903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Nytårsaften Nytårsaften

Hej.

Jeg skal til dyrlæge med Oscar i morgen, så der lige kan blive tjekket op på hans pote og så vi kan finde ud af hvad han skal have nytårsaften så han slapper mere af og er mere ligeglas.
Jeg er selv sikker på han ikke skal have plegicil, men er meget i tvivl om hvad han så skal have. Og hvilke krav jeg skal stille til dyrlægen.
Umiddelbart er mine krav at det ikke nødvendigvis sløver, for han løber jo ikke rundt og gør, han gemmer sig i sin kasse og sidder og ryster. Derfor skal det være noget der dæmper hans angst og gør ham mere ligeglad.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke medikamenter I har erfaring med, gode og dårlige

Jeg overvejer også at bruge DAP (hedder det det ) Og så spraye det på et tæppe han kan have inde i kassen hos sig. Nogle der har erfaringer med den type beroligelse?

Veterinærsygeplejersken nævnte noget der hedder restenil, men jeg kan ikke rigtig finde noget om det. Er der nogle der kender til det?

Stjerntosse

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytårsaften
  • #2   26. nov 2007 Lytter os lige med

• #3   26. nov 2007 I er mere end velkomne! smiley

• #4   26. nov 2007 Hvorfor bruger du ikke i stedet for en cd med nytårslyde. Det har jeg brugt de sidste år med kæmpe god effekt. Starter med at spille den nu meget lavt og så stige i lyden gradvist. Købes hos dyrlægen bl.a.

• #5   26. nov 2007 For år tilbage fik min gamle han, 1,9 kg 1/4 stesolid nytårsaften, dog ikke med den helt store virkning. Men så var der et klogt hoved der sagde til mig, at jeg skulle tage ham på armen, og gå hen til vinduet med ham og i begejstrede tonefald fortælle om hvor smukt og hyggelig det var. Formålet var enkelt, han skulle have fornemmelsen af at der ikke var noget at være bange for og at han i mit stemmeleje kunne høre at det ikke var farligt.
    Dette har vi gjort i flere år nu og han er ikke nær så bange mere som han har været.

• #7   26. nov 2007 smiler tro ikke jeg skal min under armen.. hun er for tung hi hi jeg ved ikke i nu nu må vi se hvad hun siger til det.. det er jo 1 gang

• #8   26. nov 2007 Jeg har en meget bange lille hund- de sidste par år-har hun fået: Plegacil og Stesolid.. Det giver hende ro-hvor hun ikke ligger og ryster.Det eneste ulempe der er ved pillerne er: at der går et par dage inden hun er sig selv igen. Men hellere det end hun er ved,at gå til af skræk.

• #10   26. nov 2007 Lulu kommer langt ud på landet til min mor hvor det ikke rigtig er det store.
    - Dog tror jeg også jeg skaffer mig en CD med de lyde der.

• #11   26. nov 2007 Jeg gør ingenting, udover at blive hjemme og hygge/lege med hundene nytårsaften, - Vi plejer også at have min datteres hund her. Er spændt på i år, om Money også er ligeglad. - Vi bor heldigvis på landet :-))

• #13   26. nov 2007 Anyone, jeg har sådan en lyd cd som jeg har brugt på Enzo og han reagere overhoved ikke... så den er sådan set til salg hvis det er....

• #14   26. nov 2007 Sita er også ret bange for fyrværkeriet, men da jeg er modstander af at bedøve hende med medicin undersøgte jeg for nogle år siden andre muligheder og det var der sørme.

Vi bruger et naturpreparat, Dr. Bachs blomsterdråber hvor hun får 5 dråber i vandet hver dag i december og så den sidste uge får hun 15, da der er meget larm der.
    Det hjælpe utroligt godt, hun er stadig nervøs, men vi kan sagtens få kontakt til hende, og hun opfører sig stort set normalt.

Kan kun anbefales.

• #15   26. nov 2007 Jeg sender Carla på landet til mine forældre. Vil meget gerne undgå at dope hende.

• #16   26. nov 2007 Vi bor tæt på et stort militært skydeterræn - så vores hunde er ret hærdede overfor den slags. heldigvis -

men kender mange der har haft stor glæde af den cd i nævner herinde - men som beroligende kender jeg flere der bruger baldrian-humle som kan købes i helsekost butikker og vidst også i matas :0)

• #17   26. nov 2007 Snow > gir dig ret i CDen er værd at prøve - hos os var den dog spild af penge...

• #19   26. nov 2007 Ja vi skruer også bare op for TV et omkring midnat når det går hedest for sig. Vi sidder ellers bare og hygger os stille og roligt, for nedrullede gardiner.

• #23   26. nov 2007 Hm....vi fik noget til Sakki sidste år, som virkede en smule..læs tog toppen.
    helle..Gu ve hvad du tænker på af medicin, når du. skriver >
    - den ligger hjælpeløs men med samme angstneveau...?

Sakki fik ingen bivirkninger, som fx sløvede ham - han var knapt så angst, men stadigt bange.

Kommentér på:
Nytårsaften

Annonce