Blackie æder andre hunde {{forumTopicSubject}}
Er der ikke nogen der har et godt råd jeg kan bruge. Blackie kan ikke lide alle hunde og dem springer han på.
Fx i går tager jeg i skoven med Blackie og mine forældres hund også en han hund. Blackie holdes i snor til vi har hils på alle hunde, der er i hundeskoven og der var ikke noget, kun en ældre dame med en kæmpe schæfer, der gik og knurre af alt og alle, men hun blev ved at sige at hun kunne stoppe hendes, hvis der skete noget, så jeg slippe Blackie løs. Blackie og Max (min forældres hund ) løber og leger med samme pind alene som de altid gør, men schæferen bliver ved at rende efter Blackie og knurre selv og Blackie gik væk fra den, og så røg de i flæsket på hinanden, ikke alvorligt, men nok til at andre bliver bange for dem.
Vi går fra og går længer væk og Blackie kommer igen løs, så kommer der et par unge mænd med en anden schæfer og jeg råber og høre om det er en han og det var så en tæve, så jeg tager ikke Blackie i snor, tæven snuser Blackie og springer op af ham, kun for at leger, men Blackie tager det som kamp og springer på hende, men ikke så slemt at jeg ikke kan gå i mellem og få det stoppet.
Alt det her er startet efter Blackie og min mand blev overfaldet af en muskelhund og bidt, jeg har prøvet alt, men det er jo træls, at vi ikke kan tage i skoven uden jeg skal have dårlige nerver over hvem der nu skal ædes.
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
Også fordi du er jo tydeligt frustreret over det.
Og det kan han mærke........
Når I går ind i en skov, så tjekker i først det hele af - og snakker måske om, om der nu er nogen o.s.v. D.v.s. fokus er på det kan gå galt - og i er lidt på vagt. Han fornemmer det fuldstændigt - jeres stemning. Og han reagerer ved også at blive anspændt.
Jeg ville tage stressen ud af situationen, gå med ham i snor og så kun steder, hvor hunde skal være i snor.
Så kan det være efter noget tid, at i kan prøve igen.....
Men lige nu skal situationen under kontrol, og stressen væk.
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Nu er jeg jo en af dem der mener, at voksne hunde ikke skal mødes med alle andre hunde de tilfældigt møder.
Så jeg ville løse problemet ved at lade være med at gå steder, hvor alle de andre hunde løber løs - og så i stedet for finde nogle gode "hundevenner" til min hund, som den kan mødes med og lege og få et forhold til, hvor det hele ikke er bygget op omkring den usikkerhed der altid er når fremmede hunde mødes :o).
/Carina
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.033
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Og som det er nu, bringer det på ingen måde noget godt med sig - måske kan det ovenikøbet få yderligere konsekvenser for Blackie.
Så jeg ville kun lade ham lege med hunde, han kender godt i forvejen, og som der ikke er konflikter med. For hans skyld.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Du ved jo jeg har samme problem med Emma.......og jeg holder hende fra alle fremmede hunde og væk fra hundeskove.......jeg tager ingen chancer.......jeg vil ikke sætte hende i situationer hvor hun får mulighed for at praktisere dette......for jeg har lidt den opfattelse, at jo flere gange de ryger i slogskamp jo mere vil de opsøge det.....lidt svært at forklare......men de får jo held med deres adfærd på den måde .
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 119 Svar: 686
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
Blackie æder andre hunde