{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Jeres erfaring med beroligende piller {{forumTopicSubject}}

Først godt nytår til alle smiley
Vores hund på 1½ er som så mange andre hunde bange nytårsaften. Vi valgte i år at give hende noget beroligende, da vi bor inde midt i Esbjerg by. Jeg kan nu sige at vi er blevet den erfaring rigere. Aftenen gik nu ellers fint nok, men vi synes nu pillerne havde en lidt træls virkning, for hun blev godt nok ligeglad med alle bragene, men hun blev også ligeglad med alt andet, så stort set alt hvad vi havde lært hende gik fløjten den aften. Dette resulterede i at hun snuppede mad på bordet, og havde noget svært ved at forstå et " nej". De piller vi brugte hedder diazapam. Hvis vi også skal give hende piller næste år tror jeg nu nok at vi gerne vil have nogle som får hende til at falde i søvn, for så laver hun da ikke en masse unoder. Hvad var jeres erfaring med piller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af markise 1.200 kr.
  • Hængt lamper op 3.800 kr.
  • Pudse vinduer på stue lejlighed 500 kr.
  • Vinduespudser 2x2m vindue 205 kr.
  • 25 m2 gratis fliser + løn 1.600 kr.
  • Feje vægge/lofter og gulv i kælder på ca. 70 m2 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres erfaring med beroligende piller
  • #1   1. jan 2008 I år havde jeg mærkeligt nok ikke brug for nogen.. Sidste år fik hun Go'nat, som er naturmedicin bestående af Baldrian.. der lå hun og sov.

• #2   1. jan 2008 Fie fik samme type sidste år og der var ingen problemer af den ene eller anden art.....

Vi kunne både lege og hygge, uden hun var bange.

Jeg gav så kun ½ dosis af hvad dyrlægen foreskrev og trak intervallet en smule længere.

• #3   1. jan 2008 Citta er en meget madglad hund, så det er da ikke utænkeligt at det var en øget appetit som fik hende til at forsøge at snuppe mad på køkkenborden.
    Hun var i øvrigt til stor morskab for festdeltagerne, da hun havde det med at gå ind i ting.
    Jeg er nu egentlig imod medicinering af hunde, men da hun var meget urolig sidste år, -og vi ikke lige havde fået trænet med vores lydcd, så fandt jeg ikke anden udvej. Jeg satser dog stærkt på at vi har fået trænet en del af det væk inden næste år. Nogen der har efaring med lydcd'er?

• #4   1. jan 2008 Herregud Gitte - hvis det var den eneste bivikning på en ellers skræmt hund, er det da fint.
    Sakki fik 2 slags piller,,,angstdæmpende og afslappende.
    Ingen bivirkninger, men tar kun toppen. Han er stadigt bange men kan dog spise, logrer lidt og virker ok, bare musikken spiller HØJT ! *S*

• #5   1. jan 2008 Ligesom Sus' Sakki, fik Rasms også angstdæmpende og afslappende.
    Han var rolig og farede ikke op over lydene. Han er stadig lidt træt idag, men det fik vi af vide nok godt kunne være. Det er måske det eneste minus jeg ku finde ved pillerne. Meeen alligevel så vil han gerne lege.

• #6   1. jan 2008 Jeg er enig med Sus........

Hellere unoder end bamge hunde.

Kan ikke se det forfærdelige i det, unoder laver den ene af mine hver dag og hele dagen ;o)

• #7   1. jan 2008 til at starte med var titan total ligeglad med fyrværkeriet i de løbende dage op til nytårs aften, men for en sikkerheds skyld hendtede jeg pillerne hos min dyrelæge. Og det var vist meget godt da dagen før nytårs aften var min veninde og jeg ude og gå med vores hunde, på en dejlig aften tur, og der ser vi så et par dreng, tænker ikke over det og går videre, de drenge følger efter os og tænder fyrværkeri og kaster det mod os.... PIIIFFTTTT hvad tænker de på.. Der blev titan mega bange da det sprang næsten under ham, han reagerede lidt hurtiger en jeg og fik revet sig løs fra mig og pilede afsted, jeg kaldte på ham og han kom løbende tilbage og satte sig vidterligt på mig..jeg råbte hvad har i gang i.. og de grinte helt vildt, uhhh jeg havde lyst til at gå ned og give dem nogle på hoved, men vi gik videre for at komme væk fra dem inden de måske ville kaste mere efter os, titan veg ikke fra min side på noget af turen så vi besluttede os for at gå hjem og gå en tur mere når de var blevet rolige igen.
    nytårs aften:
    titan fik beroligende tidligt om eftermiddagen ca ved en
    11.30 tiden og om aften skullle jeg så give ham noget mod angst,, men det startede tidligt her hvor jeg bor så de var allerede igang da kl den var 14.00. ihh altsååååå.
    jeg ventede til kl 15.00 og gav ham noget at spise, og kl 16 gik vi ud på en lille tur, jeg kom ikke så langt da han kun lige skydte sig at tisse og ville bestemt ikke videre, så vi gik op og så fik han den angst pille, og fadme om han ikke kaster den op 5 min efter øvvvvvvv havde ikke flere.. f........k tænkte jeg bare hvad gør jeg så.. jeg satte musik på i køkkenet og satte film på i soveværelset, så lå vi der og hyggede os. men det hele endte faktisk meget bedre end jeg har turde håbe på, han var bange men jeg nusede ham og snakkede til ham det meste af aften og natten, og det hjalpp rigtig meget :).. nå det blev så til en lille roman fra mig og titan

• #8   1. jan 2008 Pia....Sakki er ikke mere træt i dag, end han plejer....ligger og gnasker ben...meen mon ikke han blir træt senere....sov først kl. ca. 3:00 ss

• #9   1. jan 2008 Godt det gik okay hos jer sheila...ved ikke hvorfor, at den blev brækket op....hm...

Har lige fået en opringning...meget positiv.
    Nikolais kammerat har en skøn hund, der gik i panisk angst i går kl. ca. 21. Min søn kørte over med nogle af Sakkis piller til den - de virkede super og oven i købet så godt, at hunden turde tisse i haven i morges, hvad den ikke plejer efter sådan en omgang.
    Rart at vi ku hjælpe i en krise ;O)

• #10   1. jan 2008 vi gav Vanni meprobamt, og de var gode, de er angstdæmpende:-) men Vanni var stadig ved sit fulde fem og sig selv, han var bare mere ligeglad med allle bragene

Kommentér på:
Jeres erfaring med beroligende piller

Annonce