247 visninger
|
Oprettet:
17. nov 2024 Følger: 13 Følgere: 64 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 985
Alarmhund i tæt beboelse {{forumTopicSubject}}
Det korte af det lange er at jeg højst sandsynligt skal flytte i en lejlighed med min søn og Konrad.
Konrad er qua hans blanding en rigtig alarmhund.
Vi kan holde det ok nede i haven her men jeg vil grue for det i lejlighed.
Hvad har I gjort, jer i lejlighed?
mar 2009
Følger: 74 Følgere: 138 Hunde: 10 Annoncer: 1 Emner: 163 Svar: 12.828
En alarmhund med konstant lyd i en lejlighed vil give klager, idet det ikke er tilladt at være til gene for andre, og så får man bare tilsendt et fint brev om at hunden skal fjernes fra stedet (eller man må flytte igen). Det er en dum situation at sætte sig selv i, og det er heller ikke fair for hunden at skulle være på vagt hele tiden. Det giver et meget utroligt nervesystem og ikke den nødvendige mængde hvile.
Pøj pøj med det hele.
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 2.783
Det gjorde hurtigt at han hoppede op og tjekkede, i stedet for bare at gø hysterisk.
Han måtte gerne alarmere, men et bjæf var nok fik vi indlært. I starten skulle han selvfølgelig lære hvad der var hverdagslyde og hvad der var værd at gø af. F.eks smækkede underboen altid voldsomt med sin dør - det gøede man ikke af. Bankede nogen der imod på, måtte man gerne sige vuf.
Jeg synes det gik overraskende nemt at lære ham lejlighedsliv og de andre i bygningen klagede aldrig over ham
nov 2012
Følger: 92 Følgere: 212 Hunde: 4 Emner: 290 Svar: 8.326
Teemo reagerer sjældent når han er indenfor, men udenfor reagerer han en del. Havde jeg råd/mulighed boede vi nok på landet, hvor der ikke var andre hunde omkring os.
Jeg ville dog være meget opmærksom på hvor lydt der er i lejligheden, for det er der kæmpe forskel på. Jeg har boet i lejligheder hvor jeg vitterligt ikke kunne hører naboerne. Vi kunne selvfølgelig hører gaden udenfor når vinduerne var åbne, men ellers var der ingen lyde udefra. Men der er også lejligheder hvor man kan hører alt.
Alarmhund i tæt beboelse