hundens ører renses ??? hundens ører renses ???
Undrer mig lige nu....
LÆste lige i en anden tråd at der var en pige, hvis mor havde renset hundens ører med smeltet margerine... Nuvel - det havde jeg nok ikke gjort - men har da hørt at alm madolie er fint at rense med... Er det endnu et af de der råd man ikke kan stole på???
Tænker bare - at ørevoksen ikke kan opløses ved vand - men den kan med olie (eller selvfølgelig ørerenss).... ER det så frygteligt at rense med olie?? - hvis man blot dupper olie på et stykke vat til at tage det værste skidt??
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Hvis man synes de er lidt snavsede i den del af øret man kan se, så tag en fugtig klud på fingeren og vask der hvor man kan nå og ikke længere ned.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
apr 2007
apr 2007
Ja.... Har også fået at vide at jeg ikke skal pille i det hvis der ikke er grund til det - men Trøffel har desværre af og til øreproblemer - og har fået noget ørerens af dyrlægen - men hun er desværre panisk angst for flasken og vattet.......
-Her i dag på gåturen havde hun været nede og hoppe rundt i noget beskidt afløbsvand, -så smed hende hurtigt i bad da hun kom hjem, og besluttede mig for at rense hendes ører ligeså stille mens jeg tørrede hende... HUn elsker at blive tørret, og jeg kunne jo lige hurtigt snige lidt vat med olie ind ved øret, mens jeg tørrede videre.... Det gjorde jeg så - og *SSS* for første gang panikkede hun ikke - hun har været henne og give mig et kys siden - så hvis det kan foregå på den måde, og olie kan bruges - så vil jeg da blive ved med det!!!
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.297
vatpinde må KUN bruges i udgangen af øret, !!
Og ellers skal man bruge vat!
Evt. blandt eddike og vand
9:10 vand og 1:10 eddike (tror jeg nok det hedder)
tag evt. lidt vat, og gør det fugtigt i det vand og rens så øret med dette.
Det hjælper. men gør det aldrig alt for meget da huden dermed bliver tør og til gene for hunden.
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 249
apr 2007
Ja... det er også epiotic vi har herhjemme!!! - og det virker sådan set upåklageligt - i ørene i hvert fald:-) - Men jeg vil ikke rense hendes ører med det mere, for det resulterer i en hund, der sidder og ryster, smasker, lægger ørene tilbage og giver pote - opg efterfølgende nægter hun de næste mange timer - og sidste gang i næsten et døgn - at komme i nærheden af mig....
Kan sgu ikke helt finde ud af de mange råd:-) - men kunne jo lige slå et smut forbi dyrlægen i dag - købe lidt tyggeben og spørge dem, om det er ok at rense med olie....:-)
hundens ører renses ???