{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

hjælp til hvalp {{forumTopicSubject}}

hej hundegalleri, jeg har nu købt en hvalp for første gang, og jeg ville høre om nogen af jer kunne hjælpe mig med en ting, han tisser indefor og når man går tur med ham passer han ikke,

nogen der kan hjælpe mig ?


Mvh frede


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til hvalp
  • #1   6. jun 2012 Ud noget oftere og gå det samme sted hen hver gang (en lille græsplet rundt om hjørnet) og så vent ude til der sker noget. Når der sker noget, så roooooser du ham helt vildt.Verden er meget stor og farlig for sådan en bette en, og hvalpe vil ofte ikke efterlade markeringer efter sig.
    Når der sker uheld inde, så tørrer du bare op og vasker af med rodalon uden at skælde vapsen ud- det er ikke ham der har fejlet, men dig fordi du ikke har fået ham ud i tide.


  • #2   6. jun 2012 Hvor længe har du haft ham?

  • #3   6. jun 2012 Helt naturligt- Begge dele.
    Din nye lille hvalp skal ud rigtig mange gange i løbet af døgnet.
    Den skal ud hver gang I har leget, hver gang den har spist, hver gang den har sovet plus lidt mere. Udover det, skal du sætte vækkeuret til at ringe tre-fire gange i lbet af natte, hvor du så står op og går udenfor med hvalpen.
    Når I er udenfor, skal du gå over til den samme plet (evt en græsplæne) og lade din hund få lov til at snuse der. Vær tålmodig- den skal nok sætte sig til at tisse/bummelumme.
    Lange ture, får den intet ud af.
    Når den har uheld indenfor, må du endelig ikke skælde den ud. Husk, at den bestemt ikke gør det med vilje. Den gør det indenfor, fordi det er der den føler sig tryg.


  • #4   6. jun 2012 Tisser inde , ja det gør de fleste hvalpe smiley
    Du skal lære ham så hver gang han har spist ( de 3 gange om dagen) hver gang han har leget, eller sovet så skal han ud med det samme, Tag ham ud til samme sted hvor der er fredeligt, gå når han tisse eller laver nr 2 så roser du ham helt op i skyerne og gir gerne en god bid. Det er muligt at du må ud med ham hver time og også et par gange i løbet af natten, men efter nogle uger vil han nok have fattet , det er meget vigtigt at du IKKE skælder ham ud når han tisse inde det gør dit arbejde med at gøre ham renlig meget sværere. Min blev først helt renlig uden uheld da han var ca 6 mdr men han var heller ikke trænet hos opdrætter.
    God fornøjelse :-))


  • #5   6. jun 2012 Lea, det var vi vist enige om :-))

  • #6   6. jun 2012 Husk at han skal ud hver gang han har leget, spist, drukket eller sovet. Så er det halve arbejde gjort. smiley

  • #7   6. jun 2012 Meget enig med de andre..
    Og så er det også en god ide at lære hvilke signaler hvalpen kommer med når han trænger til at komme ud..
    Mange hvalpe går i små cirkler og snuser til gulvet/jorden lige inden de sætter sig


  • #8   6. jun 2012 nu tissede han ude for første gang, lige da vi kom ind spiste han, så skal jeg vel ikke ud med ham igen lige nu vel ?

  • #9   6. jun 2012 Jeg ville gøre det. Better safe than sorry ;o)

  • #10   6. jun 2012 okay så går vi ud en gang til smiley men nu når han har været ude også tisset og løbet lidt round er det jo klart han vil have lidt og drikke, men så kan jeg jo flyve frem og tilbage hele dagen lang. lige nu ligger han nemlig bare og bider i hans lejetøj

  • #11   6. jun 2012 Jo når man har en hvalp så flyver man frem og tilbage de første par uger.
    så spiser den og ud
    så sover den og ud
    så leger den og ud
    så driker den og ud
    og så staret vi forfra , men glæd dig over at du brænder nogle kalorier så spis en stor :-)))))


  • #12   7. jun 2012 Til gengæld har du en renlig hund om en uge (ok, måske lettere overdrevet, men det kan godt lade sig gøre), for den er vant til at der kun laves udenfor. Og husk selvfølgelig også at rose den. smiley

Kommentér på:
hjælp til hvalp

Annonce