øv øv betændelse i patter.. {{forumTopicSubject}}
for at begynde fra starten, så i nat kl 2 var mine kæreste nede og lufte hunde og de var friske som de plejer. da vi så vågner kl 7.30 (skulle nå at rydde lidt op inden min mor og far kom
) ja så ser vi at vores tæve, som ligger med hvalpe er meget nedtrykt, og går meget dårligt. vi kan så se at hendes ene bagerste pat er meget stor, så vi mærker på den, og vi for fedtede fingere og den er helt hård. Og da jeg har passet grise i 10 år, ved jeg en del til det med yverbetændelse. så siger straks at vi skal have fat i dyrlægen. så vi fik ringet og kom derned. hun havde så 41 grader i feder og mange smerter pga sine patter. hun fik et ordenligt skud bredspektreret pencilin, samt smertestillende. og vi skulle ringe hvis hun ik fik det bedre i løbet af dagen.
men her til aften har hun kun fået det en lille smugle bedre. vi har snakket med dyrlægen igen, men han kan ikke rigtig gøre mere.
Jeg har sq ondt af min stakkels hund. ved hvor skidt de har det med yverbeændelse.
Hun har slet ikke være inde og fodre hvalpe idag, da det ikke er en god ide. så dem har vi prøvet af give sutteflaske med mælke erstatning, samt de for også RC babydog og vand.
Så nu krydser vi findre på at hun snart for det bedre.Har så ondt af hende.
skulle lige af med det..
mvh mette
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.370
Min gamle tæve havde det samme , der fik jeg besked på at vaske og massere patterne med sæbespåner for at tage lidt af trykket ..
Er der ændret på det siden ? ... for hos mig så det ud til at virke ...hun fik selvfølig også pencillin .
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 150
maj 2006
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 109
GO bedring med den lille stakkel. Det må gøre så ondt..
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Håber at hun snart får det bedre
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 1.693
maj 2006
maj 2006
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Det bedste er jo selvfølgelig hvis hvalpene kan få lov til at patte hende ren, men hvis der er ren betændelse i så er det jo ikke lige det som de skal have ned i deres maver.
Jeg malkede det største tryk ud flere gange om dagen, Men jeg opdagede så også lige med det samme at den var gal, så det nok ikke var så slemt som du beskriver.
Patten var meget hævet og varm og spænd.
maj 2006
Vi spurgte om det var iorden at sætte hvalpe til hende, også så hun ikke går istå med sin mælke produktion, og der kunne vi sætte hvalpe til de patter der ikke er berørt af betænelsen... så det vil vi prøve nu.. så må vi bare vente og se hvordan det kommer til af gå.
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
maj 2006
hvalpene har fået lidt flaske idag.. det gik bedre med at få dem til det. samt der har været nogle ude og patte lidt.. og de for jo alm mad og vand også...
øv øv betændelse i patter..