{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Vigtigt! hjælp! {{forumTopicSubject}}

Har i købt hunde ved en kvinde der bor i Ålestrup nordjylland?

Jeg har nu snakket med en anden bruger herinde som også har købt hund der, og de har begge adfærsproblemer. Madagrasivitet, nervøst sind og min har haft helbreds problemer.

Hun har MANGE hunde, alt fra mops til rottweiler,og de bor i stalde og i hendes hus som er meget beskidt for at sige det pænt.
Jeg er meget i tvivl om hvorvidt hundene har det så godt som de burde, og der er tydeligvis problemer med de hvalpe hun sælger.

Hverken mig eller *Hunni* som den anden bruger hedder kan komme i kontakt med hende, hverken herinde, via mail eller noget da vi ville fortælle om de problemer vi har haft med hvalpene.

Vi vil gerne advare andre mod at købe hunde der, og få sat en stopper for hendes pengemaskine af en gård hvis vi kan... Er lidt på bar grund med hvordan vi skal gribe sagen an, og håber meget i vil hjælpe os??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vigtigt! hjælp!
  • #1   21. dec 2007 du ku' jo f.eks. ha' undladt at købe hund af hende...

  • #2   21. dec 2007 C E- det ku de jo ikk vide :s

  • #3   21. dec 2007 Vil sige det samme som CE.........men sket er sket.......er det en bruger ?

  • #4   21. dec 2007 ce
    ja det kunne jeg, men det var et melidenhedskøb (ved godt det ikke altid er smart)
    og desuden virkede hun oprigtig, og sagde hun skulle bygge om, og at forholdene derfor var midlertidige...


  • #5   21. dec 2007 Nad........jooo.....det ved man når man ser tingenes tilstand.....så kører man igen.

  • #6   21. dec 2007 ske er sket det er rigtigt, og ja man bliver jo tryllebundet når man ser de små hvalpe... Misforstå mig ikke, jeg elsker min hund trods hans problemer, men *hunni* måtte desværre skille sig af med sin hund pga hun ikke ville risikere noget med hendes lille pige...

    Ja hune rbruger herinde, men efter vi har prøvet at kontakte hende er hun ikke online mere...


  • #7   21. dec 2007 Alle hundehandlere virker oprigtige, og de har alle en "god forklaring" på de ting der ser lidt tvivlsomme ud.

    Det er såre simpelt. Enten er tingene i orden, eller også er de ikke. Og hvis de ikke er i orden, så går man igen UDEN hund.

    Og jeg kan sagtens følge den der med medlidenhedskøb, men det eneste man får ud af det er at lave plads til endnu flere triste hundeskæbner...


  • #8   21. dec 2007 slet det navn Sarah, ellers forsvinder tråden snart....

  • #9   21. dec 2007 melidenhedskøb jo tak det har jeg også prøvet med en hest det kommer der ikke noget godt ud af

  • #10   21. dec 2007 smilende sussi
    igen, sket er sket, og tråden er ikke oprettet for at jeg kan få at vide hvad jeg skulle ha gjort anderledes.. Den er oprettet fordi vi nu kan se hundene har nogen problemer, og vi føler at vi gerne vil spare andre for de tårre ved at måtte skille sig af med en hund pga adfærsproblemer... Desuden vil vi gerne have at stedet bliver tjekket for at sikre hundene der bor der..


  • #11   21. dec 2007 jeg kan af gode grunde ikke nævne navne herinde, men nej det er ikke de overnævnte...


  • #12   21. dec 2007 nogen der ved hvad der sker i sådan en sag hvis jeg nu fx kontakter alle dyrs ret som der blev skrevet? tager de ud og ser stedet eller?

  • #13   21. dec 2007 tina tullstown
    Jeg ved ikke om hun er registreret, min hund var uden stamtavle i hvert fald... er det så dt samme?


  • #14   21. dec 2007 CE er du glad nu?

  • #15   21. dec 2007 Du kan osse kontakte animal-rescue. Uanset hvem du kontakter vil politiet skulle ud at se på stedet, og så kan man håbe de synes det er slemt nok til at de vil fjerne hundene -hvad de desværre sjældent vil.

    Derudover kan man jo undersøge om opdrætteren har tilladelse til så mange hunde og om de er chippet, forsikret osv efter loven for en bøde -hvis ikke, er der endnu en grund til anmeldelse.



  • #16   21. dec 2007 oraklet
    hvordan kan jeg undesøge disse ting? er det ikke noget politiet vil se på med tilladelser osv hvis de skal ud og kigge?



  • #17   21. dec 2007 Lisa -ikke så meget om HUN er registreret men om hendes hunde er. Hunde SKAL være registreret i Dansk hunderegister og de SKAL være ansvarsforsikret.
    Og modsat misrøgt og dårlig pleje lader det sig jo bevise sort på hvidt, så er forholdene ikke dårlige nok til at politiet vil gribe ind, så ville jeg anmelde sådan nogen ting (hvis der er overtrædelser der), så hun i det mindste fik en økonomisk straf for det.

    Hun skal osse have en tilladelse til at have mere end 4 hunde. Hvis ikke hun har det, så skal det osse anmeldes, og det bliver osse dyrt for hende.

    Derudover kan man undersøge om hun betaler skat af sit opdræt/handel med hunde -hvis ikke, kan det indberettes til SKAT

    Desværre er det jo ofte værre at papirer ikke er i orden end at hunde misrøgtes (i politiets øjne), men det må man jo så benytte sig af hvis man kan.


  • #18   21. dec 2007 Lisa -det vil de nok ikke automatisk -men hvis du går kontakter noget dyreværn (uanset hvilken forening) så snak med dem om det -så må de jo sige disse ting til politiet.

    -fik du kvittering med da du købte din hund?


  • #19   21. dec 2007 tina
    tak, det vil jeg prøve i hvert fald...

    jeg tænker bare på hvad der kan gøres, når hunde som nin er uden stamtavle, men tydeligvis har været avlet af hunde med problemer, og har samme adførsproblemer selv på tværs af racer? Hun må jo have gjort noget meget forkert siden hundene bliver sådan..


  • #20   21. dec 2007 oraklet
    ja jeg fik en håndskrevet købsaftale da hendes printer var i stykker åbenbart hmm.... det lyder da til der er lidt vi kan gå i krig med selvom det lyder lidt uoverskueligt....


  • #21   21. dec 2007 Lisa -jeg ror bare desværre det er politiet der skal tjekke de ting, tror ikke man kan som privat.

    Men sørg i hvert fald for at få det meldt, så må vi håbe det er nok. Desværre kan det jo være som at rende hovedet mod en mur i sådanne sager:o(

    Jeg har ingen personlig erfaring med hende, men jeg har hørt at Anita fra dogdating osse skulle være god til at tage sig af den slags


  • #22   21. dec 2007 Kontakt dogsdating, de gør meget for at stoppe hundehandlerne

  • #23   21. dec 2007 oraklet

    mange tak for hjælpen i hvert fald, jeg vil gøre hvad jeg kan, og så håber jeg virkelig der sker noget...


  • #24   21. dec 2007 Det kan ikke betale sig at kontakte Anita tror jeg.

    Jeg har i dag på hjemmesiden læst hun lukker ned i begyndelsen af det nye år.


  • #25   21. dec 2007 jo flere medlidenheds køb man gør, jo flere hunde bliver der lavet,.
    når de kan komme af med hvalpe, avler de flere, der kommer flere og køber af medlidenhed og de avler videre og videre og videre.
    så STOP med at købe dyr sådan nogle steder-
    og hvis hundede ikke har haft de rigtige fohold i hvalpetiden , kan det udbunde i mange negativeting. den kan bliver tosset i hovedet, så bliver den parret eller parrer, så kører det hele ring
    slut prut
    køb jeres hunde fornuftige steder, nogle kalder mig snob, men det er ikke en skid med snobberi og gøre, for jeg har selv en hund dom jeg tog i mod af medlidenhed. heldigvis gor det nogenlunde nu,men har da haft meget hjælp på hende.
    så det er ikke for at snobbe jeg skriver dette, men for at folk skal tænke sig om hvor de køber hund og hvsd for en hund.
    godnat og sov godt


  • #26   21. dec 2007 sorry stavefejl, er lige kommet hjem fra job og er træt, men skulle bare lige dele mín mening

  • #27   22. dec 2007 jeg mener bestemt ikke jeg "piver" jeg arbejder med den hund jeg har, netop fordi jeg selv tog det valg at købe ham.. som ikke var min smarteste beslutning, og dog så elsker jeg min hund utrolig højt selvom han har vist sig at have nogen problemer.. så på den måde fortryder jeg ikke mit valg...

    Der må være andre som har købt hunde der der har været endnu mere uheldige end mig, og jeg forstår udemærket den smerte der er i at måtte skille sig af med et væsen man elsker til trods for hvor den er købt, hvilke forældre den har osv, det kan hunden jo ikke gøre for...

    Derfor vil jeg gerne fortælle andre om dette sted, og derved forhåbenligt spare andre for de samme oplevelser som *hunni* og jeg har haft med vores hunde...

    Jeg blev "blændet" af den lille søde hvalp, og det ved jeg der er mange andre der også har prøvet...Man vil jo bare give dem et bedre hjem og kærlighed... Jeg har på mange punkter en super kærlig og dejlig hund, men der er desværre nogen ting vi ikke har været heldige med ved ham...

    Desuden var det begrænset hvad vi så af stedet, og hendes hunde, så derfor går det også på min samvittighed at de muligvis ikke har gode forhold og så vil jeg selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at hjælpe hundene....




  • #28   22. dec 2007 sikke travlt folk har især når de ikke kender hele historien..
    har man ikke andet at lave lige op til jul??


  • #29   22. dec 2007 Uanset hvad,om man skulle have undladt at købe osv osv så skal det op til overfladen at sådanne ting foregår og at taberne i sidste ende er hundene,det kan vi vel alle blive enige om?Og det som Lisa beskriver lyder bestemt ikke til at være optimalt hundehold,selvom at papirene er iorden og stedet betal moms af handler.Det som jeg lige som Lisa gerne vil vide, også til fremtige sager er=Hvem henvender man sig til,en som ved hvad der skal gøres rent juridisk osv?

  • #30   22. dec 2007 dyreværnet.. men i kan prøve alt hva i vil.. der er allerede prøvet uden held for hundene får deres mad og vand og så kan de ikk se nogen fejl i det.. tro mig der er prøvet flere gange

Kommentér på:
Vigtigt! hjælp!

Annonce