Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Damp
  • #1   3. dec 2007 Hvordan viser det sig hos hunden?

• #2   3. dec 2007 Vil lige tilføje hurtigt, at dyrlæger ikke har kompetencer inden for adfærd med mindre de har taget ekstra uddannelser ;o)

• #3   3. dec 2007 en af vores bekendte giver hendes hund naturmedicin.

• #4   3. dec 2007 CH,
    Ifl. min veninde kan han ikke ligge stille eller sidde stille så snart der er folk i rummet - inkl. hvis det "bare" er hans ejere.
    Han har også været gnaveglad - men han er retriver, så jeg ville gætte på det var derfor.

• #6   3. dec 2007 Hvad laver hunden til daglig? Går han til træning, jagt, spor eller noget?

Hvor meget er han alene om dagen?

Hviler han aldrig, hvis der er mennesker i nærheden af ham?

• #7   3. dec 2007 CH,
    Så vidt jeg ved går de ikke til træning eller anden form for psykisk stimulotion.

Han er alene 8 timer dagligt - jeg skal ikke kunne sige hvad der bliver lavet med ham ellers, ved hun på et tidspunkt begyndte at lære ham spor.

Men han er 8 mdr nu, så jeg har min tvivl på at dr dyr har dømt rigtigt i denne sag.

Han er kun urolig omkring sine ejere - som det siges: Så snart vi er hjemme kan han ikke finde ro.

• #8   3. dec 2007 Natasja, hvis hunden er alene hjemme i otte timer og ikke laver noget aktivt i sit liv, så er jeg sikker på, at det netop er svaret.
    Samtidig er hunden teenager, har hormoner i blodet og overflod af energi.

En retriever er ikke bare en stille og rolig sofahund, selvom de ofte ser sådan ud. Det er arbejdshunde, og de kan blive voldsomt frustrerede, hvis de ikke får lov til at bruge de drifter, den er skabt for at bruge.

Så jeg ville blæse højt og flot på den dyrlæge og så komme igang med at give den hund noget stimulans, der passer til racen...

• #10   3. dec 2007 Mit skud ville personligt også være understimulation. Har selv en retriever, og jeg ved hvor hyper Samson bliver hvis han ikke bliver tilfredstillet mentalt hver dag.

• #11   3. dec 2007 Ved mennesker kan der gives medicin (får en af mien venenr) jeg ved ikek om det også gælder hunde smiley

• #12   3. dec 2007 Jeg tror ikke man skal begynde at give en ottemåneders understimuleret hund Ritalin ;o)

Mennesker der har ADHD får ro, når de tager ritalin - alle andre bliver hyper..

Personligt tror jeg ikke en meter på, at denne hund er hyperaktiv, og reagerer sådan en på RItalin som mennesker gør, så bliver der virkelig fest!!!

• #14   3. dec 2007 Nyma
    Tja, det er desværre ikke alle dyrlæger der er helt friske i pæren. Og nej, den har aldrig bidt nogen og er god som dagen er lang.

• #16   3. dec 2007 Hiv veninden med ud og lav noget hensigtsmæssig med den stakkels hund smiley

Desværre ved dyrlæger generelt for lidt om adfærd - det burde være en en af deres uddannelse

• #20   3. dec 2007 Jeg er selv rystet, og sidder og googler alt hvad jeg kan for at finde noget der kan overbevise veninden.
    Hvis det ikke var pga...well personlige årsager fra hendes side, havde jeg selv taget ham ind for at skåne ham for det.

• #22   3. dec 2007 Nyma,
    Sådan som jeg har forstået det, ja.

• #23   3. dec 2007 Kan du eventuelt lokke hende til at tage hende med til en anden dyrlæge eller en adfærdsbehandler?

• #25   3. dec 2007 CH,
    Jeg arbejder ihvertfald på sagen - nu fik du den jo via PB, så du ved hvorfor jeg virkelig forsøger at finde ud af noget.

• #26   3. dec 2007 Jeg håber det lykkes dig Natasja, for jeg synes det er frygtelig ærgerligt for den hund, der helt sikkert kan blive fantastisk i de rette hænder..

Kommentér på:
Damp

Annonce