732 visninger
|
Oprettet:
Online Tilmeldt:
17. nov 2024 Følger: 13 Følgere: 65 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 40 Svar: 996
Sagen om Lucy, “ulovlig” gadehund {{forumTopicSubject}}
https://liserovsing.dk/da/hundelovens-skyggeside/
Hvad tænker i om sagen?
mar 2009
Følger: 74 Følgere: 138 Hunde: 10 Annoncer: 1 Emner: 163 Svar: 12.833
Man skal have levet under en sten for ikke at kende forbudslisten og risikoen for at få konfiskeret en ulovlig race.
Jeg drømmer om, at man en dag dna-tester alle hvalpe, for så har vi et langt bedre beslutningsgrundlag fra start. Vi vil kende race/blanding, risikoen/forekomsten af racerelevante sygdomme, farver osv. Vi kan langt bedre vælge rigtigt fra start, og undgå rigtigt mange trælse overraskelser senere i livet.
Muligheden er der. Det kræver noget så simpelt som et svab i kinden. Alligevel er der næsten ingen, der gør det.
feb 2011
Følger: 32 Følgere: 104 Hunde: 4 Emner: 973 Svar: 18.610
nov 2024
Følger: 13 Følgere: 65 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 40 Svar: 996
Tør næsten ikke kommentere med den mening på fb. Alle synes bare hundeloven er dåååm og det er en sød og dejlig hund (hvilket det sikkert også er)
aug 2007
Følger: 49 Følgere: 91 Hunde: 9 Emner: 536 Svar: 12.927
okt 2023
Følgere: 149 Emner: 36 Svar: 4.858
Familien har valgt at løbe en risiko ved at tage en blandingshund, der KAN se ud som om, der er noget ulovligt i den, til sig. Derudover lyder det til, at de har haft den løs et sted, den nok ikke skulle have været det. De kunne have handlet smartere på flere områder. Men det må da være forfærdeligt for dem.
feb 2024
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 72
At nogen TØR løbe risikoen for netop den situation, som denne familie så desværre er havnet i nu, forstår jeg ikke. Og så alligevel, for jeg ved jo godt, at der findes mennesker, der er så ubekymrede og tillidsfulde af natur, at de ikke så meget som overvejer, at de ved at vælge en hund, der kan være "blandet noget i", bringer sig i en sårbar situation, som desværre kan ende helt ulykkeligt.
Uanset hvad historien er, så føler jeg med dem - både hund og mennesker.
(PS. Linket virker ikke, jeg googlede "Rovsing hundelov")
feb 2024
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 72
https://www.dr.dk/nyheder/udland/svenske-socialdemokrater-vil-forbyde-bandekriminelle-have-hund
Hvordan det bliver i praksis, hvis det bliver til noget, kan jeg ikke lige overskue....
sep 2017
Følgere: 567 Emner: 177 Svar: 11.776
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2026-08-21-politiet-har-haft-hans-hund-i-et-aar-og-vil-aflive-den
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 371
Jeg har ikke fulgt med i sagen, jeg bliver træt på forhånd. Med ondt af ejerne kan jeg ikke have. Men tager et valg i livet, når man anskaffer sig en blandingshund.
Der er en i by tæt på hvor jeg bor, hun har en såkaldt staff. Helt ren. Siger hun. Dog uden stamtavle. At den så ikke ligner en staff, vejer det dobbelte og nok også ca er dobbelt op på bredde. Jaja. Men tænker da sit. Og styr på den har hun heller ikke, den er ikke trænet, stimuleret og motioneret. Ejer mener alt kan løses med kærlighed og en kastration.
Nå, det var vist et side spor ??
Sagen om Lucy, “ulovlig” gadehund