Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvindelig ejer af hanhund
  • #1   8. dec 2007 nhhhæææ tøsser kan osse ha han hunde som tæver

• #3   8. dec 2007 De små drenge er bare så glade for deres MOAAR ;o)

Nej, jeg ved det ikke..

Vores gamle hanhund VAR mors hund, men var også rigtig rigtig glad for sin far.

Vores nuværende har et lige tæt, men forskelligt forhold til os hver især.

• #4   8. dec 2007 DEN påstand har jeg dog aldrig hørt før..........*GG*

• #5   8. dec 2007 Rebecca skriver vist om det er rigtigt at en kvindelig ejer af en hanhund er bedre end en mandlig ejer??

• #6   8. dec 2007 hunden kan godt kende forskel på en kvinde og en mand, men har ikke noget at bruge det til - det betyder intet for om hunden respektere den ejer - det kommer helt an på ejeres måde at leder på

der er sørme mange mænd der ikke kan styre en han

• #8   8. dec 2007 Hehe, Daisie - jeg er høj på dolol, noget skal det jo bruges til *LOL*

• #10   8. dec 2007 Jeg har så tit hørt den myte! Har googlet lidt, men fandt dog intet. Synes bare tit at tæver virkelig kan sætte hanhunde på plads hvorimod hanhunde nemmere kommer op at toppes, eller er det bar mig?

• #11   8. dec 2007 Faktisk er jeg ret sikker på, at hunden har styr på, at vi er forskellige køn.
    Og nogengange tror jeg også, den bruger det til noget...

Ked af det mænd, men nu kommer der lige noget, som I oftest helst ville være foruden at høre om, men here goes:
    Igennem Cassius' teenageperiode har jeg tydeligt kunne mærke forskel på hans adfærd overfor mig, når jeg har menstruation - han har i højere grad sat spørgsmålstegn ved, om jeg nu også mente, det jeg sagde...

Jeg er ret sikker på, at østrogen og testosteronniveauer siger en hund temmelig meget, også når det er hos mennesker...

• #12   8. dec 2007 jeg ved ikke om der er noget i det.... diego hælder mest til mig og chrissie til min mand... de små tøzer, hælder til os begge...

min allerførste hund var en tæve, hun var moars pige og min gamle schæfer han var så absolut også moars dreng.. griner...

• #13   8. dec 2007 Ja, mit spørgsmål var altså i bund og grund om en ahnhund har mere respekt for en "tæve" - en kvinde/pige;)

• #15   8. dec 2007 Min erfaring med min egen race er, at kvinder nogle gange skal knokle en anelse mere for respekten hos hanhundene end mænd skal..

Måske noget med stemme og kropsprog, hvor kvinderne virker lidt mere "hvalpede" ;o)

• #17   8. dec 2007 CH: hyggeligt:) Elsker når folk er åbenmundede, men ja det er det jeg mener! hehe.. Der har bare været nogle episoder hvor jeg har følt at han har mere respekt for mig end min eks kæreste dengang vi var sammen:) Men det er self. ikk sikkert det har noget med køn at gøre. Tænkte måske lidt på deres rigtige mor, hundemoren om der ligger noget i det? De er jo sammen med hende og det er hende der opdrager dem. Underligt formuleret, men jeg tror de fleste er med;)

• #19   8. dec 2007 For fødste gang har jeg en hunhund... , og jeg kan ikke mærke den store forskel , Angel er ligeså meget mors pige som mine tidligere var..Og hanhundene var alle mine...

• #20   8. dec 2007 haha, ja der er vist flere som er i tvivl. Det jeg spørger om er, har en hanhund mere respekt for en kvinde? Synes tit de har mere respekt for tæver, altså i hundeverden! Spørgsmålet er så om det kan overføres til menneskeverden?

• #21   8. dec 2007 Rebecca i en naturlig hundeflok overtager hannerne opdragelsen af hvalpene når de er 3-4 uger ;o)

Daisie, en kvinde har oftest en lysere stemme og et lidt mindre stiv krop en mænd har... ;o)
    Helt fra naturens side ;o)

I øvrigt må vi også se i øjnene, at kvinder kan have tendens til hysteri og hvis der er noget hunde ikke har respekt for, så er det hysteri :o))))

• #23   8. dec 2007 dennis >> ja.. mange kvinder har den der fimsede stemmeføring... har smilet over det mange gange, når de forsøger en plads kommando og hunden glor på dem som om hun har spist noget der piver... griner...

nogen har det svært ved at have en fast stemme... he he

• #24   8. dec 2007 Dennis, den må jeg aflive med mine egen erfaring...

Min hund har ikke mindre respekt for mig, selvom det er min mand, der er fører når de træner ;o)

Der er mange, der siger sådan, men det kommer an på hvilket forhold, man har valgt at etablere med sin hund ;o).

• #25   8. dec 2007 *LOOOOOOOL*.........Jeg må have en indbygget autoritet. Men jeg ER også kommet over alderen med menstruation......LOL. Men det er en meget sjov tråd at læse. Jeg har nu ingen problemer what so ever med at få en dyb stemme lige så lidt som jeg har problemer med at rose i høje toner. Men jeg er så også en af dem, som ikke synes at det er flovt og stå og te sig tosset for at få hunden til at gøre, som man vil......

• #26   8. dec 2007 Dennis: Jeg er hundeføreren og det er mig som træner med ham, for det meste mig som giver ham mad o.s.v, det må være det der har noget at sige? eller hvad. Lyder fornuftigt egentlig. Det var en herinde fra som slet overhovedet ikke kunne li muskelhunde, men som sagde: Godt du har valgt en han, de hører som regel bedre efter kvinder! Da jeg føler han hører lidt bedre efter mig, tænkte jeg: Hmm, måske kunne der være noget om det?
    CH: Ja, det vidste jeg så ikke! Man lærer meget.. smiley

• #27   8. dec 2007 Christmastime, så kan vi kvinder tilgengæld more os over mænd, der forsøger at rose deres hund med en ægte baryton; DØØØØGTIIIIG...
    Hunden bliver helt skræmt ;o)

• #29   8. dec 2007 En fløjte er uundværlig når man træner jagthundetræning. Og når hunden har lært fløjten er den i det hele taget uundværlig:-))

• #31   8. dec 2007 På træningspladsen er det i øvrigt ofte de mænd, der tør slippe tøjlerne, opføre sig lemmedaskeragtigt og med lys stemme, der når længst med deres hunde.. ;o)

• #32   8. dec 2007 ch >> ja for filan... griner jeg har også nogengange sagt det til dem at en lysere stemme er bedre til ros... meeen de kigger så underligt på mig... bare fordi de skal bruge en lysere stemme, det bliver man jo altså ikke bøsse af... griner

• #33   8. dec 2007 Mette: Jeg kan også bare mande mig op når jeg virkelig mener det hehe, det blir jeg simpelthen nødt til engang imellem.

• #34   8. dec 2007 CH:

Netop........Så det har jeg trænet RIGTIG meget med min mand og han er ved at lære det.......*GGGG*......Så får han en godbid ind imellem.....

• #35   8. dec 2007 Med hensyn til tegn - en hund er langt mere følsom overfor kropssprog end overfor det verbale sprog. Derfor indøver man langt de fleste øvelser med håndtegn eller tydelig animering og kobler ordet på senere...
    Håndtegnet vil altid dominere over det verbale ;o)

Men det verbale er noget mere praktisk for os mennesker ;o)

• #36   8. dec 2007 Daisi: tak du:) Der er mange ting man pludselig undrer sig over og som man bar må vide;)

• #37   8. dec 2007 Rebecca:

Jeg behøver ikke at "mande" mig op. Jeg er pædagog i en SFO med 165 unger, så det med stemmen kommer HELT automatisk......*LOL*

• #39   8. dec 2007 Hehe Mette - det kender jeg godt..

Når man er pædagog lærer man at hente stemmen i mellemgulvet ;o)

• #40   8. dec 2007 CH:

Nemlig........Det sker helt automatisk, når man er 100 meter væk og 2 10 årige drenge er oppe at slås....LOL

• #41   8. dec 2007 jamen så vil jeg overveje jeg at blive pædagog;)

• #43   8. dec 2007 Herhjemme er vi begge hundeførere på Lotus og det kan kun lade sig gøre, fordi hun er som hun er. Når min mand træner med hende, ignorerer hun mig totalt. Jeg kan være instruktør på et hold, hvor Lotus og min mand er med som kursister. Hun er ligeglad med mig, Hun er SÅ fokuseret på ham. Det samme til agility. Jeg går ofte på banen og hjælper til både med hende og med de andre. Det generer hende overhovedet ikke. Hvis JEG træner hende er hun 100% fokuseret på mig og bedøvende ligeglad med min mand. På udstillinger (som er MIT gebet), kan min mand kravle rundt foran hende og tage billeder. Hun ænser ham ikke. Det er SKØNT at have sådanne en hund:-))) Once in a lifetime hund:-))

• #44   8. dec 2007 Daisie:

Det har jeg ofte sagt til mine mandlige kursister: "JEG har en god metode, så du får en god stemme til at rose", men ingen har haft brug for den endnu.......LOL

• #45   8. dec 2007 Dennis, vi kæmper en kamp på vores hvalpehold, hvor jeg har fornøjelsen at være assisterende træner, at få de gamle stivnakkede mandlige schæferejere, til at løsne lidt op...

DET er sjovt at se på, når de først begynder på det... ;o)

Helt ærligt - det er tilgengæld superfedt at se, hvordan de hunde tiltrækkes af deres fører, når de endelig slipper tøjlerne og bliver lidt sjovere at være sammen med ;o)

• #47   8. dec 2007 Mette, den fornøjelse har vi også... ;o)

Det er altså dejligt at se den intensive kontakt, hvor der intet andet er i verden, end MIG OG FAR/MOR ;o)

Elsker det ;o)

• #48   8. dec 2007 Daisie:

Du KAN tro at de ved det......LOL....Det hjælper faktisk at sige det. De anstrenger sig VIRKELIG bagefter....LOL

• #49   8. dec 2007 CH:

Jeps.....Det giver en en enorm tilfredsstillelse og stolthed og glæde. For noget MÅ man da have gjort rigtigt, så.....:-))

• #50   8. dec 2007 CH: Ja I morer jer sikkert:) Åh, jeg er nok os en af dem der har svært ved at te mig tosset når folk kigger. Åndsvagt for det virker 100% så snart man gør det. Jeg får hans fulde opmærksomhed..

• #51   8. dec 2007 FED TRÅD ! *G*

Jeg har ikke noget at sammenligne med, da jeg ikke har haft andre hunde en de "drenge" jeg har lige nu..
    De skulle egentligt have været tæver, men tilfælde og omstændigheder gjorde at det blev hanhunde istedet..

Jeg tror som CH skriver, at hundene er bevidst om menneskets kønsforskelle.. Men derudover tror jeg ikke kønnet har noget som helst at sige !

Menneskets føreregenskaber tror jeg istedet er alfa og omega.. *s*

• #52   8. dec 2007 Rebecca:

Hvad har du at miste ved at slippe tøjlerne?? I modsætning til, hvad du har af glæde ved det??....*SS*

• #53   8. dec 2007 Vores drenge. Har valgt os begge som lederne, men følelsesmæssigt er Louis tættere på Thomas og Albert på mig.... Louis er også " på mærkerne" når han kan fornemme kvinderne har også menstruation, men respekterer at man sætter grænser...

• #54   8. dec 2007
    CH, kvinde, 33 år .

Skrevet: 08-12-2007 22:48:36

Dennis, vi kæmper en kamp på vores hvalpehold, hvor jeg har fornøjelsen at være assisterende træner, at få de gamle stivnakkede mandlige schæferejere, til at løsne lidt op...

DET er sjovt at se på, når de først begynder på det... ;o)

Helt ærligt - det er tilgengæld superfedt at se, hvordan de hunde tiltrækkes af deres fører, når de endelig slipper tøjlerne og bliver lidt sjovere at være sammen med ;o)

Jagt"mænnerne" er sikkert (generalt) lige så "hårde nysere" som de gamle schæfer mænd !?
    Og det er SÅ dejligt at se, når en mand endelig forstår hvordan han med sin stemme kan påvirke hunden..
    Jeg husker ved een lejlighed en episode i min gamle jagtforening, hvor sådan en "gubbe" kapitulerede..
    Det var lige til en omgang tårer, så rørende var det.. *s*

• #56   8. dec 2007 Jeg ELSKER at spille "klovn", når jeg træner hunde. At se deres glæde ved at komme hen til mig, når jeg står og siger som en hel zoologisk have og ter mig fuldstændig tosset. Eller når jeg lægger mig ned på marken og ruller rundt. De NYDER det.......LOL

• #57   8. dec 2007 Daisie:

Har desværre ikke videokamera. men du er velkommen til at komme på vores agilityhold og filme manden og Lotus......LOL

• #59   8. dec 2007 Mette: Det er rigtigt, synes bar det er svært;)

• #60   8. dec 2007 Tror ikke der nødvendigvis er forskel på kønnene i forhold til hundeopdragelse og træning - men der er stor forskel på personlighederne!!

-men man har vel fra barnsben lært nogle "måder at opføre sig på" - som pige eller dreng (også selvom det er svært at indrømme...*G*

Herhjemme er det da også mig, der gakker ud sammen med hende, og godt tør opføre mig tumpet og tosset, og roser højlydt... Mens kæresten mener at hun adlyder, når bare man siger det højt nok - og han er samtidig dårlig til at rose!!!

-Men det er lidt sjovt... Trøffel reagerer næsten altid på mine kommandoer. Jeg har sjældent problemer med indkald og andre lydighedskommandoer - men det har kæresten...

På den anden side, så er hun noget mere neutral overfor min kæreste end mig - hun er både meget lydig sammen med mig - men også det præcist modsatte - når vi er herhjemme!

• #61   8. dec 2007 Daisie:

Jamen, jeg vil jo IKKE indrømme at jeg gør sådan til daglig, så jeg vælger at sige at jeg træner hunde.......LOL

• #63   8. dec 2007 Rebecca:

Fordi det er pinligt hvad de andre synes??

• #64   8. dec 2007 Daisie:

Nå, men jeg har faktisk truet med at låne et kamera, for I skal have lov at se Lotus i vandet en dag. Hvis jeg så er rigtig god, sender jeg manden ud og træne med hende og optager med skjult kamera.....LOL

• #65   8. dec 2007 Mette;

Ja... nogen gange bliver man sgu helt glad ved at opføre sig som en rablende tåbe - Hunden synes det er fedt - og tænk... havde man ikke haft hund, havde folk nok også troet at det rablede for mig, når jeg står og trækker græs op af marken og hopper rundt og siger underlige lyde (hm... eller også tror de det alligevel...)

-Men man bliver da i godt humør af at opføre sig åndsvagt en gang i mellem!

• #67   8. dec 2007 Rie, jeg giver dig helt ret..
    Jeg er normalt temmelig kontrolleret i min måde at være på - grænsende til det dødkedelige..
    Men når jeg er sammen med de der firbende kræ, så kan jeg ikke lade være med at te mig tosset og sige de særeste lyde - rode på græsset eller på gulvet og bevæge mig sært...

Det giver en skøøøn fornemmelse ;o)
    Specielt når de bliver så glade, de kære vappere, og bare MÅ hen og lege ;o)

• #68   8. dec 2007 Rie:

netop.......Og se hunden komme springende hen og undersøge hvad man NU har gang i af underlige ting. Jeg NYDER det:-)))

• #70   8. dec 2007 Vil bare lige rose alle for en super tråd...........Nok en af de bedste jeg endnu har oplevet på HG:-))))

Synd for dem, som ikke er her for at deltage:-)))

• #71   8. dec 2007 Daisie:

Det gør jeg også...........LOL

• #72   8. dec 2007 Mette: Ja nok derfor! Inderst inde ved jeg godt det er latterligt, men det er svært for mig. ja en super tråd uden nogle sure opstød;)

• #74   8. dec 2007 Ahem daisie, det er jo de der hindbærsnitter der :o)))))

• #76   8. dec 2007 Og så en kop tår kaaarf ;o)

• #78   8. dec 2007 da jeg i sin havde hold. Gjorde jeg meget ud af, at lære HF'erne at grine , både af sig selv men også af de andre.... det var ok at lave fis og skvatte o.s.v hvad man nu ellers kan finde på. ... der er ikke noget værre end at se på en stivnakket HF, der ikke slapper af. Det ER ok at lave fejl eller at falde eller what ever... det at grine giver godt humør og en dejlig trænings dag...

• #79   9. dec 2007 Dennis:

Kvinders kropssprog er medfødt............Ellers fik vi aldrig jer mænd til at fatte en bønne....*GG*

• #80   9. dec 2007 Bøøøøøøh.....*LOL*

• #81   9. dec 2007 Daaaaamn, Dennis......Jeg havde nær fået et hjerteanfald......*GGGG*

Kommentér på:
Kvindelig ejer af hanhund

Annonce