Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Borrelia - Jeres erfaring?
  • #1   24. jun 2014 Einstein Jeg kigger lige med smiley

• #2   24. jun 2014 Hvis flåeten har giften i sig, kan det være farlig for hunde og os, har hørt en hund er død. smiley

• #3   24. jun 2014 Er du kun interesseret i Borrelia, eller også de andre flåtbårne sygdomme ?

• #4   24. jun 2014 Hvad mener du.

• #5   24. jun 2014 En flåt kan bærer flere sygdomme ....

Borrelia, TBE (en infektion der sætter sig i hjernen og rygmarven) og så Anaplasmose (flåtfeber) ...

Har en kollega hvis, nu tidligere hund, rendt ind i en flåt der bar alle 3 dele ...

• #6   24. jun 2014 Min dyrlæge siger det ikke er bevist at hunde kan få det. Men mennesker kan

• #7   24. jun 2014 @ Mike , hvilket Borreliaen ??

• #8   24. jun 2014 Vi måtte aflive Lua efter 1 år med Anaplasma. Hun var permanent nerveskadet.

• #9   24. jun 2014 Ved ikke hvilken , han sagde bare at det ikke var bevist at hunde kun smittes med det,

• #10   24. jun 2014 Hanne: Du må meget gerne fortælle om dem alle smiley

• #11   24. jun 2014 Mike, du er da blevet misinformeret der.

Så vidt jeg ved er der ikke nogen af de flåtbårne sygdomme, som hunde ikke kan smittes af.

• #12   24. jun 2014 Min dr,læge tilbyder nu vacine mod borrelia Og det vil han da ikke gøre ,hvis hunde ikke kan blive syge af det

• #13   24. jun 2014 Næ syntes os det mærkelig. Men fedt med vaccine så der ikke mere at frygte, så kan mennesker vel os blive vaccineret

• #14   24. jun 2014 Mennesker kan godt blive vaccineret mod TBE. Det har min kæreste pga han arbejder i skoven. Han havde dog Borrelia sidste år og det er nemt at se på mennesker, da der giver en hudinfektion også med en rød plamage.

• #15   24. jun 2014 Vaccination er desværre lidt for sent her.

Ville virkelig gerne høre om andre hundes sygdomsforløb/om de kom sig.

• #16   24. jun 2014 Vores dyrlæges egen hund fik borrelia og blev behandlet i 8 mdr. De troede at nu var den rask, men det er kommet tilbage. Nu er den i behandling igen, så ingen afslutning i dette forløb endnu. En af hans kolleger på anden klinik havde sin egen hund i behandling i halvandet år, før den var rask igen. Min hund har haft en anden flåtbåren infektion. Den er hun umiddelbart ovre og var det efter et par måneders tid.

Jeg følger lige med og hører om andre har nogen erfaringer med de pokkers flåtbåren infektioner.

• #18   24. jun 2014 Måske. Hun har smerter i begge knæ, dyrlægen mistænkte borrelia. Hun skal indlægges torsdag til undersøgelser. Hun er dog allerede startet op på clamoxyl, i tilfælde af at det er borrelia.

Og tak smiley

• #20   24. jun 2014 Tak smiley Er også virkelig bange smiley

• #21   24. jun 2014 pernillechristina - det er ikke nødvendigvis nemt at se på mennesker. Der går rigtig mange rundt med borreliose/lyme disease fordi de ikke har opdaget og fået behandlet efter at være blevet smittet...

Einstein, jeg håber at hun - hvis det er Borrelia - at hun ikke har gået så længe at det er blevet kronisk. Det er SÅ godt at dyrlægen tænker det med ind - det er de slemme til at glemme når først symptomerne opstår.

• #22   24. jun 2014 Rollo startede op med at have tynd mave om onsdagen, om fredagen tog vi ham til dyrlægen, og han fik noget mod tarminfektion.

Lørdag morgen da jeg luftede ham, strejfede han en kantsten, og så kollapsede hans bagben. Han så helt overrasket ud og kom møjsomligt på benene igen. Vi tog til dyrlægen, som nu mistænkte ham for at have Borreliose. Så han fik medicin, og der blev taget blodprøver mm.

Søndag morgen lå han bare og pev. Han måtte bæres ud i haven for at tisse og bæres ind igen. Han blev tvangsfodret og spiste kun meget lidt. Dyrlægen fik et kald, og vi kom igen akut ind, hvor han igen blev undersøgt, fik vædskedrop og igen fik flydende medicin.

Mandag morgen lå han bare. Vi kunne knap se, at han var i live. Dyrlægen indlagde ham.

Tirsdag ringede dyrlægen, at nu havde han været ude at gå med ham.

Onsdag ringede han igen, at nu kunne vi hente Rollo, for nu havde han spist selv.

Han klarede den men kun på et hængende hundehår.

• #23   24. jun 2014 Min kollegas hund havde jo alle 3 ting.. Den fik ledsmerter, problemer, kunne ikke stå og gå, kastede op, måtte fodres osv ... Havde høj feber ofte, fik penicillin og binyrebarkhormon over flere gange, de fik efter forlydende styr på Borrelia, og TBE, men Anaplasmosen og de skader den gav fik de aldrig styr på. Hver gang de trappede den ud af medicin fik den tilbagefald,

De kæmpede for den i 6 måneder, men det endte desværre med at den måtte aflives ...

• #24   24. jun 2014 Det lyder virkelig voldsomt smiley

Laika har ingen andre symptomer end knæ-smerter indtil videre, heldigvis... Til gengæld er det rimelig længe siden hun har haft en flåt, så hvis det er borrelia, har det været der nogen måneder...

• #25   24. jun 2014 Okay, med kæreste var vi bare slet slet ikke i tvivl nemlig og lægen sagde det var rimelig nemt at se når man havde det.. virkelig mærkeligt så smiley Kæresten er skovhugger så vi har set mange flåter på ham..

• #26   24. jun 2014 Åh Einstein Håber det beste for dig og din hund smiley

• #28   25. jun 2014 Jeg kender ingen hunde der har haft Borelia. Men min svoger var meget syg af det i over et år - med smerter og total lammelse i den ene side. Han døjer stadig efter nu ca 20 år , med men".

Kommentér på:
Borrelia - Jeres erfaring?

Annonce