{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Borrelia. {{forumTopicSubject}}

Først vil jeg lige sige at vi har en tid hos dyrlægen idag kl 13:45
I får lige historien fra start af.

Monty har siden igår været sløj med en temperatur på 39,77.
Han har ikke haft den store appetit, han har dog drukket vand. Jeg ringede til vagt dyrlægen i nat, men han mente ikke det var nødvendigt at komme afsted her og nu.
Her til morgen var hans temperatur 39,75 og han er stadig sløj, jeg fik med nød og næppe slæbt ham på en lille tur, hvor han op til flere gange lige satte sig eller lagde sig, plus han mangler også sit lalle glade blik. smiley
Her for nogle minutter siden finder jeg en flåt på ham, jeg kan se at mange af symptomerne passer med borrelia.

Det jeg egentlig vil med dette forum er at spørge om, der er nogle som har erfaringer med borrelia herinde?
Hvordan jeres hund eventuelt reagerede og hvordan/hvor lang tid behandlingsforløbet var?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Borrelia.
  • #1   20. apr 2017 Vores tidligere hund Rollo havde Borreliose, da han var 1 år gammel.

    Han startede egentlig med dårlig mave onsdag, og fredag ville vi forbi dyrlægen, fordi han ikke havde det bedre. Han fik noget mod maveinfektion.

    Lørdag på morgengåtur kollapsede hans bagpart under ham, da han strejfede en stenopsætning med bagbenene. Så han kom afsted til dyrlægen igen, der mente, at det kunne være Borrelia.

    Han fik lavet en masse test osv.

    Søndag var han på en ny tur til dyrlægen, for han lå bare og ville intet. Og vi tvangsfodrede ham.

    Mandag ringede dyrlægen for at høre, hvordan det gik, og vi kunne fortælle, at det var uændret. Dyrlægen indlagde ham.

    Tirsdag ringede dyrlægen, at de havde været ude at gå.

    Onsdag ringede han igen, at nu måtte vi hente ham, for nu spiste han igen.

    Men det var en drøj omgang, og han klarede det kun, fordi han var så ung, og fordi dyrlægen var så ihærdig.


  • #2   20. apr 2017 Monty spiser heldigvis en smule og han kan godt gå, han tager "bare" små pauser.

    Puha.. Jeg håber dyrlægen finder ud af hvad der er galt og Monty får det bedre snart. smiley


  • #3   20. apr 2017 God bedring med ham. Det er heldigvis ikke ret ofte, at de bliver så syge, som vores var.

  • #4   20. apr 2017 Mange tak, jeg håber ikke at det bliver så slemt ved ham, hvis det er borrelia.

  • #5   20. apr 2017 De flåtbårne sygdomme kan være meget svære at kurere helt.
    Hvis blodprøven påviser flåtbåret sygdom, skal hunden behandles med Ronaxan i 30 dage. Det er det mest effektive middel. Derefter tager man en ny prøve. Mange hunde får tilbagefald.


  • #6   20. apr 2017 Årh.. vente tiden er lang, 40 minutter endnu før vi skal til dyrlægen. smiley

    Håber alt går som det skal med medicin osv. det er sandsynligvis pga flåten, han har som jeg ved af ikke spist noget udover hans egen mad. smiley


  • #7   20. apr 2017 Jeg har kun hørt om reaktioner opstået lang tid efter bid ved borrelia og anaplasmose. Der findes sygdomme, som giver tidligere reaktioner. Få dyrlægen til at teste for dem alle.
    Når I alligevel er i gang, så få testet for hjerteorm også. De kan give flere af de samme symptomer.
    God bedring.


  • #8   20. apr 2017 Nu ser vi hvad dyrlægen siger, jeg ved ikke hvor lang tid flåten har været der.
    Den var pakket godt ind i pels, så den kan have været der i et godt stykke tid selvom jeg har tjekket ham regelmæssigt.


  • #9   20. apr 2017 Flåter kan være så små, at de er ekstrem svære at se.

  • #11   20. apr 2017 Han fik noget medicin som vi skal give 3 gange dagligt i Ca 14 dage, han fik smertestillende og antibiotika indsprøjtninger hos dyrlægen, så vi starter på medicinen imorgen.
    Jeg skal måle hans temperatur 1 gang om dagen i nogle dage, for at være sikker på at feberen forsvinder.
    derudover skal jeg ringe til dyrlægen på mandag for at sige hvordan det går der, ellers er det vidst bare en opfølgning når han er færdig på medicinen.


  • #12   20. apr 2017 Fik han medicin uden at der blev taget prøver?
    Man skal da vide hvad man behandler...
    De forskellige sygdomme skal behandles vidt forskelligt. Rette behandling er afgørende for helbredelse.


  • #13   20. apr 2017 Hvad får han medicin for? smiley

  • #16   20. apr 2017 Han tog ikke en blodprøve, sandsynligheden for at det er noget andet er meget lille, jeg skal også ringe igen på mandag for at sige hvordan det går med behandlingen.
    Jeg stoler på min dyrlæge, jeg har brugt ham meget ofte og har til dags dato aldrig oplevet problemer med ham.


  • #17   20. apr 2017 Det forstår jeg ikke. Sandsynligheden for noget andet er da langt større end borrelia. Det kan jo være alt muligt - forgiftning, hjerteorm, nedsatte funktioner i kroppen, hypothyroidisme osv osv. Masser af tilstande giver de nævnte symptomer.
    Hjerte-lungeorm er enormt udbredt overalt i disse tider.
    Meget få hunde får symptomer efter flåtbid. Som regel er de første symptomer halthed, og de kommer uger forsinket. Så at konkludere at flåten er skyld i slapheden, synes jeg er vild. Jeg ville da aldrig give min hund medicin, uden at vide hvad den skulle have medicin for.


  • #18   20. apr 2017 Dyrlægen sagde at medicinen var imod flåt-sygdomme, så jeg går bare ud fra at det er imod borrelia.
    Jeg har læst om Borrelia og hans symptomer passer altså også.
    Jeg ved godt at det ikke er ofte hunde bliver syge af flåt bid, men det sker stadig.


  • #20   20. apr 2017 Han er allerede lidt mere frisk, han gider endda at lege lidt med Bandit igen. smiley

    Altså han er ikke helt frisk endnu men han har det lidt bedre.


  • #21   20. apr 2017 Min datter er osse i behandling for Borrelia, tror det bliver et VILDT flåt år...

  • #22   20. apr 2017 Jeg fandt også en flåt på mig selv 1,5 uge siden, først troede jeg at det var en lille nullermand som havde klistret sig fast på benet.
    Jeg bruge bare neglen til at kradse den af, da jeg kiggede nærmere så var det en flåt, jeg fik heldigvis det hele med og har ingen symptomer.

    Jeg skal også ned på apoteket og hente bravecto imorgen, så hundene er dækket ind så godt som muligt.


  • #24   20. apr 2017 Det er jeg meget opmærksom på, jeg ringede også til lægen dagen efter, bare for en sikkerheds skyld.
    Jeg skulle bare holde godt øje med det de næste 14 dage, har også haft flåter før da jeg var barn.

    Jeg er allergisk overfor de fleste insekt bid/stik, så det er ikke unormalt at det var en anelse større end normalt men nu er det næsten væk igen.
    Det var cirka på størrelse med en 1 krone men det er ingenting i forhold til andre insekt bid/stik og ingen røde ringe rundt om. smiley


  • #25   20. apr 2017 Min datter fik en meget fin næsten ikke synlig ring allerede dagen efter fjernelsen.
    Holder øje med bid stedet hele tiden og notere hvis der er ændringer.


  • #27   22. apr 2017 Jeg fandt en mere på ham idag, den har dog ikke siddet så længe for så havde jeg fundet den, den sad på ansigtet og der er ikke tyk pels heldigvis.

  • #29   22. apr 2017 Jeg tjekker også godt igennem på hundene og mig selv, der er rigtig mange i år.
    sidste år fandt jeg ingen, hverken på mig eller hundene.
    Bandit havde en flåt da han var hvalp men ellers har han ikke haft nogle som jeg har opdaget.


  • #31   22. apr 2017 Han er ikke helt frisk endnu men han har det meget bedre nu.
    Han kastede op igår efter han havde spist, han går lidt mere stift med bagbenene end han plejer men ellers er han nogenlunde frisk.
    Hans temperatur var nogenlunde normal igår og vi skal tage den igen her i aften. smiley

    Jeg er heldigvis ikke blevet smittet med flåt-sygdomme endnu, da jeg var yngre fik jeg 1-2 flåter om året fordi jeg klatrede så meget i træer osv.
    Har fået taget blodprøve for det en masse gange efter jeg begyndte at blive syg men det er "heldigvis" ikke pga flåt-sygdomme jeg er syg.


  • #33   30. apr 2017 Monty har fået det bedre men nu er der noget med hans venstre bagben/hofte, han har gået lidt stift på det siden han blev syg men har ikke haltet eller noget, så min tanke var at det nok var pga sygdom.(det kan det godt være)

    I fredags angreb han både min søster's hund og Bandit (Ingen kom til skade heldigvis, det med min søster's hund var et uheld, de skulle ikke gå sammen men døren lukkede ikke helt)
    Det ville han ALDRIG gøre i den situation det skete, ingen af hundene gjorde noget imod Monty, de skulle bare forbi ham.
    Vi nåede heldigvis lige at få fat på dyrlægen og fik en recept til noget smertestillende, skal ringe til dyrlægen imorgen og få ham til at kigge på Monty.
    Der har ikke været det mindste mellem ham og Bandit siden han kom på smertestillende, så han har helt sikkert haft meget ondt.
    Jeg er så bekymret for at det har noget med hans HD at gøre smiley


Kommentér på:
Borrelia.

Annonce