{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Koger snart over........ {{forumTopicSubject}}

af raseri, fordi der bare bliver skudt så mange raketer af, og Perle er mega bange, han bliver ikke ynket eller pylleret om, men det har virkelig taget til sidste år og især i år. Vi tog chancen og ville gå en tur, da der ikke blev fyret noget af, men vi blev sgu klogere, så skal jeg da lige love for at de fyrede raketer af, han render bare rundt i ring med halen mellem bene, har forsøgt at aflede det med hans ynglingslege og godbidder, men intet virker.
Nå, mit blod koger fordi det selvfølgelig er okay nytårsaften...men det har stået på de sidste 4 dage, og vi har ikke kunne gå vores aftentur...pga dette, da jeg bare ikke kan få ham med videre...nå skulle bare lige ud med galden, mens en meget bange hund sidder under stolen....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koger snart over........
  • #1   25. dec 2007 Vi har det samme problem her , Kiki er også helt panik slagen ... det er synd for dem smiley

  • #2   25. dec 2007 store stærke philli er også total bange og gå heller ikk ud nogen dage inden the BIG bang :o(

  • #3   25. dec 2007 jeg er heldig at Orla slet ikke reagerer på det...når vi er ude og der bliver fyret af kigger han lige op på mig...reagerer jeg ikke så snuser han bare videre....det er jeg MEGET glad for!

    Men mine forældres hund er ikke til at drive ud fordi han er SÅ bange....


  • #4   25. dec 2007 Det er bare skide træls, for både Perle og jeg nyder vores aftenstur....som vi må skyde en lang pil efter

  • #5   25. dec 2007 det er ærgeligt når man ikke kan lufte hunden, pga det.
    Der er jo desværre bare ikke noget af gøre ved det, da de har lov til det x(


  • #6   25. dec 2007 der var heller ikke noget med ghetto (den store hund) før philli kom men det er som om det smitter af på ham at hun er bange????

  • #7   25. dec 2007 Puha kender det kun ALT for godt. Men hos os har de skudt af de sidste 2 mdr...
    Men det er så synd, for det eneste de små bange hunde prøver på, ar at komme væk fra alt det hylen og bragen, og de forstår jo ikke hvad der foregår.
    Men i år, prøver vi Go`nat, så må vi se om de virker.


  • #8   25. dec 2007 Har gudske lov hunde der kan få kanonslag smidt i rumpetten uden at reagere.......

    Men vi træner så også lyde hver dag hele året efter jeg har prøvet at stå med en hund der var så frygtelig bange.


  • #9   25. dec 2007 Ja, jeg har har også lige læst Jeanettes indlæg omkring Go´nat, så vi vil også prøve, har nemlig set min brors hund som fik noget beroligende hos dyrlægen, men det virkede ikke på dem, de var sløve, men var stadigvæk meget bange

  • #10   25. dec 2007 Laura: Mener det er fra den 26/12 de må begynde at skyde af, og vi har kun den 25/12 i dag...

  • #11   25. dec 2007 ja det er da irreterende


    men man kan vel kun klandre sig selv for det, hvis man ikke har trænnet hundene til ike at blive bange...


  • #12   25. dec 2007 Dorte. Jeg køber Go`nat, og afprøver dem inden den 31.
    Sofus fik stecolid sidste år, hvilket kun sløvede hans krop, og ikke hjerne. Så jeg havde en bange hund der sked og tissede over det hele kl 24. Det skal han helst ikke opleve i år. Så vi tager i eksil på Langeland, allerede i morgen og til den 3. Så håber jeg at de har fået skudt aldt deres krudt af når vi kommer hjem...


  • #13   25. dec 2007 Patricia. Det mener du da vel ikke alvorligt, at man kun kan klandre sig selv for at have en bange hund?

  • #14   25. dec 2007 joan det var ikke på den måde, men det kan jo trænes væk.... man ved jo hvert nytår er der nogle idioter der skal fyre af en uge op til og en uge efter.... og hvis man træner det væk, står man ikke med problemet til næste år....

  • #15   25. dec 2007 Nu er det sådan at jeg aldrig har haft en hund der var bange for fyrværkeri før. Nærmere det modsatte. Men det er Sofus, og hvis du viste hvor meget jeg har trænet med ham, så ville du blive grøn i hovedet. Men det hjælper ikke, og min adfærdskonsulent siger det samme. Nogle hunde kan bare ikke forstå hvad det er, og når en hund èn gang er blevet bange for det, og ikke reagere på træning, ja så må man finde andre altrenativer...

  • #16   25. dec 2007 Patricia: det passer bare ikke.. Min Luna skal nu opleve sin 5. nytårsaften.. De første 3 forløb uden nogle problemer overhovedet.. Jeg gjorde intet særligt.. Satte tæpper op for vinduerne (havde ikke gardiner) og så tv med lidt højere lyd end normalt.

    Men sidste årr kom de hersens nye kanonslag (eller hvad de er) der mere minder om bomber. Når de bliver fyret af inde mellem to blokke giver det genlyd og ruderne klirrer..

    Det kan Luna ikke lide.. Og det er ikke noget, jeg har mulighed for at træne væk. Og det er ikke noget, jeg har påført hende.. faktisk kom det som en kæmpe overraskelse sidste nytårsaften..

    Så det passer altså ikke at man kan træne alting væk..

    Fint at du har en hund, der ikke er bange.. Fedt.. men det er bare ikke så sort/hvidt..


  • #17   25. dec 2007 Patricia: Kan undre mig lidt over at du skriver ejeren selv er skyld i at ens hund er bange nytårsaften, og er ikke helt enig med dig, kunne godt tænke mig at vide hvilke agumenter du har for at udtale dette. Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, og mine oplevelser med de hunde jeg har haft.
    Punkt 1 aldrig pylret omkring.
    Punkt 2 aldrig ynket dem
    Punkt 3 har trænet dem i høj og larmende lyde

    Men når du skriver sådan, så vi med hunde som bliver mange for raketer ikke være særlig gode ejer, vi kunne måske lære lidt fra dig...siden du må være så dygtig når du kan komme med den udtalelse...og istedet for klandre , så var det måske en ide at give dine erfaringer videre.......istedet for fordømme...


  • #18   25. dec 2007 joan, hvis du har kæmpet for at træne det væk, så kan du selvfølgelig ikke klandre dig selv... jeg snakker mere til de der mennesker som skriver herinde en uge før nytår, min er hund er bange for fyrværkeri, vad skal jeg gøre... og der er det jeg mener at det skulle man måske have tænkt på noget før...

    jeanette.... det kan du jo heller ikke gardere dig imod


  • #19   25. dec 2007 Nohle hunde kan det altå ikke trænes væk på
    Har 1 der er ekstremt lydfølsom, på skud torden og raketter - han kender både lyden af lydcd'erne og vi har trænet med skud(knaldperler startpistoler osv.) Han er bedøvende over cd'erne og kender forsklei på knaldperler og skudene, knalperlder er lige meget skudene.. smiley
    Han er stadig rystende bange - det eneste der hjælper ham er DAP - det tar toppen af angsten for ham

    jeg vil ikke bedøve min hund, så må han være bange inde under sengen, bedre han er åbenlyst klar over hvad han er skrækslagen over end han (måske) ligger inde i sin krop og er skrækslagen uden at kunne vise det!


  • #20   25. dec 2007 Sussan: Go'Nat tager uroen.. den bedøver ikke kroppen.. Men nej, jeg ville heller ikke gøre noget, der kun bedøver kroppen.. Og jeg anbefaler kun de der Go'nat fordi jeg så virkningen på Luna

    Hun lå og sov, som hun ligger og sover lige nu.. stille og rolig og afslappet.


  • #21   25. dec 2007 dorthe jeg skriver ingensteder at du er dårlig hundeejer.... og som skrevet lidt tidligere oppe er det heller ikke folk som dig jeg vil sige det til.... men til folk der slet ikke har trænet det, og lige pludselig kommer det bag på dem, og så tror de at det kan arbejdes væk på en uge...

  • #22   25. dec 2007 Ja så er vi heldige , begge bullere er totalt ligeglade med selv de største bang.

  • #23   25. dec 2007 iøvrigt er tempo, min første hund som er født skudræd! har ALDRIG oplevet det før..
    Min gamle dværgschanzuertæve blev lydfølsom efter en meget uheldig oplevelse med raketter som 3 års..
    Begge har gavnlig effekt af DAP-diffuceren


  • #24   25. dec 2007 Den anden dag da vi var ude af gå, mødte vi tilfældigvis vores dyrlæge, og vi fik en snak omkring det, og han fortælle også at de heller ikke giver deres egne hunde bedøvelse, da han selv siger at det sløver kroppen, men ikke sanserne, og at det ikke er alle hunde man kan hjælpe, da nogle hunde er meget lydfølsomme, og det kan ikke gøres noget ved, da det ikke kan trænes væk.

  • #25   25. dec 2007 Desværre siger loven altså at de må starte med at skyde af 1 december indtil 5 Januar.. lorte lovgivning!

  • #26   25. dec 2007 Lillian. Åhh så er det godt at vi ikke er hjemme, vi bor jo ikke langt fra hinanden. Rasmus er total Cool når der skydes, så jeg krydser fingre for, at Smoky mærker på Rasmus at han ikke skal være bange.

    Go`nat er piller, som skulle få dem til at falde i søvn. Eller gøre dem døsige i hjernen. Problemet ved mange piller er nemlig, at de kun sløver kroppen og ikke hjernen, og så hjøæper de jo ikke meget...


  • #27   25. dec 2007 Karla havde en grim oplevelse sidste år lige inden nytår som har forårsaget den angst hun har nu.

    Jeg trænede lyde med hende inden, uden at få nogen reaktion og jeg har trænet lyde intensivt siden, uden at jeg kan se forskel på hendes angst fra sidste år til nu. Så det handler altså ikke bare om træning.

    Karla holder sig fra solnedgang til solopgang hvis ikke jeg trækker hende i haven i snor for at tisse...
    HELDIGVIS lader det ikke til at Karlas angst og uro smitter af på min hvalp, det havde jeg godt nok frygtet!


  • #28   25. dec 2007 Patricia: Jeg tog det heller ikke personligt, men synes bare at generaliserede og det er ikke fair.

    Jeanette: Har nemlig oplevet det samme med Perle, hvor der gik et eller andet galt sidste år, først på aften var der ikke noget, men lige pludselig ændrede han adfærd med at krype rundt med halen mellem bene og endte med hovedet under en stol og ville ikke flytte sig. Og det var ikke fordi der havde været nogel voldsomme brag, vi sad og så tv. Men som jeg også skrev er jeg irriteret over at de allerede begynder at fyrer af ....


  • #29   25. dec 2007 Det ville også være brandærgeligt Mie, så det håber jeg holder.. Kan jo være den bette istedet smitter af på Karla:-)

  • #30   25. dec 2007 dorthe jamen det undskylder jeg da, jeg kan godt se at den nok er blevet misforstået lidt...

  • #31   25. dec 2007 Sofus har ingen problemer med torden eller fyrværkeri fra tv. Men de skud der sker live er han panisk over for.
    Jeg har prøvet den cd man kan få. Har prøvet en duft til kontakten som også skulle rolige på angste hunde. Har prøvet homiopatiske dråber, sidste forsøg var sidste år med stesolid piller. Dret gør jeg aldrig mere. Han var vågen hele aftenen, tumlede rundt og var sløv/slap i kroppen, men ikke hjernen. Det var så synd for ham, så det ønsker jeg ikkje at udsætte ham for igen...


  • #32   25. dec 2007 Jeanette, ja det havde været rigtig skidt! Desværre bliver Karla ikke beroliget af Sveas ro heller. Man kan slet ikke trænge ind til hende når hun først fokuserer sin angst på fyrværkeriet. Vi venter bare på at det bliver d. 5 januar...

  • #33   25. dec 2007 Patricia: Du behøver ikke undskyld, alle har jo lov til at have deres meninger.......ss

  • #34   25. dec 2007 Tror Patricia bliver misforstået lidt.......

    Hun mener ikke alt og alle, men man ser jo folk pludselig først kommer i tanke om der er en nytårsaften i december.

    Jeg har personligt selv siddet med tanker om hvorfor pokker så mange folk først søger Lyd-Cd 14 dage før.



  • #35   25. dec 2007 Ja, enig, Janie. Der er det skisme for sent!

  • #36   25. dec 2007 Øv noget skidt, Mie:-(

    Janie: ja det kan være.. Sådan var det ikke jeg læste det.. Men ja de personer har jo ihvertfald ikke gjort deres arbejde..


  • #37   25. dec 2007 Lillian. Mange tak. Ja du ved jo hvor slemt det er der hvor vi to bor. Der er der ikke nogen der følger reglerne med fra 1 dec til 5 jan.
    Men jeg håber at Rasmus roligere så meget på Smoky så i får en god aften. Men heldigvis skal du være sammen med Birthe som nemt forstår hvis ens hund er en lidt bange hund. Hun passer jo også sofus sommetider, og han elsker at komme over plænen til hende og Rasmus.


  • #38   25. dec 2007 Man er nok lidt hudløs hvis man er ejer af en hund der er bange for fyrværkeri, og man ellers gør hvad man kan, for at afhjælpe problemet. Derfor ser man rødt når der kommer sådan en kommentar. Om den så er tiltænkt alle, alle få er ligegyldig. Den fik mig op af stolen, og jeg er ellers et meget roligt menneske. Jeg følte mig tråt på, og følte pludselig at jeg blev beskyldt for noget som ikke har noget på sig...

    Men okay det var så tiltænkt dem som ikke træner, og ups kommer i tanke om at man har en skudrad hund. Men så skriv det for hytten, så havde vi ikke haft denne polimik...


  • #39   25. dec 2007 janie tak, det var nemlig sådan jeg mente...

    joan, det var også okay at diskuttere lidt engang imellem....


  • #40   27. dec 2007 ikke rart vores hund gør også meget. Hvor kan man købe GO`NAT det lyder som en god løsning

  • #41   27. dec 2007 Jeg har vist svaret dig i en anden tråd, Tina:-)

    Men på apoteket:-)


Kommentér på:
Koger snart over........

Annonce