1.075 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

hjælp! vigtigt!!! hjælp! vigtigt!!!

nu er det sådan at vi har sat Nala til salg da vi ikke selv har kunnet give hende alt det gode hun fortjener..
nu har jeg haft kontakt med en mia og karsten (hvor jeg hovedsageligt har snakket med mia), og vi har skrevet en del sammen... jeg havde 'desværre' fået indtryk af at de var et par mindst i 20'erne da mia gav udtryk for at de havde haft hund før (sammen).
nu viser det sig at hun er 15 og han er 18 og de bor hver for sig og hun går på efterskole, så karsten skal hovedsageligt tage sig af hende.
det er her jeg bliver i tvivl.. vi ønsker hende et godt, stabilt hjem.. kan hun få det hos to som bor hos deres forældre (hver for sig) og som 'KUN' er 15 og 18??
er MEGET i tvivl.. hjælp

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kørsel af hund 300 kr.
  • Montering af låge på opvaskemaskine 800 kr.
  • Køb 4 x “SPARRIS” pudebetræk 40 x 40 cm i denne farve og send med posten 350 kr.
  • Udskiftning af tæret vandrør 600 kr.
  • Hej! Jeg søger hjælp til at få sat loftlamper op i stuen og soveværelset. Kan du hjælpe med det – og hvad vil det cirka koste? Venlig hilsen Rahma 800 kr.
  • Samling af 2 kommoder 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp! vigtigt!!!
  • #1   31. mar 2009 Helt ærligt og uden at kende disse 2 personer?? NEJ!!!!!!!! Never ever!!!

• #2   31. mar 2009 Jeg ville ikke sælge til dem..

• #3   31. mar 2009 Hvis du allerede er i tvivl.. så NEJ. Jeg ville selv skulle være 100% sikker på de folk som skulle have min hund.

• #4   31. mar 2009 Ville aldrig sælge til så unge mennesker

• #5   31. mar 2009 tak alle.. ville bare høre om jeg var helt blød i bolden...
    men ville i så generelt sælge til et kærestepar på 15 og 18 år???
    har jo stolet på dem indtil jeg fandt ud af det, og det lyder som om de kan give nala et godt hjem.. er bare ikke sikker på det er holdbart

• #6   31. mar 2009 NEJ, jeg ville IKKE sælge til et kærestepar på 15 og 18 år!!!!

• #7   31. mar 2009 Jeg ville aldrig sælge til så unge mennesker.. Jeg er ikke i tvivl om, at de ønsker at give hunden et godt liv, men i den alder sker der tit for mange ting med uddannelse osv.. Tit har de heller ikke samme ansvarsfølelse..

• #8   31. mar 2009 kan ikke forstå at de har givet udtryk for at de har haft hund sammen før når de bor hver for sig.. Det kan da godt være at de er vokset op med hund, men der har der jo været nogle forældre til at have det overordnet ansvar for hunden.. ville aldrig sælge til så ungt et par.. kan huske hvordan jeg selv var for 10 år siden smiley

• #10   31. mar 2009 Hmm.. tjaa den er sgu sådan lidt. det ville jeg nok ikke gøre. self kan man være vokset op med hund og vide meget , men synes 15 er lige lidt for ungt. og når de ikke engang bor sammen som du skrev. hvis jeg stod i din situation ville jeg ikke. jeg er selv 20 år og bor med min kæreste. har haft hund i et år snart. der er mange der mener det osse er for ungt. men når nu hun bor på efterskole osv osv.

• #11   31. mar 2009 Helt klart nej. Nala trænger til ro og stabolitet i livet, og folk der har kenskab til hunde og deres behov.

• #12   31. mar 2009 hvordan kan man ha råd til de udgifter en hund gir hvis man går på efterskole hmm , mit svar er klart NEJ

• #13   31. mar 2009 Jeg ville bestemt ikke sælge til dem. Jeg ville heller ikke sælge til et kærestepar på 15 og 18 år so boede sammen.

Der sker så meget i den alder....man er ikke helt klar over hvad man vil, og lever lidt for meget i nuet. Så det ville højst sandsyneligt ikke blive hundens sidste hjem.....

Find du hellere nogle andre mere egnede købere, og så må vi for guds skyld håbe de to venter med at anskaffe sig en hund, til de er lidt mere stabile.

• #14   31. mar 2009 Jeg ville slet ikke være et sekund i tvivl.. Alderen er nok oplysning for mig..

• #16   31. mar 2009 Jeg ville IKKE gøre det......det er jo ikke et roligt stabilt hjem, når en er på efterskole, og bor hjemme ved forældre.
    Det må du bare ikke gøre.

• #17   31. mar 2009 ja du skal finde nogle andre. helt bestemt. jeg ved ikke hvor længe jeg ventede med at få hund. og dettte gjorde jeg netop fordi jeg gik meget op i fest og gik på HF osv. og jeg boede hjemme osv. Nu har kæresten og jeg endelig fået hund og det går ikke bedre, men vil osse sige i den alder så ved man sgu ikke rigtig med sit liv endnu. (er godt nok heller ikke så gammel, men min kæreste og jeg har pengene og tiden og var 100% klar på at få hund)

• #19   31. mar 2009 godt.. jeg har taget min beslutning.
    tak for hjælpen alle smiley

• #20   31. mar 2009 Jeg ville helt klart sige nej til dem, uden tvivl.

Er ret sikker på, dog selvfølgelig uden at vide det, at det lille pus bliver sat til salg igen på et tidspunkt. .

• #21   31. mar 2009 hvis jeg overhovedet skulle overveje det ville jeg snakke med hendes forældre først, når hun ikke er ældre og bor hjem. Uden mindst det, ville jeg ikke overveje det og selvom jeg havde snakket med dem, skulle det godt nok give mig en god og sikker fornemmelse før jeg sagde ja. Synes du skal lytte til din mavefornemmelse. Tænk hvis du fortrød....

• #22   31. mar 2009 Herfra ville osse lyde et nej. Jeg ville kun sælge til nogen med "ordnede forhold". Altså med et stabilt hjem, en alder hvor man er rimelig sikker på hvad de næste par år bringer osv.
    Self kan der altid gå ting galt, og ens fremtid kan se anderledes ud en planlagt -men når man er 15 år gammel, mener jeg bestemt ikke at man har et stbilt nok liv til at have hund.

• #23   31. mar 2009 vi er også klart enige om de hellere skal købe en kanariefugl smiley

• #24   31. mar 2009 Godt marie n smiley
    Jeg syntes slet ikke det hører hjemme at købe en hund imen man bor hjemme.
    Det gør man når man er "fløjet" fra reden, og sikker på at man selv er faldet til ro......

• #25   31. mar 2009 jamen det er jo det.. fik da heller ikk hunden før jeg havde boet hjemmefra et stykke tid smiley
    men er virkelig glad for jeres hjælp herinde

• #26   31. mar 2009 Ja vi var da vældig enige smiley

• #27   31. mar 2009 ja ... der er ingen tvivl smiley

• #28   31. mar 2009 Jeg kommer muligvis til, at lyde lidt grov lige nu, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal formulere dette uden, at det kommer til, at lyde som en anklage - håber at du vælger, at tage imod, som det er ment :o).

Hvis du tager din egen alder i betragtning, som jo i bund og grund ikke er andet end et par år ældre end den ældste i det omtalte forhold og ser på, hvordan det er gået for jer - ingen kritik her!! - i magter ikke/ kan ikke tilbyde Nala det fornødne, kan dårligt forestille mig, at det vil være meget bedre for så ungt et par....

Så jeg vil mene, at det er en dårlig ide, for det unge par, at anskaffe sig en hund - dog vil jeg sige, at der kan jo være en mulighed for, at fyren både har råd, tid og lyst til hunden, men hvad så hvis/når det unge par går fra hinanden, hvad sker der så med Nala? - vi kan kun gætte, men hun kunne meget vel ende som omplaceringshund IGEN!!

• #29   31. mar 2009 Er ret meget enig med Karina.

Min 1. tanke var også med Nalas historie og med hendes store behov for et stabilt hjem og træning skal du sælge til nogen der er opgaven voksen og dette bør fortælle dig at de også af alder gerne bør være voksne nok.

Det handler om at mange unge ganske enkelt ikke er i stand til at tilsidesætte egne behov for at tage sig af deres hund. Det kan de ikke gøre for, da det først er noget der kommer i forbindelse med at hjernen færdigudvikles i 20-22 års alderen ...

Men Nala bør kun sælges til et stabilt hjem, hun kræver noget arb. og ikke at blive videreformidlet når først hun er faldet til ...

Ang. Nala så synes jeg heller ikke i skal sælge til nogen i lejlighed ...

• #30   31. mar 2009 jeg går ud

• #31   31. mar 2009 Klart nej.

For det første ved man ikke hvor modne og stabile de er i den alder.
    For det andet tror jeg den hund vil blive meget forvirret, hvis de bor hver for sig, og den ene kun har tid i weekender og lign.

Det er også lige alderen hvor fest osv gerne bliver prioteret højt, og så kan de risikere at fortryde at have bundet sig til hund.

Så er ligeså enig som jer andre, ser det ud til :O) Når man lige hurtigt skimter igennem tråden

• #32   1. apr 2009 det er jo det, men har asså oz sagt nej til dem allerede imorges smiley

Kommentér på:
hjælp! vigtigt!!!

Annonce