541 visninger
|
Oprettet:
Lille hund og stor hund... {{forumTopicSubject}}
Vil lige høre hvad i har af erfaringer med at have en stor og en lille hund og hvad der fungere bedst af køn sammen.
Er det dumt med to hanner???
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 507
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 485
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 6
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Dog er hundene aldrig alene hjemme sammen og de spiser hver for sig. Det er der forskellige årsager til, bl.a at de godt kan lege lidt for vildt, hvilket vi ikke tillader, og det kan godt gå ud over den lille hvis der sker et uheld.
Min opdrætter fortalt mig en historie om at en af hendes hund fik brækket et ben under leg m en schæfer, simpelthen fordi den (schæferen) trådte forkert.
Umiddelbart ser jeg ikke noget problem med størrelsesforskellen, bare man tager sine forholdsregler og holder dem adskilt når man ikke kan holde øje. Det at have 2 hanner er hellere ikke et problem, bare der er aldersmæssigt stor nok forskel til at undgå magtkampe (oftest 2 år), og man ikke har en race der er prædisponeret for egetkønsagression.
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 106
Det fungerer fint her, hunnen er så også den vi har fået først og hun er 6 snart 7 år og han er 2 år, så rangordenen har vist givet sig selv fra start af...
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 15
Har lige været oppe at se en Jack Russell Terrier her til aften... Den var bare mega sød ;o)
Lille hund og stor hund...