{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fældning af træ 1.200 kr.
  • Udskiftning af ventil i toiletcisterne 600 kr.
  • Ordne gulvplaceret Ifö- toilet, der løber 900 kr.
  • Dryp fra vand rør i badeværelse 1.200 kr.
  • HHjælp til at samle et PAX/forsand garderobeskab 200x60x236 1.700 kr.
  • Relæet i eltavlen slår fra når Vaskemaskike starter 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mål 2026 - med hund
  • #1   16. jan Mit mål var at Ellie skulle kåres i PH, skulle stille i en IGP1 og at Dorit skulle være søde, glade, gnavne Dorit i hele 2025.

Ingen af målene blev nået smiley Værst var det at sige farvel til Dorit smiley Dét kommer jeg mig vist aldrig helt over!

Ellie fik i starten af 2025 nogle sære symptomer fra bagenden. Ro, smertestillende, ro igen, mere smertestillende. En bunke røntgenbilleder afslørede en deformitet i korsbåndet. Under samme røntgenundersøgelse konstaterede den hidkaldte tanddyrlæge, at Ellies ene hjørnetand var død smiley Kort efter blev dén og nabolandene opereret ud, og der var 12 ugers pause fra bidearbejde. Bagenden blev ok, og så blev den skidt igen. Så en MR-scanning senere blev vi klogere - en fortykket nerverod, uden relation i øvrigt til korsbenet. Hun fik en blokade, og NU er hun endelig kørende igen.

Vi stillede i IBGH2, og fik 84 point. Vi smed 10 point i dækøvelsen, nærmest inden vi var kommet igang smiley Men vi sluttede programmet med en fremadsendelse, som stadig giver mig kuldegysninger at tænke på smiley Martine havde givet mig “opskriften”, som bare matchede min hund super godt, og vi fik “topfortrinlig” for øvelsen smiley

Vi fik også taget en “rigtig” sporprøve, en IFH1 og kom hjem med 94 point i bogen. Absolut godkendt smiley Feltsøgsprøven gik knap så godt, men blev da bestået med 78 point. Vi fik også prøvet en tur i A-klassen i DcH, og jeg kan konstatere, at min hunde både gider lave eftersøgning, spor og felt smiley

Så for Ellie byder 2026 først på en IFH2 sporprøve om halvanden måneds tid. Og et par uger senere går vi i gang med konkurrencer i DcH. Målet….? At vi gør det godt! DM burde altid være et mål for mig, men helt nede i maven kan jeg mærke, at jeg bare GLÆDER mig til at lave en god eftersøgning smiley Og så skal Ellie blive ved med at være sød, glad og begejstret for at arbejde sammen med mig smiley

Vi skal også stille i IBGH3, og målet er at vinde. Bum! Delmålet er at lave en lige så fed fremadsendelse som sidste år smiley

PH er sat på pause, og det samme er IGP. Førstnævnte fordi træningsdagene ligger samme dage, som jeg er til hvalpetræning med Åse. IGP må bare vente til A-klassen er overstået. Vi arbejder videre med bidearbejdet, og forsøger at rette de fejl der har sneget sig ind, muligvis som følge af en død tand og tilhørende smerter.

Åse….. Jamen, jeg ved sgu ikke rigtigt smiley Målet er vel at hun får et stabilt indkald. Og at vi kan arbejde med de øvelser, der ligger i færdselsprøven. Hun virker til at være ret glad for spor, og det håber jeg hun bliver ved med at være. For så er målet på sigt at stille i sporprøver smiley Men altså, i 2026 er jeg fuldt ud tilfreds hvis jeg kan lære hende indkald, fjerne hendes uønskede hyrdning og måske pille lidt af hendes hysse-arrighed ud smiley

• #2   16. jan Hyggelig tråd!

Synes vi har nået vores mål. At overleve med en teenagehund smiley ej, han er blevet go. Vi har haft fokus på at træne at man ikke skal gø af naboens fire hunde og dem der går forbi haven..
    Vi kommer nok aldrig helt i mål qua hans racer men meget bedre end fra start

I år skal vi starte til spor og nørde endnu mere i hardcore søg. Nu er han også ved at være mere moden til at kunne få noget ind i knolden smiley

• #3   16. jan Mit mål for 2025 var en ny hund, og det nåede jeg så ikke helt. Men jeg fandt dog kuldet og hvalpen, jeg ville have, jeg skulle bare lige vente et par uger ind i 2026, før hun var gammel nok til at komme til Danmark.
    Så med hende er mit mål bare at nyde hende og nyde at se hende udvikle sig til en dejlig hund. Jeg har ingen planer om, at hun skal nå hverken det ene eller det andet, vi skal bare nyde livet. Måske ender jeg med at udstille hende. Jeg har ikke udstillet i årevis, men hvem ved. Det er bare ikke noget, der fylder noget nu.

2025 var desværre også året, hvor jeg måtte sige farvel til Sunshine. Det var forventet men ikke mindre trist af den grund. De sidste par måneder har Ouna kæmpet med analkirtel problemer og sår i måsen, der ikke vil læges. Så jeg håber, at det vender i 2026, så vi ikke bare kan få det til at læges, men derefter også får en vellykket operation, hvor analkirtlerne fjernes.
    Med Ouna begyndte jeg i 2025 at dyrke nosework, og det nyder vi begge, så det håber jeg også, at vi kan få en masse fornøjelse af i 2026.

• #4   16. jan Jeg havde ikke en egentlig målsætning for 2025, men regnede med at snuse til spor/nosework.

Vi har været på et par noseworkkurser, og det har været rigtig godt. Vi starter op igen på mandag, så nosework fortsætter vi med i 2026.

Så har vi startet på trøffelsøg, hvilket også har været godt. Det fortsætter vi også med i 2026.

Sia blev certificeret som læsehund i oktober, og selvom Sia er en meget glad hund, så klarer hun jobbet som læsehund rigtig fint. Vi får stor ros fra skolen.
    Vi er bare nødt til at sætte rigtig meget tid af til nus og kæl på vej ind på skolen og ud igen smiley
    Alle skal lige hilse på Sia, dvs lærere, elever, servicemedarbejdere osv smiley

Vi fortsætter almindelig lydighedstræning, mest fordi vi går på et lille hyggeligt hold.

• #5   16. jan Jeg var ikke så god til at få opfyldt vores mål sidste år, men så lavede vi så meget andet, og det vigtigste var at vi havde et godt og aktivt år sammen smiley

Lucky skræmte livet af mig sidste sommer, og jeg troede at nu var det slut, men det mente Lucky heldigvis ikke, så han lever i bedste velgående, og har heldigvis ikke haft problemer siden. I år er målet derfor det samme som sidste år, at nyde hver dag sammen med ham, give hans liv mening og fylde det med glæde og gode minder. smiley

Teemo havde et godt år sidste år, fyldt med træning og gode oplevelser, især vandretur med bedste veninde Lumi og verdens bedste Malene på langelang er noget jeg ikke glemmer sådan lige foreløbigt smiley
    Så målet i år er at fylde alt det gode ind, flere vandreture, små k9 biathlon, nosework, DKK Sirius, tricks, og bare have det bedste aktive liv sammen.
    Jeg har fået kørekort, så nu skal vi bare nyde friheden og opleve verden sammen, træne, træne og træne noget mere.
    Flere ture med vores allerbedste makkere.

• #6   17. jan Vi nåede vores mål smiley
    Vi ramte titel nr. 50 halvvejs gennem året, og jeg stillede i NW2 en hel stribe gange, uden at dø af skræk smiley
    Jeg startede året med en orlov med min datter, der egentlig kun skulle have været 3 mdr, men her er vi endnu 13 mdr. senere fordi skolesystemet bare ikke er for alle. Hun har nu været hjemme i 4 år uden skoletilbud. Jeg bruger hundene som frirum, og uden dem var jeg her ikke længere.
    Det er svært at opstille nye mål i et liv hvor meget er ukendte faktorer, men ét er sikkert: træningen fortsætter. Både af Kida, så længe hun er her, af Lumi (min hvide superføler) samt af vores lille ny tasmanske djævel (Alma), som forhåbentlig engang, på den anden side af bideriet, kan ende med at blive en form for støttehund for min datter smiley

profilbillede
  • #7   17. jan Mine mål blev ikke helt opnået.

Min elskede Czhaplin måtte jeg sige farvel til d 27 februar smiley

- og Esh og Moon røg i totterne på hinanden, hvor Moon fik fat i Esh´s fod, så jeg blev nødt til at melde fra til det tyske mesterskab (DMC Championat) smiley

Derimod fik jeg opnået mit ønske om deltagelse i CACIT i både Tyskland og Holland opfyldt, og fik en exit fra hundesporten med Esh, med fornemme SG og 90 points for en hollandsk dommer i en konkurrence, hvor der bliver dømt igennem smiley

Mit mål for 2026 er, at Esh bliver ved med at være frisk og glad - selvom han er taget ud af konkurrencerne - og at træningen af Pirat kommer til at gå godt.

Jeg har et spinkelt "håb" (eller ikke håb som sådan, bliver det ikke i år, bliver det næste - det er ikke SÅ vigtigt), om at jeg kan bestå en FP med Pirat i år.

Jeg ser frem til en masse spændende, hygge- og lærerige træningsdage i vores lille team, og håber at debutanten Alex, også kommer ud over prærien smiley

Og så glæder jeg mig MAX til at skulle stå på sidelinien, når kæresten min og Cliff åbner deres internationale karriere i Tyskland, sidst i Maj, hvor de skal deltage til DMC Championatet smiley

profilbillede
  • #8   17. jan 2025 var det værste møg år smiley
    Jeg mistede Archie i marts til en aggressiv cancer smiley Det ødelagde mig virkelig smiley
    Buster der nu er 15 år døjer med nyresvigt smiley
    Indtil videre har han det godt og er frisk og glad men hans appetit svinger voldsomt og han taber sig. Jeg ved godt hvad der venter og nyder bare hver eneste gode time med ham. smiley
    Miley er en dygtig lille pige. Hun er i klasse 2 agility og vandt DM rally ekspertklassen 2025. Vi rykkede i championklassen efter DM og hun er nu Rally Super Champion. Og bør være kvalificeret til Rally DM 2026 i champion klassen.

Archie og Busters sygdom har virkelig lagt en dæmper på min træning og mål. Jeg tager en dag af gangen og forsøger at nyde alle de små ting.
    Lidt stævner i både agility og rally skal det nu nok blive til. Og muligvis en hundehvalp smiley

• #9   17. jan Det er som om det bliver mere og mere svært at sige farvel til vores hunde med alderen smiley

AG, jeg håber at du får mange dejlige stunder med din Buster. Han er en helt særlig lille hund, og jeg kan godt forstå, at det knuser dig at han er syg. Jeg glemmer aldrig da han på meget insisterende vis charmerede mig på terrassen nede i min klub, og måske fik mig overbevist om, at sådan nogle små gårdhunde faktisk slet ikke er så tossede endda smiley

• #10   18. jan Jeg håber at finde kennel hvor min næste lab skal være fra.

Komme i gang med nosework med Zitta.

Molly må gerne bare overleve endnu et år, det går rigtig godt lige nu.

Få Zitta til at elske dyrlægen igen.

Afsted til flere skuer og udstillinger. Og med det, skal jeg nok også snart en tur til kommunen og høre om noget job noget.

Og så håber jeg at begynde næste uddannelse.

• #11   18. jan Jeg nåede intet sidste år, jeg blev vel på det nærmeste slået tilbage til start.
    I år er planen: ny hund, den kommer i marts, et kuld hvalpe i april formodentlig og et par udstillinger med lille Joy.
    Alm træning for sjov, lidt nosework og små sjove øvelser, jeg håber at blive rask nok til at tage nogle Sirius prøver med Isetta, men ellers må almindelig for sjov træning kunne gøre det:)
    Vigtigst af alt, jeg skal holde mig rask!

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 181
    #12   18. jan 2025, var fint operativt med hunden smiley vi mønstrede i vores prøve - alt fint.

2026; mønstring i sprængstof så vi kan kalde os kombihund - vi satser på uge 8 smiley

• #13   18. jan Målene for 2025:
    "I 2025 skal vi ud og prøve eliteklassen - helt uden ambitioner om at gøre os gældende eller drømme med DM. Vi skal også ud i den nye IFH1 i februar. Der er målet en spor-titel mere på CV'et.

For Maggie var målet at blive 13 år i maj.
    Det nåede hun og nu går vi efter, at hun bliver ved med at have det godt.

For lillesøster Dublin var målet i 2024 bare at blive født - og det blev hun.
    Målet for 2025 er at træne DCH-programmet og lidt retriever-træning. Muligvis bliver hun klar til retrievernes brugsprøve, men bliver det først i 2026 går det nok også."

Hmmm - stort set intet blev nået smiley

Tesla nåede at få hendes IFH1, og vi var godt i gang med træningen til eliteklassen. I marts begynder hun at få gevaldigt ondt i ryggen og det viste sig, at hun har spondylose = ikke mere DCH til hende.
    Det tog et stykke tid at finde den rigtige behandling - og det skete et par gange, at jeg tænkte den grummeste tanke.

Men vi fik styr på det, og nu ser vi fremad. Vi skal til IFH2-prøve i næste måned og hvis den bestås, skal vi ud og prøve kongeklassen IFH3.
    Egentlig er jeg bare lykkelig over, at hun stadig er her.

Maggie er her så ikke længere. 25. november måtte vi sige farvel.
    Vi savner hende, men det var det rigtige - både for hende og for resten af flokken.

Dublin træner stadig. Pga Teslas sygdom har min motivation i perioder været meget lille, men hun kan det hun kan - og så må hun lære resten henad vejen.
    Hun fik dog den første titel i bogen, da hun bestod færdselsprøven i november.
    Om vi kommer ud i DCH i denne sæson eller først efter 1. oktober, har jeg ikke helt besluttet mig for. Der er nogle spændende ændringer på vej, særligt i B-klassen, som jeg holder øje med.

• #14   18. jan Dorte, jeg tror egentlig at de fleste unghunde er HELT ok med at tingene ikke går så stærkt. I skal nok nå alt det I skal, dig og Dublin smiley

• #15   18. jan Selvfølgelig når vi det, vi skal - helt i vores tempo.
    Det er bare nemt at komme til at sammenligne, når de to har fødselsdag samme dag, og FB-minder om Tesla vælter frem.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 116 Emner: 1 Svar: 444
    #16   19. jan Vi har tilmeldt os Himmerlandsgården i år C holdet
    Så vi skal kunne hele C programmet inden vi skal afsted d 29 maj smiley
    Og jeg tror på vi kan smiley
    Lige nu er vi ved at øve stå.
    Og vi har selv A spring hjemme i haven.

Han kan sit og dæk og fritsøg er vi os gået i gang med.

• #17   19. jan Mikes, men du må ikke stille i konkurrencer, vel?

Kunne det få dig til at købe en ikke-kuperet hund næste gang?

• #18   19. jan Jeg elsker den her tråd. Ikke kun for at dele vores mål, men i den grad også for at få en "Året der gik"-opsummering fra alle de hunde og mennesker, man føler man "kender" smiley

Mine mål beskrevet i den gamle tråd for 2025:
    "Målet for 2025?
    - At stille Nimbus i en LP1, og have en glad hund hele vejen igennem programmet
    - At stille Sheena i Rally Øvet og Nimbus i Agility Øvet, når (hvis?) der kommer prøver i vores lokale DCH
    - At fortsætte træningsplanen mod at bevare JohnJohns glæde og energi - uden lyd.

Og en lille plan B - HVIS Nimbus lukker ned til LP1-prøven, så lægger vi LP-konkurrence-træningen på hylden, og så får han lov at komme ud og løbe noget mere agility istedet, hvor vi ellers nu kun hyggetræner."

- Jeg fik stillet Nimbus i en LP1, hvor han var glad og livlig hele vejen igennem. Vi bestod med en andenpræmie, så det var i den grad godkendt.
    - Sheena var ude til DCH-rally nogle gange først på året (det samme var JohnJohn), men hun viste tydeligt, at hun bare (stadig) ikke gider det der "hel bane uden godbidder"-halløj, så efterfølgende er det kun blevet til en enkelt start i lokal-konkurrence. Der kom ingen lokal-konkurrence i agility smiley

Der er dog ingen tvivl om, at det der har fyldt allermest i det her år var drengenes fjendskab. Efter 4 måneder hvor vi alle levede i en krigszone, tog jeg konsekvensen, og Nimbus flyttede hjem til min søster.

På andenpladsen må det være lille Evitas ankomst. Fra roadtrip til Italien og til en ny lille bulderbasse i dagligdagen, har det virkelig været med til at holde humøret oppe, trods savnet af Nimbus smiley

Sheena og JohJohn nåede to Sirius-challenge-titler trods det turbulente år. Heelwork - out and about Vers 1 óg 2. smiley

2026:
    At kunne have begge drengene herhjemme igen. Vi er faktisk godt på vej. Her på det sidste har vi gået flere ture med min søster, hvor de har løbet løs sammen, og i går tog vi et kvantespring, hvor vi gik en lille time herhjemme på egne marker, uden optræk til slåskamp. Vi mangler endnu at teste, hvordan det går, hvis jeg selv skal gå med dem begge i snor, og at have dem indendørs. Men vi er kommet SÅ meget længere, end jeg nogensinde havde kunnet håbe!

Sheena skal have lov at hyggetræne rally sammen med mig, så længe hun stadig synes, det er sjovt og hyggeligt.

Evita skal udstilles (det står hendes medejer for - det er ikke lige min disciplin smiley ) og forhåbentlig tage sin allerførste arbejdstitel? Om ikke andet så en Sirius Stjernehvalp.

JohnJohn - der skal først og fremmest sættes fuldt fokus på hans gøen. Pga. alt det andet der har været henover året, har vi godt nok fået rimeligt styr på den ifm øvelser og ventetid - men til gengæld er det blevet meget værre i det daglige. Det skal der rettes op på! Måske han bliver klar til sin LP2? Der er ihvertfald mindst én fed træningscamp, at se frem til, hvor vi kan få pudset de sidste detaljer af.

Nimbus - åh altså min lille Nimmermand! Jeg tror primært, det bliver til agility på hyggeplan. Hvis der kommer helt ro på flokken, og overskud til det, så kan det godt være, vi forsøger os med Lp1 igen, og ser om vi kan få titlen med hjem smiley

• #19   19. jan 2025 blev ikke helt som forventet. Jeg ville rigtig gerne have været i en masse konkurrencer i DcHs B-klasse med Penny. Og jeg ville også gerne videre i rally med hende. Men livet kom lidt i vejen. Det startede sådan set meget godt i foråret.
    MEN alvorlig sygdom i den helt nære familie gjorde at vi var nødt til at prioritere familie i week-enderne. Det endte med et dødsfald som også virkelig har trukket tænder ud og været megahårdt. Det var ikke uventet da det kom, men forbandet trist og tragisk.
    Nå, og så scorede Penny sig jo en udelukkelse fra konkurrencer pga en meget uheldig episode til rally, hvor hun røg ud efter en anden hund og fik bidt den i halehårene. Nøj, hvor var jeg ked af det. Det var et vink med en vognstang fra min højtelsede lakrids om at rallykonkurrencer simpelthen bare var for pressede for hende. Så rally blev totalt droppet og hele anden halvdel af 2025 er gået med at få styr på hendes usikkerhed overfor andre hunde. Vi havde vores første start efter alt det her halløj til klubmesterskab sidst i november og hun gjorde det simpelthen SÅ godt.
    Så jeg har clearet med bestyrelsen i klubben at det er OK at jeg starter Penny til konkurrencer igen. Så vi starter i B klassen igen i år og mit mål er at Penny skal være tilpas til konkurrencerne. Vil jeg gerne have oprykninger og vil jeg gerne til DM. Ja, det vil jeg da. MEN det vigtigste er at Penny er OK med konkurrencerne.

• #20   19. jan Og så skal vi træne noget.. jalousi eller hvad det er.
    Konrad har noget med blive lidt irriterende og stresset når min mand og jeg har kontakt. Han gør og drille-napper. Måske dum indlært adfærd som skal brydes. Vi træner i små bidder og det går fremad.

• #21   19. jan Pernille, jalousi ér en ting hos hunde. Jeg har tit observeret det hos mine hunde, men det er blevet meget tydeligt efter jeg har fået Åse. Åse ELSKER Ellie, og omvendt. Men hvis jeg sidder og nusser med Ellie, kommer Åse og møver sig ind, “bider” i min arm for at fjerne den fra Ellie så hun selv kan få nus. Og sidder jeg og nusser med Åse, forsøger Ellie at lave afledningsmanøvrer.

Kognitivt kan hunde sammenlignes med børn på 3-4 år, så brug din viden fra din søns adfærd, og brug det i Konrad. Det er ikke sikkert at I kan fjerne Konrads følelse af jalousi, men I kan helt sikkert arbejde med hvordan han agerer i følelsen smiley

• #22   19. jan Jeg bliver lidt ramt på alles vegne over, at 2025 for mange har været et træls år smiley Det burde egentlig gøre det nemmere for mig selv at være i, at jeg har lidelsesfæller, men det gør det ikke.

Jeg håber at alle I, der har sagt farvel i 2025, forliger jer med situationen smiley Og jeg håber så meget for jer, der ved at I snart skal sige farvel, at I får det allerbedste ud af den sidste tid. Og så håber jeg at 2026 bringer mere glæde og færre sorger smiley

• #23   19. jan Ja præcis, Anne. Det er helt okay at han gerne vil ses og være med. Det er jo mest mig der passer ham. Men han skal lære at vi godt kan samtale og give hinanden et kys uden at han skal gø og nappe i manden.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 116 Emner: 1 Svar: 444
    #24   19. jan 17

Hvis jeg skal ha flere Dobermann så bliver det med hale og ører
    Men ikke for at gå i konkurrence, men for at kan få en 8 ugers hvalp smiley

Nej han kan ikke stille officielt i konkurrence.

Men betaler gerne 1600 kr for at komme med og få ham socialiseret.
    Og få ham trænet smiley
    Min træner siger han er dygtig nok til c programmet.
    Så bliver man både glad og stolt smiley
    Når man som udgangspunkt kunne ville ha været med hvis der var et hygge hold

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.065
    #25   19. jan For mit vedkommende gik 2025 heller ikke, som jeg havde håbet.

Det begyndte egentlig meget godt med, at den lille rødhårede og jeg fik fat i en plads på et runderingshold, og jeg fandt samtidig en ny lokalafdeling i DcH, som passede lidt bedre til ambitionsniveauet, men så gik det ellers ned ad bakke…

Runderingsholdet blev lukket, og jeg kæmpede hele foråret med et enormt søvnbehov efter kræftpakkeforløbet og et job, som bare blev mere og mere vanvittigt, så træningen blev nedprioriteret.

Da mit søvnbehov langt om længe var ved at være normalt, lykkedes det at få startet runderingsholdet op igen uden for DcH, men så kom Gilberts hoftebedømmelse, og jobbet var stadig vanvittigt, så jeg valgte at drosle ned for træningen i DcH og lægge så mange kræfter som muligt i runderingsholdet.

I december startede jeg så på et nyt job, som er helt fantastisk, men transporttiden er noget længere, så jeg orker ikke rigtig at køre langt for hyggetræning, så jeg har besluttet mig for at holde mig til runderingstræningen i år, og så ser vi, hvordan det går.

Det positive er, at Gilberts hjerneceller så småt er begyndt at samarbejde, og han arbejder efterhånden rigtigt godt, så det skal nok blive godt. Om jeg nogensinde kommer til at stille ham til konkurrencer eller prøver, ved jeg ikke, men jeg nyder at træne med ham, og det er trods alt det vigtigste smiley

profilbillede
Kommentér på:
Mål 2026 - med hund

Annonce