{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

øv øv betændelse i patter.. {{forumTopicSubject}}

for at begynde fra starten, så i nat kl 2 var mine kæreste nede og lufte hunde og de var friske som de plejer. da vi så vågner kl 7.30 (skulle nå at rydde lidt op inden min mor og far kom smiley ) ja så ser vi at vores tæve, som ligger med hvalpe er meget nedtrykt, og går meget dårligt. vi kan så se at hendes ene bagerste pat er meget stor, så vi mærker på den, og vi for fedtede fingere og den er helt hård. Og da jeg har passet grise i 10 år, ved jeg en del til det med yverbetændelse. så siger straks at vi skal have fat i dyrlægen. så vi fik ringet og kom derned. hun havde så 41 grader i feder og mange smerter pga sine patter. hun fik et ordenligt skud bredspektreret pencilin, samt smertestillende. og vi skulle ringe hvis hun ik fik det bedre i løbet af dagen.
men her til aften har hun kun fået det en lille smugle bedre. vi har snakket med dyrlægen igen, men han kan ikke rigtig gøre mere.
Jeg har sq ondt af min stakkels hund. ved hvor skidt de har det med yverbeændelse.
Hun har slet ikke være inde og fodre hvalpe idag, da det ikke er en god ide. så dem har vi prøvet af give sutteflaske med mælke erstatning, samt de for også RC babydog og vand.
Så nu krydser vi findre på at hun snart for det bedre.Har så ondt af hende.

skulle lige af med det..

mvh mette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øv øv betændelse i patter..
  • #1   22. dec 2007 Mette.

Min gamle tæve havde det samme , der fik jeg besked på at vaske og massere patterne med sæbespåner for at tage lidt af trykket ..

Er der ændret på det siden ? ... for hos mig så det ud til at virke ...hun fik selvfølig også pencillin .

• #2   22. dec 2007 hej susanne. vi fik afvide at vi absolut ikke måtte vaske hende med sæbe, da hendes hud er meget sart på patterne. men at en fugtig klud med lunken vand var det bedste. samt hun har jo meget ondt når vi røre lidt på dem, for at få lidt af mælken ud, så det ikke også trykker.. smiley

• #3   22. dec 2007 hejmaria. de er 4 uger, så de er lige begyndt på hvalpe foder nu her, så det er jo meget godt, men de skal jo helst have fra deres mor også jo.. smiley

• #4   22. dec 2007 da vores hund havde det, fik hun piller i 1 ½ uge, Noget der skulle tage det, tror nok det var pencilin. og det er væk nu smiley

GO bedring med den lille stakkel. Det må gøre så ondt..

• #5   22. dec 2007 Hold godt øje med hendes tilstand.......Emma fik også betændelse i 2 patter.......men det udviklede sig lyn hurtigt og der gik koldbrand i dem.....hun kunne næsten hverken gå eller stå og havde høj feber.......hun blev indlagt og haste opereret efter i døgn.......hun var utrolig svag og vi var heldige at hun var hos dr dyr, så de kunne handle hurtigt.......Emma´s hvalpe var da 5 uger.

Håber at hun snart får det bedre

• #6   22. dec 2007 åååhh med 11børn er det da også stakkels mor nååh

• #7   22. dec 2007 vi holder også godt øje med hende. hun kan ik gå op af vores trapper, så vi sover alle i stuen med hende i nat, så vi kan holde øje med hende..

• #8   22. dec 2007 skal til dyrlæge nu... lidt akut.. hendes pat er begyndt af blive lilla/blå............

• #9   22. dec 2007 Jeg har jo ikke set jeres hund. Men når jeg har haft en tæve med yverbetændelse, så malkede jeg den ud i hånden. Kan i ikke gøre det ved den.
    Det bedste er jo selvfølgelig hvis hvalpene kan få lov til at patte hende ren, men hvis der er ren betændelse i så er det jo ikke lige det som de skal have ned i deres maver.
    Jeg malkede det største tryk ud flere gange om dagen, Men jeg opdagede så også lige med det samme at den var gal, så det nok ikke var så slemt som du beskriver.
    Patten var meget hævet og varm og spænd.

• #10   22. dec 2007 så er vi tilbage fra dyrlægen. Hun har fået noget mere pencilin og smertestillende, samt noget væske. så må vi se hvordan det går derfra.
    Vi spurgte om det var iorden at sætte hvalpe til hende, også så hun ikke går istå med sin mælke produktion, og der kunne vi sætte hvalpe til de patter der ikke er berørt af betænelsen... så det vil vi prøve nu.. så må vi bare vente og se hvordan det kommer til af gå. smiley

• #11   23. dec 2007 Pyha, vi krydser hvad vi har for hurtig bedring.. Stakkels vuf :o(

• #12   23. dec 2007 hej til dem som følger med. Idag har hun det lidt bedre. hun kan da selv rejse sig op og gå rundt. men trapperne går hun stadig ikke op af. og hun har heller ik spist noget endnu. Men det går stille og roligt fremaf.
    hvalpene har fået lidt flaske idag.. det gik bedre med at få dem til det. samt der har været nogle ude og patte lidt.. og de for jo alm mad og vand også... smiley

Kommentér på:
øv øv betændelse i patter..

Annonce