{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Amerikansk bulldog og papillion? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre om der er nogle amr. bulldog ejere som også har andre kæledyr? Jeg har, som overskriften siger, en papillon og en amr. bulldog. De er begge hanner og indtil videre er det den bette som bestemmer;) Grunden til jeg spørger er, at inden jeg købte Samson (amr. bull.) læste jeg tonsvis af stof om racen, blandt andet på hundeleksikon.dk, spurgte flere ejere, samt opdrættere til råds og alle sagde at så længe de var vokset op sammen var det intet problem. De ville havde deres magtkampe om hvem der skulle være førerhund og at man skulle lade dem klare det selv, medmindre det gik alt for voldsomt til. Jeg kan se, at de har megen glæde af hinanden, de spiser sammen, putter sammen og leger sammen. Bliver den ene lukket inde i et rum, ja så piver den anden og kradser på døren:) Nu er der flere der har sagt til mig: Fuck, to hanner - at du tør?! Pas på når Samson blir større, så kan han pludselig ændre sig". Overfor andre han hunde, ja. Fint med mig, så længe de to stadig kan have det godt sammen. Hvad er jeres erfaring med det og ikke for at være uhøflig, men mener erfaring, ikke bare gætteri;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amerikansk bulldog og papillion?
  • #1   3. dec 2007 min kærestes bror og svigerinde har to hanner ( godt nok af samme race ), og der har ALDRIG været problemer. og kommer vores hund derned som også er en han ( har er tit på ferie derned af både 14 dage og 3 uger af gangen ) er der stadig ingen problemer, de hygger sig bare.

• #2   3. dec 2007 ps, vil dog lige sige at det ikker Amerikanske bulldog de har, det havde jeg lige overset du skrev

• #3   3. dec 2007 Bolette: Jeg har heller ikke oplevet nogle problemer endnu. Blir bare overrasket når jeg først får af vide at det slet overhovedet ikke er et problem, for så derefter at få af vide at jeg virkelig tager løber en risiko... Og nu er det for sent. Nu har jeg dem og vil ikke sælge.. Hvilken race har din bror? smiley

• #4   3. dec 2007 jeg vil sige at chancen er der, og det skal du være meget bevidst om smiley

din ambull er stadig ikke så gammel , og det har meget at sige , min erfaring er, og hvad jeg har snakket med opdrættere(heriblandt også min egen) og ejere af bulldogs er, at når de er meget langsome som du selv er inde på mentalt og fysisk, men at man altså skal være vebidst om eget køn(i tilfælde general hundeaggresion)aggresion er udbredt.. at man kan være heldig og falde igennem nåleøjet er jo også en sansynlighed, bla er min egen han ikke aggresiv eller det de rminder om,, men jeg kan da mærke hvem han er og hvornår det er jeg skal passe på

• #5   3. dec 2007 derudover er han bare SMUK !!

• #6   3. dec 2007 Anja..: Tak:) De har deres magtkampe ingen tvivl om det, men de beskytter også hinanden, hvis en af dem får lov til at snuse til en hund, tjekker den anden liiiige hunden ud... Har svært ved at tro på, at de fra den ene dag til den anden ikke kan sammen længere..

• #7   3. dec 2007 det er bestemt heller ikke fra den ene dag til den anden smiley det sniger sig ind hvis det er, og så KAN det gå galt på en dag.. altså simpelt fordi man ikk har lagt mærke til de små ting smiley

men chancen er der,og det skal du altså virkelig kigge efter, for det er bestemt ikke sjovt hvis det går galt smiley
    magtkampe som sådan ahr ikke noget med eget køn aggresion.. men det er vist i bulldog kredse at det ni engang ligger til bulldogen, og at man ved det fra man starter,..

• #8   3. dec 2007 Det er vist ikke kun ambull der kan have magtkampe. Jeg har to jack russell terrier, en af hver, og jeg skal da love for de kan komme i slagsmål. Det er gået godt indtil hannen er begyndt at lette ben, d.v.s. begyndt at blive kønsmoden.
    Tæven er 11½ år, hannen er 9½ måned, men det er ingen hindring

• #9   3. dec 2007 Team: Har du kendskab til den amr. bulldog? Ved da godt at de vil have flere magtkampe, derfor spørger jeg også om hvad jeg skal være opmærksom på? Hvornår skal jeg træde til?

• #10   3. dec 2007 Majbritt: Ja, magtkampe har de alle vist;) Men nu er mine jo ikke af samme str, og der skulle jo ikke ske den bette noget. Ville aldrig tilgive mig selv:( Det undrer mig bare, at folk har så forskellig mening om det...

• #11   3. dec 2007 du skal være opmærksom på dine hundes kropssprog overfor hinanden og det skal du være nu og til en af dem dør, som sagt sker det ikke overnight men nogle gange i løbet af kort tid,,, og det kommer først efter kønsmodning at problemer kan og vil vise sig..

du skal træde til når du kan se det bliver for voldsomt,,

• #12   3. dec 2007 altså hvis du laver en tråd til bulldog ejere, eller i bulldog forumet,, så vil du få afvide at det slet ikk er unaturligt at bulldogs ikke kan li eget køn,og det undre mig meget at bulldog opdrættere har sagt at eget køn ikke er et problem,, for det kan det altså blive

• #13   3. dec 2007 har også to hunde en bulldog og mops og det går fint det er også den lille der bestemer her men de er tæver begge to

• #14   3. dec 2007 Anja..., det sagde de heller ikke. Kun at det var et problem hvis de ikke var vokset op sammen.
    De er begge kønsmodne:) Sam. er i lømmelalderen:) Det er altid den lille der lægger op til "slåskamp", altså leg, hvis samson bider for hårdt flyver Milo op i ansigtet på ham, rusker i hans kinder og knurrer, ja nærmest skriger af ham. Jeg gør ikke noget. Tror de skal klare det selv, blir de ved med at slås, som det jo faktisk er nu, blander jeg mig: Hey, hey, rooolig nu drenge. Så er der ingenting. De driller hinanden lidt, med vilje ser det ud til:)

• #15   4. dec 2007 Team: Tak for rådet:) Det er nemlig str. forskellen der nager mig..
    Bettina: Har faktisk hørt at tæver er værre end hanhunde. Virkelig nogle kællinger hehe:)

• #16   4. dec 2007 rebecca okay jamen pt lyder det fint.. og jeg betvivler skam helle rikk at du er opmærksom smiley jeg vil bare gøre dig endnu mere opmærksom på at du skal være klar over det..

bens opdrætter har bla ikke hanhunde sammen overhovedet... ben gik sammen med dem da han var hvalp, fordi de var tolerante som hvalp, men hans far begyndte allerede at irritere sig over ham da han var de 5mdr., og de havde jo som sagt gået som altid,

ben er også kønsmoden , men har indtil videre ingen problemer med andre hunde, men jeg kan mærke at der er begyndt at komme hints til at det vil der nok blive..
    så vil såmen bare sikre mig at du er obs smiley

• #17   4. dec 2007 Team: Det var også det jeg fik af vide:) Og har læst mig til, så det var jeg klar over:) Ja, men som du selv siger, så er han stadig en unghund..
    Hold op de er søde dine pap. Har aldrig nogensinde haft så lille en hund med så stor selvtillid og personlighed;)

• #18   4. dec 2007 Anja.. : Det er også helt fint. Er glad for, at nogen skriver og giver mig råd. Det er svært når man står alene i sådan en situation. Vil jo ikke af med dem.. Det er min lille kernefamilie:)

• #19   4. dec 2007 Anja.. : Kan se du har tre hunde oprettet. Er det alle dine?

• #20   4. dec 2007 Team: Lige præcis. Helt sikkert en af de bedste hunde racer jeg kender til.. Nå, men tak for rådene. Nu smutter jeg i seng folkens!

• #21   4. dec 2007 rebecca,,,, builldogen og rotten er min,, balto er anjas

• #22   4. dec 2007 Jeg ville ikke turde... De fleste ambulls jeg kender af hankøn kan overhovedet ikke med andre hanner.

• #23   4. dec 2007 heller ikke hvis de er vokset op sammen?? Det har jeg nemlig fået af vide at de sagtens kunne...

• #24   23. jan 2008 Jeg blev så glad for at læse om denne tråd vedr. 2 han hunde sammen... jeg har ikke to han hunde men to tæver... og jeg har hørt mine kommentarer at det er vildt jeg tør og at tæver altså ikke stopper med kamp før den anden ligger død... Jeg har engang oprettet ligende tråd... men jeg fik alle mulige mærkelige kommentare om jeg var skør og sætte 2 tæver sammen af den race... Mine er lige som du beskriver.. de har da tider hvor de ikke er enige... det er den lille som er kongen og de har nogle kæmpe ture, meget lyder voldsomt da de larmer meget racen i kamp... selv ved leg... de giver hinanden nogle pryl, men ikke at de ikke kan skilles ad igen... Mine har ikke problemer med andre tæver kun når de er sammen i parken og de møder en anden tæve, så bliver de lidt tosset..men slipper du dem enkelt vis er der intet.! Min kammerat har 2 han hunde sammen og de er vokset op sammen og de har også konflikter men ikke at det er noget videre...Dog har jeg hørt hvis man fjerner den ene væk i et stykke tid, kan de måske ikke enes igen efter. selv om de er vokset op sammen... ???

Kommentér på:
Amerikansk bulldog og papillion?

Annonce