{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

rughåret hund klipning? {{forumTopicSubject}}

hejsa er der nogen af jer der selv klipper og trimmer jeres hunde? hvilke redskaber bruger i?

Jeg har en griffon, og har selv klippet ham lidt når pelsen blev for lang, men er det ikke noget med at der skal "tyndes ud" i pelsen engang imellem så det ikke gror for tæt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rughåret hund klipning?
  • #2   17. dec 2007 inge
    ja de skal trimmes, men jeg vil gerne gøre det selv nogen af gangene og spare lidt penge.. Jeg klipper selv mennesker, men det er jo ikke helt det samme:o)

• #3   17. dec 2007 Hvad med et trimmekursus?? Det ER altså ikke så ligetil at trimme en hund:-))

• #4   17. dec 2007 Og du ødelægger pelsen ved at klippe den. Ved trimningen skal alle døde hår plukkes ud for at give plads til nye.

• #5   17. dec 2007 hvor kan man tage sådan et kursus og hvor lang tid tager det? nej det er ikke lige til, men med lidt pølse i hånden er det nu gået fint indtil videre:o)

• #6   17. dec 2007 Spare penge ?

Hvis du vil det, må du da lære at gøre det ordenligt først.

Vidste du ikk at racen skulle trimmes af og til inden du købte den ?

• #7   17. dec 2007 Hvis du klipper ham med maskine kan du for det første risikere han får betændelse i hårsækkene, og for det andet mister han evnen til at være vandafvisende fordi underulden bliver den primære pels.

Det er hvad jeg fik at vide dengang vi havde hunde der skulle trimmes.

Hvis du selv vil gøre det så find et trimmekursus og lær det , LAD være med at bruge en maskine.

• #8   17. dec 2007 Og ja, ligesom Marietta skriver, pelsen bliver ødelagt af klipning !

• #9   17. dec 2007 (link fjernet) her er f.eks et.

• #10   17. dec 2007 marietta
    hvorfor ødelægger man pelsen af at klippe den? en hundefrisør vil da også klippe ham?

men hvad bruger man til at plukke de døde hår ud? er det en kam af en art eller hvad?

• #11   17. dec 2007 sabrina
    ja jer er på su, så jeg vil gerne lære det så jeg kan holde en trimning ved lige lidt så han ikke skal afsted hele tiden.

jo det vidste jeg godt, men det er den første af mine hunde der har brug for trimninger så derfor spørger jeg om de ting jeg ikke ved.... Jeg vil

• #14   17. dec 2007 jeg har kun klippet ham med saks, og han er ikke så gammel endnu så det har kun været i hovedet og på poterne det har været for langt,, han beholder sin lange pels på kroppen her over vinteren...

• #15   17. dec 2007 Som Sarah skriver, underulden bliver den primære, idet der ikke kan gro nye hår op gennem tilstoppede hårsække. Og en GOD hundefrisør ville aldrig klippe en trimmehund.
    Man bruger en trimmekniv, som findes i en million forskellige udformninger, med den holder man fast i ganske få hårstå af gangen, som man derefter trækker ud. Selvsagt kun når pelsen er trimmemoden. Eller man bruger simpelthen tommel og pegefinger og gør det samme.
    En langsommelig proces, og skal hunden udstilles og have den rigtige profil, skal man nok ikke gøre det selv.

• #16   17. dec 2007 Jamen hvis du er på SU er det jo en hel forkert race du har købt dig smiley

Når man vælger en hund med behov for trimning, skal det jo overholdes..!

Jeg går på sygedagpenge, og min hund er da veltrimmet..

• #17   17. dec 2007 daisie
    jeg vidste godt det er en hund der skal trimmes da jeg købte ham!

Jeg har som sagt ikke haft en "trimmehund" før, så nej jeg har ikke den store viden om det, og derfor spørger jeg jo.......

jeg siger jo heller ikke han ikke vil komme til hundefrisør, jeg siger at jeg gerne selv vil kunne holde det lidt ved lige imellem trimningerne og jeg heller ikke se problemet i at klippe de lange hår fx ved hans øjne og på poterne...

• #18   17. dec 2007 Vi gir 350 kr ca hvert ½ år for at vedligeholde Malou..

• #19   17. dec 2007 Altså jeg giver 400 for en trimning ca hver 5. måned -det er da lige til at overkomme at få råd til.

Nu er jeg for doven til at gide selv at trimme -nøjes med at holde det lidt ved lige, det har hundefrisøren vist mg hvordan jeg skal gøre.

Jeg synes det er dejligt når Møffe har været ved frisøren. Hun er glad for at komme der, og udover at blive trimmet, får hun kigget ører, poter, klør osv efter, så det er en fin hund jeg får med hjem igen. Pengene er givet godt ud.

Og i forbindelse med de hudproblemer Møffe har haft pga allergi var der osse hjælp at hente.

• #22   17. dec 2007 sabrina

nej det er ikke en forkert hunderace jeg har købt, min hund mangler intet og det kommer han heller aldrig til... !Han skal ikke udstilles eller noget, og jeg vil SELVFØLGELIG ikke gøre noget der kan skade min hund... men når man ikke kender til hundefrisører osv er det da temmelig svært at vide alt det om deres underuld osv og jeg er da kun glad for at få noget viden herinde.... men at sige jeg har købt en forkert hund og hentyde til han ikke bliver passet synes jeg er meget fornærmende!

• #23   17. dec 2007 Daisie - Hvor er du fra ? smiley

• #25   17. dec 2007 daisie og oraklet
    jamen jeg vil helt sikkert kigge på sådan et trimmekursus det er en super ide:o)

Jeg havde også forestillet mig at svenne skulle trimmes ved frisør 2 gange i året, men det ville nu være rart netop at kunne holde det ved lige... og de 500 kr eller hvad det nu koster kan også sagtens overkommes... jeg synes bare han er pænest når han ikke ligner en vildmand, og det vokser bare stærkt hans pels...

• #26   17. dec 2007 Lisa - Det skulle ikk tages fornærmende!

Jeg læser det som, at du ikke vidste at din hund skulle trimmes min. et par gange om året og at dette kostede op til 500 kr..... Og at du ikk anede det var forkert at klippe i pelsen på en hund der SKAL trimmes.

For mig er det bare ting, man burde vide inden at man købte hunden, og have regnet med om økonomien kunne bære denne ekstra udgift.

Hvis du tager dette som en fornærmelse, beklager jeg meget.

Så må jeg åbenbart have problemer med at udtrykke mig gennem et tastatur smiley

• #27   17. dec 2007 Daisie -jamen min mor bor 12 km herfra og giver 500 hvor hun får trimmet deres cairn, så tror bare priserne er meget varie´rende :o)

Men Møffe er en blandingshund, så hende der trimmer min mors vil ikke trimme hende -ikke fordi hun ikke kan li' blandinger, men hun trimmer kun cairn, westie og skyterrier, så da jeg fik Møffe måtte jeg jo finde et andet sted, og det er jeg så blevet rigtig glad for:o)

Lisa P -netop derfor bør man i HVERT fald første gang gå til en rigtig frisør. Hun kan forklare dig alt om hvorfor man trimmer ruhårede hunde (og IKKE klipper), og hun kan lære dig at holde trimningen lidt ved lige.
    Har man ikke forstand på trimning/klipning, så lader man være til man har fået det.

• #28   17. dec 2007 Daisie - Det afhænger altså også virkelig meget af hvor man får trimmet sin hund henne..
    Jeg var oppe at give 500 kr hver 3. måned på et tidspunkt.. Men det er en laaaaaang historie smiley

• #29   17. dec 2007 Og Daisie, det er faktisk ikke så svært, skal han ikke udstilles kan du jo bare plukke, så du selv synes han ser pænest ud smiley
    Føl jævnligt efter om pelsen ved et let ryk i få hår, i hårenes vokseretning, er til at trække af, og så pluk lidt af ham, hvergang du alligevel nusser med ham. Du lærer hurtigt at se forskel på levende og død pels, og du lærer såmænd også hurtigt at plukke jævnt.
    Find eventuelt et billede af en toptunet racefælle og lav samme frisure på din egen. Med blide hænder og bløde fingre.

• #30   17. dec 2007 Jeg har haft ringet rundt til hundesaloner i mit område (fredericia) men de to saloner jeg fik fandt kunne ikke trimme pga sygdom og den anden var visdt langtidslukket... så hvis der er nogen der kender et godt sted heromkring ville det være super:o)

Jeg ville egentlig bare have en hvalpetrim, mere for han kunne prøve det og venne sig til det, men det er åbenbart ikke lige til at finde et sted hmm...

• #31   17. dec 2007 Lisa -er der nogen kenneler i området som opdrætter terrier (ruhårshunde). Ofte kan sådan en opdrætter osse trimme og gør det osse for andre i hvert fald nogen racer.

Så du kan jo prøve at ringe rundt (men vær sikker på at vedkommende rent faktisk kan), og kan opdrætteren ike, vil han/hun sikkert kende en der kan, da kennelens hunde jo skal trimmes til udstillinger:o)

• #32   17. dec 2007 sabrina
    det er i orden:o)
    men jeg visdte skam godt han skal trimmes, men nej det med underuld vidste jeg ikke, og så er det jo kun godt man kan lære noget:o)

• #33   17. dec 2007 oraklet
    jamen det vil jeg da prøve så, ville rigti gerne finde sådan et trimmekursus også...

Jeg synes også selv det er hyggeligt at gå og nusse om ham når han bliver børstet og får klippet negle osv så det ville være super

• #36   17. dec 2007 Ja plukke med fingrene, det kaldes også at strippe pelsen, men det er blidere idet man hele tiden har føling med, hvor fast pelsen sidder. Og resultatet er der samme, man fjerner døde hår fra hårsækkene.

• #38   17. dec 2007 Det kan du roligt gøre, du kan ikke gøre nogen skade på den måde, bare ganske få hårstrå af gangen, og han vil nyde det:-)

Kommentér på:
rughåret hund klipning?

Annonce