{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde som julepynt???
  • #2   1. jan 2008 No more HA* **Jannipigen**

    Hvor har du dog set det?

    det er da synd for hundene....


  • #3   1. jan 2008 Jamen folk lader deres hunde gribe fat i grene og lader dem så hænge der.... og hænge??
    Eller måske er det bare mig der ikke kan se hvad de laver...?

    Vil ikke linke da det vil være udhængning, men maaaange gør det


  • #4   1. jan 2008 *No more HA* **Jannipigen**

    Nå på den måde... Jeg har så heller ikke lige opdaget meningen med det..


  • #5   1. jan 2008 jeg er stadig ikke helt med? Mener du at hundene hopper op i en gren og bider sig fast?
    Og det mener du er "julepynt" i overført betydning?


  • #7   1. jan 2008 Træning Janni -

    Hele året rundt - ik kun op til jul - smiler...


  • #8   1. jan 2008 Jeg kunne helt vildt godt tænke mig at få en forklaring på hvad det gør godt for... og den med at hundene godt kan lide det er underlig.
    De ryk som hundene laver... og specielt unge hunde kan på ingen måde være sundt for dem. De bærer jo sin egen vægt i munden...


  • #9   1. jan 2008 Nå! Det er træning? Træning til hvad?

  • #11   1. jan 2008 Janni for helvede.....*sss*

  • #12   1. jan 2008 Janni - aner ik hvad det skal gøre godt for - ;O)

    Prøv at skrive direkte til dem der har disse billeder på deres profil - ss - Måske de kan forklare det -

    Personligt er det ikke en del af vores hundetræning herhjemme... Smiler...


  • #13   1. jan 2008 Ja ja CE... bare fordi Dildo dingler i hvert træ i kommer forbi gør det det ikke sjovt smiley


  • #14   1. jan 2008 Aaaarh Julie... er du sikker?

  • #15   1. jan 2008 Ja... det er da sjældent man ser en Sct. Bernhard..... en Pekingeser.....en mynde .....eller en Skotte.... hænge sån' oppe i træerne....... så jeg kan heller ikke se meningen med det.... :O)

  • #16   1. jan 2008 Er der ingen der vil forklare hvad det stimulerer i hunden eller hvad det er man træner?
    Nogen der vil fortælle hvorfor det ikke skader hunden, når jeg med det samme tanker tand, ryg og nakkeskader...?


  • #17   1. jan 2008 Lorte tastetur... det er jo ikke mig der ikke kan stave eller ramme tasterne...

  • #18   1. jan 2008 Det er dumt at lade sin "muskel"hund hænge fast i grene eller lave vilde tovtræknings lege. Man fremmer noget i hunden, som er uønsket.
    Træn istedet hunden i at slippe hurtigt, når den bider fast i noget.


  • #19   1. jan 2008 Janni - arhg - kan bare ik lide at sige det - Smiler...

    Ku du lige se Thor hænge der og dingle - seriøst - hvis en hund ku grine og tale - ville han de af grin og spørge mig om jeg var idiot og bede ham om noget så tåbeligt - griner -


  • #20   1. jan 2008 Jeg er sgu heller ikke sikker på at Tiger mener at det stimulerer ham synderligt meget:-)

    Han ville nok heller ikke kunne se det sjove i det.


  • #21   1. jan 2008 Ja de træner deres nakke, så de bedre kan hænge fast på mennesker....
    Syg leg med hunde... Og hvem er det lige der siger at hundene nyder det?


  • #22   1. jan 2008 Jeg tror da også at hundene gerne selv vil, men det betyder bestemt ikke at de skal have lov i min verden.
    Tiger vil også gerne have mere at spise, men han får det der er sundt for ham...


  • #23   1. jan 2008 Jeg tror nu ikke det er hygge. De billeder og videoer jeg har set er hunden totalt fixeret og ikke til at stoppe.



    Hvor mange af disse ejere kan bede deres hund om at slippe og så gå videre uden at hunden trækker mod grenen igen???


  • #24   1. jan 2008 Tonny: Det var da balsamerende ord for mine øre......

  • #25   1. jan 2008 kan kun sige at jeg enig medTonny - det fremme ikke noget godt, om det så er hundes egen ide eller ej - jeg ville stoppe det

  • #27   1. jan 2008 Nej det tænker jeg os. Hverken fysisk eller psykisk....

  • #28   1. jan 2008 hvad er problemet med at hundene hænger i træer hvis de godt kan li det???

    det er vel ikk mere underligt end at løbe igennem en stof tunnel, løbe over en vippe og hoppe over et hegn???

    søg på springpole på youtube.com og så vil du se hvordan de leger/træner deres hunde. du kan også søge på amstaff training........

    grunden til det er muskelhunde der gør det , er vel at de er bygget til at kunne klare det.

    det er da ikk mere hårdt end at være en slædehund...!


  • #30   1. jan 2008 KEesha, det handler også om hva du lære din hund ved at lade den hænge der... Du lærer den indirekte at blive ved, og ike give op, at hænge fast.. Og som en skriver længere oppe var det nok mere nærliggende at lære såden en hund at give slip....

  • #31   1. jan 2008 Ahh Morten og Helene. Tror bare folk undrer sig over hvad det er de bliver trænet i ved aqt hænge i en gren, nu behøver vi jo heller ikke spille offer kortet hver gang de bliver spurgt om noget ang. muskelhunde.
    Tsk tsk.


  • #34   1. jan 2008 godt jeg altid køber en større str. sko end jeg skal bruge.. så er der plads til alle mine tæer.. he he

  • #35   1. jan 2008 hvorfor også altid de indlæg om "muskelhunde" ?

    Hvem siger at de forskellige hunde ikk blir lært at de skal slippe igen?

    folk herinde har så mange klamme fordomme, og typisk er det folk som ikk har kendskab til racerne/muskelhunde.
    I hopper bare med på vognen for at flytte evt dårlig opmærksomhed fra jeres hunderacer...

    for 10-20år siden var det dobberman og rotweiler som skulle alt det her fis igennem, nu er det muskelhunde som oftes amstaff, tør nogen gætte på hvilken race som skal ha næste tur?

    Til folk med de fordomme :

    i må finde jer noget i kan lave i fritiden udover at sidde herinde og gøre muskelhunde og deres ejere som nogle meget dårlige ting...

    Mvh Morten


  • #36   1. jan 2008 Morten og helene : endelig en som ikk ser så sort på tingene :o)

    Tak Tak


  • #38   1. jan 2008 Der er sku ikke nogle problemer i at hundende hænger sig i træerne, de gør det jo af egen fri vilje... Vores venners gravhund har et bildæk hængende i deres træ og den ved ikke noget bedre end at hænge der og dingle rundt.... Ingen problemer i det!

  • #39   1. jan 2008 Sådan flere positive mennesker :o)

  • #40   1. jan 2008 Min mini buller og STB vil jeg ikke træne på den måde, eller lade dem gøre det, selvom de syntes det er sjovt.
    Der er ingen grund til at fremme de drifter i dem. Hunden kører tit mere og mere op, og det er der ingen grund til at træne. Lær hunden at slippe, og "slappe af" når den får det at vide.
    Hvis man fremmer en jathunds drifter, så bliver den en bedre jagthund. Hvis man træner en slædehund i seletøj, så fremmer du også dens drifter, og lyst til at trække.
    Ser ingen grund til at fremme de drifter, som kamp/muskelhunde er blevet skabt til. Ikke at det vil ske for alle, men der er uden tvivl nogle hunde, der lettere kører op, hvis man dagligt træner i det.
    Derudover er der også en dårlig signalværdi i det. Når muskel/kamp hunde ikke har det bedste ry i forvejen, så lad være med at lade folk se ens hund, hænge i grene og køre sig selv op.


  • #43   1. jan 2008 Jo, der er masser af mennesker, der træner deres hunde i at hænge i en gren. Kig på youtube, og der er et hav af videoer af hundeejere, der opildner deres hund til at springe op og bide fast i noget, og så blive hængende så længe som muligt.

  • #45   1. jan 2008 Skal lige nævnes at jeg aldrig kunne på at bruge det som træningsmetode.. men når hundende leger syntes jeg det er ok, at de lige får sig en hænger i træerne hvis de syntes det er sjovt...

  • #46   1. jan 2008 Jeg kan bare ikke se hvorfor man ikke kan svare på folks spørgsmål uden at sætte igang med at folk har fordomme og I aldtidf bliver rakket ned, ihh og århh.
    Hvis man ikke spørg så får man intet svar.
    Er det ikke bedre at svare på de spørgsmål eller undren folk har, hvor underlige de så end er istedetfor at gå i forsvarsposition med det samme, det tror jeg at man får mere ud af.


  • #48   1. jan 2008 Altså hvad folk kan glo ind igennem vores hæk og se vores venners gravhund hænge i træerne er jeg fuldstændig ligeglad med og hvis Costa en dag får lyst til at lege med er det ok!!!! alt med måde!! Man vælger jo somsagt selv hvor langt man vil gå med ens hund og hvad der er sjovt og ikke sjovt - sådan er vi netop så forskellige...

  • #51   1. jan 2008 Nej der er så mange ting som ikke er bevist osv.. osv... og der er så mange som tror det ene og det andet... Og ja sådan kunne man blive ved... Det er præcis som børn, så må man ikke det ene eller andet eller bare da jeg var gravid... Puhhh hvad man ikke måtte osv...
    Vores tidligere hunde har ikke taget skade af at hænge i træerne og det er altså ikke noget som sker hver dag i 1 time... det er en gang imellem når de lige har lyst til at skabe sig lidt tossede....
    Og ja fuldstændig ligegyldig hvilken race det er....!
    Men stadigvæk mener jeg ikke i det omfang vi har praktiserede det eller kommer til det vil skade vores hund - derfor er jeg ikke enig!
    Jeg mener stadigvæk alt med måde og man kender sin hund bedst selv og kan se på den om den hygger sig med det eller hvordan.... Ja det er min mening om det smiley


  • #53   1. jan 2008 Morten og Helen - Enig, sådan kan man blive ved.... Og mange gange stemmer alle undersøgelser heller ikke overens, hvad gør man så skal man vælge A eller B - ja man vælger vel det som passer til ens hund.....

  • #55   1. jan 2008 Skal hunde have lov til at lave alt hvad de synes er sjovt?
    Humpe ben? Splitte ting ad? Tage mad fra køkkenbordet?

    At tillade en hund at tage så godt fat, ruske og ikke slippe igen er ikke et egenskab jeg ønsker i min hund.


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #56   28. okt 2008 Hvis det gjorde ondt på hunden ville den jo ik blive ved. Træner selv min hunde på den måde og han elsker det. Den eneste grund til i har ondt i røven er fordi det er en anderledes træningsmetode i ikke har hørt om også skal den bare rakkes ned på ligesom med muskelhunde!
    Grunden til man gør det er pga. at holde sin hund stor og flot.


Kommentér på:
Hunde som julepynt???

Annonce