528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

hundens ører renses ??? hundens ører renses ???

Undrer mig lige nu....

LÆste lige i en anden tråd at der var en pige, hvis mor havde renset hundens ører med smeltet margerine... Nuvel - det havde jeg nok ikke gjort - men har da hørt at alm madolie er fint at rense med... Er det endnu et af de der råd man ikke kan stole på???

Tænker bare - at ørevoksen ikke kan opløses ved vand - men den kan med olie (eller selvfølgelig ørerenss).... ER det så frygteligt at rense med olie?? - hvis man blot dupper olie på et stykke vat til at tage det værste skidt??

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundens ører renses ???
  • #1   12. dec 2007 Ville ikke køre rundt med en vatpind inde i vapsens øre! - og vand opløser jo ikke ørevokse/skidt.... I hvert fald ikke Trøffels ørevoks:-)

• #2   12. dec 2007 Vi har brugt paraffinolie efter dyrlægens anbefaling til at rense hundenes ører med. Kan i øvrigt også bruges til mennesker, hvis de har vokspropper i ørerne.

• #3   12. dec 2007 Min dyrlæge har fortalt mig at man for alt i verden skal holde sig fra hundens ører. Man risikere at gøre mere skade end gavn.
    Hvis man synes de er lidt snavsede i den del af øret man kan se, så tag en fugtig klud på fingeren og vask der hvor man kan nå og ikke længere ned.

• #4   12. dec 2007 men det med olien er vel kun hvis der er noget de er generet af?? Hvis ellers hunden har fine ører, så var det jeg fik at vide man skulle lade være at pille...

• #5   12. dec 2007 ja.... men det dutter altså ikke med VAND! - så kører man bare skidtet lidt rundt, og der kommer ikke meget med ud!!

• #6   12. dec 2007 Lene;

Ja.... Har også fået at vide at jeg ikke skal pille i det hvis der ikke er grund til det - men Trøffel har desværre af og til øreproblemer - og har fået noget ørerens af dyrlægen - men hun er desværre panisk angst for flasken og vattet.......

-Her i dag på gåturen havde hun været nede og hoppe rundt i noget beskidt afløbsvand, -så smed hende hurtigt i bad da hun kom hjem, og besluttede mig for at rense hendes ører ligeså stille mens jeg tørrede hende... HUn elsker at blive tørret, og jeg kunne jo lige hurtigt snige lidt vat med olie ind ved øret, mens jeg tørrede videre.... Det gjorde jeg så - og *SSS* for første gang panikkede hun ikke - hun har været henne og give mig et kys siden - så hvis det kan foregå på den måde, og olie kan bruges - så vil jeg da blive ved med det!!!

• #7   12. dec 2007 nu har nala haft øre problemer så tillader mig at skrive hvad jeg ved..

vatpinde må KUN bruges i udgangen af øret, !!
    Og ellers skal man bruge vat!
    Evt. blandt eddike og vand
    9:10 vand og 1:10 eddike (tror jeg nok det hedder)

tag evt. lidt vat, og gør det fugtigt i det vand og rens så øret med dette.
    Det hjælper. men gør det aldrig alt for meget da huden dermed bliver tør og til gene for hunden.

smiley

• #8   12. dec 2007 Vi bruger Epiotic med vat og kun i udgangen af øret, man må ikke bruge vatpinde, det er desuden også en skidt ide til mennesker.

• #9   12. dec 2007 jeg fik en tang hos dyrlægen som man vikler vat omkring og så renser man lidt ned i øret uden at man kan gøre skade den har jeg brugt i mange år

• #10   13. dec 2007 Jeg siger min mening:

Ja... det er også epiotic vi har herhjemme!!! - og det virker sådan set upåklageligt - i ørene i hvert fald:-) - Men jeg vil ikke rense hendes ører med det mere, for det resulterer i en hund, der sidder og ryster, smasker, lægger ørene tilbage og giver pote - opg efterfølgende nægter hun de næste mange timer - og sidste gang i næsten et døgn - at komme i nærheden af mig....

Kan sgu ikke helt finde ud af de mange råd:-) - men kunne jo lige slå et smut forbi dyrlægen i dag - købe lidt tyggeben og spørge dem, om det er ok at rense med olie....:-)

Kommentér på:
hundens ører renses ???

Annonce