{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Udtrækning af hvalpetænder? {{forumTopicSubject}}

Min dejlige lille hund, mangler af smide de to sidste hjørnetænder.

De nederste røg for en måned siden....

De 2 øverste er overhovedet ikke løse og ja nu må dyredoktoren vidst hjælpe til. Han er lige over 6 mdr.

Hvad siger i andre? er det for tidligt eller på tide at få dem ud?

Er der nogle der har fået jeres hund mælketænder trukket ud? og hvordan tog hunden det bagefter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udtrækning af hvalpetænder?
  • #1   5. dec 2007 jeg vil nu mene at hunden taber dem når de er klar til det.. Det er da ingen hindring for den at have hvalpetænder endnu,..

• #2   5. dec 2007 Jeg er lidt nervøs over de sidder så tæt på de nye, de nye er 1 cm ude og hvalpetænderne sidder helt op af dem.

• #3   5. dec 2007 Jeg ville give det noget mere tid hvis jeg var dig , det er jo forskelligt fra hund til hund om hvor hurtigt de smider dem ..

Hvis det ender med at mælketænderene genere de blivende, jo så ville jeg fjerne dem .. Eller .. lade dyrlægen gøre det mener jeg .. hehe

• #4   5. dec 2007 når de nye er kommet, så ville jeg også få den fjernet - det at de nye er kommet og de gamle stadig sidder de, kan betyde at de nye kommer til at sidde skvæt.

har du rokket med dem? på den måde fik jeg dem ud

• #5   5. dec 2007 for små hunde racer , er det ofte nødvendigt at få tænder trukket ud , og der bør mælke tænderne senest ud , når de andre er kommet op , hvis din hund er en udstillings hund, risikere du også den får skæve tænder ...

• #6   5. dec 2007 hvis de nye er på vej, er det med at få mælketænderne ud.
    Jowina fik også trukket en hjørnetand ud.
    har solgt en hvalp som virkelig var på vej i udstillingsverdnen, men deres dyrlæge ville ikke trække tanden ud, hvilket har betydet at han nu desværre har en sort blivende tand

• #7   5. dec 2007 Jeg plejer at sige 6 måneder er det på tide... 7 måneder er det for sent! De tager jo ikke skade af at få trækket dem ud, tværtimod, du kan jo risikere de spærrer for de andre.
    Min hvalp (er nu 5 måneder) har lige tabt de sidste tænder..
    Ellers skulle hun også have haft trukket hjørntænderne ud..

(-: Christine

• #8   5. dec 2007 Det er bare med at komme afsted til dyrlægen og få trukket dem ud.
    Jeg var afsted med 2 hvalpe sidste år hvor rødderne slet ikke var smuldret som de skulle og derfor kan tænderne ikke falde ud af sig selv.
    Min faster har lige haft sin 5½ måneders hvalp nede og få trukket en hjørnetand ud. Dyrlægen havde gemt tande til min faster så hun kunne se hvordan den så ud.
    Tanden var ens i begge ender, dvs at enzymerne havde ikke fået tanden til at smuldre og derfor var tanden lige så lang inde i kæben som det stykjke man kunne se af tanden.
    den ville aldrig være kommet heller ikke hvis man havde forsøgt at rokke med den.

• #9   5. dec 2007 Ja så er der ikke andet for end at ringe til dyredoktoren imorgen.

Dem der har fået trukket tænder ud på deres hunde, hvordan har hunden haft det bagefter?

• #10   5. dec 2007 Begge mine har fået trukket mælke-hjørnetænder ud, og de var faktisk i fuld vigør da de kom hjem, har slet ikke haft problemer med det:o)

Kommentér på:
Udtrækning af hvalpetænder?

Annonce