Jeres erfaring med beroligende piller {{forumTopicSubject}}
Først godt nytår til alle
Vores hund på 1½ er som så mange andre hunde bange nytårsaften. Vi valgte i år at give hende noget beroligende, da vi bor inde midt i Esbjerg by. Jeg kan nu sige at vi er blevet den erfaring rigere. Aftenen gik nu ellers fint nok, men vi synes nu pillerne havde en lidt træls virkning, for hun blev godt nok ligeglad med alle bragene, men hun blev også ligeglad med alt andet, så stort set alt hvad vi havde lært hende gik fløjten den aften. Dette resulterede i at hun snuppede mad på bordet, og havde noget svært ved at forstå et " nej". De piller vi brugte hedder diazapam. Hvis vi også skal give hende piller næste år tror jeg nu nok at vi gerne vil have nogle som får hende til at falde i søvn, for så laver hun da ikke en masse unoder. Hvad var jeres erfaring med piller?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.741
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.690
Vi kunne både lege og hygge, uden hun var bange.
Jeg gav så kun ½ dosis af hvad dyrlægen foreskrev og trak intervallet en smule længere.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 30
Hun var i øvrigt til stor morskab for festdeltagerne, da hun havde det med at gå ind i ting.
Jeg er nu egentlig imod medicinering af hunde, men da hun var meget urolig sidste år, -og vi ikke lige havde fået trænet med vores lydcd, så fandt jeg ikke anden udvej. Jeg satser dog stærkt på at vi har fået trænet en del af det væk inden næste år. Nogen der har efaring med lydcd'er?
nov 2005
Følger: 81 Følgere: 75 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.250
Sakki fik 2 slags piller,,,angstdæmpende og afslappende.
Ingen bivirkninger, men tar kun toppen. Han er stadigt bange men kan dog spise, logrer lidt og virker ok, bare musikken spiller HØJT ! *S*
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.107
Han var rolig og farede ikke op over lydene. Han er stadig lidt træt idag, men det fik vi af vide nok godt kunne være. Det er måske det eneste minus jeg ku finde ved pillerne. Meeen alligevel så vil han gerne lege.
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.014
Hellere unoder end bamge hunde.
Kan ikke se det forfærdelige i det, unoder laver den ene af mine hver dag og hele dagen ;o)
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.416
nytårs aften:
titan fik beroligende tidligt om eftermiddagen ca ved en
11.30 tiden og om aften skullle jeg så give ham noget mod angst,, men det startede tidligt her hvor jeg bor så de var allerede igang da kl den var 14.00. ihh altsååååå.
jeg ventede til kl 15.00 og gav ham noget at spise, og kl 16 gik vi ud på en lille tur, jeg kom ikke så langt da han kun lige skydte sig at tisse og ville bestemt ikke videre, så vi gik op og så fik han den angst pille, og fadme om han ikke kaster den op 5 min efter øvvvvvvv havde ikke flere.. f........k tænkte jeg bare hvad gør jeg så.. jeg satte musik på i køkkenet og satte film på i soveværelset, så lå vi der og hyggede os. men det hele endte faktisk meget bedre end jeg har turde håbe på, han var bange men jeg nusede ham og snakkede til ham det meste af aften og natten, og det hjalpp rigtig meget :).. nå det blev så til en lille roman fra mig og titan
nov 2005
nov 2005
Har lige fået en opringning...meget positiv.
Nikolais kammerat har en skøn hund, der gik i panisk angst i går kl. ca. 21. Min søn kørte over med nogle af Sakkis piller til den - de virkede super og oven i købet så godt, at hunden turde tisse i haven i morges, hvad den ikke plejer efter sådan en omgang.
Rart at vi ku hjælpe i en krise ;O)
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.882
Jeres erfaring med beroligende piller