{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

Spørgsmål... {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogle Spørgsmål til jer, som i meget gerne må svare på.:

- Hvor tit kommer jeres hunde i bad?
- Hvor tit sys i mindst at hundene skal i bad?

- Hvor mange af jer går Udstilling
- Er der andre der ikke kan lide udstilingsnoren, så når man trækker i hunden strammer det om halsen?

- Hvor mange gange om dagen går i tur med jeres hunde?
- Hvor tit sys i mindst at man skal gå med jeres hunde?

Håber i vil svare... og et til, min hund er skrækkelig Vandskræk (perle) jeg har pøvet en masse metoder, har i nogle??

Knus Emilie og Perle!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål...
  • #1   21. okt 2004 Tak skal du have..
    Der har bare været så meget usikkerhed hjemme hos os og vores 'Vennekreds' omkring de spørgsmål.
    Og så ville dette sted jo være de helt rigtige at stille dem..

    Sååhh.. tak skal du have:]


  • #2   21. okt 2004 Min hund kommer kun i bad når hun er pløret helt til! Det er ikke sundt for hunde at blive gennemvåde, helt ind til huden, og især shampoo skal man ikke bruge for tit. Jeg vil tro at min hund bliver badet 3-4 gange årligt. Lidt snavsede poter og pels kan sagtens ordnes med en våd klud. Så mit råd er at du kun skal bade din hund når det er nødvendigt!

    Jeg lufter min hund min. 3 gange dagligt, hvor den ene gang bare er en lille "tisse af" runde inden sengetid. De andre ture er selvfølgelig længere.

    Jeg går ikke på udstilling, det har ikke min store interesse.

    Mht vandskræk har der før været en debat om det - måske du kan hente noget der: (link fjernet)


  • #3   21. okt 2004 hmm det ved jeg ikke..! hmm det ved jeg ikke men ikke alt få tit... mest nå de har brug for det men elleres bliver de børstet rimelig tit..!!

    sys kun en hund skal ibad nå den har brug for det da mange hunde hadder at komme ibad og den derfor ikke skal udsættes for det alt for tit..

    vores hunde går til udstillinger og skuer.!!

    jeg sys de er meget gode.. men hunden skal kun havde dem på nå den skal ind i ringen..

    hmm 2 til 3 gange om dagen kommer de ud og gå.. men det er jo efter hvert hunds behov. hvor meget de skal gå jo.. men ellers kommer de også ud i haven og løber..!

    og som sagt før så kommer det anpå hvilken hund du har hvor emget den skal lyftet.. men den skal i hvertfald ud og gå mindst en gang om dagen.:!!



  • #4   21. okt 2004 Thea har kun været i bad en gang, og det var fordi hun havde rullet sig i noget ret klamt.
    Og det er nok de gange hun skal bades, men whippets er så også meget kortpelsede og skidt og møg kan tit børstes af.
    Jeg har ikke været på udstilling endnu, men mener at snoren er en vanesag, den bliver jo kun brugt til det.
    Det med at gå tur er meget individuelt, afhænger jo meget af racen.
    Thea er ude ca 1 time om morgenen, ca 1 1/2 time når jeg kommer hjem og så bare ud og tisse sent om aftenen.
    Vandskræk ved jeg ikke hvordan man kommer af med, og er det nødvendigt?
    Thea er jo mynde, og dem får du ikke bare lige i vand, men det er heller ikke vigtigt for mig.


  • #5   21. okt 2004 Jeg bader ikk vores hunde så tit. De har en stor løbegård de går ude i hele dagen (også om vinteren), så ´hvis vi bader dem for tit, mister hårene deres fedtlag, som virker isolerende, hvilket kan gøre at hunden kan komme til at fryse..

    Jeg går på udstilling rimlig tit. Mine hunde kommer ALTID i bad inden en hunde udstilling, det er næsten foragt for dommeren at komme med en beskidt hund. det syns jeg i hvertfald.

    med hehold til kvælerhalsbånd, så det det halsbånd jeg bruger mest. Men nok mest fordi jeg har store hunde, som skal kunne gå ordentligt. misforstå mig ikk, man skal ikke "hænge" sin hund i snoren (selvom nogle udstillere gør det), den skal bare ha et enkelt ryk, hvis den ikk går ordentligt. Der er også mange hunde der lærer at gå bagud ud af halsbåndet hvis ikk det "kvæler". jeg bruger heler aldrig sele til min hund.
    man siger at når du går med et kvælerhalsbånd, skal karabinhagen vende nedaf.



  • #6   21. okt 2004 Til næsten Alle:
    Problemet er at Perle Hoster og hakker når jeg rykker det mindste det.
    Jeg har idag ringet til Dyrlægen og hun sagde Perle jo havde haft orm i Lungen så det hvar jo nok derfor.
    Jeg har Samtidig været nede hos vores Drebutik og fået Indlagt Lammeskind på indersiden af 'Kvæler Halsbåndet' jeg håber at det er Lovligt i en udstilling?!

    Til Tinna N:
    Ja, der er stor Uenighed, men jeg spørger netop da der er så stor en Uenighed.
    Da Perle for Nylig kom i Bad blev vandet jo nærmest helt Brunt.. Det hvar tydeligt at hun ikke havde været ibad det Meste af året.
    Derfor søger jeg jeres Mening.

    Perle kommer ud To gange om dagen, en om morgen og en efter Skole.
    Så bruger hun meget tid i vores lille Have sammen med Sally, og resten af flokken, også kommer hun ud på en lille Tissetur op og ned af gaden.
    Men ja, det der med Ture er Forskelligt, Emma (død) gik kun en gang om dagen og en lille tiise tur, hun ville heslt ikke ud at lege i havnen med de andre.. det hændte dog..!

    Men tarker alle for jeres Svar:]

    Knus Emilie

    Til Stine L:
    Det er lidt Vigtigt for mig at min Hund ikke er Vandskræk.
    Vi bor nær en skov som vi ofte går ture i og der er store Vandpytter hvor jeg er nød til at bære hende over.
    Hun kolapser fuldstændig når hun ser vand.
    Også når min veninde afholder små sjove Spring stævner her på Efteråret for hendes familie og Vennekreds er der store Vandpytter.
    Sidst blev discet på grund af hun hele tiden løb uden om de store Vandpytter og dermed rev alt ned.
    Stævnet hvar kun for sjov, men til Træning skal hun jo lære det der med Vandpytter.
    - Derfor er det et Problem for mig at hun ikke kan Lii vand.
    Men hvis der ikke findes nogen Kur, må jeg vil vænne mig til det?!...


  • #7   21. okt 2004 Det med hvor mange gange man skal gå med sin hund er forskelligt ,alt efter hvad race man har, min hund er en lab med meget energi så jeg går 2 timer om morgenen, ½ time inden jeg skal på arbejde( møder kl 15,30) en hurtig tur når jeg kommer hjem.Hvis hun leger med en anden hund ,så bliver hun hurtigere træt ,så bliver turen kortere, så se på din hund hvad den har brug for.Min holdning er at en hund skal bades hvis den har rullet sig i et eller andet, ellers ikke.Det med at pelsen er fedtet ,det er dens måde at holde sig ren og pæn på,så det er helt naturligt. Når man går til udstilling så skal hunden løbe/ gå ved siden af dig ,så skulle snoren ikke stramme.Jeg gik på udstilling med min gamle hund ,jeg syntes ikke det var et problem med snoren.Hilsen fra Kate

  • #8   22. okt 2004 Ang vandskræk:
    jeg kan godt se at det er et problem hvis man skal konkurrere med den. Det havde jeg ikke lige overvejet, undskyld :o)
    Men et godt råd kan jeg somsagt ikke komme med, da min mynde heller ikke er vandhund...


Kommentér på:
Spørgsmål...

Annonce