{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.077 visninger | Oprettet:

Min hund har fået borrelia! Erfaringer søges. {{forumTopicSubject}}

Min dejlige hund, Boss, har efter noget tids sygdom fået konstateret borrelia.
Han havde et sår på øret der ikke ville hele. Pludselig blev han træt, energiforladt, forkølet og stoppede med at spise. Han har tabt sig 7 kg i hele forløbet og jeg har rendt ind og ud af dyreklinikken.
Efter en masse dyre, dyre undersøgelser, kom de frem til at han havde fået borrelia. Det har han fået fra et tæge-bid.
Han får nu pencillin (Ronaxan VET. 100 mg og Prednisolon DAK 25 mg) og det gør ham frisk og gi'r ham appetitten tilbage. Han bli'r nærmest lidt for frisk, men det dog dejligt at se glade Boss igen.
Desværre så bli'r han lige så syg, når pencillin kuren stopper, så nu skal jeg igang med 4. omgang af samme kur.
Jeg ved at borrelia ta'r tid at komme over - jeg har selv haft det. Men puha, hvor er det bare ikke sjovt med en syg hund. Man er jo magtesløs...

Er der andre derude der har prøvet at deres hund fik borrelia?
Og hvad er jeres erfaringer med sygdommen og forløbet frem til de blev raske?
Det ville være rigtig rart at læse lidt, fra andre der har prøvet det samme.
God søndag og advent til jer alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund har fået borrelia! Erfaringer søges.
  • #1   4. dec 2011 Det var skræmmende læsning :o( Jeg har desværre ingen glade slutninger med den sygdom, men jeg håber alt det bedste for din hund

  • #2   4. dec 2011 Kender intet til det.

    Vil bare lige ønsker god bedring med Boss *S*


  • #3   4. dec 2011 krympet doper.: Har du nogen dårlige erfaringer? Jeg vil meget gerne høre dem alligevel.

    Og tak til jer begge. Jeg håber også det bedste for ham...


  • #4   4. dec 2011 Årh sikke noget. ingen erfaringer her, men god bedring med ham smiley

  • #5   4. dec 2011 har en kollega med en berner sennen, den fik også efter 1½ uges sygdom, hvor dyrlægen troede det var en tarminfektion, konstateret både borelia og tbe(hjernehindebetændelse).... da den ikke kunne rejse fik den ordentlig undersøgt, og den har så været på penicillin, binyrebarkhormon og prednison... han tabte sig også helt vildt, men spiser igen bl.a. pga medicinen, jeg tror han har været på medicin 3-4 uger efterhånden, og i forrige uge da de trappede ham ned, kunne han en dag stå på det ene ben, så han røg til dyrlæge igen og op i dosis.... har så ikke talt med hende siden midt i sidste uge, så ved ikke hvad status er... dyrlægen giver ingen bud på forløb og hvor lang tid det kam tage, og hvorfan det kan gå.... men tror de kan få forskellige lammelses anfald meget længe...
    som en skriver herinde så er der desværre en del tilfælde hvor det ender med at hunden bare bliver for syg,... men jeg har nu også hørt om tilfælde hvor de kommer sig, men der kan gå 1-2 år inden hunden er som den skal, og sit gamle jeg bliver den vist sjældent efter sådan en tur...

    pøj pøj, måske I er de heldige med en mildt og tidligt behandlet forløb...


  • #6   4. dec 2011 Tusind tak for jeres indlæg.
    Ja der er jo lidt forskel på oplevelserne må man sige.

    En af de gange jeg var til dyrlæge og få taget en blodprøve, blev dyrlægen helt forskrækket og sagde at hans blod var tyndt som vand. Hun var forbløffet over at han overhovedet ku stå på benene og faktisk over at han ku holde sig i live.
    Både dyrlægen og jeg er af den overbevisning, at hans sportstrænede krop, har klaret ham så godt igennem strabadserne, trods alt.
    Boss er jo en lidt atypisk Berner, der både springer og svømmer og er fuld af energi normalt!

    Jeg er ved godt mod, for jeg KAN se forbedring efter hver endt pencillin kur. Men det er små skridt smiley

    Jeg ku dog godt tænke mig at vide, om nogen af jer har oplevet bivirkninger fra medicinen efterfølgende??
    Har nemlig læst omkring binyrebarkhormonen og det er ikke helt ufarligt... Så er lidt bekymret for efterveerne.


  • #7   4. dec 2011 jeg har ikke hørt noget, men jeg tror simpelthen hunden stadig er for syg til at skelne tingene fra hinanden.... slår mig lige at det er Bernere begge.... hendes er en 3 år gl han, og der plaejer også være gang i ham, han er bare en helt anden hund lige nu,,,, kan meget lidt, har ingen energi,... men som sagt bivrikninger har jeg ikke hørt om endnu, hvis der kommer nogen... min kollega er så ulykkelig, og hun tager en dag af gangen, den en dag er der optur den næste nedtur, og lige nu tror jeg bare slet ikke hun tænker i evt bivirkninger der kan komme, hun siger at den bare skal kæmpes for og der skal prøves alt for at den bliver rask... heldigvis har tbe´en vist ikke gjort specel skade i hjernen, det er borreliaen der er værst... men det er jo også slemt nok...

  • #8   4. dec 2011 Endnu engang tak til jer begge for svar...

    Hanne: Er virkelig ked på din kollega's vegne.
    Boss's sygdom startede ca. medio september måned, så det har stået på i noget tid nu, men trods de små skridt, så er der altså helt klart en forbedring. Det kan jeg se i pencillin pauserne ihvertfald.

    Ud fra jeres fortællinger, er jeg dog ved lidt bedre mod, for selvom jeg nu nok synes han har været voldsomt syg, så virker det som om at han har været lidt heldigere i forløbet.

    Men dejligt at man altid kan komme herind på hundegalleri og dele sorger, glæder og erfaringer med andre. Tak for jeres indlæg og fordi I tog jer tid til at skrive dem.


  • #9   4. dec 2011 Hej igen, har selv haft en hund der fik borreliose og hjernehindebetændelse. Hun var meget dårlig og jeg valgte at få hende aflivet efter 14dage til 3uger. Hun kunne ikke gå lige og hovedet drejede til den ene side samt øjnene var ligesom røget ind i øjenhulerne. Det var meget hårdt at se sin hund sådan, hendes hjerte var så stærkt at hun fik dobbelt dosis aflivningsvæske :o( :o(

    Håber virkelig for dig at din hund klarer den!!


  • #10   7. dec 2011 Hej Kira, min kollega vil gerne i kontakt med dig, er du stadig aktiv i denne tråd ???


  • #11   7. dec 2011 Hej Kira,

    Jeg skriver til dig, da min kone er den kollega som Hanne M nævner i sin besked.
    Vi har en lige så dejlig "dreng" som du har i Boss, nok verdens dejligste hunderace for os, men for en måned siden startede nogenlunde samme forløb som du har været igennem, ingen appetit, ingen energi, trist og træt, slet ikke vores dejlige bamse (43 kg), siden da har hverdagen været fyldt med op og nedture i rå mængder, men lige som du skriver har vi samme oplevelser, når han får medicin er han tæt på at være den "gamle" Lui igen, men efterhånden som medicinen bliver nedtrappet, daler energi, humør, og appetit igen, det er nu 3 gang vi har en nedtur og 2. gang vi har et tilbage fald, det er dog foruroligende at det tilsyneladen kan fortsætte i det uendelige, men også positivt at andre har samme oplevelse af Borreliose som vi har. dog er vi ikke længere fremme i forløbet end du er, men har til trods samme oplevelse.
    Alt muligt held og lykke til jer og Boss.
    Lui & familie


Kommentér på:
Min hund har fået borrelia! Erfaringer søges.

Annonce