Dominans og aggression! {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for jeres hjælp og råd og dåd!
Min amstaff han på 7 mdr er simpelthen ikke til at ha med at gøre når det gælder andre hanhunde.. Der er 3 hanhunde han kan være sammen med, uden det mindste problem- men de har han kendt helt fra fødselen af..
Når vi møder en hanhund (samme størrelse el større) i parker olign, er det kun lige hen og snuse for at så finde ud af det er en han så går han simpelthen til angreb. Der er ingen advarsel først. Mindre hanhunde/hvalpe og alle tæver er ikke et problem.
Dette er enormt frustrerende, specielt fordi jeg ikke aner hvad der er årsag til dette. Jeg har prøvet alt hva jeg kender til- prøvet en ældre herre der bare ville "sætte" ham på plads, mødt andre virkelig godmodige hanner både med og uden hans mandlige venner som han kan enes med, men ingenting hjælper..
Sidder der en derude med nogle guldkorn, tager jeg hjerteligt imod dem..
nov 2004
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 76
Der må findes en måde man kan "mindske" problemet på...
nov 2004
Det er det B M skriver som jeg er ude efter- han behøver ikke at elske andre hanner, bare ikke gå til angreb på dem!
Jeg har prøvet at "tvinge" ham til at underkaste sig hver gang vi går forbi en han, men det virker stik modsat..
Så føler han nærmest at han SKAL "nakke" den anden hund, for han MÅ jo være farlig i og med hans mor siger nej! Og han er ihvertfald ikke bange!!
Men der er mange der siger det aftager lidt med alderen, hvilket det også har gjort- håber bare det til sidst er udviklet til en tolerant opførsel fra hans side..
nov 2004
Det skal dog lige siges at det ikke er min hund der i første omgang tager kontakt til den anden hund, han passer sig selv og lytter 100% til hva jeg siger, bortset fra når en anden han kommer for tæt på..
Jeg kan dog få ham til at sætte sig ned og forholde sig i ro, men han sidder og knurrer ad den anden hund. Så mht lydighed har jeg været meget heldig.
Jeg vil forsøge mig på det med godbiderne og klikke træning (lever) da han ingen interesse har for det andet =)
nov 2004
Selvfølgelig er en voksen han parkmateriale...
Det er det værste omgang ..... jeg har hørt- og iøvrigt vil det kun forstærke hans aggression at skælde ham ud for at "passe" på sin flok. Det vil han slet ikke forstå. Afstraffelse for noget der i hundens øjne er en form for at vise sin leder respekt vil kun medføre en arrig og indebrændt amstaff.. Efter min erfaring og mening selvfølgelig..
Det er klart man er LEDEREN, men også deres ven, netop fordi de jo bliver store og stærke..
apr 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Svar: 49
det er noget der er meget ofte set i frobindelse med disse hunde,mange af dem har "same sex" agrresioner..
din han hund prøver af,og vil med garenti ikke vokse sig fra det,tvætimod! så det er nu du ska sætte ham på plads..
og hermed er det ik engan sikkert at du kan ændre det...
men stort held med det...
mvh linda...
Dominans og aggression!