og ikke kritisere da jeg blot søger råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hvalp
  • #1   28. jan 2020 Hvor gammel er hunden? Hvor længe er den alene? Og hvad laver du med den før du går og når du kommer hjem.

  • #3   28. jan 2020 Han er en blanding af 3 racer. Bordercollie, labrador og engelsk stafordterrier (staves).
    Han er 4 måneder.
    Han har været SÅ god til at være alene hjemme siden vi fik ham. Men nu skal der gnaves i alt. Jeg er væk en arbejds dag ca. fra kl 06.30 til 15.30. Jeg går morgen tur med ham inden jeg gør mig klar og når jeg går ud af døren får han en dentastix og en lille håndfuld godbidder han kan rende rundt efter smiley


  • #5   28. jan 2020 Isabelle, det er der mange hvalpe som kan og hvorfor er det mere synd for en hvalp end for en voksen hund?
    Hvis ikke du kan hjælpe eller har noget konstruktivt så synes jeg at du skal holde det for dig selv!
    Min hun har det godt og det er i min verden ikke dyreplageri.
    *Du har din holdning jeg har min*
    Men at beskylde andre mennesker for dyreplageri som du ikke engang kender det er da noget mærkeligt noget!

    God aften til dig


  • #6   28. jan 2020 Jeg må give Isabelle helt ret her, 9 timer er alt for meget alenetid for en hvalp, der er slet ingen tvivl om at det er der problemet er, løsning, sørg for pasning noget af dagen, fx en som kommer og henter hvalpen ved middagstid smiley mange pensionister vil fx rigtig gerne have hund men orker måske ikke hund på fuld tid:) de ville garanteret blive glade for at låne en hund nogle timer dagligt.

  • #9   28. jan 2020 Uuh det er mange time... Mine 3 voksne hunde, er sjældent alene så mange timer. Det sker, men langt fra hver dag!

    Desuden lyder det til, at din hund har brug mere mental stimulering. Det er en meget aktiv vovse du har fået dig, så den skal virkelig ud og bruge hovedet!

    Jeg syntes du skal overveje, om du kan tilpasse dig hverdag, til vovses behov.
    Det lyder for mig til, at der skal laves nogle gevaldige ændringer for at det bliver optimalt smiley


  • #11   28. jan 2020 #8 jeg tænker lidt, hvordan kan du egentlig vide at hvalpen ingen problemer har?? Dens ejer har ikke problemer, men hvalpen kan da meget nemt have store problemer, de kommer bare ikke til udtryk på en måde som giver ejer problemer.
    I min verden bliver det aldrig nogensinde ok at lade en hvalp som altså er et flokdyr, være alene i så mange timer


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #18   28. jan 2020 Helt ærligt. En hvalp alene hjemme i så lang tid. Hvordan kan man undre sig over den selv finder på noget.

    Der er helt sikkert hunde som tilpasser sig. Det gør den her så ikke,så hvad kan man bruge det til.


  • #19   28. jan 2020 Det er ikke dyremishandling at lade en hund være alene hjemme i 9 timer.
    Ja sofaen ryger måske, men dyremishandling er det ikke.


  • #20   28. jan 2020 Det er muligt man kan diskuterer ordet dyreplager og at det er hårdt at bruge - men hvis hunden ødelægger så er det enten fordi den keder sig eller er ked af det. Og der er hoved på sømmet altså at den er for længe alene. Den har tydeligvis brug for enten nogen der kan være sammen med den og give den ro, eller nogen der kan sætte den i gang med noget mentalt arbejde så den ikke keder sig mere.

  • #21   28. jan 2020 Men til træningen.

    Du starter forfra. Lad ham være alene i kort tid og gradvist øg tiden. Fjern ting han ikke må ødelægge. Luk evt ind til rum med mange ting eller ting der kan være farlige for ham at bide i. Lad ham endelig være alene i rum hvor i selv bruger tid i løbet af dagen, altså rum hvor han er vandt til at være og er tryg. Lær ham at være i ro i rummet.
    Drop ideen om bur.
    Du kan evt. prøve at filme ham eller bare optage lyd for at finde ud af om han blot keder sig eller er ked af det.
    Og sørg for hovedet er mæt før du går fra ham.

    Hvis han før har været god til alene hjemme, og du ikke lader adfærden udvikle sig, så er du bedre stillet end hvis du ignorere problemet nu. Så tag fat om det nu, så det ikke bliver vane og indgroet adfærd.


  • #24   29. jan 2020 Ida: det var ikek helt problemfrit men han er blevet trænet stille op! smiley

    I andre som skriver han er for længe hjemme, i må meget gerne stoppe for i taler simpelthen bare hinanden efter munden og nu har jeg hørt det??


  • #25   29. jan 2020 #18 ja hvordan kan man undre sig over det????? Ja det kan jeg så!
    Jeg søger blot om råd ikke om dårlige kommentare det er da ufatteligt....


  • #28   29. jan 2020 Jeg er enig i, at 9 timer er rigtig meget for en lille 16 ugers hvalp! Jeg tror aldrig, at jeg har ladet noget voksen hund være alene så længe - men det kan jo blive nødvendigt.

    Noget andet i den her debat er det helt praktiske spørgsmål: hvad gør man så? Kan man ikke have hund, hvis man har et almindeligt arbejde?

    Ifølge nogle skal man jo arbejde på (mindre end) deltid i mindst 4 måneder, opsige sit job, eller betale nogen for at være ved hunden i flere timer hver dag.

    Jeg er normalt ikke tilhænger af en "jamen jeg kan ikke gøre andet og derfor er det bare sådan"-stil, men lige i debatter som dem her synes jeg altså det er nærliggende at diskutere.
    Du har jo ikke en jordisk chance for at indfri de krav hvis du har et almindeligt fuldtidsjob. Det er ikke alle, der kan arbejde 3 timer om dagen i mange måneder, eller lige bor sammen med nogen som kan ændre deres dagarbejde til aftenarbejde, eller kan få hunden passet i flere timer hver dag.

    Ja, så kan man jo lade være med at anskaffe sig en hund - men jeg synes, det bliver lidt for utopisk med nogle af de vilkår.


  • #32   29. jan 2020 Jamen helt ærligt, hvis man ikke kan se at 9 timer er alt for meget at lade en lille hvalp være alene, så står jeg da helt af, jeg syntes altså det er logik må jeg indrømme.
    Jeg ville ikke en gang lade en voksen hund være alene så længe, uha det er svært at være opdrætter når folk ikke tænker på hunden men kun på om de selv har problemer.


  • #33   29. jan 2020 Fünke, man får nogen til at kigge til hvalpen, indtil det er forsvarligt at lade den være alene en arbejdsdag.

    Når hvalpen er begyndt at æde sofaen, er det jo fordi den ikke kan kapere at være alene i så mange timer, med den aktivitet den er budt inden.

    Løsningen er aldrig bur. Aldrig!! Løsningen er heller ikke at spærre af, så den kun er i et mindre rum, uden ting den kan ædelægge. Du er derimod nødt til at gå lidt tilbage i træningen.

    Hvis det var min hvalp, ville jeg starte med at stå op mindst 45 minutter tidligere de næste måneder. Fodre hunden aktivt, altså fx ved at træne, lægge et spor, fodersøg i haven eller lign. Eventuelt gemme noget af foderet, bløde op i vand og give det frossent i en Kong, når du tager hjemmefra.

    På morgenturen skal hvalpen dels gøre det den skal, men skal også stimuleres og blive lidt træt i hovedet. En træt og tilfreds hvalp, laver ikke ballade.

    Så ville jeg sørge for at hvalpen har legesager inden for rækkevidde, når den er alene. Du ved bedst hvad den vil have - men sådan noget som reb-legetøj, gummidimser til at tygge i og lign. er gode bud.

    Og så ville jeg finde en i nabolaget, som kan komme forbi midt på dagen og tage hunden ud for at tisse og så lige hygge en halv times tid.

    Alternativet er en hundelem eller en hundegård.

    Men uanset hvordan man vender og drejer den, så kan DENNE hvalp ikke klare at være alene hjemme i 9 timer på nuværende tidspunkt. Og forvent at det kun bliver værre over de næste måneder smiley Unghunde er noget djævlen har skabt i vrede, og de kan være ret opfindsomme, når hormonerne raser og hjernen er en snurretop.


  • #34   29. jan 2020 ts vil du have en lille gratis e bog med dig om emnet så send mig en mail på nemokat@email.dk

    så kan jeg sende den til dig og du kan se om der e4 lidt du kan bruge

    ang tiden. Det eneste der er vigtigt for dig at konstatere er at din hvalp ikke kan være alene pt 9 timer. at naboens kan eller at en på Sjælland kan er lige meget. din fokus skal være på din hvalp og så løse det som i står med.

    Jeg har haft hunde alene i 10 timer i perioder og her fik de en lem og en gård som de nød at gå ud i. men først lærte jeg dem at være alene. Jeg tænker at du skal starte ret meget forfra og imens du arbejder med det finde pasning. min erfaring er at sådan en pasning er godt givet ud og gør at man opnår et hurtigt varigt resultat.

    måske en herinde kan hjælpe i en periode. Jeg kan se i tråden at mange er meget hjemme ved hundene og måske de så kunne træde til med handling her og give dig den støtte imens din hvalp lærer det som den skal. hvis man spørger er det værste man kan få et nej og der sidder mange søde folk her som jeg trygt ville overlade min hund til.


  • #36   29. jan 2020 Jeg var pendler så fire dage i ugen var min ene alene i 9 timer. er hunden trænet til det og kan den trives med det er det fint.

    min sov. Det er ca 145 timer per måned alene

    resten af tiden var vi sammen altid og jeg mener altid. Hugo og Helle. De 585 ca timer sammen betød mere for Hugo end de ca 145 alene per måned

    så jeg mener ikke man kan sætte det så firkantet op.
    der er folk der hellerikke mener en voksen hund kan være alene 9 timer men mange kan.

    Han havde lem og gård men gik sjældent der ud. aslan gjorde det tit. han var stort set aldrig alene fordi vi var to....

    begge fravalgte at sove sammen med mig og fik i stuen selvom de frit kunne have valgt det. så faktisk var Hugo alene mere end ca 145 timer per måned... men de ca 145 valgte jeg for ham

    tallene er ca tal men man får en fornemmelse


  • #39   29. jan 2020 ja da Isabelle. hvis ejeren laver andre ting med hundene behøver de da ikke gå 20 km hver dag... CH herinde er et godt eksempel på det og mange der træner meget går ikke lange ture hver dag så helt korrekt smiley

    ang at tisse hver 8. time. mærkeligt at verden ikke vælter rundt i urenlige hunde hvis det er sandt. mange hunde holder sig længere hvis man regner på det over et døgn. Jeg tror ikke på det.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #44   29. jan 2020 Så hunde der kun får lufteture kan ikke være velfungerende?.

  • #45   29. jan 2020 Hvilken aktivering, der giver en velfungerende hund, afhænger af race.
    Jeg kan mentaltræne fra nu af og til dommedag, hvis mine ikke kommer ud og få rørt kroppen i frit løb, er de ulidelige, at være sammen med og de unge hunde laver ballade. Jeg kan ikke aktivere mig til en træt whippet., udelukkende med øvelser, der stimulerer hjernen.

    Med hensyn til trådstarters problem, ville jeg som flere har foreslået, finde ud af om problemet skyldes utryghed eller kedsomhed.
    Utryghed, så er det forfra med træningen.

    Kedsomhed, så skal der aktiveres mere, inden hvalpen forlades og det kan være en ide, at sørge for, at der er ting hvalpen kan beskæftige sig med, når den vågner og keder sig.
    Jeg har en ung whippet på 1 år, hun er ikke utryg, men hun kan absolut ikke sove i 9 timer i streg, de få gange om måneden, hvor hundene er alene så længe.

    Jeg har et par papkasser med legetøj, der på skift kommer frem, når hundene forlades, de har kun kasser og indhold, når de er alene. Det er med vilje at det er papkasser, så sker der nemlig ikke det store, hvis de rykkes i stykker.

    Whippets er kendt for at være meget iderige, når det gælder selvbeskæftigelse og det er ikke altid deres ideer, falder i ejers smag, man kan foregribe en del ødelæggelse, ved at pakke alle løsdele, som hundene ikke må ødelægge, væk inden hjemmet forlades.

    Min unge tæve er meget nysgerrig og stjæler hvad hun kan komme i nærheden af, det bliver så efterfølgende undersøgt grundigt med tænderne. Jeg lægger papstykker, grydelapper og andet uden den store værdi de steder hun typisk vil stjæle fra og forhindrer derved, at det er inventaret, det går ud over. Jeg ved, at når hun først er rigtig voksen vil det med at stjæle oftest stoppe.

    Som opdrætter bliver jeg altid lidt trist over tråde som denne, for jeg mener man som opdrætter, bør stille sine hvalpekøbere spørgsmål om, hvad de har forestillet sig i forbindelse med alene hjemme træning og hvilke løsninger de har i baghånden.

    Man kan være heldig og få en hvalp, der ingen problemer har og som bare kan forlades uden de store problemer, men en hvalp kan sjældent efterlades en hel arbejdsdag og der er det da vigtigt, at man inden hvalpen kommer hjem har gjort sig nogle tanker om, hvordan man vil løse problemet, hvis det opstår.


  • #46   29. jan 2020 en kombination af fysisk og mental aktivitet tilpasset individet giver iflg min erfaring balance.

    samtidig opgøres en hunds liv ikke på en dag men over en periode. ellers var vi ilde stedt når vi blev syge I en uge smiley

    har hunden et solidt fundament af tilfredstillede behov kan den klare lidt af hvert



  • #48   29. jan 2020 Hvorfor kan de ikke det, Sofia?

    Hvis vovse kommer i skoven og på stranden hver dag. Så får den da en masse mental stimulering her....

    En hund der kun bliver luftet, kan i min optik, sagtens være velfungerende...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #50   29. jan 2020 Der er jo ikke noget at være uenig i. Der er masser velfungerende hunde som lever fint uden træning.



  • #51   29. jan 2020 Jamen så må Thea være vældig ulykkelig smiley

    Thea elsker at blive luftet, løbe frit på stranden og i skoven. Men træning siger hende ikke det mindste. Alt fodersøg dropper hun, og gider ikke lege med når vi leget med aktiverings legetøj...

    Jeg ser absolut ikke en hund der er understimuleret, der keder sig eller på anden måde ikke fungere.

    Thea får dækket alle sine behov ved at løbe løs. Alt andet, skal hun presses til, og mister vældigt hurtigt interessen...


  • #53   29. jan 2020 Er der ikke tale om en misforståelse? Sofia, du mener ikke træning, men du mener arbejde.... som din hund sagtens kan få.. på lufteture?

  • #54   29. jan 2020 Du skriver, at du ikke tror på, at en hund der kun bliver luftet, kan være velfungerende.

    Du skriver at din hund får brugt sig selv, gennem apportering osv.
    - det er træning, ikke?

    Jeg får aldrig Thea til at gøre noget i den stil. Hun bliver vitterligt kun luftet. Hun går uden snor de steder hvor det er muligt.

    Hun kan ikke andet end sit navn. Hun kan ikke engang sit.
    Thea gider ikke.

    Jeg tror ikke man kan putte hunde i den slags kasser. Nogle hunde har det bare fint med, at komme ud og se naturen, snuse til et træ og løbe i skovbunden...


  • #56   29. jan 2020 Så hvis lufteturen foregår uden snor, er det fint nok?

    Så er vi nok enige. At hunde der KUN går i kort snor, rundt i byen, hver dag, ikke kan være glade smiley


  • #59   29. jan 2020 Lufteture er vel alle slags gåture med sit menneske, tænker jeg smiley og det er nok der vi går galt af hinanden.

  • #63   30. jan 2020 Ved ikke om der er blevet svaret på det, men har han skiftet tænder?



  • #64   30. jan 2020 #63 hvalpen er 4 mdr, så nej det har den ikke smiley

  • #65   30. jan 2020 #64 - tænkte at bare at det udover den lange alenetid, måske kunne være kombineret med lidt kløende tænder.. Men har ikke læst hele tråden igennem så ved ikke om det allerede er nævnt smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #68   30. jan 2020 Det bekymre mere,at ting bliver ødelagt,en at hunden ikke har det godt. Man tænker om bur er løsningen. Som om at det ikke er slemt nok i forvejen. For lang tid alene. Overhovedet ikke. Det er der mange hunde som kan.

    Selvfølgelig må man regne med at nogle ikke mener det er optimalt.



  • #69   30. jan 2020 Jeg får lige lyst til at smide denne igen:

    https://www.paastreif.no/ALT-OM-HUND/Naturlig-hundetrening/Hunders-normale-s-vn-og-aktivitetsbehov/

    For den dovne læser, så starter teksten i linket med en beskrivelse af "aktivitet", set med hundeøjne. Aktivitet er sådan set al vågen tid, hvor den ikke slapper af. Det kan være gåtur, træning, deltagelse i havearbejde, aktiv fodring, leg m.m. Hunde som får aktivitet, falder hurtigere i søvn, og sover dybere. Hunde har brug for pauser, hvor den hviler sig/slumrer i løbet af dagen.

    Så kommer delen med store hvalpe (mine fremhævninger med fed):

    Når valpene kommer til sitt nye hjem er de altså vant til å være i aktivitet så mye som 7-10 timer om dagen! Det er kanskje mye mer enn hva de fleste ferske valpeeiere har regnet med? (Rolige hundetyper kan antakelig være litt mindre aktive.)

    Hvis nye valpeeiere skal gjøre overgangen fra oppdretter så myk som mulig bør man ta hensyn til det naturlige mønsteret mellom hvile og aktivitet som valpene har hatt hos oppdretter

    I starten bør det veksles mellom aktivitet og hvile jevnt gjennom dagen, slik valpen har hatt det hos en dyktig oppdretter. Anslagsvis bør total aktivitet være absolutt minimum 2-5 timer for rolige valper, og 4-8 timer (!) for aktive og energiske valper. Aktiviteten bør fordeles på 4-5 økter, og bør bestå av både rolige og litt mer intense aktiviteter.
    I en moderne familie vil normal døgnrytme være ca. 8 timers søvn, 8 timer jobb og 8 timer familieliv. En ev. ny døgnrytme for valpen, som passer den nye familien bedre bør innføres gradvis over lang tid.
    Valpen er vant til lek med kullsøsken, og flinke oppdrettere sørger for et variert fysisk oppvekstmiljø. Det gir valpene en svært varierte aktiviteter og opplevelser. Nye valpeeiere bør forsøke å etterligne slik variasjon. Valpetreff med andre valper vil være fint, men lek og samspill med barn og voksne i familien er også fint. Tur i skogen, helst løs i variert terreng, vil gi valpen svært varierte fysiske og mentale erfaringer.
    Aktivitetenes intensitet bør variere, men valpen skal gradvis erfare mer intens aktivitet. Valpen skal utvikle styrke i takt med at kroppen vokser. En aktiv, ustresset valp i et rikt miljø, vil selv gi signaler om hvor aktiv den vil være, og hvor mye hvile den trenger. Når den trenger hvile skal den få hvile uforstyrret!
    Hvis valpen er urolig, ødelegger inventaret, driver intens valpebiting osv. er det all grunn til å vurdere om den får dekket sitt grunnleggende aktivitetsbehov. Hvis man ikke klarer å aktivisere nok selv, kan det være lurt å finne en snill valpepasser som kan hjelpe til. Og som både forskningen viser og enkelte oppdrettere påpekte: Intens aktivitet fører til at hunden sover mer – så hundeeier må vurdere om det er en god balanse mellom rolige og intense aktiviteter. Det er selvfølgelig viktig at valpen lærer å være rolig, men valpens basisbehov for aktivitet må ivaretas først.


    Så.... En stor hvalp skal aktiveres mellem 2 og 8 timer om dagen, afhængigt af alder og race/blanding. Denne hund er blandet af 2 ret aktive arbejdsracer, og så staffen, som er kendt for at være en bulderbasse med en raket i røven. Jeg tror at man relativt sikkert kan konkludere, at en hvalp som TS's ligger i den middelhøje ende af skalaen.

    Så hvis en hvalp som denne skal stimuleres nok, er vi oppe på 5-6 timer om dagen. Hvis vi tænker at gåture og fodring udgør omkring 2 timer i alt, så er der stadig nogle timer tilbage. Leg, træning, opgaveløsning, og hvad man nu ellers kan finde på.

    Der er helt sikkert både individer og racer, som skiller sig ud fra dette, men hvis man nu alligevel bruger det som tommelfingerregel, kan det være at man er lidt bedre forberedt på hvad man kan forvente sig af sin hund.


  • #72   30. jan 2020 Ingen hunde har “brug for træning” smiley nogle racer og individer kan være ret så vanskelige at tilfredsstille uden træning:) men har man mulighed og tid til at lade hunden bruge sine sanser dagligt, så er træning ikke et must smiley

  • #74   30. jan 2020 Det er sjovt, for normalt er vi jo her på HG ret enstemmigt overbeviste om, at ønsket "jeg skal have en gårdhund, men den kommer ikke ud at gå tur, den skal følge med i aktiviteterne herhjemme".. ikke helt er foreneligt med et optimalt hundehold smiley

  • #75   30. jan 2020 Jeg tror jeg er meget enig med bodil.

    Træning gør det nok bare nemmere, at stimulere visse racer. Men om de SKAL trænes. Nej, det er jo en hund..

    Gadehunde bliver aldrig trænet, men jeg tænker de lever et spændende liv alligevel.


  • #79   30. jan 2020 Ville finde den tråd der var om det for nylig, men den er åbenbart blevet slettet - nå smiley

    Problemet er, at man diskuterer et begreb som der åbenbart (?) er meget forskellige opfattelser af - men ja, hvis man mener "gåture" betyder "hurtigt ud - besørge - ind igen" så kan jeg da godt se, at det ikke er særligt stimulerende for hunden.

    Det synes jeg så til gengæld er en meget, meget snæver definition, og gåture/lufteture er da SÅ meget andet end bare at besørge. Jeg tænker, at den her diskussion bare kører i ring i en eller anden absurd misforståelse smiley


  • #81   30. jan 2020 Hvad søren er det så der bliver diskuteret?!? For så blev det sådan set allerede opklaret i #59 smiley smiley

  • #82   3. feb 2020 Jeg synes bare du skulle skamme dig, dig som siger det er dyreplageri og derved os stempler mig for at være dyreplager!
    Hvem fanden er hjemme 24/7 og har råd til at have hund? ikke mig ihvertfald men min hund lever som blommen i et æg! han har det godt og er glad! så pak dit lort sammen ærligt jeg sys du er for dum at høre på!
    Isabelle!


  • #83   3. feb 2020 Camilla, jeg tror ikke at Isabelle ser dit sure opstød. Hendes hund blev fundet død igår, kørt ned af et tog.

    Nogle gange kan tingene komme lidt hårdt ud, uden at man egentlig mener det helt så slemt.

    Måske kunne du, i stedet for at hænge i det ene ord i det ene indlæg, i stedet bruge krudt på at svare på nogle af de mange, mange, mange andre indlæg. Hvor der spørges nærmere ind til din hund, hvordan den aktiveres, hvor meget osv.


  • #84   3. feb 2020 A
    Jeg ville altså også ha svært ved at se andet end dét ord, hvis det var mig.

    At blive sat i "bås" med folk der fysisk og/eller psykisk plager dyr, bare fordi. Det er sq groft.

    Du har ret, energien skal bruges på de svar og råd der ellers er kommet, selvom det er svært

    TS
    Du har fået en masse gode råd i tråden, brug din energi på det, hvis du kan. Forstår godt det kan være svært


  • #85   3. feb 2020 Marianne, og derfor skriver jeg som jeg gør.....? Men dejligt at du har en masse at sige til det smiley

  • #87   3. feb 2020 A
    Beklager, jeg havde lidt til det, min mening.
    Synes ikke du fik afdækket det helt smiley

    John
    Jeg er helt enig, men en alm arbejdsdag, på 8-9 timer, det burde da kunne lade sig gøre, for de fleste hunde.


  • #88   3. feb 2020 Det her handler om en hvalp på kun 4 mdr, ikke en voksen sat hund som har fundet ud af at det er hvad den får ud af sit liv!! Og ja det er efter min mening slet, slet ikke i orden at efterlade en lille hvalp alene i så mange timer, så er jeg ærligtalt ret så ligeglad med om andre har gjort det! Det bliver det altså ikke mindre synd af!

  • #89   3. feb 2020 I min verden er det så egoistisk at insistere på at have hund når man tydeligvis ikke har tiden

  • #93   3. feb 2020 Marianne, jeg synes egentlig at jeg kom ret godt rundt i #69. Men TS orker ikke at svare på hvad hun faktisk TILBYDER hunden. Teknisk set er det underordnet hvad folk mener om TS's hundehold. Det der betyder noget, er TS's handlinger.

  • #94   3. feb 2020 #92

    Fordi vi er egoistiske. Vi har hund for vores skyld, ikke for hundens.


  • #95   3. feb 2020 #87 hvem skal så have hund??

    Og det gør jeg skam os jeg bruger det jeg kan bruge smiley
    Men folk hænger jo kun i at min hund nærmest har det dårligt....


  • #96   3. feb 2020 Camilla, du har ikke i ET ENESTE indlæg, beskrevet HVAD du laver med din hund. Du skriver at den får en tur og en dentastick, og så er den alene i 9 timer og æder sofaen.

    Nu 95 indlæg, og ikke ET ENESTE pip fra dig, om at du gør dit eller dat, vil prøve, vil gøre.

    Sorry, men det er sgutte så underligt, at tråden kører i samme rille...


  • #98   3. feb 2020 Måske skal man forsøge at LÆSE hvad jeg skriver, i stedet for at tolke?

    Jeg forsøger i #33 at komme med nogle bud på alternativer til bur. Så er der en maaaaaaasse snak om aktivering, og jeg smider mit yndlings-link i #69. TS vender så tilbage og gentager sit brok over Isabelle.

    Men fint, min tone er upassende, og jeg dømmer. Hvad er dit konstruktive råd? Hvis altså du ikke bare skal kritisere, men faktisk forsøge at komme med bud på løsninger? smiley


  • #100   3. feb 2020 ts du er stadig velkommen til at maile hvis du vil have bogen

  • #101   3. feb 2020 Christina, du skriver at jeg har dømt hende. Det har jeg ikke. Ikke før hun kommer retur, udelukkende for at øffe over noget hun allerede har øffet om for 90 indlæg siden.

    Jeg har ikke dømt hende, men jeg har faktisk forsøgt at komme med både egne råd, og noget relativt fornuftig læsning om aktivitet.

    Men dejligt at du bidrager konstruktivt til alternativet til at smide en 4 måneder gammel hund i bur 9 timer om dagen smiley Jeg beklager at jeg synes det er en virkelig, virkelig dårlig løsning, og at det gør mig en smule desperat på hundens vegne. Men jeg forsøger at hjælpe, ikke at hakke på andres øfferi over ligegyldige ting.

    Det er dig der er på krigsstien, og udelukkende er i tråden for at brokke dig over andre. Det er for så vidt fint nok, hvis det samtidig hjælper TS's hund. Men det tror jeg helt personligt ikke at det gør.


  • #103   3. feb 2020 Det er altså en seriøs sær tendens den der med for det første at dømme alle andre, og så det at tro at det man selv gør er det eneste rigtige. Een ting er hvad man selv gør og føler for, men lad nu for helvede være med at tro at det er den eneste sandhed.
    Hvis jeg gik hjemme og kløede mig i røven på daglig basis, jamen så kunne jeg jo også nemt skyde efter alle dem med fuldtidsjob.
    Nu er det sådan skruet sammen at langt de fleste mennesker rent faktisk har et fuldtidsjob og det betyder at Fido er alene hjemme i de timer og det er der vist ingen hund der er død af.

    Som sagt så mange gange før, så er det kun på HG at det er en fucking videnskab at have hund.



  • #104   3. feb 2020 Og undskyld og bøvs.

  • #105   3. feb 2020 Okay, men hvad er så jeres forslag? Situationen er at hvalpen er 4 måneder gammel, og æder sofaen, når den er alene i 9 timer.

    Hvilken løsning forelår I?


  • #107   3. feb 2020 Jamen, sikke et godt indspark så smiley

    Men skønt at du har fået fastslået at jeg dømmer TS, og at du dømmer alle andre end TS. Det sætter jo TS og os andre i samme båd smiley

    Men dejligt lige at få en virtuel røvfuld. Det trængte jeg til smiley


Kommentér på:
Hjælp til hvalp

Annonce