{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring - 1 gang om ugen 450 kr.
  • Installation af kattelem med chiplæser i glasdør 2.200 kr.
  • Ophængning af TV på væg, 3 reoler på væg, spejl i forgang, 3 hylder, 2 håndklæde kroge 900 kr.
  • Jasne — po duńsku możesz napisać: Jeg vil gerne bestille montering af en MALM-kommode fra IKEA med 6 skuffer. 1.000 kr.
  • Hanging 6 roller blinds 1.900 kr.
  • bilrengøring 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sagen om Lucy, “ulovlig” gadehund
  • #1   20. aug Jeg tænker at man må sætte sig ind i loven, før man køber en hund. Præcis ligesom man gør, før man tager kørekort, køber hus og tager andre store beslutninger i sit liv.
    Man skal have levet under en sten for ikke at kende forbudslisten og risikoen for at få konfiskeret en ulovlig race.

Jeg drømmer om, at man en dag dna-tester alle hvalpe, for så har vi et langt bedre beslutningsgrundlag fra start. Vi vil kende race/blanding, risikoen/forekomsten af racerelevante sygdomme, farver osv. Vi kan langt bedre vælge rigtigt fra start, og undgå rigtigt mange trælse overraskelser senere i livet.
    Muligheden er der. Det kræver noget så simpelt som et svab i kinden. Alligevel er der næsten ingen, der gør det.

• #2   20. aug @Malene, ikke at forglemme at avl bør begrænses til kompetente personer der ved hvad de gør så ikke alle og enhver kan avle hvalpe.. eller en eller anden form for "kørekort" godkendelse inden Fido og Fie parres...

• #3   20. aug Jeg tænker at det er enormt tydeligt at det ikke er en schæfer/labrador, de siger jo også selv at det er en blanding af en blanding. Så det er ikke ret gennemtænkt at tage en hund med det udseende med hjem. Man kan være uenig omkring hundeloven og synes den er helt forkert. Men at satse sin/en hund på forstår jeg ikke.
    Tør næsten ikke kommentere med den mening på fb. Alle synes bare hundeloven er dåååm og det er en sød og dejlig hund (hvilket det sikkert også er)

• #4   21. aug Så vidt jeg ved, er det et krav i Norge. At både forældredyr og hvalpe DNA-testes. Jeg ved godt, at er en ekstra udgift, men hvis prisen ellers er, at man risikerer, at miste sin hund, så betaler jeg hellere for testen!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 149 Emner: 36 Svar: 4.858
    #5   21. aug Stakkels hund smiley
    Familien har valgt at løbe en risiko ved at tage en blandingshund, der KAN se ud som om, der er noget ulovligt i den, til sig. Derudover lyder det til, at de har haft den løs et sted, den nok ikke skulle have været det. De kunne have handlet smartere på flere områder. Men det må da være forfærdeligt for dem.

• #6   21. aug Jeg tænker fandens til regelrytteri smiley var det nu også nødvendigt?

At nogen TØR løbe risikoen for netop den situation, som denne familie så desværre er havnet i nu, forstår jeg ikke. Og så alligevel, for jeg ved jo godt, at der findes mennesker, der er så ubekymrede og tillidsfulde af natur, at de ikke så meget som overvejer, at de ved at vælge en hund, der kan være "blandet noget i", bringer sig i en sårbar situation, som desværre kan ende helt ulykkeligt.

Uanset hvad historien er, så føler jeg med dem - både hund og mennesker. smiley

(PS. Linket virker ikke, jeg googlede "Rovsing hundelov")

• #7   21. aug Noget andet, men det er da noget med hundelov.
    https://www.dr.dk/nyheder/udland/svenske-socialdemokrater-vil-forbyde-bandekriminelle-have-hund
    Hvordan det bliver i praksis, hvis det bliver til noget, kan jeg ikke lige overskue....

• #8   22. aug Der er lavet Embark-test på hunden, men den vil politiet ikke anerkende smiley Der er i alt lavet 4 DNA tests, og de to der er lavet efter hunden er fjernet fra ejer, kan ikke bruges af politiet, heller ikke den politiet selv har taget.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2026-08-21-politiet-har-haft-hans-hund-i-et-aar-og-vil-aflive-den

• #9   22. aug Jeg forstår ikke folk ikke bliver klogere. Hvorfor anskaffe sig en blandingshund som kan ligne noget ulovligt. Bare hvorfor. Det er så dumt. Og den der straffes hårdest er hunden.
    Jeg har ikke fulgt med i sagen, jeg bliver træt på forhånd. Med ondt af ejerne kan jeg ikke have. Men tager et valg i livet, når man anskaffer sig en blandingshund.

Der er en i by tæt på hvor jeg bor, hun har en såkaldt staff. Helt ren. Siger hun. Dog uden stamtavle. At den så ikke ligner en staff, vejer det dobbelte og nok også ca er dobbelt op på bredde. Jaja. Men tænker da sit. Og styr på den har hun heller ikke, den er ikke trænet, stimuleret og motioneret. Ejer mener alt kan løses med kærlighed og en kastration.

Nå, det var vist et side spor ??

Kommentér på:
Sagen om Lucy, “ulovlig” gadehund

Annonce