{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
308 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758

Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg fik noget af et chok i dag. Jeg sad og kælede Lilly og kunne pludselig mærke en knude under hendes arm.

Jeg kan har så heldigvis læst mig frem til at det er en knude efter den tæge som sad på hende for ca. 1 mrd siden. Jeg er helt sikker på at jeg fik alle ben og munden med ud.

Så er spørgsmålet bare. Hvor længe går der før den knude går væk? Kan det genere hende at have den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål
  • #1   3. aug 2005 uh aner det ikk. ville lige ringe og spørge dyrlægen imorgen! smiley

• #2   3. aug 2005 ja få en tjekket... da rester af en tæge kan give hjernehindebetændelse

• #3   3. aug 2005 Jeg ville også lige høre dyrlægen. Det kan jo være mange ting, både en lille, harmløs hævelse efter et flåtbid, men jo også andre ting. Ellers så hold øje med den og tjeck at den ikke bliver større. Vokser den så må du afsted til dyrlægen og evt. have den fjernet.

Hverken mennesker eller hunde får hjernehindebetændelse af at der sidder rester af en tæge i huden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tæger kan i sjældne tilfælde overføre et smitstof der giver hjernehindebetændelse, men det er meget sjældent og så vidt jeg ved er det endnu kun på Bornholm at det er beskrevet. Det overføres ligesom de andre flåtsygdomme med spyt fra tægen, så når først den er fjernet er risikoen for overførsel væk.

• #4   3. aug 2005 Jeg vil tage det helt rolig, da jeg ved at det er efter en flåt der sad der i et par dage for en måned siden. Der er ikke udslet omkring og hun er ikke sløj eller noget. Dengang fik jeg det hele ud, det tjekkede jeg.

Ville bare gerne vide hvornår bulen går væk igen?

• #5   5. aug 2005 Kira har også tit buler efter en tæge.. og kan godt blive der i 14 dage

Kommentér på:
Spørgsmål

Annonce